KNAB lūgs vērtēt amatpersonu rīcības kaitējumu sabiedriskajai televīzijai
Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) konstatējis pārkāpumu Latvijas Televīzijas (LTV) amatpersonu rīcībā, slēdzot līgumu par tiesībām izvietot reklāmu hokeja kluba "Rīgas Dinamo" spēļu translācijās, vēsta aģentūra BNS.
KNAB lūdzis Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) vērtēt, vai LTV amatpersonas, slēdzot līgumu, nav nodarījušas LTV kaitējumu.
Iepriekš vēstīts, ka LTV sponsorēšanas un reklāmas līgums par miljonu eiro jeb vairāk nekā 700 000 latu, kas ļautu tirgot reklāmas hokeja klubu (HK) ''Rīgas Dinamo'' un ''Rīga'' spēļu translācijās, tika noslēgts ar SIA "Reklāmas aģentūra Persona" (RAP), iepriekš formāla iemesla dēļ noraidīja divus citus potenciālos pakalpojuma pircējus.
RAP 2009.gada darbības pārskats liecina, ka tās neto apgrozījums pērn bija 120 000 latu, aktīvi gada beigās – 17,3 tūkstoši latu un peļņa – 1710 lati. Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Ģirts Ozols stāstīja, ka uzņēmums reklāmas tirgū par redzamāku spēlētāju kļuva tikai šogad, kad ieguva tiesības pārdot reklāmas raidlaiku arī pasaules čempionāta futbolā translācijām LTV7.
Kā informē KNAB pārstāve Ieva Karlsberga, pārbaudē konstatēts, ka LTV, pārdodot ekskluzīvas reklāmas tiesības hokeja translācijās, pārkāpusi likuma "Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu" 3.panta otrā punkta normu. Tā noteic, ka valsts kapitālsabiedrībām jārīkojas ar finanšu līdzekļiem un mantu lietderīgi, tas ir, manta atsavināma un nododama īpašumā vai lietošanā citai personai par iespējami augstāku cenu. Šajā gadījumā tā nav noticis.
Kā ziņots, pēc informācijas publiskošana LTV ģenerāldirektors Edgars Kots paziņoja par reklāmas līguma laušanu un teicās pats rūpēties par reklāmu hokeja spēļu translācijās.
NEPLP ir valsts kapitāla daļu turētāja valsts sabiedriskajos elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, tostarp arī LTV. Padomes reakcija par KNAB pausto vēl nav zināma.
Kā raksta Diena.lv, Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija trešdien diskutēja par LTV rīcību ar hokeja reklāmas līgumu un sola pie šī jautājuma atgriezties līdz ar NEPLP vērtējumu par raidorganizācijas rīcību.
Komentāri (15)