Apgrozījuma kritums licis valsts ceļu uzturētājam ievērot taupību, neieguldīt attīstībā un atlaist darbiniekus
Latvijas autoceļu pārvaldītājs "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) 2009.gadā strādājis ar 7,404 miljonu latu apgrozījumu, kas ir par 23,6% mazāk nekā 2008.gadā, vēstī aģentūra BNS, atsaucoties uz "Lursoft" datubāzē publicēto LVC pagājušā gada finanšu pārskatu. Savukārt LVC peļņa pērn bija 37,4 tūkstoši latu, kas ir par 48,6% vairāk nekā gadu iepriekš.
LVC 2008.gadā strādāja ar 9,69 miljonu latu neto apgrozījumu un 25,2 tūkstošu latu peļņu.
Vadības ziņojumā teikts, ka LVC apgrozījumu pērn veidoja 7,325 miljoni latu no Satiksmes ministrijas deleģēto uzdevumu izpildes valsts autoceļu tīkla pārvaldīšanai un 7,9 tūkstoši latu – no konsultantdarbiem un pakalpojumiem citiem klientiem. Pērn par 23,3% samazinājušies komercdarbības ieņēmumi no deleģēšanas līguma, valsts programmu vairākkārtēja pārstrādāšana un valsts autoceļu darbu finansējuma vairākkārtēja samazināšana.
Pērn LVC ievērojis pastiprinātu taupības režīmu un uzturējis uzņēmuma darbaspēju, bet nav investējis attīstībā. Nauda ieguldīta vien speciālistu darba vietu aprīkojumam un mērlīdzekļu iegādei. Salīdzinot ar 2008.gadu, LVC investīcijas samazinājās par 87,2%. Personāls pērn samazināts par 18 darbiniekiem un likvidētas neaizpildītās štata vietas. Pēc pašu vēlēšanās no darba aizgājuši 10 LVC darbinieki.
Kā šā gada galvenos uzdevumus LVC vadība min iespēju robežās nodrošināt valsts autoceļa tīkla funkcionēšanu darbspējīgā stāvoklī, uzsverot, ka ekonomiskās un finanšu krīzes apstākļos finansējums samazināts par 19,3%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, savukārt par 53,9%, salīdzinot ar 2008.gadu.
LVC izveidots 2004.gada nogalē un pieder valstij. Tas pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām.
Komentāri (22)
girts_gansons 02.06.2010. 15.51
Valsts akciju sabiedrība „Latvijas Valsts ceļi” pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē tam piešķirto finansējumu, plāno un vada valsts autoceļu tīkla uzturēšanu un attīstību, u.t.t.
—————–
Viņi neveic saimniecisku darbību, bet pārvalda (izmaksā citiem) piešķirto naudu. Kāpēc viņi nav bezpeļņas organizācija? Varbūt kāds var paskaidrot, no kā tur rodas peļņa? Ja samaksā vairāk, kā nepieciešams funkciju veikšanai, vai tā nav nelietderīga kopējo līdzekļu izlietošana?
0
Sandra Lāce 02.06.2010. 14.22
Tas tāpēc, ka uzņēmuma vadībā ir atkal tie superprofesionālie teiksmainie topmenedžeri, kuriem ir milzu alga, lai konkurenti viņus nesavāktu – bet vienīgā viņu menedžēšanas prasme ir samenedžēt sev to milzu algu. Bet atbildību par darbiem nav, kas pieprasa…..Vārdu sakot, visas nodokļu maksātāju naudas tik vien bija, kā vadības algai, nepietika ne ceļu remontiem, ne strādniekiem, kas tos veiktu :(((((
0
ievuliitis 02.06.2010. 12.12
Gribētu vēl saprast, ko ar to peļņu tālāk darīs – ieskaitīs budžetā, ieguldīs ceļu stāvokļa uzlabošanā?
3
Kristīne Rigerte > ievuliitis 02.06.2010. 13.02
rakstā runa ir par ārprātīgi lielo 37000 latu peļņu. tie ir apmēram 3000 lati mēnesī un tas, pie ~500’000 apgrozījuma mēnesī nav ļoti daudz. tas, ka LVC nav pratis piesaistīt eurōpas finansējumus, utt, ir cits stāsts un tur noteikti ir vieta uzlabojumiem.
par tiem 37kLs neko daudz sataisīt nevar tāpat, nav tās lietas tik lētas, kā varētu domāt. nesenīt runājos ar vācijas kolēģiem, cita starpā arī par ceļiem, un viņi teica, ka jā – bāņus uzturot +- kārtībā, toties mazie ceļi kļūstot jo gadus, jo bēdīgāki. es nesaku, ka tas ir attaisnojums situācijai Latvijā. es saku, ka liela brēkšana par ārprātīgo peļņu ir lieka.
ja Latvijā būtu tik vien problēmu kā ceļu stāvoklis un uzturētāja 0.5% peļņa, es priecātos, ka dzīvoju tik sakārtotā valstī.
0
ievuliitis > ievuliitis 02.06.2010. 12.36
Cik var, tik arī iegulda. Un nav jau obligāti tas uz Jūrmalas šosejas jādara. Kur vēl Latvijā tas 100km/stundā ir atļauts?
0
Kristīne Rigerte > ievuliitis 02.06.2010. 12.23
tiem 37000Ls ar ātrumu 100km/h var pārbaukt pāri – nu, ļoti īsā laikā :)
no tās naudas neko daudz uztaisīt nevarēs, ja nu kādas tehnikas vienības salabot un nokrāsot vārtus :).
raksta virsraksts ir graujošs, es sagaidīju, ka peļņa būs vismaz pāris mio, tad varētu satraukties, bet 0.5% (pats nerēķināju, paļaujos, ka latweets ir sarēķinājis) no apgrozījuma.. tad jau tiešām jāsāk strādāt ar zaudējumiem.
0