Baltijas ministri vienojas par “Rail Baltica” kopuzņēmuma izveidi

39

Komentāri (39)

Andis 12.04.2013. 09.18

Joprojām man ir šaubas par šī projekta ekonomisko jēgu, bet par ilgtermiņa politisko – nav šaubu. Šī virziena dzelzceļš noderēs tiem, kas pārvadā preces uz Eiropas centrālo / dienvidu daļu. Par pasažieru dzelzceļu – nu, būs jāsubsidē no citiem avotiem (kravu dzelzceļa peļņa, varbūt mūsu nodokļi) par kādiem 95% (laikam pārspīlējums, bet aptuveni tajā virzienā ir).
Vēl viens labums – šis dzelzceļš spiedīs pārdomāt par Latvijas telpiskās struktūras pārorientēšanu “Eiropas virzienā”. Ne jau velti pašlaik dzelzceļu nevar ieplānot tā, lai tas Latvijai būtu izdevīgi – Jūrmala ne tā “nolikta”, ostas ne tur, lidosta ne tur, Rīgai cauri ziemeļu – dienvidu virzienā nekas prātīgs nesanāk. Latvija ap 300 gadus ir attīstījusies rietumu – austrumu virzienā.

+3
-1
Atbildēt

1

    Jolanta Švābe (Stalidzāne) > Andis 15.04.2013. 16.51

    “Rail Baltica” ar ģeogrāfiju problēmas ne jau tikai Latvijā. Aizmirsi par Kaļiņingradas apgabalu, kas atrodas ceļā vistaisnākajam maršrutam posmā starp Poliju un Lietuvu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

aldis73 11.04.2013. 19.40

99.99% ka Latvija izgāzīs šo projektu, jo elitei patīk laizīt putina pakaļu.

+12
-3
Atbildēt

1

    Aivars Krauklis > aldis73 11.04.2013. 22.47

    Ticamāk, ka nepatīk vis, bet ko padarīsi, ja avansi jāatstrādā. Vienīgais prieciņš – kalpošanu var izrotāt ar patriotiskiem lozungiem.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Andris 11.04.2013. 15.31

Kāpēc uzņēmums saucas “Rail Baltica 2”? Kas notika ar “Rail Baltica 1”?

+4
-2
Atbildēt

2

    ilmisimo > Andris 11.04.2013. 16.29

    Kas notika ar “Rail Baltica 1”?

    _____________ admirālis klusais nosmacēja ar spilvenu?

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    Aldis > Andris 11.04.2013. 23.48

    Vo vo, es ar par nosaukumu neiebraucu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

jmaklakovs 11.04.2013. 15.27

Un ko mēs tur vadāsim?

+1
-8
Atbildēt

13

    Andris > jmaklakovs 11.04.2013. 15.36

    3/4 no visas LV tirdzniecības ir ar Eiropu. Dzelzceļš ir visefektīvākais transporta veids enerģijas patēriņa ziņā.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > jmaklakovs 11.04.2013. 15.41

    agrunte – atļaušos palabot – jūras transports varētu būt visefektīvākais transports enerģijas patēriņa ziņā uz nosacīto svara vienību :)

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    Andris > jmaklakovs 11.04.2013. 15.48

    Tad dod attiecīgu linku, jo Wiki ir runa tikai par Domestic waterborne, kas nav jūra vai okeāns.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    jmaklakovs > jmaklakovs 11.04.2013. 15.53

    Enerģijas patēriņš varbūt ir plus, bet dzelzceļam ir viens milzīgs mīnuss – infrastruktūras izveidošana un uzturēšana. Dzelzceļa kopgarums attīstītajās valstīs ik gadus sarūk. Tas ir apmēram, kā ar saules vai vēja enerģiju – it kā gandrīz par velti, bet bez valsts subsīdijām nav pat jēgas kaut ko sākt.

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

    Andris > jmaklakovs 11.04.2013. 16.03

    Nomale, izklausas neticami, jo dzelzceļus mūsdienās būvē gan Japānā, gan ASV, gan Vācijā.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > jmaklakovs 11.04.2013. 17.32

    klusais – jūras transporta nenoliedzamo efektivitāti mazina kāds sīkums – piegādātāji un saņēmēji dažreiz atrodas patālu no ostām, bieži – pat ļoti tālu. Toties dzelzceļa atzars līdz lielam uzņēmumam nav nemaz tik reta lieta.
    Pie tam mūsu praksē – saimniekojot tepat pa Eiropu – ceļi pa jūru ar relatīvi mazām kravām iznāk īsi un iegūto palētinājumu daudzkārt pārsniedz neizbēgamo pārkraušnu izdevumi. Par operativitāti pat nerunāsim.

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    jmaklakovs > jmaklakovs 11.04.2013. 18.08

    agrunte. Būvē gan! Vienā galā trīsmiljonīga pilsēta, otrā galā trīsmiljonīga pilsēta starp tām izbūvē ātrgaitas dzelzceļu. Vai arī atrod pārismiljardu tonu rūdu kaut kur, arī dzelzceļam nav ne vainas, ja to rūdu grib dabūt laukā.
    Bet ko TE pārvadās miljardus vērts dzelzceļš?

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > jmaklakovs 11.04.2013. 18.50

    J.Biotops
    “piegādātāji un saņēmēji dažreiz atrodas patālu no ostām”

    Padomājies!!! Rīgā iekrāmē kuģī, aizved līdz Rumānijai, tur pārkrāmē upju kuģī un ar to pa Donavu līdz pašai Vīnei. Pat mēnesi laika nevajadzēs.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    garausiitis > jmaklakovs 11.04.2013. 19.15

    jūras transports un dzelzceļa transports – viens piemērs – patreiz Mažeiķu naftas rūpnīcai nafta tiek piegādāta sekojoši – Ustjlugā iekrauj tankeri un tad pa jūru uz Butiģi , interesanti kapēc neved pa dzelzceļu :)

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > jmaklakovs 11.04.2013. 20.31

    klusais
    Nafta uz Mažeiķiem lieliski gāja pa trubu, kāpēc tagad neiet, krievam vien zināms. Visizdevīgākais ceļš naftas eksportam no krievijas bija caur Ventspili. Lai ieriebtu Latvijai, speciāli tika uzbūvēta osta Somu jūras līcī. Lai ieriebtu Ukrainai, miljardi tika nogremdēti Nord Stream.
    Mēģināsi atrast racionālu graudu krieva rīcībā, smadzenes izmežģīsi, tāpēc pieņem par aksiomu, ka krieva mērķis ir vienīgi kaitēt.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    Andris > jmaklakovs 11.04.2013. 21.01

    Nomale. Izdarīt secinājumus pamatojotis uz tagadējo situāciju ir nepareizi.
    Ir tāds efekts, ka pieprasījums rodas pēc piedāvājuma parādīšanās. Piemēram, tagad dolomitu uz ES netirgo, jo nav ar ko vēst, bet ja būtu dzelzceļļš, tad tirgotu.
    Un vispār ja kaut kur uzrodas ceļš, tur rodas dzīvība. Valstī nāktu vairāk uzņēmumu un investīciju.
    Neaizmirsi turklāt, ka 85% būvizmaksu sēdz ES.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > jmaklakovs 11.04.2013. 22.10

    articulus – prieks,ka zini kapēc aizgāja ciet truba :)
    P.S. Starp citu Lemberga versija :)

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > jmaklakovs 12.04.2013. 11.23

    klusais
    Lemberga versija sūc, ja? Kremlim un jums, čekas pidrillām, par visu alternatīva versija, tāpat kā par diversiju pret gāzesvadu Āzija – Centrs, kad krievija 2009. gada pavasarī negribēja pildīt savas uzņemtās saistības pret Turkmenistānu.
    http://www.newsru.com/world/09apr2009/nogas.html

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Aivars Krauklis 11.04.2013. 15.24

Vienojās? Un visi trīs? Kas ta nu – Vešņakovs nogulēja, vai? Un vietējie patrioti arī par velti maizi ēd, nu nedrīkst šito pieļaut, nedrīkst! Tāpat kā eiro ieviešanu. Pats biedrs Puķins būs dusmīgs.
Gan jau vēl viss nav pazaudēts, marš, pie darba! I ģeputati, i visi pārējie!

+15
-2
Atbildēt

0

Sandris Maziks 11.04.2013. 15.06

Nasing spešal!
Jā Zatļera vēsturiskās vizītes laikā Maskavā uzstādījumi par “Rail Baltica” netika saņemti.

+2
-4
Atbildēt

0

Una Grinberga 11.04.2013. 14.57

Neredzu šim projektam lielu jēgu, ja maršruts nesavieno Helsinkus ar Varšavu. Uz Tallinu un Viļņu var salīdzinoši ātri, ērti un lēti nokļūt ar autobusu.

+5
-5
Atbildēt

6

    garausiitis > Una Grinberga 11.04.2013. 15.01

    NaSp – politisks projekts un to virza eesti komisārs Kallas :)

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Una Grinberga 11.04.2013. 15.07

    nulle
    Un uz mājām Cargo200 saldētājvagonā.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    Andris > Una Grinberga 11.04.2013. 15.25

    Un uz Dienvidameriku ar kuģi… Bet uz Marsu ar raķeti…

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > Una Grinberga 11.04.2013. 16.27

    klusais. Austrumu virziens gan nav politisks projekts? Visa sadarbība ar Krieviju ir tikai ekonomiska, bez vismazākā politiskā aprēķina?:)

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Una Grinberga 11.04.2013. 19.09

    lno – austrumu virziens jau vēsturiski darbojas :)

    +2
    -9
    Atbildēt

    0

    dro > Una Grinberga 11.04.2013. 19.22

    klusais. Vēsture nesākas ar Pēteri pirmo. Tad jau varbūt jāiestājas arī Putina Eirāzijā?:)

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

garausiitis 11.04.2013. 14.50

10 miljoni tonnu kravas …. precīzi sestā daļa no patreiz pārvadājamā Latvijā , interesanti – daudz vai maz ? Es pirms gada lasīju ,ka plāns ir 30 miljoni . Vai nu nepareizi izlasīju vai kādas korekcijas parādijušās :)

+5
-3
Atbildēt

0

Sandris Maziks 11.04.2013. 14.48

At least!!!

+2
-3
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam