Būs jauns teātris

15

Komentāri (15)

Sskaisle 17.11.2019. 09.45

Valsts simtgadei bija 60 milj,cik no tiem tika pirmsskolas un skolu jaunatnei izrāžu apmeklēsšanai?
Mani jau bērnībā veda uz leļļu tetra izrādēm, uz skolu brauca Rīgas teātri, filharmonija. Tas bija okupācijas režīma laikā.
Es jautāju saviem radu bērniem,cik viņi ir bijuši teātrī,ko redzējuši,ko sapratuši? Tik cik vecāki,ģimene spējusi tik ir. Šī nenormālā valsts,kas tā apzog tautu, kādus cilvēkus audzina nākotnei? Kāpēc par to neuztraucas neviens? Kur tos skatītājus ņemsiet? Tautu par lumpeņiem lamāt baigi enerģiskie,bet izdariet kaut jel ko lai mums arī būtu iespējas,ne tikai tiem,kam čekistu- komunistu rūdījums un aizmugure

+3
-2
Atbildēt

0

Sskaisle 17.11.2019. 09.19

Es skatos tās BBC -Altenboro vides filmas. Piemēram, Filipīnās esot palicis vien 10% no tropu meža. Viss apstādīts ar eļļas palmu monokultūru.
Domāju,ka šos procesus dabā noteikti var attiecināt uz cilvēkiem,uz sabiedrību.
Piemēram,es cenšos,bet nespēju,nevaru saprast,kā var patikt un kas patīk JRT izrādē Atnāc mani vēl satikt. Tik zemi dzeltena izrāde,kuru es varētu piedot jebkuram citam teātrim un skatītjam,bet ne jau JRT.

Uz Seņkova Pūt,vējiņi biju kopā ar savu lielo radu saimi no laukiem. Visi piekrita maniem secinājumiem, ja es tā sakot,ja tā padomājot,tad jā – tā esot. Bet nu tomēr patika,jo Rainis un Kalniņa mūzika esot kā dimanti,kuri pat apēsti un izkakāti mirdzēšot un vērtību nezaudēšot.
Un tad es sapratu – mēs visi bijām gatavi svētkiem, pat vairāk – svētbrīdim – nav mums daudz tādu mūsu identātes akumulatoru ,toties retais,šai gadījumā tikai es biju gatava atzīt,ka mūs pieslēdza knapi grabošam aparātam. Tas ir tikpat nenormāli kā tas,ka partijas nespēj atcelt oik,nespēj samaksāt ārstiem,bet sev un galvenais jau tomēr kremļa saskaņai iedalīs simtus miljonus.

Es tiešām domāju,ka viss ir savstarpēji ļoti cieši saistīts. Es gribu zināt,jo es gribu saprast,kas patīk maniem līdzcilvēkiem izrādēs,kāpēc. Un es tiešām domāju,ka tā atkal ir čekas un komunistu aiz paitiem turētā KM ,kura miljonus notriec savam vēderam,kamēr sabiedrības izglībai tiek lielā nulle.

+3
-2
Atbildēt

1

    Sskaisle > Sskaisle 17.11.2019. 09.37

    Par notikumiem Dailē. Ievērojiet,mums nav neviena !!! morālā vai labi,teiksim vispār n- neviena autoritāte,kura izteiktu viedokli,kas un kāpēc atkal notiek nepareizi. Arī Hermaņa paziņojums ,ka teātris nav rimčiks nenoskanēja ,vai tam varbūt neļāva !? noskanēt autoritatīvi.

    Lūk, mani ideālie aktieri Daudziņš un Āboliņš mani nodeva,abi,bet katrs atsevišķi.
    Āboliņš paziņoja,ka nedrīkstot ņirgāties par valsts prezidentu – konkrēti vējoni. Kategoriski tam nepiekrītu. Man vējonis ir politisko bandītu ieliktenis,kuram pietika nekaunība un drosme kļūt par prezidentu un kurš kalpodams savu kungu,nevis sabiedrības interesēm mani ir pārdevis un pazemojis un var teikt iznaicinājis – lai es cienītu kangaru? ĀBOLIŅ , Jūsu akcijas ar to ir zem jebkādas vērtības nokritušas.

    Daudziņš saka – neķengā valsti. Debess – valsts – likumdevēju un valdības personās uzvedas kā bandīts,betbmēs par to lai klusētu? Ja mums ir tādi aktieri,kuri aicina klusēt un samierināties, varam iedomāties ,ka Latvijā notiktu tādi protesti kā Prāgā vai Honkongā?

    Ašeradens saka,ka mediķiem nevar maksāt,jo likums pieņemts steigā un bez naudas avotiem. Kāpēc tad nodokļus neatlaiž visiem tiem,kuriem valsts nespēj neko dot par samaksātajiem nodokļiem?

    Aktieri,režisori,teātru kritiķi ir mūsu mediji – viņu atbildībai būtu jābūt daudz daudz lielākai,kā tas ir šobrīd.
    Kad savulaik no operas atlaida Žagaru,es to uzskatīju un joprojām uzskatu par pareizu lēmumu,jo Žagars bija ļoti labs dažu talantu aizbildnis,nevis teātra vadītājs.
    Arī Dž bija laiks iet prom,ja spēja vien pildīt finanšu saistības.

    Un vēl, nav jēgas meklēt un likt te saitītes uz tiem šoviem un tv un radio pārraidēm,kur par sabiedrībā – vietējā un pasaules, izsakās ārzemju aktieri un režisori – bet pārsteidz salīdzinājums,mums par sliktu,protams

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Anda Zahovska 16.11.2019. 12.38

Arii es nepiekriitu tam,kaa iztureejaas pret Dzilindzeri.Tas bija negliiti.

+1
-1
Atbildēt

1

    Sskaisle > Anda Zahovska 16.11.2019. 19.50

    Jā un nē. Kāpēc Dž nekomunicēja ar teātri,ar sabiedrību? Cik varēja noprast,tur vēl bija kaudze ar netīro veļu,ko visu nepurināja un labi,ka tā.

    Nesmuki,jā,bet
    …mums jau nekādi citādi vispār nekas nenotiek.
    Vai tas kā KM rīkojas ar koncertzāles projektu ir normāli?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Urga 15.11.2019. 09.38

Kad V.Daudziņš savā IR intervijā novilka “ģimeniskuma robežas”, jo vēlējās būt ļoti korekts, mani tas nepārliecināja. Drīzāk to varēja nosaukt par izvairīšanos. Bet atgadījums Dailē taču nebija ģimenisks, tas bija publisks, ne tā? Kamēr sabiedrība min mīklas par to, kas īstenībā Dailē notika, tikmēr valda neziņa un tieši neziņa dažiem atraisa rokas. Tā, klusējot, pašlaik LNT komanda tiek izformēta, un mēs cenšamies atminēt, kas aiz tā… Atcerēsimies, cik ūdeņu aiztecēja iekams laikraksta Dienas pircējus uzzinājām. Tāpēc jo vērtīgāk uztveru gan A.Hermeņa, gan nu arī E.Seņkova pausto attieksmi. Manuprāt, tas ir ļoti svarīgi.
Varam jau minēt aktiera intervijā uzdoto uzdevumu par to puķi ar neķītro nosaukumu (vai tie ir runča pauti/silpurenes, vai nē), un izlikties neredzam, kas aiz paša sētas robežām, pat, ja brutāli un nekaunīgi tas notiek. Var jau arī tā.
Ir intervijas un intervijas. Šī man likās ļoti būtiska ar vēstījumu. Arī koleģiāla un cilvēciska. Paldies.

+1
0
Atbildēt

3

    Sskaisle > Urga 15.11.2019. 10.12

    Šodienas Latvijas nelaime, komčekistu stabilas varas pazīme ir nespēja paust kritisku viedokli,vai ja tāds tomēr ir izteikts,tad nespēja to izdiskutēt,izspriedt,izlaist caur viedokļu dažadības dzirnavām un saņemt baltus miltus.

    Pirmais,ko izdarīja kultūras nozares varneši – iznīcināja kritiku. Literatūras nozare tam ir spilgtākais paraugs. Teātra māksla tam seko pa pēdām. Trula pašslavināšanās, vērtējumu daudzveidības neesamība. Absolūta de ja vu sajūta par okupācijas laikiem – no kabinetiem “iznesti” gatavi,neapspriežami viedokļi.
    Kas var būt sliktāks par to ? Nošaušana bez tiesas lēmuma,nepaskaidrojot

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > Urga 15.11.2019. 10.14

    Seņkovs slavina Rubeni,bet es uzdodu jautājumu – vai.kritisko atsauksmju dzēšana, vispār atsauksmju par izrādēm NT cenzēšana notika un notiek bez Rubeņa ziņas? Jeb tomēr arī NT dievs slēpjas detaļās un padomāts ir par visu?

    +1
    -1
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sskaisle 15.11.2019. 12.43

    Man bija kuriozi – par vienu nepublicētu korektu atsauksmi painteresējos, kāpēc tā. Publicēja, pēc tam atkal izdzēsa. Pēc tā nospriedu, ka vai nu NT cenzors ir kā pavasara vējš, kam katru dienu viedoklis mainās, vai arī ir vēl kāds cenzora cenzors ar veto tiesībām. Pēc tā gadījuma vairs NT atsauksmes nerakstu, ja reiz es neiekļaujos kaut kādos standartos, kas ir atšķirīgāki kā citiem teātriem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Sunflower > Urga 15.11.2019. 12.27

    Bija arī intervija ar Skrastiņu, kurā klāstīja, ka viņam ļoti žēl, kaut ko par vēstures ratu un to, ka taisnība kaut kur pa vidu. Tad jau sanāk, ka DT aktieri ir uzņēmušies vēstures rata kustinātāju funkcijas. Pieticīgi.
    Bet ir cita lieta, ko vai nu esmu palaidusi garām vai visi aizmirsuši. Proti, aktieru prasības, par kurām ministrs uzdeva sagatavot rīcības plānu divu nedēļu laikā. Pagājuši divi mēneši – ir tas rīcības plāns? Vai arī tas nav aktuāli, jo nav vairs kam uzstādīt prasības? Tā kā prasības tika publiskotas, būtu ļoti interesanti palasīt, kādi konkrēti pasākumi tiks veikti katras prasības izpildei, nosakot termiņus, izpildes rādītājus un nepieciešamo finansējumu, samērojot, protams, ar budžeta iespējām.

    +1
    -1
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sunflower 15.11.2019. 16.18

    Atradu – tas rīcības plāns tagad ir iekļauts jaunā direktora konkursa prasībās. Vai, un es biju domājusi, ka tā dikti steidzama lieta, ja reiz nevarēja sagaidīt Dž. no atvaļinājuma…..

    +1
    -1
    Atbildēt

    1

    Urga > Sunflower 15.11.2019. 16.48

    Steiga kā diagnoze visam šim pasākumam, piekrītu :).

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Sskaisle 14.11.2019. 09.32

Jā,Šekspīrs ir Šekspīrs….visu jau pateicis – tieši un konkrēti poētiski,tomēr…

Lūk, rakņājos internetā pa Beļģijas laikmetīgās mākslas lapām un vienā brīdī lasu tādu tekstu- ka Ņujorkeris Briseli esot nosaucis par Jauno Berlīni ,ka Brisele arī kļūstot par LM metropoli. Autors – beļģis raksta, kā tad tā – vai tiešām mēs esam tik mazi un nenozīmīgi,ka mūs var novērtēt tikai pielīdzinot citiem? Un tālāk autors ar īsti katolisku kaislību un iedomību cenšas pierādīt,ka Brisele ar savu LM jau sen ir vērtība pati par sevi. Nekāda Berlīnes piesaukšana nav vajadzīga.

Jā…es domāju,redz ar ko brīvi cilvēki no nebrīviem atšķiras. Man uzreiz uzsita asini…

Tā arī ar Seņkovu un viņa dramaturģi…būtu Šekspīru likuši mierā,bet ņēmuši un mūsu pašu krājumus pacilājuši….šīs čekistu – komunistu veiklības – būt viļņa virsotnē un vadīt tautu ,- ziepēt tautai acis gan komunistu,gan nacionālistu laikos un ziepēties tā ,ka tauta raud no visas sirds un pēc dziļas pārliecības.

Par Staļina nāvi man vairāki veci cilvēki ir teikuši,ka esot no sirds raudājuši…noticējuši…..

Bet nu jā …kā ir tā jādzīvo….

+2
-3
Atbildēt

0

Sskaisle 14.11.2019. 09.19

Tomēr tomēr… būtu jācīnās par skatītāja tiesībām ,piemēram,filmēt izrādi vai vismaz haltūrīgās vietas izrādē,lai pieprasītu atpakaļ naudu par brāķētu preci. Veikalos iesmērētus brāķus taču ņem atpakaļ,kāpēc teātros tā nevarētu būt?

Ja Pūt,vējiņi skaitās labs iestudējums,tad es esmu Zelta zirgs un ar to vienkārši ir jāsamierinās…..

+2
-3
Atbildēt

0

Sunflower 14.11.2019. 08.49

Paldies par interviju – prieks, ka radošā brīvība nozīmē vairāk par ambīcijām un varas spēlēm :)

+2
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam