Lauksaimniecības zemju apmežošana ir nepieņemama

39

Komentāri (39)

simourg 23.02.2017. 17.06

Kredīts uzņēmumiem tavam biznesam no draudzīgākas kompānijas Latvijā! cityfinances.lv/kredits-uznemumiem/

0
0
Atbildēt

0

Vera Moisejenko 20.02.2014. 11.08

Valsts politika nosaka ekonomikas un tautsaimniecības virzību. Nav brīnums, ka politiķi lobē un virza tādas idejas un nostādnes, kuras ir šauru aprindu labā.Kāpēc brīnīties, ka lauksaimniecības zemes tiek apmežotas, ja rakstā ir pieminētas NĪN lielās diferences lauksaimniecības un meža jaunaudžu zemēm! Neba jau paši politiķi nezin, kas tādas normas iebalso Saeimā pieņemtajos likumos! Atšķirībā no politikas veidotājiem, zemju īpašnieki ir spiesti dzīvot un saimniekot pēc tādiem nosacījumiem, kurus tiem ir uzlikuši pildīt deputāti-tautas ievēlēti pārstāvji. Tad varbūt būtu jāsāk diskutēt par tiem pirmajiem, un tikai pēc tam par likumīgām sekām, kuras izriet no pirmo rīcības?

0
0
Atbildēt

0

simpsons 18.02.2014. 20.47

Visi ir vienisprātis, ka Latvijā beidzot ir jāievieš zemes iegādes kritēriji, visi atzīst, ka lauksaimniecības zemes ir jāizmanto lauksaimniecības produkcijas ražošanai.

————-

Es neesmu šo visu skaitā un manā vārdā, lūdzu, neuzstāties! Maniem vecākiem ir pārdesmit hektāru lauku zemes, kuru kaimiņš nogana. Bet viens hektārs ir meža vidū, kur iekļūt tikai ar pūlēm un nevienam neinteresē tur kaut ko darīt, arī pa velti ne. Pats ideālākais kandidāts apmežošanai, bet, lūk, NA no Rīgas redz labāk ko [ne]darīt.

Bez tam esošā zeme ir stulbas formas ar dažādiem ielokiem. Bija doma, ka lēnām varētu piepirkt klāt apkārt neizmantoto zemi un uztaisīt nepārtrauktu, apaļu zemes gabalu. Ja kāds nākotnē vēlēsies izmantot intensīvāk, būs vieglāk vienoties. Man nav lauksaimniecības izglītības un nebūs. Zemes [ne]pirkšanas likums man aizliegs kaut ko darīt. Krāt kapitālu vecumdienām ārzemju akcijās priekš nacionālistiem ir patriotiskāk, nekā ieguldīt dzimtā novada zemē.

+11
-2
Atbildēt

2

    lebronj2356 > simpsons 18.02.2014. 21.31

    Pilnībā pievienojos ! Vēl tikai jautājums NA – šī ir Jūsu reklāma dienā, kad Bordāns izsludina jaunas partijas veidošanu – vai arī nevērētējat savus vēlētājus vispār ?

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    agija_kola > simpsons 19.02.2014. 22.57

    Tieši tā. Slikti metas, lasot šos praviešu murgus. Kā zemes īpašniece, gribētu zināt, kad beigsies šī padomiski/komsāriskā pieeja valstij un likumdošanai. Protams, valsts būtībā ir ierobežojumu komplekss, taču gaume paredz mēru. Nomoka jautājums- kāpēc katra iniciatīva, kas uzrodas gudrajās galvās un tām pietuvinātos rumpīšos ir represīva pēc būtības? Kāpēc nevis radīt apstākļus, lai būtu izdevīgi, bet gan radīt apstākļus, lai būtu neiespējami? Neļaut, aizliegt, palielināt nodokļus. Bet papētot tuvāk, sanāk, ka ir šaurs lietotāju loks, kam konkrētas izmaiņas silda kontus.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

scerbakakarina 18.02.2014. 16.53

Varetu domat, ka autors velas sis zemes apstradat ar pesticidiem un sabert virsu labi daudz minerelmeslus. Ta lai daba priecajas.

+4
-1
Atbildēt

0

marchaeva 18.02.2014. 14.47

Šo gan es nesaprotu. Ja būs ekonomiski izdevīgi zemi apsaimniekot, to darīs. Ja izdevīgāk ir mežot, tad mežos. Tagad ar mūsdienu tehniku no meža uztaisīt lauksaimniecības zemes vairs nav problēmu.

Mazajam zemes īpašniekam mežot par ir izdevīgāk, jo nav jāpērk dārgā tehnika un agregāti.

Vēl būtu jāskatās bonitāte. Skaidrs, ka labai zemei vajadzētu stingrākus noteikumus, bet ja zeme paknapa, lai tik aug bērzi un egles virsū.

Bet visumā es par tirgus principiem, nevis lauksaimnieku lobiju. Kad būs izdevīgi, tad arī nodarbosies ar lauksaimniecību. Lai zeme atpūšas.

+8
-1
Atbildēt

1

dro 18.02.2014. 14.36

Apšaubu, vai cilvēks, kurš Lukašenko režīmu uzskata par demokrātisku, kaut ko sajēdz no lauksaimsniecības vai ekonomikas.

+14
-4
Atbildēt

3

    lebronj2356 > dro 18.02.2014. 14.47

    Sajēgt šinī gadījumā nav obligāti, svarīgāk ir kārtējo reizi nolobēt lielbaronu intereses uz tendenciozi pagrābtu faktu fona….visu rapšiem ?!

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Antra > dro 19.02.2014. 23.37

    lno

    Tādu pamuļķu, kā viens Romka, Vienotībai ir trešā daļa, bet paģeļņikiem, ZRP, vairāk kā puse. Raksts, pupu mizas.

    Kad kāds uzstājās, ka neļausim ārzemniekiem mūsu zemes aizaudzēt krūmiem, neviens nesatraucās.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    marchaeva > dro 17.06.2014. 16.13

    Romāns jau ir no NA. Lauksaimnieka pueredzes gan viņam, šķiet, ka īsti nav.

    Nez vai pat ravējis ir regulāri.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ligiña Doniña 18.02.2014. 13.26

Šobrīd lielo zemnieku lobijs rullē! Patiesībā, cilvēki, kas dzīvo un pelna pilsētā ir viens no galvenajiem jauno lauksaimnieku potenciāliem. Ir naudas līdzekļi un vēlme guldīt Latvijas zemē, ražošanā. Tam ir arī labi piemēri. Bet atbalsts tam nekāds, taisni otrādi. Jaunais zemes iegādes likumprojekts paredz 2 gadu pieredzi lauksaimniecībā un attiecīgu izglītību. Tātad zemes iegāde tiek novirzīta jau lielajiem zemniekiem. Vai ārzemniekiem -de facto. Lieliem neinteresē atmežošana. Man kaimiņos lielsaimnieks šķauda uz 100 ha, kas būtu jāceļ augšā. Jo tur tak jāguldās un kad vēl būs atdeve. Šī brīža lauku investīciju iekšējais potenciāls tiek atdots ārzemnieku rokās, kas vienalga apies visus likumus ar līkumu.

+6
-4
Atbildēt

4

    Signija Aizpuriete > Ligiña Doniña 18.02.2014. 13.38

    ——

    Jā, ir piemēri no Latvijas vēstures – agrārreforma 1920-os gados, kad “melnajiem” baroniem zemi atņēma, kad 1940.g. “pelēkajiem” nedaudz apgrieza:

    “Jau 1940.g. 75 000 bezzemnieku un sīkzemnieku ģimeņu saņēma no padomju varas zemi, ko okupanti [nacisti] atņēma” (Lauku Dzīve, nr.12, 1986 )

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > Ligiña Doniña 18.02.2014. 13.50

    atņemt, nošaut, izsūtīt bija komunistu darba stils, piekrītu! Šeit ir runa par pilnīgi ko citu- labvēlīgas vides radīšanu jaunajiem zemniekiem, kas nāktu no pilsētvides, kurā ir investīciju potenciāls. Nevis turpināt spaidīt mazos vidējos zemniekus, kuriem trakrora/kombaina iegādei no Vācijas vajag 100 000 un vairāk! Tobiš laikos liekas naudas nav!

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Ligiña Doniña 18.02.2014. 14.31

    ——-IvarsA atņemt, nošaut, izsūtīt bija komunistu darba stils, piekrītu!

    ==============================================================================

    Kā tad – atņēma, šāva un izsūtīja vienīgi un tikai komunisti, parastais (vidējais) latvietis nekad negrēkoja:

    “(..)diemžēl jāatzīst, ka pēckara Latvijā bija cilvēki, kas rīkojās nelietīgi pret saviem tautiešiem. 1949. gads to pierādīja: izsūtāmo sarakstus veidoja tie, kas mitinājās blakus, kuri zināja, ka tur un tur dzīvo cilvēki, kuriem pieder vairāk mantas vai kuri vienkārši ir gudrāki.”

    Intervija ar Andri Bērziņu – Latvija grimst. Jārīkojas!

    http://nra.lv/latvija/politika/48360-intervija-ar-andri-berzinu-latvija-grimst-jarikojas.htm

    – Atgādinājumam LPSR Konstitūcijas 11.pants:

    “Zeme, tās dzīles, ūdeņi un meži ir vienīgi valsts īpašumā.”

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Ligiña Doniña 18.02.2014. 14.42

    ——IvarsA atņemt, nošaut, izsūtīt bija komunistu darba stils, piekrītu! Šeit ir runa par pilnīgi ko citu….

    ==============================================================================

    Šeit un tagad vajag savas zemes vēsturi atcerēties – pateikties tiem, kas izpostīto Latviju pēc 2.Pasaules kara spēja atjaunot. Laiks apjēgt, ka reiz jau tā “labvēlīgā vide” tika radīta – un pietiekoši daudziem bija iespējas sevi realizēt tieši Latvijā:

    ” Sākam vārda vistiešākajā nozīmē klajā laukā un tukšā vietā.(..)Tagadējā Druvas ciematā, kas savu nosaukumu aizguvis no kopsaimniecības, viss – dzīvojamās ēkas, vidusskola, sporta nams, asfalta rūpnīca un ražotnes – tika uzceltas kopsaimniecības laikā.” Jānis Rubulis, bij. Saldus raj. kopsaimniecības “Druva” priekšsēdētājs

    ( Mēs tikai nopietnāk strādājām. Latvijas Avīze, 17.09.2011.)

    0
    0
    Atbildēt

    0

Andis 18.02.2014. 12.43

Pilnībā atbalstu rakstā pausto ideju. Tikai divas piezīmes, lai novērstu, manuprāt, nevajadzīgu mītu rašanos un oponenti nevarētu lieki piekasīties:

a) “Lauksaimniecības nozare var dot papildus darba vietas reģionos”. Nevajadzētu ar šo ideju pārlieku aizrauties, jo var sanākt vilties. Modernā lauksaimniecība, iespējams, nodarbina pat mazāk cilvēku, nekā mežsaimniecība un bezmaz jebkura cita saimniecības nozare. Tā, piemēram, k/s “Durbes grauds” pēc apgrozījuma, ir, šķiet, lielākais ar zemkopību saistītais uzņēmums Kurzemē – 2012.g. apgrozīja 8,7 milj. EUR. Viņiem štatā ir 6 darbinieki. Līdzīgi ir ar citiem lauksaimn. uzņēmumiem. Salīdzinājumam ar ļoti līdzīgu apgrozījumu ir Ventspils metālapstrādātājs “Malmar Sheet Metal” – 80 darbinieki. Patiesībā te ir viena cita lieliska lieta: Latvijas lauku zeme, iespējams (bet es konkrēti nezinu!), katram strādājošajam ļauj nopelnīt daudz labāk, nekā štancēšana rūpnīcās. Mums, kā reti apdzīvotai valstij, tā būtu ļoti laba ziņa un papildus stimuls šo resursu – l/s zemi neizniekot.

b) “Valsts un reģionu attīstība ir atkarīga no mūsu valstiskuma kodola, kas pamatā dzīvo Latvijas laukos”. Šī tēze par “valstiskuma kodolu laukos” faktiski nekad nav bijusi pamatota, un, manuprāt, tai drīzāk ir tāda lētuma piegarša, it kā lai pielabinātos lauciniekiem. Manuprāt, šis uzskats radās neilgi pēc pirmā industrializācijas viļņa 19.gs. beigās, kad augstākās algas pilsētās piesaistīja aizvien vairāk lauciniekus, kas straumēm plūda uz Rīgu, Liepāju u.c. pilsētām. Izmisīgi sitoties pa pilsētas dzīvi, daļa jaunienācēju sevi apliecināja – kļuva turīgi un ietekmīgi, veidojās jauns un nebijis turīgo latviešu – pilsētnieku slānis. Kā viņi varēja sevi apliecināt iepretī senajām baltvācu pilsētnieku dzimtām? Protams, radot paši savus mītus un kaut kur idealizējot lauku cilvēkus – un paši caur šiem mītiem kļūstot arī labākiem. Vēlāk to veiksmīgi savā politikā ekspluatēja arī K.Ulmanis, ap to radās īpaša romantika. Taču tagad, redzot, ka darba tikums utml. labās īpašības vienlīdz lielā mērā piemīt / nepiemīt lauciniekiem un pilsētniekiem, man tas šķiet nevajadzīgs pretnostatījums.

P.S. Pats nāku no laukiem.

+5
-7
Atbildēt

4

    Signija Aizpuriete > Andis 18.02.2014. 13.33

    ———Gatis:”(..)

    Šī tēze par “valstiskuma kodolu laukos” faktiski nekad nav bijusi pamatota, un, manuprāt, tai drīzāk ir tāda lētuma piegarša, it kā lai pielabinātos lauciniekiem. Manuprāt, šis uzskats radās neilgi pēc pirmā industrializācijas viļņa 19.gs. beigās, kad augstākās algas pilsētās piesaistīja aizvien vairāk lauciniekus, kas straumēm plūda…..”

    ==============================================================================

    Kas kur plūdīs, ja nespējam sevi atražot – ja demogrāfiskās probļēmas (depopulācija) 4.maija repubļikas laikā tikai saasinās?

    – “Atcerēsimies, ko par Latvijas deviņpadsmitā gadsimta situāciju teicis Bīlenšteins: Latvijā kultūras faktors ir vācieši, politiskais faktors ir krievi, bet latvieši izpaužas ar savu dzīvo spēku…..”

    http://www.delfi.lv/news/comment/comment/arnis-terzens-mes-esam-tadi-neerti-eiropai-saruna-ar-ritu-graveri-fragmenti.d?id=35812901#ixzz2tfkavpcF

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    marchaeva > Andis 18.02.2014. 14.56

    Brauc jau pārsvarā prom psr laikā savestie imigranti. Paskatieties demogrāfiskos un vēsturiskos datus, piem. salīdzinot iedzīvotāju skaitu un citas demogrāfiskās tendences Latvijā. Tas lielais skaits 70. un 80. jau bija parasts kolonizācijas mērķis (lai ir kas sauktu ka psr laikā te bija Laimes zeme un buržuāziskā LV bija slikta). To mērķi statistiski sasniedza, pa to laiku ekonomiski mazspējīgā sistēma noslāpa, un nu pamazam atkal viss nostājas savās vietās. Tie paši apt. 2 miljoni kas 20. gs. 30. gados.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Andis 18.02.2014. 15.12

    ——-sniega_roze:”(..)

    un nu pamazam atkal viss nostājas savās vietās.”

    ===============================================================================

    Oligarhiem, kampējiem un eirokrātu-birokrātu šlakām tagad ir “zelta laiki”, bet ne jau sabiedrības lielākajai daļai:

    “Diemžēl lauki – mūsu pamats – ir iznīcināts.” Lidija Lasmane-Doroņina

    https://gulags.wordpress.com/2013/06/16/lidija-lasmane-doronina-mums-jaatgriezas-pie-pamatvertibam-un-vienmer-jabut-nomoda/

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    marchaeva > Andis 19.02.2014. 08.41

    Es saprotu, ka katram ir savi uzskati, bet es piemēram lasu arī vēstures un vēsturiskas grāmatas. Tad nu lūk sāpe par izmirstošo un novecojošo latvju tautu tika pausta regulāri un arī agrāk, piem. pirmskaru laikā. Kā redzams ne nu izmira, neko, bet iedzīvotāju skaits visu laiku ir ap tiem pašiem diviem miljoniem, izņemot psr laikā piekopto industriālās migrācijas politiku, kam daudzstāvu mājas Pļavniekos, Imantā un Zolitūdē ir labi redzami mērķi un rezultāti. Tas kas notiek tagad saziņas līdzekļos ir mēģinājums par valsts naudu saukt atpakaļ aizbraukušos, nekritiski domājošos ORT un 1Baltiskij TV skatītājus, lai ir kas balso par ausaini, taņu un cilēvu.

    Līdzīgs uzdevums ir uzturēšanās atļaujām – lai ir ļaudis Latvijā un tiktu veidots savs lobijs atvieglotam bezvīzu režīmam Krievijai ES.

    Latvijā vienmēr iebraukuši imigranti, un integrējas, asimilējas vai izbrauc uz vēsturisko dzimteni. Turklāt vairums imigrantu ir lojāli. Tā ir bijis cauri gadsimtiem. Protams, ka ne tik daudz kā Rubiks, Voss un Co saveda no RU, BY un UA, bet poļu un leišu, un krievu, vācu, fraņču, u.c. te vienmēr (teiksim kopš 17. gs., kad atsita pirmo Krievijas veikto Rīgas aplenkumu) ir bijis. Vajag tikai pārtraukt piem. etniski dalītos bērnudārzu praksi un finansēt valodas skolotājus tanīs, un ātri te viss nostāsies situācijā “kā parasti Latvijā”.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

dace_roze_lmt_lv 18.02.2014. 12.35

Kāpēc neraksta par tik tiešām svaīgiem notikumiem?

http://rus.delfi.lv/news/daily/politics/dva-goda-nazad-v-latvii-sostoyalsya-skandalnyj-referendum-o-gosyazyke.d?id=44224151

http://imhoclub.lv/lv/material/latviesi_vai_cietumu_jums_pietiks

Oficiāla deklarācija

Es pilnībā noliedzu padomju okupāciju Latvijā. Apgalvoju, ka padomju karaspēks Latvijas Republikas teritorijā tika ievests ar Latvijas valdības piekrišanu un bez militāra spēka pielietošanas. Es uzskatu, ka laikā no 1945. līdz 1991. gadam, Padomju Savienības varas gados Latvija bija valsts, kurā valdīja ekonomiskais, kultūras, sociālais un demogrāfiskais uzplaukums, kāds nekad nav pieredzēts visā tās eksistences vēsturē.

Es uzskatu, ka likums par kriminālvajāšanu „par padomju okupācijas publisku noliegšanu un slavināšanu” parkāpj manu vārda brīvību, kas iekļauta Vispārējā cilvēktiesību deklarācijā un Eiropas Cilvēktiesību konvencijā.

Vēlos saglabāt tiesības brīvi izraudzītā vietā un laikā, arī publiski izteikt savu viedokli par Latvijas vēsturi. Gadījumā, ja pret mani tiks uzsākta vajāšana par „padomju okupācijas noliegšanu”, apņemos cīnīties par savām tiesībām un brīvībām man pieejamā ceļā.

[vārds, uzvārds, adrese]

Kāda tam jēga? Lieta tāda, ka referendumā par statusa piešķiršaanu krievu valodai mēs savācām 274 tūkstošus Latvijas pilsoņu parakstu. Šo deklarāciju var parakstīt ikviens — gan pilsonis, gan nepilsonis (atšķirībā no tiesībām balsot referendumā, Krimināllikums attiecas uz visiem, pat ārzemniekiem). Savāksim pusmiljonu parakstu un paskatīsimies, kur mūs visus iesēdinās. Interesanti, kur tāds cietums atradīsies. Pat Salaspils koncentrācijas nometnē mūs visus sabāzt neizdosies.

