E-vēlēšanu ieviešanai nepieciešama konkrēta stratēģija

34

Komentāri (34)

Elmārs 25.01.2013. 21.15

Nav jau tikai runa par anonimitātes garantēšanu, bet drošību, ka arī gala rezultāti netiks sagrozīti. Tas nav arī juridiski sakārtots…

0
0
Atbildēt

0

archoftriumph 24.01.2013. 23.25

esmu ar mieru balsot atklaati, un domaju ka daudzi izveeleesies atklaatu balsosanu apmainjaa pret eertiibu kuru sniegs balsosana internetaa.

+2
0
Atbildēt

0

Sandris Maziks 24.01.2013. 15.37

viesturs430
“varēs pilnībā dalēji atteikties no parastajām vēlēšanām”

“Pilnībā daļēji” jautājums filozofisks.

+1
-1
Atbildēt

4

    sausins > Sandris Maziks 24.01.2013. 17.28

    Bez konkrētiem cipariem materiāliem vai citiem sabiedrības labumu definēšanas šadu projektu bīdīšana ir nelietderīga !

    Ikvienam ir iespējas novērtēt, piemēram “mana balss” efektivitāti .

    Mans vērtējums par tām iniciātīvām, kas guvušas atbalstu no vismaz no 10 tūkstošiem:

    1. pazemināts PVN pārtikai – pozitīvi var vērtēt tikai redzot kā tiks kompensēti ieņēmumu zudumi – praktiskais ieguvums nemot vērā valdības negatīvo attieksmi tuvu nullei;
    2.vēlēšanas internetā – nav atbildes uz manu jautājumu kādu problēmu un kam tās risina – ieguvuma nav;
    3. Atbildība par zvēresta laušanu – tukšs populisms, man vajag deputātu kurš vispirms sola reālas izpildāmas lietas un zina kā tās panākt;
    4.Stop ACTA – vienkārši loģisks protests pret jauniem maksājumiem;
    5.Fotoradari +15 – fotoradari jau bija miruši pirms radās iniciātīva un tāpat kā ieprieksējā iniciātīvā – kam tad gribas maksāt, ieguvuma nav;
    6.Atveram saeimu – praktiska ieguvuma nav jo parunāt jau laidīs, bet garantijas par tālāku virzību un idejas nesapurgāšanu nav;
    7.Atveram ofšorus – tie laikam jau tika atvērti, ieguvumi nav zināmi tātad visticamāk tādu nav !

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Laimīgā :) > Sandris Maziks 24.01.2013. 17.45

    viesturam
    Par otro – es jau uzskaitīju. Meklē augstāk. Par ceturto – ir labi, ja sabiedrībai ir plašas iespējas izpausties;
    Par “Mana balss” kopumā – perspektīva portālam ir, vienkārši lielākajai daļai sabiedrības nav normālu ideju, kā uzlabot situāciju valstī. Tas nenozīmē to, ka nebūs nākotnē.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    sausins > Sandris Maziks 24.01.2013. 18.58

    Vispirms, kur kaut provizoriski aprēkini, cik ir to kuri grib bet nevar nobalsot jo iecirknis nav saprātīgi pieejamā attālumā ?!??!? Diez vai būs vairāk par 0,1 % no balstiesīgajiem ! ! !

    Par idejām – palieku pie jau kaut kur citur izteiktās pārliecības, ka idejas nevar nobriest masās ! ! !
    Vēsturiski visas idejas, kas mainījušas pasauli ir radušās personībās, kas ar tām spējusi aizraut sabiedrību un iegūt atbalstu ! Ja Tev zināmi kādi iznēmumi, tad lūdzu konkrētus faktus un piemērus!

    Un tāpēc sabierībai kā masai ir neviss jāģenerē kaut kādas idejas, bet jārada apstākļi lai personības, kam ir gan idejas gan sapratne, kā tās realizēt plašakā kontekstā būtu iespējas un stimuls iet politikā un apliecināt sevi darbos !

    0
    0
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Sandris Maziks 26.01.2013. 02.01

    Tur notiek manipulācijas ar balsojumiem, pilnīgi bezjēdzīgs portāls.

    0
    0
    Atbildēt

    0

sausins 24.01.2013. 14.37

Nepiekrītu ! Nevis stratēgija ir vajadzīga, bet atbildes uz dažiem vienkāršiem jautājumiem:
1.Kādu problēmu un kam tāda sistēma atrisinās ?
2.Kādas būs sistēmas ieviešanas uzturēšanas, lietošanas izmaksas salīdzinājumā ar parastajām vēlēsanām ?
3.vai ieviešot elektronisko vēlēšanu sistēmu varēs pilnībā dalēji atteikties no parastajām vēlēšanām un kā tas ietekmeš kopējos vēlešanu organizēšanas izdevumus ?

+2
-1
Atbildēt

0

Ieva 24.01.2013. 13.06

Pamata sāpe jau ir fiziska nespēja nobalsot tad, kad tas ir vajadzīgs. Tāpēc jau daudz dotu kaut vai fakts, ka var nobalsot iepriekš- pirms brauciena. Lai to, savukārt, nodrošinātu nav jātaisa elektronisko vēlēšanu sistēma. Pietiek, piemēram, ar vienu iecirkni uz reģionu, kurā var nobalsot iepriekš.

+2
0
Atbildēt

1

    efeja60 > Ieva 26.01.2013. 01.52

    Slikta doma, tad visu šo laiku novērotājiem būs jāsēž pie urnas, lai Latvijas ienaidnieki nesamet savus kreisos biļetenus. Vienas vēlēšanas jau bija, kur varēja iepriekš balsot 3 dienas, un tad bija ārkārtīgi augsta aktivitāte šajās dienās, uzvarēja TP.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Sandris Maziks 24.01.2013. 12.32

Ķīps
Nav obligāti vēlēšanām 100% būt aizklātām. Lielākā daļa godīgu cilvēku, kuriem, dažādu iemeslu dēļ, nav iespējas būt klāt vēlēšanu iecirknī, to izdarīs caur internetbanku.
Lai izpildītu savu pilsoņa pienākumu un īstenotu savas tiesības, bet tādēļ nebūtu spiests atlikt ārzemju braucienu, arī es nobalsotu caur internetbanku.

+1
-1
Atbildēt

8

    Ieva > Sandris Maziks 24.01.2013. 13.02

    Vēlēšanas nedrīkst notikt pretrunā ar Satversmi. Publiska indivīda piekrišana vēlēšanas veikt atklāti šo pretrunu neatrisina. Lai elektroniskas vēlēšanas būtu iespējamas, ir jāmaina Satversme.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Sandris Maziks 24.01.2013. 13.23

    Ķīps
    Nebūt nav jāmaina Satversme. Tā nodrošina aizklātumu, bet to nepaģēr. Lai vairotu SC un LPP/LC balsis, tika pieņemts lēmums atļaut balsot tiem, kuri vēl nav izpirkuši savu vainu pret sabiedrību. Balsošanu cietumos, jau nu galīgi uzskatīt par aizklātu, jo tur 100% balso, kā liek pahans un tam Satversme nemaz nebija jāmaina.
    Elektroniskā balsošana papildus ierastai būtiski samazinātu izdevumus un tumsonīgo ļautiņu pārstāvniecību Saeimā.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    janis17 > Sandris Maziks 24.01.2013. 14.18

    Artikulus
    Šeit es tev nepiekrītu.
    Daugavpils agresīvais kremlinistu vēlētājs var, piemēram, izrēķināties ar nacionāli noskaņoto mazākumu. Tāpēc sabiedrībā nedrīkst būt bailes par to, ka kāds var ļaunprātīgi izmantot manu politisko pārliecību bez manas ziņas!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Sandris Maziks 24.01.2013. 14.30

    aivarsk
    “Šeit es tev nepiekrītu.”

    Sāc tik kašķēties!!!
    Vai es minēju par vēlēšanu aizklātuma likvidēšanu? Tik vien par papildināšanu ar atklātu balsošanu caur internetbanku, ko varētu publiskot un katrs indivīds varētu pārbaudīt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    janis17 > Sandris Maziks 24.01.2013. 14.48

    Artikulus
    Tas būtu arī man ērti, protams, bet –
    Jā bet, ja tāda iespēja pastāvēs, vai varam garantēt, ka šādi (ērti) par draudiem, diviem latiem un visādi citādi ietekmējami ļaudis nenobalsos tā, kā vajadzēs šļeseram, lembim, urbim???

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Sandris Maziks 24.01.2013. 15.09

    aivarsk
    Padibenes jau tāpat par krutku 50 sant. vērtībā nobalsos par SC vai ZP. Cik no tiem ir internetbanka?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Laimīgā :) > Sandris Maziks 24.01.2013. 17.41

    Runājot par atklātumu vēlēšanās, domā ilgtermiņā. Tu nezini, kādi spēki var nonākt pie varas 20 gadus vēlāk, pat promaskavisti. Un, ja tie sāks izrēķināties (kaut vai ne fiziski) ar tiem, kuri nepublicē savus vēlēšanu rezultātus?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Sandris Maziks 24.01.2013. 17.56

    cits anarchists
    “pie varas 20 gadus vēlāk, pat promaskavisti”

    Tā ir utopija, nekādas krievu pasaules pēc 20 gadiem vairs nebūs, arī bez mūsu līdzdalības. Katra balss svarīga, ne pēc 20 gadiem, bet lai mūsu dzīve būtu labāka un taisnīgāka jau rīt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Ieva 24.01.2013. 12.24

Par to, ka elektroniskās vēlēšanas var uztaisīt superdrošas šaubu nav, kaut vai tāpēc, ka paši lietojam internetbankas, te ir cita loģiskā problēma- lai nodrošinātu principu “viena balss vienam vēlētājam” pārbalsojot ir jāidentificē vēlētājs, lai varētu anulēt viņa iepriekšējo balsojumu. (t.i piemēram kombinācijas: divreiz internetā, internetā un kabīnē utt) Savukārt Satversme nosaka to, ka vēlēšanas ir aizklātas un anonīmas. Jebkuri tehniski vikrutasi (publiskās/privātās atslēgas, kriptēšana, datu aizsardzība utt.) šo loģisko pretrunu neatrisina.

0
0
Atbildēt

0

janazakovica 24.01.2013. 11.57

strakeegija..jo atrak jo labak..pretojas tikai tiem kas savus veletaajus zobeja visados letos tizlos un pretigos noziedzigos veidos..tiks apguts jauns vel neizpetits veletaju segments..un tas ir loti labi..

0
0
Atbildēt

0

dace_roze_lmt_lv 24.01.2013. 11.56

Ojārs 24.01.2013. 11.41

interesanta ilustrācija…
Saraksts, protams, Vienotības – Kā gan savādāk!
Vēl labāka pati lapiņa – Kristovskis nesaprotami saķēpāts, bet Āmerikā dzīvojošai, Šķēlem ilgus gadus kalpojošai pensionārei Vairai Paeglei – liels plusiņš. Mjā…

+1
-1
Atbildēt

0

dace_roze_lmt_lv 24.01.2013. 11.28

Ja e-vēlēšanu ieviešana palīdzēs uzvarēt Saskaņas centram, tad es esmu “par”.

+1
-1
Atbildēt

1

    Laimīgā :) > dace_roze_lmt_lv 24.01.2013. 17.36

    Lūdzu grūtgalvjiem neuzķerties uz provocētāja :) . 1) Balsošana internetā atvieglos balsošanu tiem mūsu valsts pilsoņiem, kuri atradīsies ārzemēs bez vēstniecībām. 2) Saslimšana, invaliditāte utt. vairs nebūs problēma. 3) statistika pierāda, ka atbalsts SC krievu vidū ir īpaši izteikts vecāku personu vidū. Ar internetu šie ļaudis apieties, šķiet, nemāk. Brīvmūrnieku simbols, simbols, labāk maini viedokli ;).
    Vēlēšanām i-netā ir tikai viens risks – iespējas viltot rezultātus ir daudz lielākas. Un kiberuzbrukumu risks arī ir milzīgs.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

janis17 24.01.2013. 10.23

E – vēlēšanas ir bīstamas un nespēj nodrošināt tādas brīvas izvēles iespējas, kā anonīma balsošana vēlēšanu kabīnē.
Ja demokrātija ir gatava atteikties no pārliecības un drošības, ka balsis netiek pirtas, vēlētāju balsošanas brīdī nevar iespaidot, nav zināms, kurš par ko balsojis, tad tik uz priekšu!!!

+4
-2
Atbildēt

5

    gstrazds > janis17 24.01.2013. 11.36

    Argumenti?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Ojārs > janis17 24.01.2013. 11.43

    Dāvids Vikmanis Argumenti?
    ————
    Pats nevienu nespēj iedomāties? :)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    gstrazds > janis17 24.01.2013. 11.47

    Šinī pat portālā pie līdzīgas tēmas diskutēja Ilmārs Poikāns un kāds IT lietas pārzinošs anonīmiķis. Ļoti vērtīga diskusija, kas ļāva kaut nedaudz aptvert tēmas problemātiku.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    janis17 > janis17 24.01.2013. 14.14

    Argumenti
    _____
    Kā CVK varēs izkontrolēt, ka vecmāmiņu “pareizi” balsot neietekmē mazdēls, vai vispār viņas vietā nenobalso. Vecmāmiņas vietā ieliec negodīgu darba devēju, bomzi/pusbomzi par Ls 2 utt.
    Otra vēl svarīgāka lieta ir balsojuma drošība – daudzi saka – internetbanka tak arī ir droša, bet te pilnīgi cits, apgriezts princips nepieciešams. Ja es internetbankā pārskaitījis Ls 43,76, tad to zina banka un zini Tu. Balsojot to neviens nedrīkst zināt un to pagaidām ir nereāli nodrošināt, jo sisadmins un programmētājs jau nu zina, kā un kādi dati kur plūst.
    utt., utjpr.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > janis17 26.01.2013. 01.54

    Kāpēc igauņiem nav tādas problēmas?

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam