Kas te smieklīgs, kungi? 7

Komentāri (7)

Urga 13.12.2019. 09.23

Cik bargi. Nulles vērtējums.
Pat “dzīves un mākslas sakritība ar Latvijā šobrīd notiekošo” nav izpelnījusies kaut vienu vērtējuma mazu mazītiņu punktiņu 🙂 -Super sakritība, kā notrāpīt, ka ASV sankcijas ar pirmizrādi par pilsētas galvu ar ortozi iznāk gaismā vienlaicīgi, vai tas nav likteņa pirksts? Kritika meklē tikai un vienīgi mākslinieciskās vērtības. Arī Kārklu gadījumā tā bija. Politiskā teātra nevēlamība, ne tā?
Un tagad, ko nozīmē konkretizācija divu kritiķu vērtējumos.
….Scenogrāfs Reinis Suhanovs darbības vietu ir pat ļoti konkretizējis – kad uz skatuves tiek uznesta hipertrofēta lieluma govs ar zeltītiem ragiem (vēlāk starp ragiem iedegas lampiņas), katrs mazais bērns sapratīs, ka darbība notiek Ventspilī, kur Pilsētas mērs ir neviens cits kā Aivars Lembergs. Kādā brīdī kādam šī slimā ideja taču būs likusies asprātīga, ja jau tā realizēta. (Ja vēl kāds grūtgalvītis skatītāju zālē mājienus nesaprot, viņam tiek iebelzts ar mietu, kad Mērs uzliek kakla ortozi.)…(Kroders.lv S.Radzobe).
…..Pirmā ir konkrētas atpazīstamības trūkums — vidē, tērpos, sadzīves situācijās….. izmantotās Latvijas politiskās vides klišejas (oligarhs ar kakla šinu un milzīgu plastmasas govi dāvanā, kas gan cits?) ir novecojušas. Bet smieties (arī izsmiet) jau var tikai konkrēti…(Z.Radzobe)

Domāju par to, cik ūdeņu aiztecējis, kopš mērs uzlika kakla ortozi. Vai mums, grūtgalvīšiem, nebija ar mietu jābelž vienā laidā? Kāpēc teātrim par to būtu bijis jāklusē? Ne jau par asprātību te runa, bet par traģismu.

0
0
Atbildēt

2

    Sskaisle > Urga 13.12.2019. 11.05

    ņju ņju ņju …. ltv1 ziņās pēc izrādes intervēja eksprezidentu A.Berziņu, kurš bija sapratis, ka izrāde ir par to , kā tauta tikusi mānīta visos laikos un ka tagad tas notiek arvien trakāk un trakāk …. un to saka prezidents , kurš par ES līdzekļiem uzcēla lauku māju pēdiņas vai kājiņas un Lauku Atbalsta Dienests , kā jau ierasts – tikko zurnālisti par to uzzināja – visu info par šo lietu noslepenoja un mēs tāpat īsti nezinam – kas tur bija

    Lūk, šādas lietas var pasniegt prasti garlaicīgi, kad jāmieg ciet, kā teica Circene – ekministre, bet var pasniegt ģeniāli – un es uzticos , ka ZR kā profesionālei

    Bet- tā labā lieta ir tā, ka tiem, kas netic ZR – netiek aizliegts iet un baudīt

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Sunflower > Urga 13.12.2019. 13.02

    Politiskais teātris, centies kā gribi, ir plakātisks, to jau atzina Hermanis. Attiecībā uz Kārkliem, kas it kā bija trāpīgi un laicīgi – nu un – aprobežojās ar to, ka galveno personāžu prototipi pat izrādi neredzējuši izteicās ļoti nievājoši.
    Bet ir kāda cita lieta – vai mums nebriest tāda kā krīze režijā? Šajā sezonā kaut kā milzu pārsteigumi un pacēlumi vēl nav pieredzēti

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > Sunflower 14.12.2019. 09.12

    Kārkli palika kritikas tikpat kā neievēroti, kaut gan personāžs ar artozi esot izrādi apmeklējis, tā reiz intervijā K.Znotiņš sacīja. Kalnameijeru gan izrāde neinteresēja, tas tiesa.
    Protams politiskajam teātrim sava specifika un to tā arī jāvērtē- žanra ietvaros. Bet, vai mums to vajag? Acīmredzot izvēlamies nesmieties, lai personāži smejas par mums,

    Ja galvenā argumentācija par sliktu izrādi izpaužas personāža ar artozi atpazīstamībā, tad pārfrazējot filozofu, jāsaka, ka aizstāvot monstru, paši varam kļūt par monstriem. (Un te tiešām domāju kritikas argumentāciju, nevis izrādes māksliniecisko vērtību.)

    Par eksprezidentu AB nu gan brīnos, vai tad viņš neatpazina savu labvēli, kuram pateicoties kļuva par prezidentu, kādu vārdu aizstāvībai nu gan varēja bilst…

    Sunflower, bet par režiju, mums taču “jāpriecājas”, esam piedzīvojuši to reto gadījumu, kad komercintereses nestājas ceļā estētiskam baudījumam (gan tikai izrādes otrajā daļā:)), tādējādi izpelnoties augsto 4 punktu vērtējumu par vienu cēlienu… tas ironijas vietā par Dailes teātri. Cik nenogurstoši kritika cenšas Dž.Dž, vēl joprojām “pierādīt pierādāmo”. Nepietiek un nepietiek. Nu jau nedaudz pataloģiski tas izskatās.
    Tikai nez kāpēc Kultūras ministrs Nauris Puntulis (NA) jūtas atvainošanos parādā režisoram un bijušam Dailes teātra mākslinieciskajam vadītājam Dž.Dž Džilindžeram.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Urga 14.12.2019. 10.21

    Jā, ir vērojams kaut kāds izteikts kritiķu subjektīvisms. DT pēdējo lielās zāles izrādi Dž. laikā būtu nolīdzinājuši līdz ar zemi, tagad neticami augsts vērtējums. NT Revidents ļoti pie sirds krievvalodīgai publikai, savukārt kritiķi to noniecina. Attiecībā uz JRT BH, šķiet, goda lieta apšaubīt režijas kvalitāti, nevis apspriest izrādes tēmu par ticības lomu un pāreju uz jaunu patērētāju reliģiju.
    Klau, kaut kur lasīju, ka jaunais DT mākslinieciskais vadītājs būšot Kairišs. Pati pašā sākumā rakstīju, ka viņš ir vienīgais, kas spētu pacelt DT māksliniecisko līmeni. Bet tad tas, manuprāt, nozīmētu ļoti kardinālas un neatgriezeniskas izmaiņas

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > Sunflower 16.12.2019. 09.24

    Jautājums, kas tie lēmēji, un ne tikai redzamie, bet arī neredzamie. Laikmetīgam teātrim tomer jājūt visas strāvas, kas sabiedrībā strāvo. Pēdējā Spēlmaņu nakts kaut kā visai dīvaini atstāja bez balvām, manuprāt, domājošākos režisorus, izskatījās, ka viņiem tika ierādīta vieta.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Sskaisle 12.12.2019. 19.49

Paldies, pārliecinoši, noticu autorei Zanei R acis nemirkšķinot.

0
0
Atbildēt

0