P.S. Esmu jau apspriedies ar kolēģiem — krievu valodā iznākošo plašsaziņas līdzekļu galvenajiem redaktoriem un vairākiem politiķiem un uzņēmējiem no Krievijas. Varu paziņot: ja šis likums tiks pieņemts, viņi atbalstīs šo parakstu vākšanas iniciatīvu. Tas būs nopietns liela mēroga pasākums. Mēs pacentīsimies.

P.P.S. Īpaši Saeimas Juridiskās komisijas loceklim Judina k-gam vēlos teikt: tā kā jūs esat viens no iepriekšminēto Krimināllikuma grozījumu ideologiem, lūdzu, iepazīstiniet ar šo deklarāciju savus kolēģus no Juridiskās komisijas un brīdiniet par sekām. Brīdiniet, ka krimināllieta ar pusmiljonu apsūdzēto izskatīsies smieklīgi. Pat gadījumā, ja apsūdzēto būs pieci tūkstoši, tas būs amizanti. Paskaidrojiet, ka būt klusiem idiotiem — tas ir viens, taču pavisam kas cits ir skaļi nodemonstrēt savu idiotismu visai pasaulei. Vismaz tas taču viņiem būtu jāsaprot.

0
-8
Atbildēt

9

    jmaklakovs > dace_roze_lmt_lv 18.02.2014. 12.42

    Es uzskatu ka Zeme ir plakana. Vai varu pievienoties jūsu frīku klubiņam kā 500001 loceklis?

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    jmaklakovs > dace_roze_lmt_lv 18.02.2014. 12.48

    Pusmiljons noteikti nebūs nekur jātupina! Pietiks iespundēt pāris naida kurinātājus sākot ar tevi!

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 18.02.2014. 12.53

    Bet ja šādā gadījumā par cilvēktiesību pārkāpumu jūs izslēgs no NATO un ES?

    Vai Krievija atkal neienāks Latvijā, to atbrīvojot?

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    jmaklakovs > dace_roze_lmt_lv 18.02.2014. 13.00

    Ak dies! Es par to nebiju padomājis! Ko darīt? Mēs visi mirsim!!!

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 18.02.2014. 13.17

    Neuztraucieties, šī likuma nebūs, jo Brisele jau aizliedza:

    №21 Александр Гильман Латвия

    Хорошая статья и правильная идея. Жаль только, что она устарела еще до публикации. Потому что в понедельник коалиция решила этот закон снять с рассмотрения. Основание – не согласовали с мнением представителей Латвии в страсбургском суде, у которого обширная практика по оправданию подобных преступников. То есть у латышей оказалась бы проблема не только с местами в тюрьмах, но и с бюджетом: поди выплати каждому из 500 000 осужденных по 10 000 евро морального ущерба…

    А жаль, у меня тоже были разные идеи насчет этого закона. Но ничего, я в Латвию верю: она еще что-нибудь придумает такое, что придется подобные заявления принимать. http://www.imhoclub.lv/ru/material/a_tjurem-to_u_vas_hvatit_latishi?c=539346

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    jmaklakovs > dace_roze_lmt_lv 18.02.2014. 13.27

    Uh! Nu ja jau Sudrabas draugs Nr.21 Giļmans tā teica tad viss būs štokos.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    Ansis > dace_roze_lmt_lv 18.02.2014. 19.04

    Republikas teritorijā tika ievests ar Latvijas valdības piekrišanu un bez militāra spēka pielietošanas

    ————————————————————————-

    1939. gadā itkā jā. Bet tas notika pēc draudu notas un pēc tam, kad bija redzēts, kā PSRS sadarbībā ar Nacistisko Vaciju iznīcinaja Poliju.

    Par 1940. gadā – karaspēks Latvijā ienāca pirms saņēma atļauju no Latvijas valdības. Ulmaņa valdībai atlika vien piekrist notikušam faktam. Un nepretojās tādēļ, ka pretošanās militāri vairs nebija racionāla. Bet – nebūtu pareizi apgalvot, ka Latvija gribeja SA ienakšanu – jo Latvija kopš 1939. gada rudens steidzami pārmainīja aizsardzības plānu (pirms tam bija tikai pret Vācu iebrukumu no Klaipēdas puses, bet līdz 1940. gada vasarai tika sagatavots plans pret SA iebrukumu no austrumiem uz Aiviekstes līnijas, bet … SA ienāca pa Šauļu šoseju no Dienvidiem – tādā veidā padarot Latvijas aizsardzības plānu bezjēdzīgu)

    Latvijas okupāciju var salīdzināt ar Austrijas anšlusu – arī bez pretošanās. Bet neviens tak nesaka, ka tā nebija okupācija.

    Galu galā – Kas ir okupācija? Okupācija nav iekarošana. Okupācija ir valsts varas pārņemšanas citas valsts militārpersonu rokās – un tieši tas arī notika Latvijā 1940. gadā. Un tur nav svarīgi – vai ir militāra pretošanās vai nē.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 18.02.2014. 19.25

    “Latvijas okupāciju var salīdzināt ar Austrijas anšlusu – arī bez pretošanās. Bet neviens tak nesaka, ka tā nebija okupācija.”

    – Kā tad! Visi gan saka, ka tā nebija okupācija. Jo tā bija aneksija, vai labāk uzrakstīt anneksija ar diviem “n”, kaut nepareizi latviski, bet pareizi starptautiski:

    “А́ншлюс (нем. Anschluss (инф.) — присоединение, союз) — включение Австрии в состав Германии, состоявшееся 12—13 марта 1938 года. Независимость Австрии была восстановлена в апреле 1945 года, после её занятия союзными войсками в ходе Второй мировой войны, и узаконена Государственным договором 1955 года, запрещающим аншлюс. В переносном значении понятие «аншлюс», из-за его связи с историей нацизма, употребляется в негативном смысле как синоним понятия аннексия”.

    ANNEKSIJA.

    http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D1%88%D0%BB%D1%8E%D1%81

    Vispār latviešu valoda ar savu rakstīšanu “kā dzirdam, tā rakstām”, kas ir redzams kaut pēc vārda “anneksija” rakstīšanas veida, atgadina baltkrievu valodu, kura būtībā ir krievu valodas dialekts. Bet nu lai baltkrievi ņemas.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 18.02.2014. 20.27

    nomale Uh! Nu ja jau Sudrabas draugs Nr.21 Giļmans tā teica tad viss būs štokos.

    +5 Radius_box_plus Radius_box_minus ATBILDĒT 18.februāris 2014 13:27

    Судраба: уважаю ученого Гаврилова за лояльность Латвии (144)

    rus.DELFI.lv | 17 февраля 2014, 14:16

    http://rus.delfi.lv/news/daily/politics/sudraba-uvazhayu-uchenogo-gavrilova-za-loyalnost-latvii.d?id=44223467#ixzz2thRGBgj2

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Antra 18.02.2014. 12.23

Ibragimovs…

+1
-2
Atbildēt

0

lebronj2356 18.02.2014. 12.14

Vēl viens lielsaimnieku lobists pamodies – mīnusu vēlēšanās dabūsi ! Zemes apstrādi regulē tirgus, LV ir tādas zemes, pamatā Vidzemes austrumos un Latgalē, kur ekonomiski izdevīgākais veids ir platības apmežošana. Ja protams piešķir masīvas subsīdijas un lobe citādos veidos, tad var arī rapsi audzēt, kas ir nekas cits, kā zemes izniekošana pseidozaļas degvielas vārdā ! Ulmaņlaikos LV bija agrāra valsts, mūsdienās ir mazliet citādāk un meži ir viena no, ja ne pati lielākā LV bagātība(aiz cilvēkiem protams), un, ja reiz meži šeit aug ļoti labprāt un dabīgi, tad ir jāvērtē vai tas nav izdevīgāk nekā noplicināt zemi, pēcāk to piegāzt ar minīšiem u.c. ķīmiskiem dranķiem un tā no gada uz gadu !

+16
-3
Atbildēt

1

    esmeralda_se > lebronj2356 18.02.2014. 12.36

    Es gan drīzāk teiktu – pseidopatriots. Šobrīd aktuāla tēma, pie kuras “rokas pasildīt”.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam