Pusmiljons duramo un frotē dvieļu • IR.lv

Pusmiljons duramo un frotē dvieļu

7
Ieva Alberte

Katram ceturtajam Latvijas iedzīvotājam ir pa Rimi nazim vai dakšiņai un Maxima frotē dvieļus. Drīz būs arī pa Narvesen sunim. Kāpēc? Vai nav gana krāts? 

Diez ko nu cilvēki ceps? Ko sutinās? – pabrīnījos, kad nesen Rimi ziņoja, ka pietrūcis akcijas cepamtrauku, ko varēja ar atlaidi iegādāties par 50 sakrātajām uzlīmēm. Pietrūcis jau nebija daudz – pāris tūkstošu. Rimi pārstāve Zane Eniņa žurnālam Ir pastāstīja, ka vēl piektdienā, pāris dienu pirms akcijas beigām, preču pieticis, taču sestdien sākuši nākt cilvēki pat ar astoņiem salīmētiem bukletiem. «Izsaukti» Pyrex trauku papildspēki no Nīderlandes. Šī gan neesot pirmā reize, kad pietrūkst akcijas preču. Vispopulārākās bijušas Villeroy&Boch dakšiņas un naži, to nopirkts vairāk nekā 500 000. Oho! mani tas izbrīna. Iepriekš taču pusmiljona cilvēku neēda no māla bļodām ar koka karotēm? 

Porcelāns un šicū
Šāda akciju forma Latvijā sākās pirms gadiem trim un plešas plašumā: Narvesen par uzlīmēm ar atlaidi piedāvā nopirkt suni, Statoil – lielus un mazus makus, Maxima – galda piederumus, Plus Punkts – sakrāt boulinga spēlei un solārija apmeklējumam un vēl, un vēl. Mārketinga speciālists Zigurds Zaķis stāsta, ka uzlīmju akciju mehānismu Latvijas veikaliem visbiežāk izstrādā kāds specializēts Nīderlandes uzņēmums. To apliecina Narvesen mārketinga iepirkumu departamenta direktora v.i. Edīte Vimba – suņu akcija tapusi sadarbībā ar kādu firmu Nīderlandē. «Mēs negribējām mājsaimnieču programmu kā lielveikalu tīklos.» Narvesen vēlējās steidzīgās dzīves dunā iepriecināt klientus sajūtu līmenī. Ar mīļu mantiņu. Par tādu izvēlēts suņuks The Dog, kas radies pirms 10 gadiem – japāņu fotogrāfs nobildēja suni ar fish eye objektīvu, kas optiski galvu padara lielu. Prototips «atdzīvojies» mīkstajā rotaļlietā un kļuvis par vienu no pēdējo gadu veiksmīgākajiem bērnu rotaļlietu konceptiem. Tātad tas nav vienkārši skumjš suns, bet suns ar stāstu. Līdzīgi kā ar Rimi un Maxima akcijas precēm, kas nebija vienkārši pannas, bet gan pannas ar vārdu. 

«Latvijā cilvēki šīs akcijas uztver ar dižu kaislību,» Maxima preses pārstāvis Ivars Andiņš salīdzina Rietumeiropas praksi, kur uzlīmes sakrājot ap 80% klientu, bet Maxima pircēji – 95-98%. Cilvēki novērtējot ne tikai sportisko azartu – soli pa solim līdz finišam, bet arī ekonomisko faktoru – kvalitatīva prece par samērīgu cenu. Lai arī sen vairs aiz sekcijas stikla nav manāma importa cigarešu paciņa, skaistas lietas ļaudīm kārojas. Ne velti kādā akcijā pietrūcis porcelāna šķīvju. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu