Deportāciju piemiņa kā traģiska demokrātijas mācības lappuse
40Saistītie raksti
Intervija /
28. oktobris
Ukrainas uzvaras priekšnoteikumi
Ārpolitika /
25. oktobris
VIDEO: Ukrainas mediķi frontes pirmajās līnijās
Pusdienās /
9. oktobris
Vienkārši darām savu darbu
Dzeja /
28. augusts
Maksims Krivcovs
Komentāri (40)
Ojārs 26.03.2014. 15.20
sapīt kopā demokrātiju ar okupāciju – diezgan murgains domu gājiens.
Haris pareizi raksta, mūsu demokrātiskie vadītāji nav spējīgi izrādīt valstisku stāju pat miera laika apstākļos.
//////////////////////////////////
Pirms manis jau minēja Čehus …u t t
Vienmēr tas Bordāns nav paticis , redzu pamats bija .
1
Signija Aizpuriete > Ojārs 26.03.2014. 15.40
——–
Igors Pimenovs:”Bet kāpēc jau divdesmit trīs gadus pie varas esošie politiķi (bet pirms viņiem emigrācijas vadītāji) uzstājīgi visu padomju laiku sauca par „okupāciju”? Tāpēc kā bija pazaudējuši valsti.(..)
Otrs iemesls ir tas, ko ar „okupāciju” ir vieglāk noslēpt – Ulmaņa valdība izvēlējās nevis cīņu, bet kapitulāciju.
http://www.delfi.lv/news/comment/comment/igors-pimenovs-kam-es-piekritu-un-kam-nepiekritu-preambula.d?id=44326031#ixzz2x4i8rNng
===========================================================================
Šeit un tagad.
Ne Haris,ne Andrejs nesaprot Bordāna rakstīto,varbūt, padziļinot savas zināšanas,spēs apjēgt ko vairāk. Informācija pārdomām:
Atis Lejiņš, 1993.g.:Otrkārt,jautāšu[saeimas deputātam],kāda ir viņa attieksme pret 15.maija apvērsumu? Nevar celt Rietumu tipa demokrātijas valsti Latvijā,ja cildinām nacionālo diktatūru….(..) jo 15.maijs nogrieza mūsu valsts attīstību no Rietumu demokrātijas ceļa.” ( Skola un Ģimene,nr.3,1993)
– Lielākais K.Ulmaņa “grēks” – nogrieza Latvijas tautu no Rietumu demokrātijas ceļa. Gan vecie “siseņi”,gan godmaņlaiku šeftmaņi,kā arī jaunie bordānieši saprot – tikai turoties uz Rietum-demkrātijas zara varēs turpināt skaisti uzdzīvot. Ulmaņa-Lukašenko laikos tā nebija un nevar būt.
A kam negribas skaisti uzdzīvot prihvatizējot,denacionalizējot,konsolidējot un reformējot-likvidējot latu? Saules mūžu 4.maija režīmam! Lai dzīvo Rietum-demkrātija!!
0
Ludmila 26.03.2014. 09.28
Atskatoties Latvijas vēsturē, jāatzīst, ka diemžēl pamati četrdesmito gadu deportācijām tika ielikti 1934.gadā – kad naktī no 1934.gada 15.maija uz 16.maiju toreizējais Ministru prezidents Kārlis Ulmanis ar armijas un aizsargu palīdzību, veica valsts apvērsumu, nodibinot autoritāru režīmu, kas pastāvēja līdz PSRS karaspēka ienākšanai 1940.gada 17.jūnijā. Pēc apvērsuma tika aizliegtas politiskās partijas, streiki, demonstrācijas, ierobežota preses un biedrošanās brīvība.
….
Pirms manis jau minēja Čehus …u t t
Vienmēr tas Bordāns nav paticis , redzu pamats bija .
2
Romans > Ludmila 26.03.2014. 10.17
Kāpēc? Tieši Bordāns atklāja visai sabiedrībai NA īsto viepli un mūsu valsts neveiksmju īsto cēloni, Maksātnespējas administratoru atbaidošās personās. Ievērojamākie Krievijas vēsturnieki nosoda Ulmaņa diktatūru un mēs, V un SC atbalstītāji, arī.
0
Signija Aizpuriete > Ludmila 26.03.2014. 15.15
——-ozolnieki:”Vienmēr tas Bordāns nav paticis , redzu pamats bija.”
==============================================================================
Ivars Jakovels:”Vairākumu ārzemēs dzīvojošo latviešu valdības reemigrācijas pasākumu plāns neuzrunā”.http://www.ir.lv/2014/3/18/vai-reemigracijas-plans-ir-izgazies
– Nebeidzamā aizbraucēju plūsma no Latvijas visspilgtāk apliecina – pirms 65 gadiem notikusī traģēdija tā arī nav apjēgta. Prātiņ,nāc pie latviešiem!
0
inta_s 25.03.2014. 23.48
9. maijā cilvēkiem vajadzētu izgatavot plakātus ar foto kur redzami tie bērni, mazuļi, sievietes, vecīši kurus sadzina lopu vagonos un kas pa ceļam vai sasniedzot Sibīriju – nomira.
Un tad ar šiem plakātiem rokās kā 16. marta opozīcijas dalībnieki saukt: “позор! позор! Коммунизм не пройдет!”
1
Signija Aizpuriete > inta_s 26.03.2014. 15.21
——-
Vajadzētu – 9.maijs galu galā ir Eiropas diena. Bet vai kliegšanu “bāreņu tauta” šodienas netaisnības novērsīs:
“Šogad Talsu novadā mācības sākuši par aptuveni 100 skolēniem mazāk nekā pērn. Savukārt iepriekšējā gadā ir bijis pat divkāršs skolēnu skaita samazinājums. Prognozē, ka nākamajā gadā mācības novadā sāks par 80 skolēniem mazāk,” vēsta “Talsu Televīzija”.
http://www.delfi.lv/novados/talsu-novads/libagu-pagasts/zinas/talsu-novada-saruk-skolenu-skaits-gimenes-dodas-uz-arzemem.d?id=44331321#ixzz2x4h0OIv7
0
brigita_damme_rtk_lv 25.03.2014. 21.37
– Владимир Владимирович! Там из-за Крыма десяток наших депутатов в черный список внесли.
– А еще что?
– Да вроде и ничего.
– Хм.. А этих депутатов.. их у нас много еще?
– Да валом!
– Вот как?.. Слушай, принеси-ка мне карту..
0
Juris Dzelme 25.03.2014. 19.50
Svētī, debess, šo zemi!
Izveidots Pirmdiena, 24 Marts 2014 14:33
Šodien visā Latvijā pieminēs komunistiskā genocīda upurus. Piektdien Balvos pulcējās ciemiņi no Alūksnes, Apes, Cesvaines, Gulbenes, Lubānas, Rugājiem, Madonas un Viļakas, lai sestajā starpnovadu konferencē “Latviešu pēdas Sibīrijā un Tālajos Austrumos” izvērtētu skolēnu izdarīto jaunāko laiku vēstures pētījumos. Jāpiebilst, ka pirmo reizi Balvu vēsturē pasākuma organizatorei, Balvu novada pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta pārvaldes speciālistei Ivetai Tiltiņai nācās atvainoties balveniešu vārdā par nepatīkamo incidentu, kas notika pēc svētbrīža baznīcā. Nezināms jauniešu bariņš, ieraugot konferences dalībniekus, izkliedza saucienus: “Fašisti.”
0
Lelde Jaudzema 25.03.2014. 18.37
Paldies Dievam, ka 1941.g. jūnijā mani vecāki bija tik gudri, ka mani jūnija sākumā aizsūtīja (7 g.vecu) uz SĒJU ,,AVOTIŅOS” pie krusttēva Artūra Andreja govis ganīt.. Kā izrādījās mani(dzīvoju Rīgā Lienes ielā 9-69) jau bija iekļāvuši sarakstā(kopā ar vecākiem), lai ,, glābtu” no varbūtējā vāciešu iebrukuma.. PSRS plašumi gāja mums secen- arī pateicoties manai prombūtnei.. Lūk tā- mīļie letiņi! Viss tas bija genocits pret latviešiem..
1
Signija Aizpuriete > Lelde Jaudzema 26.03.2014. 15.48
——
Latvijas pilsoņus skāra netikai deportācijas,bet arī genocīds:
“Holokausts Latvijā bija daļa no Otrā pasaules kara laikā notikušajām civiliedzīvotāju masu slepkavībām, kas bija vērsta uz veselu etnisko grupu, proti, Latvijas ebreju un Latvijas romu pilnīgu iznīcināšanu jeb holokaustu.”
http://lv.wikipedia.org/wiki/Holokausts_Latvij%C4%81
0
Dina 25.03.2014. 17.22
„Autors ir bijušais tieslietu ministrs” …. FŪŪ-UU-u …. paldies Dievam, ka „bijušais” … patoloģisks rusofobs un piedevām, liekas, ar bērnības traumu … „nezvēri” viņam rādās, gar mājas pakšiem snaikstoties … : )
Dīvaini gan, ka šis izcili iejūtīgais cilvēks ar smalko dvēseli nebija dzirdams tad, kad Lībijā tika bombardētas pilsētas, Irākā ar artilēriju apšaudīti cilviliedzīvotāji vai Sīrijā ar gāzēm indēti. Tas tak bija tikko kā, tepat blakus … nevis pirms 65 gadiem … Jeb varbūt patiesībā šīs „iejūtības” iemesls ir pavisam cits? … Piirms 65 gadiem noziegumus strādāja „sliktie zēni”, bet mūsdienās – „labie” ? … ak, un jā – šogad takš arī ir vēlēšanas … un veselas divas ! A toreiz, kad amerikāņi Irākā cilvēkus šāva – nebija … :)))
0
Ivars Ozols 25.03.2014. 13.34
Paliek nelabi apzinoties, ka mūsdienās vēl ir miljoniem cilvēku pasaulē, kas nožēlo, ka to zvērību pastrādājusī impērija ir sabrukusi. Vēl vairāk sāk šķebināt, ka mūsu valsts pārstāvniecībā Eiropas parlamentā ir ievēlēti cilvēki, kas atklāti aģitē šī terora atgriešanos.
3
Signija Aizpuriete > Ivars Ozols 25.03.2014. 13.39
——
Ir tādi cilvēki,kas teroru paši piedzīvojuši:
“Tas, kas laukos notiek pēdējos gados, ir atkal 25. marts. Lēnām, pakāpeniski, līdz iztukšotībai.”
Dzejniece Anda Līce: spēks, kas mums palīdzējis izturēt
http://www.lvportals.lv/viedokli.php?id=189633
0
Ivars Ozols > Ivars Ozols 25.03.2014. 14.10
Iedzīvotāju brīvprātīga migrācija uz pilsētām ir urbanizācija un tas nekādā veidā nav salīdzināms ar ģimeņu nolaupīšanu no mājām un nosūtīšanu nomirt.
Okupācijas muzejā ir apskatāmas izsūtīto personīgās mantas, starp tām ir paštaisītas dzelzs protēzes. Bada dēļ cilvēkiem bija izkrituši zobi un vairs nevarēja sakošļāt sakaltušo maizi, kas bija vienīgais pieejamais ēdiens. Vienas protēzes dalīja vairāki cilvēki.
Tādu apstākļu salīdzināšana ar ekonomisko migrāciju ir augstākā mēroga cinisms.
0
Signija Aizpuriete > Ivars Ozols 25.03.2014. 15.34
——–
No patiesības neaizbēgt:
«Ja runā par mūsdienām un šiem pēdējiem gadiem, lielākā problēma ir tā, ka apmēram par pusmiljonu samazinājās Latvijas iedzīvotāju skaits. Tas ir vairāk nekā dramatiski,» sacīja Zunda, atbildot uz jautājumu, ko mēs atcerēsimies par šo laiku.
Ja 1990.gadā Latvijā bija 2,6 miljoni iedzīvotāju, tad 2012.gadā tie vairs ir tikai divi miljoni.
«Domāju, ka tas ir vairāk nekā nopietns jautājums, uz ko vajadzētu visiem fokusēties. Ja ir noticis tik krass tautas samazinājums tik īsā laika posmā, tas liecina, ka mēs vairs nevaram sevi atražot, droši vien arī sociālās sistēmas un sociālo garantiju stabilitāte arī zināmā mērā ir zem jautājuma.
Antonijs Zunda,vēsturnieks http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/486129-musdienas_vesture_ieies_ar_iedzivotaju_skaita_dramatisko_samazinasanos
0
gliters 25.03.2014. 12.55
Nu jau gan… Es visu laiku biju domājusi, ka PSRS okupācija, nevis Ulmaņa apvērsums lika pamatu abām deportācijām, izrādās, ka mūs okupēja un desmitiem tūkstošu cilvēku izsūtija tikai tāpēc, ka valsts iekārta Latvijā nebija demokrātiska, nevis tāpēc, ka Staļins ar Hitleru jau bija sadalījuši Eiropu savā starpā. Atkal jāatceras nesenais Našenieces raksts tepat IR.
Un tās nodevas integrācijai un saliedētībai arī vienreiz jāizbeidz. Skaidrs, ka starp izsūtītajiem bija t.sk. nelatvieši (to neviens nekad nav noliedzis), bet skaitļu attiecība apm. 40000 pret apt. 2000 liecina par to, ka represijas bija mērķtiecīgi vērstas tieši pret latviešiem. 25. Martā ir starptautiski jārunā par Nirnbergas 2 nepieciešamību un krievu tautas kolektīvo atbildību par noziegumiem pret citām tautām (savu valdnieku noziedzīgo politiku tā ir atbalstījusi vienmēr – gluži tāpat, kā Krimas aneksiju šobrīd), nevis jāpropogandē “sliedētības” ideja, kas jau ir morāli bankrotējusi rašanās brīdī.
18
Kristīne > gliters 25.03.2014. 13.00
Ulmaņa apvērsums lika pamatus PSRS veiktajai okupācijai un aneksijai. Labs piemērs ir Somija vs. dažādu diktatoriņu vadītās Baltijas valstis.
0
gliters > gliters 25.03.2014. 13.05
Aha… Tātad latvieši paši vainīgi, ka tika okupēti, jo pieļāva Ulmaņa nākšanu pie varas. Putinam šāds viedoklis ļoti patiktu – upuris pats vainīgs, jo nebija pietiekami “labs”, “pareizs” un “politkorekts” un tādejādi deva gan morālas, gan juridiskas tiesības to “aprīt”. Skaisti…
Somijas principiālā atšķirība bija nevis valsts iekārtā, bet gan tādas personības kā Mannerheims esamībā. Ja Latvijā neatradās neviens, kas spētu pārliecināt sabiedrību, ka krievi atgriezīsies un tāpēc jābūt gataviem tos pienācīgi “sagaidīt”, tad nelīdzētu arī parlamentārās iekārtas saglabāšana.
P.S. Un kas tad Krimā vainīgs? Arī paši ukraiņi, nevis Krievija?
0
Signija Aizpuriete > gliters 25.03.2014. 13.21
——-
Kas Raiņa “Jāzeps un viņa brāļi” kaut vai vienreiz izlasījis,tas tak’ spēs apjēgt – kas pēdējo 150 gadu laikā bija galvenais faktors.
Ex-seržantiem-bordāņiešiem u.c. vēstures liel-speciālistiem svaigs piemērs:
Активист «Правого сектора» Александр Музычко, известный как Сашко Билый, был убит в городе Ровно, сообщает местное издание «Все». 25.03.2014
http://www.gazeta.ru/politics/news/2014/03/25/n_6035573.shtml
0
gliters > gliters 25.03.2014. 13.35
Tas bija krievu imperiālisms boļševisma ādā, kas šobrīd ir evolucionējis par krievu nacismu tīrā veidā – visi, kas ir atšķirīgi no krieviem un turas pie savas nacionālās identitātes, ir “fašisti”, kas vai nu jāpārkrievo vai jāiznīcina, ko arī ar deportācijām un vēlāko imigrantu iepludināšanu tika mēģināts panākt.
Latvijā 1940.g. bija 9% krievu, izsūtīto vidū krievu īpatsvars ir krietni mazāks.
0
Kristīne > gliters 25.03.2014. 13.38
“Aha… Tātad latvieši paši vainīgi, ka tika okupēti, jo pieļāva Ulmaņa nākšanu pie varas.”
===
Dziļi pie kājas, kas patiktu Putinam, bet ļaušanās pašieceltam doktoram uzmesties par diktatoru (un vispār diktatūras pieļaušana) ir: a) kļūda, b) norāda uz to, ka nācija nav nobriedusi un šai vajag kādu, kas pasaka priekšā, kas jādara (šobrīd šāds nevarīgums galvenokārt raksturīgs t.s. “sovokiem”)
===
Latvija bija totāli negatava karam ar PSRS, kaut gan ziņas par iespējamu apdraudējumu KU un kompānija saņēma jau kādu brītiņu iepriekš, vien nereaģēja. Diemžēl, ir dažas paralēles arī ar šodienu, kaut gan situācija ir būtiski labāka.
===
PSRS noziegumus tas nedz atceļ, nedz attaisno. Cēloņu un vainīgo meklēšana nav gluži viens un tas pats.
0
Kristīne > gliters 25.03.2014. 13.48
Piebildei – zaglis ir zaglis arī tad, ja durvis nav aizslēgtas.
0
gliters > gliters 25.03.2014. 13.50
Ulmaņa nākšana pie varas NAV cēlonis, turklāt gribētos uzzināt, kura tauta būtu vairāk “nobriedusi”, ja tai būtu bijuši atvēlēti nepilni 20 gadi valstiskuma.
Vienīgā alternatīva būtu bruņotā pretošanās – jā, piekrītu, ja Ulmanis nebūtu nācis pie varas, varbūt Saeima nepieļautu bāzu līgumu, kas nozīmētu bruņotu pretīmstāvēšanu PSRS jau 1939.g. 95% ka tā beigtos ar okupāciju, atšķirība būtu vien tāda, ka šobrīd neviens nevarētu demagoģēt par “brīvprātīgu iestāšanos”.
Mūsdienās Ulmaņa nav, iekārta ir demokrātiska (vismaz skaitās), bet gatavība aizstāvēt valsti ir tuva nullei.
0
janis17 > gliters 25.03.2014. 13.54
Kristap Freimani, vai Polija bija gatava karam ar Vāciju un psrs, Dānija karam ar Vāciju, Norvēģija, Francija, citas valstis??? Visgatavākas karam bija psrs un Vācija. Vai tās bija demokrātiskas valstis, ja par gatavību karam liecina demokrātisms/nedemokrātisms…
Vēl interesanti, ka Francija un Lielbritānija nepieteica karu PSRS, par iebrukumu Polijā, lai arī Padomju armija būtībā veica tādu pašu iebrukumu kā Vācu armija. 6. oktobrī tika sakautas pēdējās poļu armijas vienības.
0
Sanšains > gliters 25.03.2014. 14.47
Kristaps Freimanis-
Izlasiet par Mannerheima aizsardzības līniju (joslu)!
http://en.wikipedia.org/wiki/Mannerheim_Line
Pirmie plāni jau 1918. gadā – pēc tam būvniecība 20 gadus ar pārtraukumiem.
Bet Latvijā VAINĪGS Ulmanis, ka neuzbūvēja šādu aizsardzības joslu gar PSRS, Igaunijas un – galvenais – Lietuvas robežām?:) (Jo 1940. gadā tieši no Lietuvas ienāca galvenie krievu spēki.)
Vai varbūt viņš vismaz vainīgs tāpēc, ka likvidēja demokrātiju – jo līdz 1934. gadam gan taču visi pārējie politiķi un pārējās partijas ļoti demokrātiski un enerģiski būvēja šādu aizsargjoslu.:)
Varbūt viņš ir vainīgs, ka nemācēja pārliecināt nedz igauņus, nedz lietuviešus šādu joslu būvēt gar PSRS robežu? Varbūt Ulmanis arī vainīgs, ka nespēja samierināt lietuviešus un poļus? (kaut centās)
Smieklīgi, ka vismaz starp politiķiem mūsdienās lielākie Ulmaņa nepretošanās kritiķi pieder tām pašām aprindām, kuriem nav pat tik daudz dūšas, kā, piemēram, (1) ar Latvijas krievu medijiem runāt valsts valodā, (2) aizliegt ždanokām kandidēt Europarlamentā, (3) apturēt Krievijas TV melu kanālu retranslēšanu ar pārsvarā valstij piederoša uzņēmuma (Lattelecom) palīdzību, (4) pārtraukt Šlesera idejas – termiņuzturēšanās atļauju tirdzniecības – realizēšanu.
Dīvānu un kabinetu kareivīgie liekuļi.
0
Signija Aizpuriete > gliters 25.03.2014. 15.30
——-
Ieskatīsimies vēsturnieka E.Andersona 1983.g.Toronto izdotajā “Latvijas bruņotie spēki un to priekšvēsture (582.-584.lpp) par 1.4 EURO http://www.eraksti.lv/autori/edgars_andersons.html
“Latvijā nevarēja būt nopietnu grūtību nocietinājumu joslu un aizsprostu iekārtošanā gar robežām un stratēģiski svarīgās vietās. Diemžēl Latvijas neatkarības laikā nekas netika darīts ne vien nocietinājumu būvēšanā, bet pat plānošanā. No militārā viedokļa tā bija nelabojama paviršība vai pat nolaidība.(..)Igaunijas armijas vadība Latvijaskavēšanos izbūvēt nocietinājumus pierobežā uzskatīja par atklātu militārās savienības nodevību un šajā faktā saskatīja Latvijas valdības slepeno nodomu atdot Padomju Savienībai Latvijas austrumdaļu bez cīņas.”
Ja >20 4.maija repubļikas laikos netiek nostiprināta pierobeža-netiek vērienīgi investēts Latgalē,tad tas nav nekas pārsteidzošs. Līdzīgi notika un notiek:
“Украинское государство почти не развивало Крым, – так Болгария не развивает самую южную часть своего побережья (за Синеморцем), когда-то принадлежавшую Турции, с неофициальной мотивацией «может быть, придется отдавать». Так поляки, переселенные в когда-то немецкие районы Силезии, до сих пор не селятся в брошенные добротные дома немцев: «хозяева могут вернуться».Михаил Делягин http://delyagin.ru/articles/76579-kak-nam-obustroit-krym-a-za-nim-i-vsyu-rossiyu.html
0
Kristīne > gliters 25.03.2014. 15.41
“lielākie Ulmaņa nepretošanās kritiķi”
===
Mani droši vien vairāk kaitina nevis pats vēsturiskais fakts, bet tas, ka ļautiņi Ulmani turpina pielūgt un turpina tiekties uz dažāda veida personu kultiem (sākot ar Lembja un beidzot ar Puķina)…
==
Par pārējo – daudzas no tām (izņemot pēdējo) ir tīri juridiskas lietas, kas ir risināmas, bet tās ir jārisina LR uzņemto saistību (dažnedažādu pārnacionālu, galvenokārt, cilvēka tiesības un brīvības garantējošu konvenciju) ietvaros. Var jau mēģināt šīm saistībām spļaut virsū, bet, no malas skatoties, tieši šo saistību ievērošana vai centieni to darīt mūs atšķir no tās pašas Krievijas. Pārējā ziņā mēs esam postsovjeti un mūsu kultūras unikalitāte galvenokārt ir interesanta vien mums pašiem un varbūt dažiem tuvākajiem kaimiņiem un likteņa biedriem.
0
gliters > gliters 25.03.2014. 15.48
Tad turpināsim ļauties rusifikācijai un Krievijas maigajai varai, lai tikai kāds (nedod Dievs!) nesaskata mūsos līdzību ar Krieviju? Es gan šaubos, ka pēc Krimas aneksijas tas vairs ir iespējams.
P.S. Un kādas starptautiskās saistības uzliek mūsu amatpersonām par pienākumu runāt ar krievu mēdijiem krievu valodā, tērēt līdzekļus Krievijas propogandas retranslācijai vai tirgot TUA krieviem? Un kāpēc gan mēs nedrīkstētu cīnīties pret vēsturiskā taisnīguma atjaunošanu (t.i. prasīt atpakaļ to, kas nozagts, ieejot pa atvērtām durvīm)?
0
dro > gliters 25.03.2014. 16.16
zirnekliene Šeloba. Protams, ka Ulmanis nav cēlonis okupācijai. Demagogi mīl minēt Somijas piemēru, bet demokrātiskā Čehoslovākija tāpat kā Ulmanis nolēma nepretoties. Pirms Ulmaņa apvērsuma “strādnieku” frakcija bija zaudējusi mēra sajūtu, un iespējams bardakam turpinoties tautu tēvs agrāk būtu nolēmis aizstāvēt Latvijas darbaļaužu intereses:)
0
janis17 > gliters 25.03.2014. 16.29
Kristaps Freimanis Ulmaņa nopelni Latvijas valsts labā ir nenoliedzami. Nevajag skatīt tikai 1940. gadu atrauti. Kas attiecās uz autoritārismu – jautājums ir strīdīgs tikai no mūsdienu skatu punkta – toreiz tāda bija mode, tadīcija, uzstādījums, tieši tāpat, kā šodienas runas par “tiesiskumu”, demokrātiju, Eiropas liberālajām vērtībām. Vai kāds varētu nosaukt mūsu robežu tuvumā esošu toreiz neautoritāri pārvaldītu valsti? Savukārt “ulmaņlaiki” tiek pieminēti pat šodien un neapšaubāmi palīdzēja gāzt noziedzīgāko un slepkavnieciskāko, asiņaināko režīmu, kas valdījis Latvijas teritorijā! Vai autoritārisms būtu pielietojams mūsdienās – domāju, ka nē, galvenais, jo šobrīd Eiropā nav tāda mode, tadīcija, uzstādījums…
Es pilnībā neatbalstu Ulmaņa SLAVINĀŠANU, bet pieminēt viņu var. Ir Draudzīgais aicinājums un ir arī ideja par Tautas vienību. Veids, kā notika varas pātrņemšana (par apvērsumu to nosauca sovjeti) varbūt juridiski NO Šodienas viedokļa neizskatās atbalstāmi, bet toreiz pat nopietnas pretestības nebija – visiem bija apnikusi Saeimas jezga, pilnīgi cita vēsturiskā situācija. Arī viņa apziņa par savu misiju neļāva viņam bēgt, kā Smetonam.
Protams, naivs – neapšaubāmi. Eiropa vēl nepazina krievu zābakus…
0
Sanšains > gliters 25.03.2014. 16.33
Kristaps Freimanis –
Es arī nevēlētos, lai tagad, 21. gadsimtā, mums būtu autoritāra iekārta.
0
ingazilunska > gliters 25.03.2014. 17.07
“zirnekliene Šeloba
Latvijā 1940.g. bija 9% krievu, izsūtīto vidū krievu īpatsvars ir krietni mazāks.”
– Jūs kļūdāties:
“при доле русских в 10,5% в составе населения предвоенной Латвии их доля в составе репрессированных в 1940-1941 годах, т.е. до начала немецкой оккупации, ненормально высока и составляет 22%” http://rus.tvnet.lv/novosti/obschjestvo/196001-stalinskiy_rjezhim_nje_djelil_ljudjey_na_latishjey_i_russkih
Tas pats latviešu valodā:
“No padomju varas represijām 1940./1941. gadā cietušo kopskaitā 22% bija krievu tautības Latvijas iedzīvotāji, šodien apaļā galda sarunā par tēmu «Latvijas krievi - 20. gadsimta 40.-50. gadu represiju upuri» sacīja Latvijas Vēstures institūta vadošā pētniece vēstures doktore Rudīte Vīksne.” http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/415574-vesturnieki_no_padomju_represijam_cieta_22_latvijas_krievu
Arī Latvijas Avīze raksta to pašu:
“No represijām 1940./1941.gadā cieta 22% krievu tautības Latvijas iedzīvotāju
23. marts, 2012 LETA.
No padomju varas represijām 1940./1941.gadā cietušo kopskaita 22% bija krievu tautības Latvijas iedzīvotāji, šodien apaļā galda sarunā par tēmu “Latvijas krievi 20.gadsimta 40.-50.gadu represiju upuri” sacīja Latvijas Vēstures institūta vadošā pētniece vēstures doktore Rudīte Vīksne.” http://m.la.lv/no-represijam-1940-1941-gada-cieta-22-krievu-tautibas-latvijas-iedzivotaju/hidehead/
0
Signija Aizpuriete > gliters 25.03.2014. 17.11
——–Haris Kristaps Freimanis –
Es arī nevēlētos, lai tagad, 21. gadsimtā, mums būtu autoritāra iekārta.
===============================================================================
Tikai parlamentārā demokrātija Latvijā spēj nodrošināt latviešu “brīvprātīgu migrāciju uz pilsētām” (Gantrijs Tors).
Saules mūžu 4.maija režīmam:
“Talsu novadā sarūk skolēnu skaits; ģimenes dodas uz ārzemēm”
“Šogad Talsu novadā mācības sākuši par aptuveni 100 skolēniem mazāk nekā pērn. Savukārt iepriekšējā gadā ir bijis pat divkāršs skolēnu skaita samazinājums. Prognozē, ka nākamajā gadā mācības novadā sāks par 80 skolēniem mazāk,” vēsta “Talsu Televīzija”.
http://www.delfi.lv/novados/talsu-novads/libagu-pagasts/zinas/talsu-novada-saruk-skolenu-skaits-gimenes-dodas-uz-arzemem.d?id=44331321#ixzz2wzIdnBmj
0
Romans > gliters 26.03.2014. 09.59
kristaps_freimanis Ulmaņa apvērsums lika pamatus PSRS veiktajai okupācijai
Pilnīgi piekrītu, biedri. Ja nebūtu bijis Ulmaņa diktatūras, Latvijas parlaments būtu vēl kādā 1936. gadā nobalsojis par iekļaušanos PSRS saimē un nekādas “okupācijas” nebūtu bijis. Fašistiskais Franko apvērsums Spānijā novērsa tās pievienošanos brālīgām padomju republikām un visu Eiropas tautu atbrīvošanu no prettautiskiem buržuāziskiem režīmiem, kamēr Hitlera kara mašīna vēl nebija pieņēmusi tik grandiozus apmērus.
0
Inese 25.03.2014. 12.37
Citāts no L. Lapsas, K. Jančevskas un I. Saatčianes grāmatas “Latvietis parastais”:
Vēl vairāk: diemžēl jāatzīst, ka pēckara Latvijā bija cilvēki, kas rīkojās nelietīgi pret saviem tautiešiem. 1949. gads to pierādīja: izsūtāmo sarakstus veidoja tie, kas mitinājās blakus, kuri zināja, ka tur un tur dzīvo cilvēki, kuriem pieder vairāk mantas vai kuri vienkārši ir gudrāki.
Man bija iespēja papētīt izsūtāmo sarakstus un pavēles, un es atklāju, ka tie cilvēki, kuri ievācās mūsu Nītaures mājā, bija šos sarakstus veidojuši.
1
Zoņtiks > Inese 26.03.2014. 14.56
Nu re – atkal jau fašists un neatlaidīgais provokators ločmelis cenšās tautību “sašūt” ar ideoloģiju – neceri, neviens uz tavām provokācijām neuzķersies.
P.S. Interesanti, ka esi dedzīgs šīs sovjetu-fašistu ideoloģijas mantinieku aizstāvis, kaut arī brīžos, ka vari pieminēt latviešu tautības sovjetiem-fašistiem, tad tava pozitīvā attieksme cauri nestrāvo… kāpēc tad tā? :)
Man ir pilnīgi vienalga kāds sastāvs tavām asinīm, toties nav vienalga kādu ideoloģiju un “vērtības” šeit sludini.
0