Arodbiedrība prasa sodīt IZM kļūdaino aprēķinu autoru

85

Komentāri (85)

kimsk 19.10.2016. 20.46

0
0
Atbildēt

0

zanE. 19.10.2016. 20.27

….Mazākajā Latvijas pamatskolā – 17 skolēni un 10 skolotāji…

…labs raksts “Latvijas Avīzē”…arī tā var strādāt pašvaldība un risināt izglītības jautājumus…visiem pedagogiem algas pieaugušas…

http://www.la.lv/skolotajam-zongliera-veiklibu/

+6
0
Atbildēt

0

kimsk 19.10.2016. 19.33

Raksts no TVNeta:

Latvijas Krievu kopienas (LKK) vadītājs Vladimirs Sokolovs ar atklātu vēstuli vērsies pie Latvijas Ministru prezidenta Māra Kučinska (ZZS), lūdzot «izskatīt jautājumu par Šadurska kunga atbilstību ieņemamam amatam». Vēstules autors ir pārliecināts, ka izglītības ministrs Kārlis Šadurskis («Vienotība») neatbilst «augstajai Izglītības misijai». Ministra demisijas pieprasījuma iemesls esot ierosinājums sodīt nelojālus skolotājus.

«Šadurska versijā lojalitāte ir kāda netverama labvēlīgas attieksmes substance,» teikts vēstulē. Ņemot vērā Šadurska iepriekšējo darbību, Sokolovs pieņem, ka ar terminu «nelojāls» ir domāts pedagogs no skolas, kurā mācības daļēji notiek krievu valodā. «Tas nozīmē, ka tā vietā, lai reformētu skolas izglītības saturu un metodes un nodrošinātu skolotājiem cilvēka cienīgu darba atalgojumu, cienījamais Šadurska kungs vēlas pārnest diskusiju jau ierastajā gultnē – pretstatīt krievus un latviešus pēc 2004.gada reformas parauga,» norāda LKK vadītājs.

Pēc viņa teiktā, brīvības trūkums ir drošs ceļš pie izglītības degradēšanas un pasliktināšanās. «Bez uzticības pedagogam nav iespējams ieaudzināt bērniem uzticību, «stukaču» kultūra nav saderīga ar kalpošanu augstiem ideāliem. Tas veicina patriotisma deģenerēšanos un tā pārvēršanos par rīku, ar ko cīnīties par materiālo labumu gūšanu,» rakstīts vēstulē premjerministram.

+2
0
Atbildēt

1

    andrejs > kimsk 19.10.2016. 20.29

    Šadurska versijā lojalitāte ir kāda netverama labvēlīgas attieksmes substance,

    —————-

    – Vienotības dežurante zane mums jau ik pa laikam paskaidro, ka lojalitāte ir dikti stiepjams jēdziens un ne “jums” būs to vērtēt.

    Un vēl – kas vispār būšot tie “pareizie” latvieši, kam par to spriest… :)

    Kad ierosināju iesaistīt sabiedrības pārstāvjus pilsonības pretendentu izvērtēšanā, lai novērstu vismaz klaji kliedzošos ušakovu ar kravcovu gadījumus. Lai novērtētu cik viņi lojāli Latvijai, vai zina kko par valsti, kurā vēlas dzīvot, par tās tautu, vēsturi un kultūru, izņemot Raimondu Paulu un Vaikuli, tika paskaidrots, ka arī Aldermanei un Ušakam ir kaimiņi, gan jau viņi par tiem labu vārdu aizliks…

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

kimsk 19.10.2016. 19.27

Jā, jau Hipokrata aprakstītais dzemdes trakums jeb histērija varētu būt nepatīkama kaite, kas piemeklē pusmūža un vecākas sievietes. Cik zinu, ārsti iesaka palīdzēt cietējām ar vibratoru, un apgalvo, ka pēc šīs uzpariktes izmantošanas sievietes vairs nemetoties virsū visiem cilvēkiem pēc kārtas un nebļaustoties bezjēgā. Varbūt IR štata histēriķei vajadzētu apsvērt iespēju tādu iegādāties?

+1
-3
Atbildēt

7

    Baiba. > kimsk 19.10.2016. 20.15

    >kimsk

    Sievieti histēriķi noraksturojāt un sniedzāt vērtīgus padomus. Lūdzu, tikpat izsmeļošu vērtējumu un lietderīgus padomus dodiet arī par šeit rakstošajiem īpatņiem vīriešiem. Nediskriminējiet viņus.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    kimsk > kimsk 19.10.2016. 20.26

    Baiba, man ir pilnīgi vienalga, ko katrs raksta, jo tagad, kā teica Ķencis, ir brīvestības laiki un tie četri zemes vēji pūš, kurp katrs grib, lai nāk no kura stūra kurš nākdams šaī iznīcībā un raudu ielejā … Vienkārši tā pataloģiskā gānīšanās galīgā bezjēgā reizēm piegriežas, kaut gan droši vien jau man nevajadzēja uzbraukt slimam cilvēkam:(

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > kimsk 19.10.2016. 20.31

    Baiba: Sievieti histēriķi noraksturojāt un sniedzāt vērtīgus padomus

    ——————-

    Patīkami dzirdēt, ka jums noderēja.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    Anonīms > kimsk 19.10.2016. 20.55

    nu ko tu kimsk – salīdzinot ar impotenci , dzemdes trakums ir pat pozitīvs , lai ko tas arī patiesībā nozīmētu , vibratori gan man nepatīk , tos vari pats lietot

    Bet ja par lietiņu – protams, ka es dauzos, uzmācos utt. utjrprj. bet tu izlasi pats, pārlasi – ko te esiet sarakstījuši – jābrīnās un jāpriecājās, ka tikai dzemde paliek traka, ja nu reiz kaut kam ir jāpaliek trakam

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    kimsk > kimsk 19.10.2016. 20.58

    Neredzu, ka būtu kaut kur tavu niku pieminējis, bet tev jau labāk redzams jeb suns zina, ko ēdis.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Baiba. > kimsk 19.10.2016. 21.21

    >andrejs

    Novērtēju Jūsu centību neatlaidīgi apliecināt sevi kā idiotu.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > kimsk 20.10.2016. 13.29

    Nu kāpēc jūs neklausāt tik labam Kimsk padomam?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

lno 19.10.2016. 18.53

Ušakovs ir kategoriski pret Šadurska palikšanu amatā – Latvijā – nra.lv

Toties es esmu kategoriski pret Ušakova palikšanu amatā.

+9
-1
Atbildēt

5

    andrejs > lno 19.10.2016. 18.58

    Pret 285 tūkstošiem likumīgo kolonistu vēlētāju tu ar savu vienu balsi esi bezspēcīgs. Ždanokai un Ušakovam būs būt.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    kimsk > lno 19.10.2016. 19.01

    šito Šadurska apriešanu, cik saprotu, organizē Išakovs un valstij nelojālie skolotāji, jo galvenais cepiens esot par ideju atlaist skolotājus, kas kūda pret latviešiem, bet materiālie jautājumi pievilkti aiz matiem, lai satracinātu muļķus, kas, kā redzam, lieliski izdodas. Kā raksta kāds komentētājs TVNetā: “Ausainā kurators no fsb uzkliedza FAS,un šamais kā šunelim pienākas skaļi ierējās! Secinājums,ja okupanti ārdās,tātad viss tiek darīts pareizi,vismaz šajā jautājumā.” Teikšu, kā ir, riebjas lasīt, kā tā saucamie “latvieši un latvietes” pūš okupācijas karaspēka virsnieka dēla stabulē. Fui un pē.

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    Anonīms > lno 19.10.2016. 19.09

    andrejiņ – un kad tvaiks būs nolaists – tad izstāsti – kāpēc ir tā, kā tu raksti.

    Kāpēc vispār mums te ir tie kolonisti – sāksim ar pašu pamatu. Izlasīji Oskara Mauriņa Nelaikā dzimušie – ieteicu to tavam draugam ērikiņam – tāds pats puskoka patriotiņš – bet nu labi – ne manos spēkos jūs pāraudzināt – tikai tik daudz, ka man riebj šitā latviešu vīriešu gaudošana – tā vietā lai rīkotos gaudo kā kuces uz plosta – tas arī viss

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    andrejs > lno 19.10.2016. 19.11

    mani arī jau ne pirmo reizi pārsteidz Zanes un kompānijas centieni aizstāvēt ne tikai krievu skolu saglabāšanu, bet arī atbalsts neatbilstoši liela krievu skolotāju pūļa uzturēšanai Rīgas skolās.

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    zanE. > lno 19.10.2016. 20.30

    …andrej…esi, nu, tik labs un nemurgo!…

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

lno 19.10.2016. 18.12

Aizbaikalā skolnieces grūtnieces atsakās apmeklēt skolu http://www.newsru.com/russia/19oct2016/deti.html

+2
0
Atbildēt

1

    Anonīms > lno 19.10.2016. 19.11

    gribi par to parunāt? līdz aizbaikālam jau aizpēries …

    0
    -3
    Atbildēt

    0

zanE 19.10.2016. 17.53

http://pbs.twimg.com/media/CvHFl6wXEAA9lUN.jpg

…var izglītības sistēmā iegāzt vēl lielākus finanšu līdzekļus, bet…kamēr starpnieks naudas sadalē būs pašvaldības, kas tur kā ķīlniekus gan skolotājus, gan skolēnus – nekas nemainīsies…

…ir jārisina jautājums par skolu pārņemšanu valsts pārraudzībā no A līdz Z, izslēdzot pašvaldības, kuras nepilda tām uzliktās funkcijas…

…attēlā redzami 2013.gada budžeta izdevumi, bet šo gadu laikā finansējums ir pieaudzis, tomēr rezultāta – kā nav, tā nav…skolu un skolēnu skaits sarūk, bet pašvaldībām IZM piešķirtie līdzekļi izkūp tukšu skolu uzturēšanai…

+11
-1
Atbildēt

5

    Anonīms > zanE 19.10.2016. 17.59

    par to vai valsts finanses pārvaldīs labāk kā pašvaldības – par to es neņemos spriest , bet tas, ka skolotājus vainot bardakā , kas valda izlgītības sistēmā – pret to es esmu kategoriski .Par sistēmas sakārtošanu nozarē, par tās sekmīgu vadīšanu atbild ministrs ar savu ministriju – par ko saņem atlīdzibu un milzigu atlīdzību ministrijas ?

    Tad sāksim no “pareizā gala” sarunu !

    0
    -10
    Atbildēt

    0

    Baiba. > zanE 19.10.2016. 18.18

    >Skaisle

    Ko šajā gadījumā var darīt izglītības ministrs, ja Rīgas dome apzināti sabotē reformu un pedagogu algām domāto finansējumu sadala ne tiem mērķiem, kam tas domāts? Kāpēc vainot ministru, ja ar skolotāju aplaupīšanu nodarbojas pašvaldība? Nesaprotu, kas pedagogu arodbiedrības vadītāju nozombējis, kāpēc viņa nevēršas pret īsto vainīgo. Tas ož pēc politikas.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > zanE 19.10.2016. 18.31

    Ko šajā gadījumā var darīt izglītības ministrs…?

    —————–

    sliktam dejotājam olas traucē – sena latviešu paruna.

    ////////////

    Nesaprotu, kas pedagogu arodbiedrības vadītāju nozombējis, kāpēc viņa nevēršas pret īsto vainīgo…

    ————

    īstais vainīgais ir tas, kurš palīdzēja kolonistiem – neatkarīgas Latvijas nīdējiem – iegūt pilsonību.

    0
    -9
    Atbildēt

    0

    Anonīms > zanE 19.10.2016. 18.39

    Nē Baiba – tas ne tikai ož, bet tas smird pēc tiesiska haosa – ja valsts būtu tiesiska , tad katrs pašvaldības vadītājs neatļautos viss darīt kā grib

    Ja ir tik viegli sabotēt reformu, tad kas tālāk? Kāpēc lai tad nebūtu viegli sabotēt jebko citu?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Anonīms > zanE 19.10.2016. 18.40

    tavs patriotismiņš andrejiņ ir aizkustinoši mīļš – kā tāds cirslītis pret lāci

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

Anonīms 19.10.2016. 17.40

skolotājiem nāca pretim … šitas citāts ir kā no Brežņeva laikiem !

DD1 – izglītības sistēmā kā tādā ir bardaks un tas, ko tu raksti , ka lūk visa vaina ir tajā , ka skolotāji grib tikai lielākas algas uz visas sabiedrības rēķina ir zemiski un pretīgi – kurš negrib lielāku algu ? sasodītie zelta teļi? Tu es vadījis mācību stundu klasē ar 32 pubertātes vecuma jauniešiem? To darbu, ko dara – ja dara – skolotājs – nav iespējams salīdzināt ar deputātu sēdēšanu un roku cilāšanu.

+1
-13
Atbildēt

2

    DD1 > Anonīms 19.10.2016. 19.53

    > Skaisle DD1

    “Tu es vadījis mācību stundu klasē ar 32 pubertātes vecuma jauniešiem?”

    Jā, esmu.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 19.10.2016. 20.51

    un? kā? Cik tādas stundas pēc kārtas vari novadīt? Kā ar atzīmēm, ar pārbaudes darbu labošanu, vērtēšanu?

    0
    -7
    Atbildēt

    0

DD1 19.10.2016. 17.15

> zanE

“skolotāju algas nav izglītības reforma”

Zane kodolīgi izteica to, par ko gribēju runāt, t.i., ka skolotāji uzskata tikai to par reformu, kuras rezultātā saņem lielāku algu.

Un varu tikai piekrist Zanes atgādinājumam mūžīgi neapmierinātajiem skolotājiem:

“skolotāji … krīzes laikā lūdzās – tikai nesamaziniet skolotāju skaitu, mēs piekrītam strādāt par mazākām algām, saglabājiet tikai darba vietas… skolotājiem nāca pretim …, neskatoties uz skolēnu skaita samazināšanos”

Tā tas nedrīkst turpināties, jo skolotāju algu celšana var notikt tikai uz pārējo sabiedrības locekļu, kas algu saņem no budžeta, rēķina. Ķīpa izskaitļotajam vajadzētu atžilbināt:

“Ja Čehijā, piemēram, būtu tāda pati skolotāju/skolnieku proprcija kā Latvijā, čehu skolotājs saņemtu 622 eiro mēnesī”

+12
-2
Atbildēt

0

Anonīms 19.10.2016. 15.56

Es skolā esmu strādājusi divreiz – vienreiz 5 gadus mazpilsētā( pirms 20 gadiem), kad man bija beztermiņa darba līgums, kas praktiski izpaudās tā, ka man bija ieraksts darba grāmatiņā – kur būtiskākais bija amats un slodze. Man bija amats, jo uzreiz biju mācību pārzine. Alga bija atkarīga no valdības noteiktām slodzēm, piemaksām utt. Tās būtiski nemainījās.

Divus gadus nostrādāju skolā Rīgā. Tad man bija darba līgums – kā saka – uz rokas , un tur bija darbs no 1.septembra līdz 31.maijam. Arī tur bija slodze nosaukta, bet – diezgan labas piemaksas man nāca no RD , jo tā skaitījās loti laba skola, kurā strādāju.

Pirmajā skolā atvaļinājumā vienmēr gāju pēc Līgo svētkiem, bet darbu atsāku augusta sākumā.

0
-7
Atbildēt

0

Mans Komentars 19.10.2016. 15.24

Man nav saprotama viena lieta: skolotāji katru gadu septembrī sāk darbu nezinot kāda alga par to tiks samaksāta. Tas notiek katru gadu visiem redzams un zināms. Vai man vienīgajam šķiet tas nepareizi ka darba ņēmējam (skolotājam) nav darba līgumā minēts darba atalgojums? Valsts darba inspenkcijai tur nekas nav sakāms? Kā tas vispār var būt pieņemami valsts līmenī, manuprāt, kliedzošs darba ņēmēja tiesību pārkāpums. Kā var būt darba līgums kurā nav minēts darba atalgojums? Kā var strādāt

+4
-10
Atbildēt

7

    andrejs > Mans Komentars 19.10.2016. 15.26

    Jums ir absolūta taisnība. Tas tiešām nav normāli, ka algas tiek mainītas bez darba ņēmēja piekrišanas. Tas jau nav kkāds gabaldarbs…

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Mans Komentars 19.10.2016. 15.35

    kārtējais pļāpa – muldoņa – kopš , kura laika skolotāji sāk darbu 1.septembrī?

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Mans Komentars > Mans Komentars 19.10.2016. 15.48

    Man sieva skolotāja. Es zinu ka mēs nekad septembrī nezinām kāda alga būs oktobrī. Augusts jau aprēķināts pēc iepriekšējās sezonas datiem.

    Manuprāt tas nav normāli ka netiek atrunāta darba alga darba līgumā. Tev ir kādi citi argumenti bez “muldoņa”?

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Mans Komentars 19.10.2016. 15.59

    par darba algu – ir taču ministrijas noteikta darba apmaksa par slodzēm, bet slodzes var mainīties katru gadu – skolai taču nebūtu jāgarantē piemēram, 2 slodzes skolotājam, ja nevar nodrošināt šīs slodzes. Tāpēc es nedomāju, kaa Tava doma ir pareiza.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Mans Komentars > Mans Komentars 19.10.2016. 16.15

    Tu domā esošo greizo nosacījumu rāmjos, es ka tas viss pašos pamatos nepareizi.

    Primāri ir darba ņēmēja tiesības un likuma ievērošana. Nevar būt darba līgums bez darba atalgojuma. Var būt darba līgums ar nemainīgo daļu un atrunāta mainīgā daļa bet nevar būt kā tas ir tagad ka tas atalgojums nav atrunāts vispār, piemēram, nemainīgā daļa.

    Tad visa sistēma jāmaina lai šāda darba ņēmēja tiesību pārkāpuma nebūtu.

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Mans Komentars 19.10.2016. 16.33

    nē – tu raksti tā kā no Mēness nokritis, vai kā tāds, kas nav dzīvojis Latvijā.

    Piemēram, mazpilsētā dzīvojot – man ik pa laikam bija jābrauc uz Rīgu, piemēram, mani audzēkņi piedalījās ZPD lasīšanā – man nekad nemaksāja komandējuma naudu – nekad! Ministrijas ierēdniem apmaksāja komandējumus uz dārgām un tālām ārzemēm – man , kas veica jau tā bezmaksas darbu ar bērniem vadot viņu ZPD – piga. Jo – sistēma bija tāda, ka skolas direktors bija tas, kas izlēma kam dot piemaksas. Tās viņš sadalīja savējām. Man skolas noslēguma ballē tika pasniegta grāmata par gladiolu audzēšanu un sauja ar zīmuļiem – kā administrācijas atzinība par labu darbu. Savaldījos, bet no skolas aizgāju un jūtos ta direktoram pateicīga. Man ir labāks darbs tagad.

    Ai nu labi – pat negribu rakstīt par tām maucībām skolā un sistēmā

    Varu tikai atkārtot – tas viss tiesiskā nihilisma dēļ

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    andrejs > Mans Komentars 19.10.2016. 18.27

    Primāri ir darba ņēmēja tiesības un likuma ievērošana. Nevar būt darba līgums bez darba atalgojuma.

    —————-

    neņemiet galvā, tāpat šeit Jūs reti kurš atbalstīs, jo ministrs ir no pareizās partijas – un tāpēc Jums liberastiņi kabina mīnusus, un tikai viena tukšpauraina vārekle “diskutē”

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

andrejs 19.10.2016. 14.56

ne par tēmu…

Delfi.lv: Rīgas Pastafariānisma draudze ir iesniegusi prasību Administratīvajā rajona tiesā pret Uzņēmumu reģistru (UR) un Tieslietu ministriju (TM), jo saņēmusi atteikumu reģistrēt draudzi reliģisko organizāciju reģistrā, trešdien vēsta laikraksts “Latvijas Avīze”.

—————–

Super! baigie malači, lai varas iestādes atsaka reģistrāciju, tad džeki varēs vērsties ES tiesās par vārda brīvības un reliģiskās un apziņas brīvības ierobežošanu.

0
-1
Atbildēt

4

lno 19.10.2016. 13.53

Pats velns šajā bardakā nesapratīs, kam taisnība. Esmu Šadurska pusē. Ja ir kādas kļūdas reformā, tās var novērst, bet publikai jau galvenais kārtīgi izbļaustīties. Pie reformām vienmēr kāds zaudē, kāds iegūst.

+11
0
Atbildēt

5

    andrejs > lno 19.10.2016. 14.07

    Ir jāsamazina skolotāju skaits krievu skolās.Sen jau bija jāpārņem skolas atpakaļ valsts pārziņā, jo piķis nāk no centrālā budžeta, nevis no pašvaldību, un tad jāveic zvērīga tīrīšana lai atbrīvotos no šovinistiski orientētiem skolotājiem un skolu direktoriem. Ja būtu gribēšana, tas būtu elementāri izdarāms – nopietna stundu mācību darba kontrole, skolotāju pāratestācija latviešu valodā un citi pasākumi – kaut vai īpaša uzraudzība 9. maijā un citās okupācijas laikā uzspiestu “svētku” dienās – tai pašā 23. februāri vai 8. martā. Bet šaubos, vai Šadurskis tiks tālāk par runām …

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    lno > lno 19.10.2016. 14.39

    andrejs. Tieši tā:)

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > lno 19.10.2016. 15.14

    lno – ko nozīmē – es esmu šadurska pusē ? Kas tā par mētāšanos un tukšu rakstīšanu – ja tu raksti, ka pie reformām kāds zaudēs un kāds iegūs, tad tas ir nulle – jo izšķīrīgais arguments ir reformas lietderība – vai mērķis ir sasniegts – tik ilgi muļļāja, rupji sakot – muldēja par deviņiem mēmiem – kur rezultāts?

    Sāk iet otru apli ….būtu mana teikšana – nost no amatiem šitos plānā galdiņa urbējus un tev atdotu rakstu darbu un ātrāk mājās netiktu, kamēr uzrakstītu vismaz apmierinošu !

    0
    -16
    Atbildēt

    0

    lno > lno 19.10.2016. 17.15

    Skaisle. Bla, bla, bla:) Nav reformu, pie kurām kāds nezaudē, tādēļ tās cenšas neveikt pirms vēlēšanām. Nezināji?:) Kad Šadurskis 1. reizi kļuva par ministru, tad rosināja diferencēt algas, izceļot labākos skolotājus, bet učilkas kā vienmēr bija par vienlīdzību nabadzībā.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    Anonīms > lno 19.10.2016. 17.28

    ES STRĀDĀJU SKOLĀ – TAD ZINI LNO – NAV KRITĒRIJI – KĀ NOTEIKT LABĀKAIS SKOLOTĀJS

    VISS IR TĀDĀ TAVĀ UN ZANES BĻA BĻA BĻA LĪMENĪ –

    Kritērijam būtu jābūt skolēnu zināšanām, rezultātiem olimpiādēs , konkursos pētnieciskajos darbos – nekā no tā visa nav – ir vai nu skolotāju taisīšana par mantkārīgiem sliņķiem, vai otrādi – par upuriem

    Tā kā virinies vien tālāk!

    +1
    -13
    Atbildēt

    0

Mr.Waldis 19.10.2016. 12.05

Kad pagājušajā gadā ministrijas ierēdņi visos medijos sākā stāstīt par pedagogiem, kuri strādā 80 stundas nedēļā un pedagogiem, kuru alga pārsniedz 2000 EUR mēnesī, daudziem radās interese – vai vienmēr “pedagogs” ir tas pats skolotājs, kurš māca manus bērnus. Izrādījās – ne vienmēr.

Tāpat arī tagad – Tīnūžu skolas jezgā noskaidrojās, ka skolas direktora alga palielinājusies gandrīz par 500 EUR mēnesī, vietnieku algas – par 300 EUR mēnesī.

Tāpat speciālajās skolās, kur mācās bērni-invalīdi, piemaksa par darbu speciālos apstākļos direktoriem un vietniekiem ir 2x lielāka kā skolotājām, kuras reāli klasēs strādā ar bērniem. Varbūt tā ir taktiska norāde, ka ierēdņi, kas ierodas pārbaudīt skolas dokumentāciju, ir vienā IQ līmenī kā speciālo skolu audzēkņi, tāpēc vajadzīga piemaksa? Bet, varbūt, tā ir norāde, ka speciālo skolu skolotāji ir tā pārstrādājušies, ka “aizgājuši pa fāzi”, un tāpēc direktoriem jādubulto piemaksa par darbu speciālos apstākļos?

+16
-1
Atbildēt

6

    edge_indran > Mr.Waldis 19.10.2016. 12.16

    ————

    Tā ir norāde uz to, ka viens otrs, šo to ir sapratis pēc “treknajiem gadiem” un 2008.g. finanšu krīzes. IZM jau laicīgi “uzkrāj taukus” pirms gaidāmās neizbēgamās krīzes – un ļauj uzkrāt arī citiem (“savējiem”).

    Rimšēvičs: Latvijai ir jāgatavojas nākamo gadu krīzēm

    http://www.irlv.lv/upload/image_file/name/2016_09/85200/rimsevicsilmars_edijspaalens_leta-media_large.jpg?1474959363

    http://www.irlv.lv/2016/9/27/rimsevics-latvijai-ir-jagatavojas-nakamo-gadu-krizem

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    zanE. > Mr.Waldis 19.10.2016. 13.41

    …Mr.Waldis…ne tikai Tīnužos ir tāda problēma, tajā pašā Neretā, kurā arī esot algas samazinājušās…bet…atver jebkuras pašvaldības mājas lapu ar algu sarakstiem pašvaldības amatpersonām – noteikti atradīsi amatpersonas, kuras piestrādā vietējās skolās par skolotājiem…citam slodze lielāka, citam mazāka…arī četras Neretas pašvaldības amatpersonas, pat novada domes sekretāre – piestrādā Sproģu pamatskolā…vai šīs amatpersonu slodzes nevarētu sadalīt pamatdarbā strādājošajiem skolotājiem, kas palielinātu arī viņu algas, jo šobrīd vairākiem ir nepilnas slodzes un mazas algas?…

    …Rīga….Pļavnieku ģimnāzija…108 skolēni 2016.gadā…2015.gadā – 192 skolēni…2014.gadā – 204 skolēni…kā šo gadu laikā mainījies skolotāju skaits, samazinoties skolēnu skaitam?…kāpēc šāda informācija nav pieejama RD mājaslapā?…

    …bet LIZDA vadītāja Vanaga raud: – “Algu samazinājumu, par ko dzirdam pedagogu sūdzības, ļoti ietekmēja kaut kas cits – ka ļoti radikāli tika mainīta proporcija “skolēnu skaits – pedagogs”. Iepriekš, piemēram, Rīgas pilsētā bija 10,3 bērni uz pedagogu, nu ir 16,5.”

    …kādu izglītības reformu vēlamies sagaidīt, ja skolotājiem vēlme saglabāt “visu pa vecam”, tikai algas palieliniet un ar steigu!…

    +14
    -3
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Mr.Waldis 19.10.2016. 15.21

    zane – nu lasi pati, ko raksti – “…kādu izglītības reformu vēlamies sagaidīt, ja skolotājiem vēlme saglabāt “visu pa vecam”, tikai algas palieliniet un ar steigu!..”

    No tevis rakstītā iznak, ka skolotāji ir reformas autori un viņu dēļ viss tapēc tik greizi, bet mīļā , paskaties man acīs un pasaki godīgi – vai skolotāji vainīgi?

    +2
    -18
    Atbildēt

    0

    zanE. > Mr.Waldis 19.10.2016. 15.38

    …Skaisle….ir tēmas, kuras Tu nesaproti un pat nemēģini saprast…tad…varbūt…labāk ir paklusēt, nevis rakstīt muļķības tikai rakstīšanas pēc…esi atzīmējusies…viss kārtībā – atpūties!…

    P.S. ….jā, skolotāji vainīgi!…ar savu mūžīgo bļaušanu…krīzes laikā lūdzās – tikai nesamaziniet skolotāju skaitu, mēs piekrītam strādāt par mazākām algām, saglabājiet tikai darba vietas….krīzes laikā cilvēciski skolotājiem nāca pretim un dižais skolotāju skaits saglabājās, neskatoties uz skolēnu skaita samazināšanos no gada uz gadu…arī krīzes laikā iespēju robežās skolotājiem algas tika pakāpeniski paaugstinātas….ne ugunsdzēsējiem, ne medmāsām, ne policijas darbiniekiem tāda pretimnākšana netika izrādīta…skolotāji ir bļāvuši tikai par savām algām – ne par izglītības kvalitāti un mācību saturu…skolotāju algas nav izglītības reforma…to beidzot vajadzētu sajēgt pat tādiem kā Tev….

    +15
    -3
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Mr.Waldis 19.10.2016. 15.43

    nu zane, šito iedomību !!! Tu tikai saproti, ja? Vienīgā visā Visumā. Vispirms atbildi par saviem vārdiem un tad centies man iesist.

    +1
    -15
    Atbildēt

    0

    Mārīte > Mr.Waldis 20.10.2016. 09.38

    Mārītes Seiles laikā mums skaidroja, ka pedagogu algu reforma nepieciešama, lai apmaksātu VISU, ko skolotājs skolas un skolēnu dēļ dara. Bija pilotskolas, kurās skolotāji uzskaitīja laiku, ko patērē darbam – izrādījās, ka praktiski visi skolotāji, kam ir 21 kontaktstunda klasē, strādā vairāk nekā 40 stundas nedēļā, bet skolotāji, kas strādā apvienotajās klasēs pat 60-80 stundas.

    Pieļauju iespēju, ka tieši šī iemesla dēļ bez liekas publicitātes no hronometrāžā balstītā modeļa klusītēm atteicās un IZM izvēlējās citu – skolas administrācijas atalgojuma palielināšanā balstītu modeli. Un tam IZM vadība bija vajadzīgs tāds orators kā Šadurskis. Rezultātā – man šogad ir 26 kontaktstundas klasē, apmaksāta 1 stunda, lai gatavotos, 1 stunda konsultācijām un individuālajam darbam ar talantīgiem skolēniem un ilgi slimojošiem, 1,5 stundas burtnīcu labošanai, algas likme +5% virs minimālās, neapmaksāts darbs par MK vadīšanu un darbu 2 projektos.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Absints 19.10.2016. 10.38

Nav brīnums. Ar aritmētiku IZM ir švaki. Atceros laiku, ka Vilks bija finananšu ministrs. IZM budžets pārtrādāšanai tika atdots vairākkārtīgi, jo tajā bija aritmētiskas kļūdas.

Tāpat situācija, kas atkārtojas ik gadu – pēc tam, kad tiek izsūtīti eksāmenu uzdevumi (kuri “gadās” ar gramatiskām kļūdām) bieži vien seko norādījums- nepildiet uzdevumu x., jo tas ir kļūdains.

IZM nespēj atrisināt konkrētas lietas, tās darbinieki var domāt par to, vai ir dzīvība uz Marsa, ne par to, kādi ir vajadzīgi uzskates līdzekļi ķīmijā, piemēram. Pēdejo reizi pārliecinājos par to, noskatoties Bojāra raidījumu, IZM runas sievas – Evija Papule, Ineta Upeniece, nespēja arbildēt ne uz vienu konkrētu jautājumu, tik zīmēja saulainās tāles, un nodarbojās ar demagoģiju. Un viņas jau nav vienīgās. Tas pat būtu pieņemami, jebkurai organizācijai ir vajadzīgi vizionāri, ja vien izglītības sistēma nebūtu tik konservatīva, tai ir standarti, ir eksāmeni, te jebkurš solis pa kreisi, soli pa labi, un IKVD būs klāt. Jā, tā ir speciāla kontroles organizācija, savukārt IZM runas sievas runā par to, ka tagad skolotājiem vajadzēs domāt ieviest, skolām mēģināt. Skolām jāmēginot materializēt viņu vīzijas. Nedrīkst! IKVD!

Te nu ir kārtējai valsts birokrātijas piemērs. Dāmas godīgi nāk uz darbu, runā pareizi, kontrolē padotos, atskaitās laikā, no valsts viedokļa viss ir kārtībā – tikai reāli nespēj neko izdarīt. Vadītājas, kuras valsts birokrātija ir uznesusi virspusē, bet kuras rosās bez reāla labuma. Kārtējās struktūras, kuras darbojas… sev. Uz ārpusi vienīgais rezultāts ir troksnis.

Tāpat neveiksmīgā apmaksas reforma. Diemzēl Šadurksa pieņemtā pozīcija “Es zināju, ka visi mani sitīs”. neļauj atsķirt objektīvo no subjektīvā, viņš nespēj saskatīt, ka neapmierinātībai ir pamats. Likvidējot klvalitātes kritērijus valsts norēķinos ar skolu, tiek būtiski pazemināts absolventu zināšanu līmenis. Vēl jau, protams, to nejūtam, ir jāpaiet dažiem gadiem. Muca ir attaisīta no apkašas, ne no augšas.

Tālāk pārkopēju faktus no iepriekšejās diskusijas:

1) Skolnieku skaits uz vienu skolotāju:

Igaunija 12,2

Skotija 13,4

Čehija 14,2

Somija 13,8

Anglija 17,6

Latvija 7

Ja Čehijā, piemēram, būtu tāda pati skolotāju/skolnieku proprcija kā Latvijā, čehu skolotājs saņemtu 622 eiro mēnesī

2) Izglītībai tērētā daļa no valsts koprodukta ES valstīs ir ap 10%

Latvijā 15,8% – esam pirmajā vietā ES (savukārt medicīnā tērējam proporcionāli vismazāk- tur esam pēdejie)

3) Izglītības algu reformā valsts nekādi neņem vērā ne skolotāju kvalifikāciju, ne apmācību rezultātus. Maksā par gabaliem. Tāpat kā krāvējiem.

4) Latvijas lielajās pilsētās aprēķins uz vienu skolnieku ir 72 eiro, Rīgā 68.

Domāju šis fakts vien ilustrē, cik loģiski izsvērta ir reforma.

(Joprojām, neesmu dzirdējis sakarīgu pamatojumu, kāpēc ir šāda disproporcija)

+7
-11
Atbildēt

18

    Anonīms > 19.10.2016. 10.57

    ķīp, tavs naivums ir šarmants, bet nevietā – IZM ar aritmētiku viss ir perfektā kārtībā – smalki tiek rēkināts kur un kā izzagt valsts budžetu – tā ir mūsu ierēdņu domāšanas kroplība, kuru pieļauj vispārējais bardaks tiesu sistēmā

    +2
    -16
    Atbildēt

    0

    zanE. > 19.10.2016. 11.34

    …Ķīps….noteikti uzraksti pateicības vēstuli Ušakovam…viņš tā nopūlējies IZM iedalīto finansējumu noņemt labākajām Rīgas ģimnāzijām, lai to pārspēlētu uz skolām, kurās skolēnu skaits samazinājies, bet par skolu apvienošanu pat nedrīkst ieminēties…kā gan savādāk Ušakovs varētu populistiski bļaut, ka reforma izgāzusies, viņš tak cer uz tādiem kā Ķīps, kas apzinīgi pildīs pastiprinātāja lomu…

    …šorīt LNT tiešraidē LIZDAs vadītāja Vanaga pat sāka stostīties, kad viņai tika uzdots jautājums – kāpēc Jūs nevēršaties pie pašvaldības, kas manipulē ar piešķirto finansējumu…zem deguna burkšķēja, ka…tad ir par to…ir jāparunā…bet bezkaunīgi baurot, ka IZM nemāk rēķināt – to gan gatava darīt jebkurā diennakts laikā…kā izrādās – Vanaga negrib lēkt Ušakovam acīs, vieglāk visu novelt uz IZM…skolotājiņi – manipulatoriņi – marionetes…

    +18
    -6
    Atbildēt

    0

    Absints > 19.10.2016. 11.56

    Zane, es no Jūsu komentāra varu izlobīt sekojošo. “Rīgai finansējums ir mazāks, tāpēc, ka tai ir Ušakovs.” Vai tā?

    Un , kārtējo reizi piedēvējay man domas vai lietas, ko neesmu teicis, ne darījis. Nekur nevienā tekstā neesmu atbalstījis Ušakovu, neesmu viņa fans. Vienkārši gribu dzirdēt loģisku pamatojumu, kāpēc Rīgai ir viens skaitlis, pārejām lielajām Latvijas pilsētām cits. Vai tas ir tik nenormāli? Rīgas skolēni nav Ušakova skolēni, bet daļa no Latvijas IZM nodrošinātās skolu sistēmas. Ušakovs un viņa banda ar to nav nekādi saistāma… Manuprāt būtu pat absurdi, ka Rīgas skolēns ciestu no tā, ka pilsētu vada Ušakovs. Un šīs “ciešanas” viņam ir sagādājis Vienotības pārstāvis.

    To ko līdz šim dzirdu kā pamatojumu : “a pie jums nēģerus sit”. Tad nu Zane, atbildiet skaidri un nepārprotami, lai nebūtu turpmāku diskusiju (ja vien varat): Rīgā šis skaitlis ir mazāks tāpēc, ka …

    PS, ja Jūs manu teikumu nenobeigsiet, bet tā vietā runāsiet riņķī apkārt, izdarīšu secinājumu, ka Jums loģiskas atbildes nav.

    +5
    -13
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 19.10.2016. 12.04

    ———

    Ķīps:”… Vienkārši gribu dzirdēt loģisku pamatojumu,….”

    http://img12.nnm.me/b/5/e/f/9/93d629a2d2e8c83953a218ad708_prev.jpg

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 19.10.2016. 12.14

    zane – beidz šo tulbo propagandu!! Kapēc kārtējo reizi ministrija ir veikusi tādu reformu, kuru var pildīt tā un var pildīt šitā? Kāpēc LIZDA – i ir jāvēršas pret pašvaldību,ja reformas autori ir IZM? Kas par nemākulīgiem kretīniem sagatavoja reformu?

    +6
    -17
    Atbildēt

    0

    zanE. > 19.10.2016. 12.50

    …tiešām?….nudien nezinu, kāpēc Tev attiecībā pret Ušakovu pēkšņi zūd spriestspēja un Tu kļūsti pavisam neadekvāts…Rīgai papildus jau esošajam finansējumam piešķirti vairāk kā 5 miljoni eiro…tos IZM piešķīra pamatojoties uz pašvaldību sniegtajām ziņām par tarifikāciju, skolēnu skaitu utt. …tālāk piešķirto naudu sadala pašvaldība – resp. Ušakovs…un kā izrādās – Ušakovs noņēma piešķirto naudu ģimnāzijām un pārspēlēja citām skolām…bet lamā IZM…

    …tā pati Vanaga Zanderam apliecina:

    M.Zanders: – “Vēl ministrijas skaidrojumā es nolasīju pieņēmumu, ka pie neskaidrībām par jaunajām algām varētu būt vainojamas arī pašvaldības, kuras naudu pārdala tālāk.

    I.Vanaga: – Ar pašvaldībām ir tā, ka, sākot ar šo mācību gadu, divus gadus tās varēs pārdalīt daļu no valsts mērķdotācijas, ko tās saņem.

    M.Zanders: – Desmit procentus no summas.

    I.Vanaga: – Jā, no kopējā apjoma. Vēl tās var pārdalīt direktoru algu fondu (12%), atbalsta personālam fondu (6%) un t. s. papildu pienākumu fondu (13,5%). Mērķis – lai šo divu gadu laikā pašvaldības sakārto savu skolu tīklu. Savukārt tas, ko mēs redzam, ir – daļā skolu ir uzlabojumi, bet daļā – kur ir bērnu skaita samazinājumi vai pat tādu nav – nepietiek naudas, lai varētu īstenot visu apmācības procesu. Un, vienkāršoti izsakoties, pašvaldība atņem naudu lielajai skolai, lai mazā varētu nodrošināt procesu.

    M.Zanders: – Nu, lūk. Un rezultātā t. s. lielajā skolā kādam samazinās alga.

    I.Vanaga: – Tā var būt, jā. Tāpēc pie mums, arodbiedrībā, vēršas skolu vadītāji, kuri saka: ministrijā man teica, ka iedota ir summa X, bet reāli ir cita, kur palika starpība? Bet, klausieties, var saprast arī pašvaldības. Es pat neizslēdzu, ka būs tādas pašvaldības, kuras, redzot, ka kādiem pedagogiem ir algu samazinājumi, naudu pat piemetīs no sava budžeta, jo galu galā tuvojas arī pašvaldību vēlēšanas utt. Rezultātā pieļauju, ka daļa pedagogu var nesaprast(!!!), vai valsts iedotās naudas aspektā viņiem ir samazinājums vai nav, jo pašvaldības, piemēram, Rīgā, Pierīgā u. c., pieliks no savas naudas.”

    ….un te ir arī atslēgas vārdi, kas izskaidro visu to bļaušanu: – “[…]neizslēdzu, ka būs tādas pašvaldības, kuras, redzot, ka kādiem pedagogiem ir algu samazinājumi, naudu pat piemetīs no sava budžeta, jo galu galā tuvojas arī pašvaldību vēlēšanas utt. Rezultātā pieļauju, ka daļa pedagogu var nesaprast, vai valsts iedotās naudas aspektā viņiem ir samazinājums vai nav, jo pašvaldības, piemēram, Rīgā, Pierīgā u. c., pieliks no savas naudas.”

    …nabaga skolotāji – pareizāk būtu teikt – vēlētāji = nezinās kam savu pateicību izteikt, jo tuvojas vēlēšanas….par kuru partiju pašvaldībā balsot, kuru lamāt un zākāt uz velna paraušanu…nu, piedod, tas ir kretīniski, ja tādi kā Ušakovs savā priekšvēlēšanu kampaņā ierauj izglītības sistēmā strādājošos, lai sariebtu konkurentam…

    …bet…ne mazāku izbrīnu izsauc skolotāji, kuri ir tik lētticīgi, bet varbūt politiski mazizglītoti, ka nespēj apjēgt – kā viņus izmanto…un kurš viņus izmanto…

    +15
    -5
    Atbildēt

    0

    Absints > 19.10.2016. 13.00

    Paldies Zane. Skaidras atbildes tātad nav, ir teksti rinķi apkārt. Izdaru secinājumu.

    +7
    -14
    Atbildēt

    0

    zanE. > 19.10.2016. 13.02

    …piedod, Ķīps, Tu pat secinājumus neesi spējīgs izdarīt…

    +12
    -6
    Atbildēt

    0

    andrejs > 19.10.2016. 13.29

    Paldies Zane. Skaidras atbildes tātad nav, ir teksti rinķi apkārt

    ————–

    Tipiski zanei.

    šajā gadījumā zane pēkšņi nomainījusi viedokli, ja vien tāds viņai vispār ir.

    Kad pirms pāris nedēļām minēju piemēru ar vienu milzonīgu krievu skolu Rīgā, kurā strādā veseli 127 skolotāji, tad zane skaidroja cik tas esot normāli, ka Rīgas skolā ir 11 bērni uz vienu pasniedzēju. Tad jau arī būtu tik pat dabistiski, ja daudzās latviešu skolās ārpus pilsētām bērnu skaits uz vienu skolotāju būtu kādas divas reizes mazāks.

    +6
    -12
    Atbildēt

    0

    Skumjais Bruņinieks > 19.10.2016. 13.43

    uz ķīps

    Ielīdāt zanEs liekulības un demagoģijas lauciņā..nu, nu..piepīt negatīvo Ušakovu klāt savai demagoģijai, tā ir viena no viņas “fīčām”..

    Domājiet, ka zanE par velti algu saņem no Vienotības..? Vienotības lakstīgalai tagad grūts un svarīgs uzdevums – no sūda konfekti uztaisīt.

    +3
    -14
    Atbildēt

    0

    lno > 19.10.2016. 14.03

    Skumjais Bruņinieks. Vai tad Zane šoreiz nav taisnība?

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    zanE > 19.10.2016. 14.06

    …andrej…to, ka esi sīks un melīgs radījums – nevienu vairs nepārsteidz…tikai atgādināšu rakstīto:

    zanE 26.septembris 2016 12:24….andrej…127 pedagoģiskie darbinieki uz ~1500 skolēniem, tas nav nekas ārkārtējas, pie tam, ja skolā ir 50 audzināmās klases vidēji ar 30 skolēniem klasē…ir mācību priekšmeti, kuros skolēnus dala grupās un to skaits nedrīkst pārsniegt 16…

    …interesantāki dati būtu par tām skolām, kurās skolēnu skaits nesasniedz 800…kāda tur ir skolotāju noslodze un kāds pedagoģisko darbinieku skaits…

    …un uz Tavu komentāru:

    andrejs interesantākos datus lai meklē Šadurskis. 1500 dalīts ar 127 ir 11,8 bērni uz skolotāju. Manuprāt loģiskais cipars būtu max 16 bērni uz skolotāju.

    Labi atceros mūsu astoņgadīgo skolu mazpilsētā – regulāri mācījās ap 300…310 bērniem, bija 12 klases. Skolotāju skaits bija maximums 15 (mana ome bija skolotāja, tāpēc labi zinu). Tas ir 20 bērni uz vienu audzinātāju. Starp mūsu skolas beidzējiem ir daudz sabiedrībā zināmu cilvēku.

    …atbilde:

    zanE 26.septembris 2016 13:58….andrej…tik vienkārši ar to dalīšanu nesanāks…kā jau minēju – ir mācību priekšmeti, kuros skolēni (klase) tiek dalīta grupās…līdz ar to mācību stundu skaits pieaug…ņemot vērā, ka Tavā minētajā piemērā/skolā tiek mācīta latviešu, krievu, angļu, vācu, franču un latīņu valoda – nav grūti sarēķināt, cik pedagogi vajadzīgi, lai nodrošinātu tikai valodu apguvi…arī matemātikas, fizikas, ķīmijas apguvei tiek dalītas grupas…

    …seši direktora vietnieki – mjā, direktora vietnieks sākumskolas izglītības darbā, pamatskolai un vidusskolai – loģiski…direktora vietnieks saimnieciskajā darbā – arī normāli, direktora vietnieks informācijas tehnoloģiju jomā – nu, nezinu, bet pieļauju, ka attīstoties IT un e-klasei – tāds ir nepieciešams…direktora vietnieks audzināšanas darbā – pieļauju, šī amata pienākumus varētu sadalīt uz vietniekiem, kas atbild par izglītības jomu…

    …hmmm…interesanti – izrādās, trīs desmitās klases (a,b,c) audzina viens klases audzinātājs, tāpat 2 vienpadsmitās un 3 divpadsmitās…tāpat arī pamatskolas klasēs viens audzinātājs vairākām klasēm…nudien, interesanti…

    http://www.irlv.lv/2016/9/26/izglitibas-paradoksi/viedokli

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > 19.10.2016. 14.19

    ka Tavā minētajā piemērā/skolā tiek mācīta latviešu, krievu, angļu, vācu, franču un latīņu valoda

    ————

    vai nešķiet, ka dikti jau nu smalki tur viss notiek – velk uz kādu Anglijas privātskolu… 11,8 bērni uz vienu pedagogu lielā skolas kombinātā!

    Jebkurā gadījumā pat šī lielā krievu skola pārsniedz ciparus, ko noradīja Kīps savā postā par citām attīstītām un daudz BAGĀTĀKĀM ES valstīm.

    Ko tad lai saka par daudz mazākām skolām – tad jau tikai normāli, ka skolotāju skaits ir tik liels. Un viss ir labi?

    +1
    -10
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > 19.10.2016. 14.44

    Ķīps argumenti izskatās loģiskāki par oponentu argumentiem, kas vairāk izskatās pēc demagoģijas un absolūti neapgāž Ķīps argumentus.

    +2
    -14
    Atbildēt

    0

    Baiba. > 19.10.2016. 18.04

    >Ķīps

    Jūsu komentāru nevaru novērtēt ar plusu, tik daudz pretrunu esat sarakstījis. Tāpēc mētājaties no vienas galējības otrā un nostājaties tajā pusē, kas skaļāk bļauj. Bļāvējiem ne vienmēr ir taisnība.

    +10
    -6
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > 20.10.2016. 09.41

    Varbūt, es ko nesapratu, bet, manuprāt, Ķīps nebūt nenostājas bļāvēju pusē, viņa galvenā doma – Latvijā uz vienu skolotāju ir vismazāk skolēnu Eiropā, un taisni tāpēc reformas jāsāk ar skolotāju skaita mazināšanu, vai arī, skolotājiem nav ko bļaut, savam darbam viņi tāpat saņem neadekvāti lielu samaksu.

    “Kas skaļāk bļauj, kuru ir vairāk, tas savu panāk” – tā taisni ir Latvijas MK un Saweimas problēma, kas nespēj veikt nevienu reālu reformu, visnairāk uztraucoties par savu reitingu, tikai imitē tās.

    Tas ka štati skolās ir uzpūsti, īpaši, dažāda veida priekšnieki tur vairāk, kā darītāji – un kur Latvijā ir savādāk, IM nav tas pats?

    Taisni ar to saīsināšanu arī būtu jāsāk.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    DD1 > 20.10.2016. 10.09

    > dzeris49

    “manuprāt, Ķīps nebūt nenostājas bļāvēju pusē, viņa galvenā doma – … reformas jāsāk ar skolotāju skaita mazināšanu”

    Ķīpu ļoti grūti saprast un novērtēt, jo tas ir ļoti pretrunīgs,- viņš pilnīgi pareizi uzrāda problēmu, bet izdara negaidīti kļūdainus secinājumus.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 20.10.2016. 10.32

    Paldies, ka mani interpretējat. Uz jebkurām norādēm esmu gatavs argumentēt, tāpēc ka neraksta tāpat vien, rakstu to, ko esmu secinājis. Uz vispārīgiem pārmetumiem ir grūti ko atbildēt, nenolaižoties līdz personīgierm apvainojumiem, kas te ir daudzu iemīļotais stils.

    Diemžēl bieži ir tā, ka manas domas nesakrīt ar kopkora viedokli, bet, kā teicu, esmu gatavs uz konkrētām lietām konkrēti atbildēt.

    To, ka izglītības apmaksas reforma ir greiza, pamatā liekot kvantitātes, ne kvalitātes rādītājus, norādīju jau abu laiku atpakaļ. Un neesmu savas domas mainījis. Tagad jau tas nāk no pašiem skolotājiem. Vislielākie cietēji ir labākie skolotāji. Un otrādi. Manuprāt, absurdi. Tik cik konsekventa un pārdomāta šī reforma ir, labi uzrāda Rīgas diskriminācija. Un būtiski ir tas, ka tam nav nekāda sakara ar Ušakovu, tā kā Latvijas Izglītības Ministrijas izstrādātā algu reforma ir visai valstij, arī Rīgas skolniekam. Ja tā tomēr ir, tad ir skumji, ka Vienotības pārstāvji soda Rīgas skolnieku, ka tās pašvaldību vada Saskaņa. Ja izstrādātājiem būtu kāds koncepts, kāpēc Rīgai ir mazāk, tad tas būtu zināms. Tagad tas izskatās pēc paskatīšanās griestos un lēmuma- “liekam Rīgai 68” (a kāpēc ne 68,5 vai 73?)

    Tā kā, ja manos argumentos redzat kādu neloģismu, vai jums škiet, ka esmu ko nekorekti interpretējis, lūdzu konkrēti (ne tā kā Zane) uz to norādīt. Tāpat neizprovicēsiet mani uz personīgiem apvainojumiem. Manā skatījumā problēma ir tieši tur – nekonkrētībā, nespējā skaidri noformulēt ne atbildes, ne kritiku. Uz vispārējiem tekstiem (Ķīpam nav taisnība..) atbildēt nemāku un nemācēsu.

    Un speciāls paldies Džerim, kam šoreiz nav iemīļotais visur universāli pievienojamais pantiņš par korupciju, pērkamību un atbilstību Krievijai , bet objektīvs (vismaz man tā liekas) skatījums uz lietām.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Anonīms 19.10.2016. 09.57

Riktīgi ielikt cietumā tos resnos alkatīgos pakalpīgos ierēdņus, bet Šadurski padzit no ministra amata pūtejorķersta sēru marša pavadībā. Cik ilgi Latvijas valsts vara varos savus cilvēkus?

Ja es komentārus un īsziņas rakstīdama pieļauju kļūdu – algas dienā no bankomāta noņemu naudu un eju uz gramatvedību par to samaksāt – tā manā darbā ir bijis vienmēr. Kāpēc priviliģētie valsts ierēdņi un amatpersonas vienmēr tiek attaisnoti?

Citadeles pārdošana – gadsimta laupīšana , bet ainīgo nav u n nebūs , Vienotībai par to ir galvenā atbildība – bet zārkā gulties šie negrib, grūstās rindā jaunajās vēlēšanās .

+2
-16
Atbildēt

1

    otra puse > Anonīms 20.10.2016. 07.37

    Labāk ir neko nedarīt. Vai imitēt darbību, kā piemēram Kozlovskis (vai Valsts policijā nevajag reformas?). Jau Brežņevs to saprata un tāpēc sovoki viņa laikus atceras ar nostalģiju, jo nekādas reformas vispār nenotika un “tauta dzīvoja mierā”.

    Jebkuras reformas ir nepopulāras a priori. Ja Šadurska vietā būtu jebkurš cits, viņu tieši tāpat aprietu.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam