Mazlietoto spēkratu eksportu nomaina imports; tūrisma operatoru apgrozījums atkal aug
Šogad Latvijā lietoto automašīnu cenas, salīdzinot ar pērnā gada līmeni, pieaugušas par 15-20%, savukārt tūrisma aģentūru apgrozījums gada pirmajā ceturksnī kāpis par 12,7%, atsaucoties uz nozares pārstāvju datiem, ceturtdien vēstī laikraksts ''Dienas Bizness''.
Pēc tam, kad noieta trūkuma dēļ lielākā daļa mazlietoto auto bieži vēl pirms pusotra gada par puscenu izceļoja no Latvijas, šogad tie atkal jāimportē, un tas ceļ cenu. Mazlietoto auto tirdzniecības uzņēmuma "Alfa Motors" salona vadītājs Juris Putns norādījis, ka viss, kas bija vedams no Latvijas, jau ir izvests. 2009.gadā bankas izpārdeva no līzinga nemaksātājiem atsavinātās un atpakaļ atdotās automašīnas par puscenu no tirgus vērtības. Mazlietotas automašīnas izpirka dažādi ārvalstu uzpircēji.
Tagad cilvēki ir ''nolaidušies no mākoņiem'', ir daudz nosvērtāki un pragmatiskāki, izvēloties mazlietotu auto, vērtē pārdevējs. Pieprasītākās esot automašīnas par cenu līdz 5000 eiro (3,5 tūkstoši latu). Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, Latvijā šogad maija sākumā bija reģistrētas 853 560 vieglās automašīnas, kas ir par 5,6% mazāk nekā gada sākumā un nozīmē, ka vairāk auto no reģistra izslēgti nekā iegrāmatoti.
Savukārt tūrisma aģentūru apkalpoto klientu skaits aug – martā Latvijā apkalpoti par 44% vairāk klientu nekā pērn, vēsta DB, atsaucoties uz Latvijas Tūrisma aģentu asociācijas (ALTA) datiem. DB raksta, ka apkalpoto aviopasažieru skaits audzis par 34%, kamēr pārējās Baltijas valstīs tūristu skaits joprojām samazinās, bet Ziemeļvalstīs tas pieaudzis minimāli.
ALTA prezidente, "Amadeus Latvija" direktore Kitija Gitendorfa DB norādījusi, ka šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinājumā ar līdzīgu laikposmu pērn, ceļot ar Latvijas tūrisma aģentūru palīdzību nolēmuši par piektdaļu vairāk cilvēku. Īpaši veiksmīgs bijis marts, kad pieaugums pret pagājušā gada martu bija 44,1%. Pieaugums, kaut ne tik liels, bija vērojams arī naudas izteiksmē – kopumā profesionālo tūrisma aģentūru apgrozījums palielinājies gandrīz par 13%.
Cilvēki atsākuši ceļot, tomēr tagad izvēlas lētākus piedāvājumus, secina Gitendorfa. Tūrisma aģentūrām tas nozīmējot daudz aktīvāku darbu, jo jāuztur līdzsvarā ceļotāju finansiālās iespējas ar galamērķu piedāvātajām cenām.
Komentāri (31)