Jaunie zinātnieki par prasībām akadēmiskā personāla valodu zināšanām

58

Komentāri (58)

Pandora 22.05.2018. 18.36

Jaunie zinātnieki, kas neprot lietot pareizrakstības rīku un salikt komatus, jānomaina ar ārzemniekiem, kas divu gadu laiku latviešu valodu iemācīsies labāk par viņiem.

+4
0
Atbildēt

0

lindab456 22.05.2018. 18.33

Kādu vietu ierādīsim latviešu valodai? Vai valoda tiks piezemēta līdz saziņas līmenim, vai tai tiks dota iespēja pastāvēt arī kā zinātnes valodai? Valoda nav iedomājama bez attīstības. Tā ir jālieto, terminoloģijai ir jāattīstās. Ironiski, bet tieši jaunie zinātnieki un studenti būs tie, kas lielā mērā noteiks valodas attīstības iespējas un griestus. Grūti iedomāties, ka brīvā konkurencē ar angļu valodu, latviešu valoda netiks izstumta no zinātnes un sekojoši arī no augstākās izglītības.

+2
-2
Atbildēt

1

    Fridolins > lindab456 23.05.2018. 12.06

    Valodu lietošanu akadēmiskajā vidē nav jāregulē. Ne jau tie daži desmiti vai pat simti zinātnieku un pasniedzēju nospiedīs latviešu valodu.

    Vai kāds ir saskaitījis cik TV vai radio intervējamie runā parezi? Valsts valodas centram būtu jāsāk sodīt vispirms valsts amatpersonas par valodas kropļošanu.

    Valodas pamats – tās lietošana ikdienā un visur. Tagad krievu valoda ( visai piesārņota ) dzirdama visur. Ne tie “pareizie” latvieši ( nacionāļi ) ne tie griestu noteicēji par to izliekas nezinam.

    Kādas tad būs tās iespējas un griesti?

    +2
    -2
    Atbildēt

    2

    Sskaisle > beerzeens 23.05.2018. 13.37

    vēl viens demagogs ! n kur tādi rodas ?!!!

    Kas tad “ražo” tos nepareizās latviešu valodas lietotājus? putins? tramps?

    tie tavi aizstāvētie pasniedzēji augstskolās arī tos “ražo” – izlaisti kā piena teļi –

    un neaiztiec proletariātu – sākam ar tiem, kurus proletariāts uztur – ar šitiem zinātniekiem un zintniekiem – lūk, no tiem arī japrasa atbildība

    Ir mums Valodas centrs? Ir – nu tad uz priekšu!

    +2
    -2
    Atbildēt

    1

    tonijs > Dusma 23.05.2018. 13.47

    Ir mums Valsts valodas centrs, un izskatās, ka tur viss notiek un ir vislabākajā kārtībā, jo:
    …………….

    03.05.2018. | Valsts valodas centra direktoram piešķirts Tieslietu ministrijas apbalvojums

    Šodien, 3. maijā, notika svinīgs apbalvošanas pasākums, kurā tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs pasniedza Valsts valodas centra direktoram Mārim Baltiņam Tieslietu ministrijas apbalvojumu – I pakāpes Atzinības rakstu un “zelta” spalvu par nozīmīgu ieguldījumu Tieslietu ministrijas, tieslietu sistēmas un Latvijas tiesību sistēmas attīstībā un starptautiskās sadarbības veicināšanā tieslietu jomā.
    http://vvc.gov.lv/

    +4
    0
    Atbildēt

    1

    tonijs > tonijs 23.05.2018. 14.04

    Lai vēl kāds pasaka, ka Rasnačs nestrādā- gan eglīti Ziemassvētkos pušķo, gan prēmijas un apbalvojumus pasniedz, gan bildītes savā facebook kontā paspēj salikt.
    http://jauns.lv/foto/zinas/2150-tieslietu-ministra-dzintara-rasnaca-dzives-aininas#&gid=2150&pid=3

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    lindab456 > beerzeens 23.05.2018. 14.43

    >> beerzeens. Varbūt precizēsim robežas – tēma ir valoda un akadēmiskā vide.
    Mana stingra pārliecība ir, ka nacionālā valstī valodas jautājums ir prioritārs un par to kā noturēt valodas pozīcijas ir jādomā visos līmeņos, t.sk. arī akadēmiskajā vidē, kuru nevar skatīt atrauti no augstākās izglītības konteksta.
    Vēsturiski līdzīgā situācijā jau esam bijuši, kad latviešu valodai bija jāpierāda sava vieta izglītībā un zinātnē, gan attiecībā pret vācu un krievu valodu. Atkāpties ir viegli, bet kas būs tālāk? Valoda ir ne tikai darba instruments, ar to ir saistīti arī jautājumi par nacionālo inteliģenci, pašapziņu, vērtībām u.c..

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

lno 22.05.2018. 15.49

Atkal te strīdās velns zina par ko, t.sk. Biotops. Runa jau tikai par augstskolu vadītājiem. Izglītības kvalitāti noveda līdz pašreizējam stāvoklim ne ja nacionālisti, bet “liberāļi”, kuri domā cēloņsakarībās. Ulmaņa nacionālisms nekaitēja Minox un lidmašīnu ražošanai:)

+2
-6
Atbildēt

2

    Sskaisle > lno 22.05.2018. 16.00

    nu ko nu atkal te lieni ar to savu tēloto pieticību – kremļa redigētā , naciķu + saskaņiešu caursistā tikumības programma skolās, kamēr paši naciķi maukojās uz vella paraušanu – tā nav mūsu izglītības degradācija?

    kādi liekuļi ! to s melus un liekulību vajadzētu kriminalizēt – nodzīt matus uz nulli un lielu naudas sodu uzlikt

    pretekļi

    +5
    -2
    Atbildēt

    1

    lno > Dusma 22.05.2018. 19.18

    Ja tā progresēsi, no durkas neizbēgsi:)

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    J.Biotops > lno 22.05.2018. 16.15

    Varētu padiskutēt, ja saprastu, kāpēc Jūsu tekstā “liberāļi” pēdiņās, bet nacionālisti bez.
    Ja pieņemu, ka domāti tie mūsu “liberāļi”, kam ar klasisko liberālismu tikpat līdzības, cik cūkai ar cūkpienēm, tad piekrītu – tādi izglītību postīja un posta. Ar piezīmi, ka patriotu nopelnus arī nevajag noniecināt.

    +3
    -2
    Atbildēt

    1

    lno > J.Biotops 22.05.2018. 19.17

    Piekrītu, nacionālistus arī vajadzēja ielikt pēdiņās, bet lamā nezin kādēļ tikai viņus. Augstskolas vadītājam tomēr valoda jāzin, citiem jau neprasa.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

Sskaisle 22.05.2018. 13.23

    Sskaisle > Dusma 22.05.2018. 13.27

    40-44 MNŪTĒ PAR LATV VAL NĀKOTNI

    +3
    0
    Atbildēt

    0

ADTM 22.05.2018. 12.33

Lasu komentētājus un brīnos. Cilvēki bez pieredzes zinātnē komentē zinātnieku, kas šai karejerai velījuši daudz laika un nervu, un iztiek ar diezgan knapām algām. Vai te komentē Maskavas troļļi? Vai tiešām paši latvieši? Rietumos reti kad universitāte jaunos mācību spēkus (profesorus) izvēlas no savu absolventu loka. Latvijā arī uz to vajadzētu tiekties. Ko īsti komentētāji grib, lai potenciālie kandidāti ārzemēs gadiem ilgi apgūtu Latviešu valodu lai kaut kad verētu piedalīties konkursā? Kurā visticamāk viņi neuzvarēs?

+4
-5
Atbildēt

2

    Sskaisle > ADTM 22.05.2018. 12.47

    pats trollis – mes nekomentejam zinātni – mēs brēcam par to, ka nedrīkst noniecināt un nonicināt latviešu valodu –

    Un izbeidz te jaukties – runa tomēr ir par Augstskolas vadītāju , kuram jāzin valoda, nevis jebkuru zinātnieku , kurš te ierastos apmaiņā vai komandējumā vai kādā nu tādā programmā

    kauns nav mūs te rāt un maldināt – fuj!

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > ADTM 22.05.2018. 12.52

    KĀ TĀDS LATVIEŠU VALODU NEZINOŠS ZINĀTIEKS – UNIV VADĪTĀJS KOMUNICĒS AR VALSTS UN PAŠVALDĪBAS IESTĀDĒM, AR MEDIJIEM

    PRASĪBA AUGSTĀKĀJĀ IZGLĪTĪBĀ ATTEIKTIES NO LATVIEŠU VALODAS IR MASKAVAS NODEVĒJU – NELIEŠU SLEPENA MISIJA – SADOTIES ROKĀS AR VISIEM MŪSU NELABVĒĻIEM , MŪSU – LATVIEŠU NĀCIJAS NĀKONTES IZNĪCINĀTĀJIEM

    ES SAKU NĒ – SKRIENIET PA GAISU NELIEŠI SASODĪTIE, NE UN VISS!!!!!

    +4
    -3
    Atbildēt

    1

    ADTM > Dusma 22.05.2018. 13.27

    Dusma, augstskolas vadītāja amats ir pielīdzināms vismaz AirBaltic, Lattelecom, LMT vai Latvenergo vadītāja amatam. Budžetu nezinu. Bet svarīguma ziņā nākotnē varbūt pat vēl svarīgāks par iepriekš pieminētajiem. Kandidātus vajadzētu meklēt pēc iespējas plašāk, nevis savas mājas pagalma smilšukastes biedros. Un es vairāk ticu jauno zinātnieku viedoklim, nevis Jums. Kāpēc? Angliski ir tāds teiciens – skin in the game. Jaunajiem zinātniekiem tomēr tas ir. Bet Jums nez vai.

    +4
    -4
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > ADTM 22.05.2018. 13.40

    pārinternacionalizējies tautietis – lai neteiktu – čekas cilvēks

    es neticu jaunajiem zinātniekiem – nu ko tu – šitā mānīties un manipulēt – jau tas vien nav godīgi –

    starp citu, Gauss – airbaltikā ir pinīgi nevietā, tieši tāpat kā paga – kā tur – jā gulbis lattelekom

    klau – mīļie tautieši – izbeidziet taču – attopieties

    skat – briti visu parlamentu sacēluši kajās , ka krievu investori ala abramovich – apdraud britu nacionālo drošību

    jūs – tērējiet manu savu laiku – lai paši savām rokām izcīnītu latviešu valodas bojāeju

    nē – es tam kategoriski esmu pret – es gribu lai mani vēl nedzimušie mazbērni runātu latviski – par spīti jums – nodevejiem !

    nē un vēlreiz nē !!!!!

    +3
    -3
    Atbildēt

    2

    Sskaisle > Dusma 22.05.2018. 13.42

    ADTM > Dusma 22.05.2018. 15.26

    Dusma! Gribēju Jums prasīt, kāds šim rakstam sakars ar Adamoviču. Tomēr man laikam tomēr nav intereses uzzināt Jūsu viedokli, jo šī “sarakste” neizskatās pēc diskusijas. Latvijā vēl ir iespējams brīvi izteikt viedokli. Diemžēl gadās, ka tautieši to ļoti nikni nokritizē un pat mēģina piedēvēt organizācijām. Uz ko Jums arī ir tiesības. Un tas ir forši! Bet mums laikam atšķiras diskusijas kultūra. Es savu viedokli izteicu. Paldies par Jūsu kometiem.

    +1
    -2
    Atbildēt

    2

    Sskaisle > ADTM 22.05.2018. 16.01

    nacionālā drošība – par to esi dzirdējis /usi ?

    jeb tev tā tukša skaņa?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Kamielis 22.05.2018. 12.30

Jautājums ko tie ārzemju profesori te taisās mācīt kvatu fiziku vai latviešu valodu. Ja pirmo, tad kāds sakars tam ar otro?
P.S. Biju koncertā, uzstājās Latvijas akadēmiskais koris, skaisti dziedāja, bet 5 dziesmas no sešām bija angļu valodā un tikai viena latviešu valodā. Nesaprotu, kas notiek mūsu dziedāšanas kultūrā, tā ir pilnīgi citā mēlē un par to neviens neuztraucas, bet par augstskolām gan.

+3
-1
Atbildēt

1

    Sskaisle > Kamielis 22.05.2018. 12.45

    es arī biju koncertā Muzeju naktī Biržā un visi puiši smuki latviski dziedāja – tā kā vajag pareizos koncertus izvēlēties –

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

kolpants 22.05.2018. 11.00

Ни в коем случае не соглашаться с предложением ученых!
Пусть работают в других странах! а желающие поучиться у иностранцев пусть валят в эти иностранные вузы и там сидят и учатся!

В конце концов, для основных ученых дисциплин латвийской науки-танцев и пения, будет достаточно и местных кадров!
Не зря же на культуру в Латвии выделяется самый большой процент от ВВП среди ЕС стран.

+2
-2
Atbildēt

1

    Sskaisle > kolpants 22.05.2018. 11.19

    NU TU JAU NU BŪTU PAKLUSĒJIS – KAUNS TEV NAV RUSSIFIKATOR !!! SASODĪTAIS!

    +2
    -1
    Atbildēt

    1

    kolpants > Dusma 22.05.2018. 11.24

    Какое неуважение к родному языку! русификатор явно просит окончание -с. И, скорее всего, запятую перед “русификатор”.

    +1
    0
    Atbildēt

    2

    Sskaisle > kolpants 22.05.2018. 12.33

    nu krieva nekaunība – tu vārdu latviski nevari uzrakstīt, bet nekaunies mani mācīt – nu ka tu man trāpītos pa rokai – ar kadiķi pa ciskām , ka noskanētu un pēc tam taisns staigātu un latviski runātu un rakstītu , protams

    +3
    -1
    Atbildēt

    2

    kolpants > Dusma 22.05.2018. 13.59

    Очевидно, тяга к насилию как правильному аргументу тоже принадлежит к исконным ценностям, которые жестоко пострадают в случае англоговорящего профессора латвийского ВУЗа….
    Неприятие собственных ошибок, насилие как аргумент – это и есть та латышскость, которую должен принять? Спасибо, не надо.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > kolpants 22.05.2018. 14.11

    klau , kolpant – tev jāsaprot – es ļoti ticu un paļaujos uz Vecās Derības – ZOBS PRET ZOBU , ACS PRET ACI
    es visu saku tieši un konkrēti, kamēr tu – tēlo maigu pūkainu lācīti , kaut ko čivini par latišskostj ? – kas tas par vārdu vispār – un vienlaicīgi – lūdzu – pats ne burtu latviski nerakstīdams mani meties mācīt – nē – te tikai kadiķkoks ar krusta zīmi un spēku der – pret šitādu tavu nešķīstību – tas tev ir jāsaprot
    nav jau iespēja izvērsties – vecos laikos – tad bija citādi – tad cilvēks drīkstēja būt dabisks – ļauties visām emocijām un palaist rokas, ja bija vajadzība

    jāsaka kā ir – es labprāt tevi izpurinātu – par to okupāciju un upuriem jau arī neatbildēji – oliņu iedēji un aizlaidies

    0
    -1
    Atbildēt

    1

    kolpants > Dusma 22.05.2018. 14.22

    par latišskostj ? – kas tas par vārdu vispār
    Обалдеть!
    Сами не знаете, что требуете принять??? Обалдеть!!
    Латышскост-latviskums. Принять этот latviskums – основное требование интеграции, т.д. ассимиляции.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > kolpants 22.05.2018. 14.40

    n tagad atkal – konkrēti kolpant – pamato – kādā veidā konkrēti tev kā krievam tiek uzspiests latviskums?

    tikai nemūc uzreiz prom

    +2
    -1
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > Dusma 22.05.2018. 16.04

    kolpants aizmuka , to es esmu ievērojusi – kā palūdz apgalvojumus konkretizet, tā onkulis paņem savu somiņu un prom …. kāds nelietis, sīks

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Fridolins > Dusma 23.05.2018. 12.13

    Nevajag ārdīties komentāros. Ne tik svarīgi kādā valodā runā, bet gan ko pasaka.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    tonijs > kolpants 22.05.2018. 16.14

    Nominatīvs- rusifikators, vokatīvs (tiek izmantots uzrunai) – rusifikator!

    +2
    0
    Atbildēt

    1

    kolpants > tonijs 23.05.2018. 18.32

    если не ошибаюсь, у нее следовало следующее слово, а не отдельно типа “Ты, русификатор! Послушай меня!”

    0
    0
    Atbildēt

    1

    tonijs > kolpants 23.05.2018. 19.00

    Dusma teica : KAUNS TEV NAV RUSSIFIKATOR !!! SASODĪTAIS
    ………….
    Gramatiski pareizi: KAUNA TEV NAV, SASODĪTAIS RUSIFIKATOR!!!

    0
    0
    Atbildēt

    0

J.Biotops 22.05.2018. 10.55

Diemžēl muļķu ar doktora grādiem nekur pasaulē nav retums un arī Latvijā tādu netrūkst. Lai nosargātu mūsu nacionālos dārgumus, valodas zināšanai nepieciešamas tādas prasības, ka neviens svešinieks te pat degunu nebāztu. Sevišķi tas attiecināms uz tā sauktajām eksaktajām zinībām, bez kurām sirdsgudra tauta vispār var labi iztikt. Par laimi patiesi latvisku gara mantu uzturēšanā mums jau gūti ievērojami panākumi, tos nekādi šaursirdīgi aprēķinātāji vairs nesagraus.

+1
-3
Atbildēt

2

    Sskaisle > J.Biotops 22.05.2018. 11.12

    no ra noskatījies un arī pietuk krustiņa garā pakaļtaisās …

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > J.Biotops 22.05.2018. 12.49

    J.Biotops …Lai nosargātu mūsu nacionālos dārgumus, valodas zināšanai nepieciešamas tādas prasības, ka neviens svešinieks te pat degunu nebāztu. Sevišķi tas attiecināms uz tā sauktajām eksaktajām zinībām….+++ Ir liela pretruna starp teoretisko pieņēmumu par to, ka eksaktām zinātnēm ar valodu, kurā tu domā nav nekāda sakara, ka tās ir pašpietiekamas un izpaužas pašas par sevi. Prakse, kurā dzīvojam, liecina pavisam ko citu. Lai arī matemātiskās likumsakarības it kā visur darbojas vienādi, tad tomēr dažādu tautu atšķirīgās mentalitātes ietekmē tās darbojas atšķirīgi, jo atšķiras prāti, kuri šīs formulas darbina. Pretējā gadījumā nacionālās valstis ne tikai ES valstīs, bet arī Āfrikā līdzinātos savā starpā kā divas ūdens piles.

    Un ir vēl viena “irocionāla lieta” – pašapziņa. Tauta bez pašapziņas ir nolemta iznīcībai. To derētu atcerēties tad, kad sāk runāt par “lielās zinātnes valodu” uc šovinistu izgudrotām lietām.

    +3
    -1
    Atbildēt

    3

    J.Biotops > rinķī apkārt 22.05.2018. 13.00

    “…atšķirīgās mentalitātes ietekmē tās darbojas atšķirīgi, jo atšķiras prāti, kuri šīs formulas darbina…” Nu tieši par to jau brēcu.
    Latviešu prātam eksaktais ir tik svešs un racionālisms tik dziļi pretstatīts “garīgumam”, ka sabiedrības sabrukums ir tikai laika jautājums. Īsa laika. Pēdējos gados tieši latviešu izglītībā sasniegtais ir nesalīdzināmi bīstamāks, kā visādas liberastu regulas un konvencijas.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    J.Biotops > rinķī apkārt 22.05.2018. 13.08

    Un vēl-
    “…pretruna starp teorētisko pieņēmumu par to, ka eksaktām zinātnēm ar valodu, kurā tu domā nav nekāda sakara…” Nu ja, tieši uz “pieņēmuma” (es gan teiktu – uzskata) par eksaktā atsvešinātību no kultūras balstās visa garīguma sludinātāju tumsonība. Dvēselē bagātam latvietim vārdi “matemātika’ un ‘aritmētika’ ir sinonīmi, kas apzīmē parādību, bez kuras tīri labi var iztikt, vai uzdot ar to nodarboties kādiem garīgi nabagākiem ļautiņiem.
    Mūs kultūrā (ja gribi – mentalitātē) un izglītībā humanitāro un eksakto zinātņu simetriskā polaritāte ir tik pierasta, ka tās absurdumu pat nepamanām.
    Pie cita – jaunlatviešu vairums brīvi operēja vismaz 3 valodās.

    0
    -1
    Atbildēt

    2

    Sskaisle > J.Biotops 22.05.2018. 13.21

    operēja trīs valodās – nu smalki !

    0
    0
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > J.Biotops 22.05.2018. 13.29

    J.Biotops …Mums te saduras divas lielas problēmas vienā un kopā to visu var nosaukt par okupācijas sekām.
    Pirmā problēma, jēdziens – “lielās zinātnes valoda” Līdzīga argumentācija man bija jāuzklausa tad, kad man, latvietim Latvijas jūrskolā bija jāmācās krieviski. Rezultātā, nezinu kā tas ir šobrīd, bet tad, kad es braucu jūrā, praktiski visa terminoloģija, kuru lietoja mūsu jūrnieki, bija krieviska, jo latviešu valoda vnk tika izravēta no LPSR flotes kā nezāle.

    Kas attiecas uz mūsu kultūras humanitāro un eksakto polaritāti- tad tās arī ir okupācijas sekas. Atceries – ДОСААФ un viņu politiku ? :)) Tādas, vēl šodienas sekas šai smadzeņu kompostrēšanai.

    +3
    0
    Atbildēt

    1

    J.Biotops > rinķī apkārt 22.05.2018. 13.49

    “…mūsu kultūras humanitāro un eksakto polaritāti- tad tās arī ir okupācijas sekas….” Kuras okupācijas? Pēdējai savu grēku pietiek, šai saknes ir vairākus gadsimtus dziļākas.

    Arī man nācās mācīties pārsvarā krieviski, varbūt tādēļ tik asi sajūtu bizantisko tumsu mūsu pašu kultūrā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    J.Biotops > rinķī apkārt 22.05.2018. 13.27

    Kamēr te rakstu, pa radio praktizējoša ārste raud par garīgām bagātībām medicīnā, ajūrvēdām un homeopātijām un citiem šarlatānismiem, visiem dikti dvēselīgiem. Jo zina, cik cilvēku Latvijā mirst, salasījušies patiesas gara bagātības.

    Dusmupūcit – tieši tā, jo brīvi operēt 3 valodās ir būtiski vairāk, kā prast 3 valodas.

    +1
    -1
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > J.Biotops 22.05.2018. 14.17

    nē – ne ajūrvēdas , ne homeopātija nav šarlatānisms !
    Un mirst jo valsts medicīnas pakalpojumus vairs nenodrošina !!!!
    pēdejoreiz kad bij pie ĢĀ – māsiņa man uzbrēca – vai vel ko gribot – ka laika neesot , ka citi darbi –

    nu – ?! – ja es ie ĢĀ aizeju reizi pusgadā, un tad man brēc virsū , ka par lgu sēžu – tlūk tas ir šarlatānisms – tas ir valsts genocīds pret ttautu

    un kā ar to ātro palīdzību? kā nespeciālists var zināt vai pamatoti vai nepamatoti izsauc ĀP?

    nē – nāc pie manis mācībā – biotop – saņem pensiju – liec makā un brauc uz Rīgu – es tev isu izstāstīšu un iemācīšu

    man gribas padauzīties arī – galu galā ….

    +4
    0
    Atbildēt

    1

    J.Biotops > Dusma 22.05.2018. 16.07

    Dusmupūcīt, paldies!
    Par ajūrvēdu un homeopātiju spoži noilustrēji patiesi latvisku dzīves ziņu. Šarlatānisms ir
    abi. Vēl tikai zintniekus nepelnīti aizmirsām.

    +2
    0
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > J.Biotops 22.05.2018. 16.28

    u beidz te visu mest vienā katlā –

    0
    0
    Atbildēt

    1

    J.Biotops > Dusma 22.05.2018. 16.37

    Arī piekrītu – katli ir Tava un astainā šefa kompetence.
    Nevaru zināt, kurā vārīsimies paši, kuros – zintnieki un co. Es te tikai par zemes dzīvi, ko latviskās gara gaismas nesēji pie…

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    BardainaisSigne > J.Biotops 22.05.2018. 19.16

    Vai biotops par epiģenētiku arī ir dzirdējis? http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/329544-epigenetika_kas_veido_cilveku

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

BardainaisSigne 22.05.2018. 10.12

Tāpēc aicinām IZM un komisijas deputātus precizētajā priekšlikumā par akadēmiskā personāla valodu zināšanām ietvert pārejas periodu visa ranga pasniedzējiem. Tas būs mazs, tomēr būtisks solis konkurences vairošanā, kas attīstīs gan Latvijas augstāko izglītību, gan iedzīvotāju zināšanas un valsts valodu============Atdod velnam mazo pirkstiņu….

+1
-2
Atbildēt

1

    kolpants > Bārdainais Signe 22.05.2018. 11.16

    А некоторые ВУЗы пора вообще уже закрыть! Вчера по делам получилось в ТСИ зайти. Представляете-идут два студента, по виду из Индии, и меж собой на их языке общаются! Никакого уважения! Могли бы уже и латышский за год выучить!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Sskaisle 22.05.2018. 09.40

MEĻI MEĻI MEĻI – JŪS SASODĪTIE JAUNIE ZINĀTNIEKI – KĀ TAD TIE SASODĪTIET VALODAS NEZINĀTĀJI MŪS POZITĪVI IESPAIDOS, JA VIŅI NEZINĀS NE MŪSU VALODU , NE MŪSU SITUĀCIJU ?!

Mums jau Zviedru ES ir pasniedzēji, kuri te gadu desmitiem dzīvo un vairāk kā paļdies pateikt nespēj

Nē !
Un sēta ir priekš tam lai šmuļi un zagļi nestaigātu tā kā dzelzceļa stacijā , godīgi cilvēki ienāks un izies pa vārtiem

Rokas nost no latviešu valodas – ne santīmu no valsts budžeta latviski nerunājošiem augstskolu pasniedzējiem

Visus iedzīvotājus sūtīt studēt un stažēties ārvalstīs mēs nevaram atļauties, bet ļaut ārvalstu pasniedzējiem strādāt Latvijā, pozitīvi iespaidojot daudz lielāku skaitu Latvijas iedzīvotāju, mēs baidāmies, jo tas nenotiks latviešu valodā. Prof. Mārcis Auziņš intervijā saka, “…ir naivi domāt, ka, uzbūvējot ap sevi sētu, nelaižot nevienu citu valodu iekšā, mēs to [latviešu valodu] labāk pasargāsim”.

+3
-1
Atbildēt

0

rinķī apkārt 22.05.2018. 07.54

Ne jau valoda, kurā studē vai stažējas, noteiks latviešu valodas attīstību, bet gan latviešu valodā runājošo zināšanas un spēja sarunāties par attiecīgo tematu. +++ ir divi piemēri, kuri apgāž šo saukli. Pirms neatkarības atjaunošanas krievu valodas dominance padomju laika tehniskajās zinātnēs un angļu valodas dominance šajās pašās nozarēs šodien. Un vēl trešais piemērs no latvieša ārpusmājas ikdienas, kurā lauvas tiesu no sava laika latvietis sarunājas svešvalodā, lai gan savā sirdī ir patriots un nacionālists :)
IR – ā jau trešais raksts pēc kārtas cenšas latviešu valodu iestūrēt virtuvē un tas , protams, notiek cēlu mērķu vārdā, kurus, piemēram, savā laikā Jaunlatvieši nesaprata :)

+5
-1
Atbildēt

1

    Sskaisle > rinķī apkārt 22.05.2018. 10.31

    PIETUKA KRUSTIŅ, LABRĪTIŅ

    Tā milzīgā problēma ir tā, ka latvieši nesarunājas …. nezinu, kas ir izdarīts manai tautai – bet staigā pa pasauli ka ūdeni mutē ieņēmuši

    vakardien operā biju uz Mika Čevzes lekciju – palaidu smalkas dāmas pa priekšu – bet ka viena būtu smalki paldies pateikusi!!! Nobola izkrāsotās acis, nogroza resnās pakaļas un klusējot aiziet

    vai šitie riteņbraucēji – šodien pusdienlaikā iešu meklēt pipargāzi – pūtīšu tiem riteņbraucējiem priekšā un pakaļā – jo brauc man virsū – skatos – signāls ritenim ir – var signalizēt -bet nē – nepabrīdina, neinformē – bolās un brauc virsū

    klau – braukājām visu svētdienu pa Vidzemi – viss tik tīrs un smukas – zvēru – kā izlaizīts – bet cilvēku nav – vienkārši nav

    Ērgļu baznīcā mums zināja teikt, ka padlaikos vien Ērgļos esot ap 3,5 000 cilvēki bijuši, tagad pa pilsētu un novadu kopā ņemot esot 2, 5 tūkstoši

    saproti – nav kas to latviešu valodu runā

    pie vienām mājām piestājām – uzrunājām saimnieku – tādu kurš ne ziepes ne ūdeni nebija redzējis – ar parunāt nevarēja

    +2
    -1
    Atbildēt

    1

    tonijs > Dusma 22.05.2018. 23.32

    Nu viss taču vienkārši- ieraugot Tavu skaistumu, cilvēki kļūst mēmi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam