Visasāk pret ideju Daugavas baseinu padarīt par kuģojamu ūdensceļu iebiluduši vides speciālisti
Satiksmes ministrija neatbalsta un nevirzīs izskatīšanai valdībā divu akciju sabiedrību piedāvātos priekšlikumus Daugavas baseinu padarīt par kuģojamu ūdensceļu, Ir.lv informēja Satiksmes ministrija. Ministrija arī uzsver, ka valsts Daugavas apsaimniekošanas priekšizpētei neterēs valsts naudu un nepiesaistīts Eiropas Savienības līdzfinansējumu.
Darba grupa, kuru izveidoja satiksmes ministrs, secinājusi, ka apšaubāmas ir idejas autoru norādītās potenciālās kravu plūsmas. Ministrija arī uzsver, ka šāda kuģošanas ceļa izveide negatīvi ietekmēs dzelzceļa pārvadājumiem, kas Latvijā atzīti par prioritāriem, tāpat kravas var tikt atņemtas arī autotransportam, kā arī mazināta Ventspils un Liepājas ostu konkurētspēju.
Negatīvu vērtējumu snieguši arī vides speciālisti. Kā uzsver Satiksmes ministrijā, vides eksperti uzskata, ka Latvijas teritorijā ir pilnīgi nepamatoti pat uzsākt jebkādus priekšizpētes darbus, lai noskaidrotu, kā Daugavu pārvērst par kuģojamu kanālu.
Priekšlikumus par Daugavas baseina apsaimniekašanu ministrija bija iesnieguši divi uzņēmumi – a/s "Enerģētika un ūdens transports" un a/s "Ūdens enerģētikas un transporta sistēma Rīga-Hersona-Astrahaņa".
Komentāri (47)
Anita Brauna 18.05.2010. 13.55
Maksājiet paši
Satiksmes ministrija (SM) izdarījusi svētīgu darbu. Priekšizpētes darbi saistībā ar Daugavas iespējamo pārvēršanu kuģojamā kanālā netiks finansēti ne no valsts, ne Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem. Šis slēdziens izriet no SM darba grupas veiktā ieceres izvērtējuma.
Mežonīgās idejas īstenošanai tika izveidotas divas akciju sabiedrības, kurās rēgojās arī sabiedrībā itin pazīstami cilvēki, un viena no tām pat bija sākusi reklamēt savas akcijas, īpaši tās iesakot pensionāriem un studentiem.
Vides eksperti iebilst pret jebkādiem priekšizpētes darbiem Daugavas baseinā, taču sabiedrības aicināšana iesaistīties protesta akcijās diezin vai būs vajadzīga. Domājams, tās neviens nerīkos. Nebūs aktuāli.
Vēsture atkārtojas. XX gadsimta sākumā dzimušo ideju savienot Baltijas un Melno jūru ar ūdensceļu (toreiz tā bija diskutabla, bet ne neprātīga ideja) uzņēmīgi ļaudis izvilka dienas gaismā 2001.gadā. Toreiz tika paveikti priekšizpētes darbu priekšdarbi – no pašvaldībām, kuru teritorijās plūst Daugava, kopumā tika savākti 67 tūkstoši latu. Kas tika (vai tika) padarīts, nav skaidrs, kur palika nauda – tāpat.
Viena no Daugavas “apseglotāju” grupām sarēķinājusi, ka priekšizpētes darbi varētu izmaksāt turpat 30 miljonus latu. Te laikam tas suns aprakts. Pētniecības lietās jau tā mēdz būt – arī negatīvs rezultāts ir rezultāts.
Viduslaikos dzīvoja kādas specifiskas jomas entuziasti, kas vēsturē iegājuši kā alķīmiķi. Viņi meklēja iespēju citus metālus pārvērst par zeltu. Galamērķis palika nesasniegts, taču ceļā uz to viņi izdarīja citus atklājumus. Tobrīd negribētus, taču, kā izrādījās vēlāk – ķīmijas zinātnei visai noderīgus.
Ekologiem varbūt nevajadzētu būt tik skarbiem – ja Daugavas baseina izpēte tiek saprasta šī vārds ierastajā nozīmē. Ja entuziastu grupa gatava to darīt par savu naudu, kāpēc viņiem to kategoriski liegt? Ja sekmēsies, droši vien varēsim par mūsu likteņupi uzzināt kaut ko jaunu un noderīgu, vai vienkārši interesantu.
0
photocom 18.05.2010. 13.04
Šitāds aplauziens tam kanālām
to jau sapņoju :
baržas lepni kruīzi
baltās biksās visi karogi mastos
palmas aug Daugavas lokos
miljonu miljoni tūristi no visas pasaules
un Rīga
tur šalmāni plosti pie Vantovij most
meičas biljards kebabi tanci
krastā dižā latiša ainara statuja
0
daina_tabuna 18.05.2010. 12.59
Es domāju, ka visasāk vajadzēja iebilst psihiatrijas speciālistiem. Cik slimam ar galvu vispār jābūt, lai šādu ideju izperētu?!
2
kristineim > daina_tabuna 18.05.2010. 18.17
Malači džeki! IMHO “slimas galvas” vairāk tiem, kas atļāva projektu palaist tālāk :D
0
AUTOEXEC.BAT > daina_tabuna 18.05.2010. 14.40
Nu , beidz, beidz … :)) Kombuļu lāzeršova bīdītāji bija pat ļoti veselīgi džeki :))
0