VIDEO: “Ir” domubiedri diskutē ar Godmani un Dombrovski

102

Komentāri (102)

dace_ampermane 12.12.2012. 06.26

Varbūt pirms 3 nedēļām es savā ielu krustojumā tramvaju un trolejbusu pieturās noplēsu skrejlapas ar uzrakstu EIRO NĒ ! šie jau rīkojās [agēšini,rabinoviči un urbanoviči]

+4
0
Atbildēt

5

    ilmisimo > dace_ampermane 12.12.2012. 08.41

    >klejotājs

    aizmirsi graustiņus.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > dace_ampermane 12.12.2012. 09.44

    ——–
    Vai nav ‘riebīga’ tā opozīcija – paši ziemas gulēšanā netiek, kā arī pozīcijai neļauj likties uz auss. Johaidī, cik var demokrātijas spēlītes spēlēt? Lācītis ir neapmierināts:

    ‘ Gadījumā, ja par pievienošanos eirozonā Latvijā tiks rīkots referendums, neatkarīgi no tā, kāds būs tā rezultāts, eiro 2014. gadā ieviests netiks, norāda premjerministrs Valdis Dombrovskis.
    Viņš LNT raidījumā 900 sekundes norādīja, ka grafiks, pēc kura Latvija vadas, lai ieviestu eiro, ir diezgan strikts, tāpēc referendumam laika neatliek.’

    http://www.db.lv/finanses/makroekonomika/dombrovskis-ja-bus-referendums-eiro-netiks-ieviests-384297?utm_source=diena.lv&utm_medium=article&utm_campaign=diena.lv

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > dace_ampermane 12.12.2012. 10.21

    edge_indran -Vai nav ‘riebīga’ tā opozīcija – paši ziemas gulēšanā netiek…+++ ja runa ir par eiro, tad Latvijā nav opozīcijas un pozīcijas. Ir Latvijas neatkarības aizstāvji un mūsu valsts ienaidnieki. Latvijā šobrīd notiek pēdējā kauja par pilnīgu atsvabināšanos no tā lāsta, kuru mums uzlika mūsu ģeopolitiskais stāvoklis – Krievijas pierobeža, tādēļ eiro pretinieki ir atjaunotās LR ienaidnieki, vienalga, kuru partiju viņi šobrīd arī pārstāvētu, bet SC -tā ir visa ļaunuma sakne – vēzis mūsu politiskajā sabiedrībā.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    lismanis > dace_ampermane 12.12.2012. 10.45

    kāpēc tikai agešini, rabinoviči un urbanoviči? parādnieki, iesalnieki arī.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dace_ampermane 12.12.2012. 17.57

    un Svina pakaļas?

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 11.12.2012. 21.26

Zanes iekopētās monētas tiešām skaistas. Žēl, ka nav iespējams tās kalt šādā izmērā.

+2
0
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > dro 11.12.2012. 21.34

    ——–
    Žēl gan, bet lai jau ‘auseklīši’ vēl kādu laiciņu papriecājās,kamēr svensonu baņķieri atļauj:

    ‘ Kungi ar «mafijas» maciņsomām pie jostām (skaidras naudas uzglabāšanai) Rīgā, Cēsīs un Rēzeknē pavisam drīz varēs beidzot atliekties taisni. Mēs pārējie savus naudas makus aizmetīsim kā nederīgus atavismus. ‘

    Sandra Veinberga

    Skaidras naudas darījumu beigas. Krājkasītes negaidītā nāve.

    http://sandraveinberga.lv/2012/02/01/skaidras-naudas-darijumu-beigas-krajkasites-negaidita-nave/

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    dro > dro 11.12.2012. 21.43

    Edge, manuprāt jūs ar Veinbergu algu saņemat pie viena lodziņa?:)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

piziks 11.12.2012. 20.51

ZanE, šodien jau citi jaunumi:

http://financenet.tvnet.lv/zinas/446436-latvijas_valdiba_slepj_cik_naudas_viesstradnieki_nosuta_uz_savu_mitnes_zemi/comments

Īstajā brīdī, — kad valdība, koalīcija/VD & AV grib pārliecināt Latviju ar igauņu (prezidenta) H.T.I prasmi iztekties un uzstāties, kādēļ Latvijai vajadzīgs.

Kāda jēga slēpt datus Eiropas/ES iekšpusē, ja PB īpaši neslēpa, — vismaz pērn un iepriekšējos gados. Tiem, kuri atkal pateiks, — ka LV iekš ES grib iešmugulēties ar viegli manipu-lētu PVN, uz NATO partneru žēļsirdības rēķina nekaunigi nosistu aizsardzības budžetu utml. — būs atkal taisnība. Tik labi pagājsnedēļ gāja, kad VD Briselē smīdināja publiku ar ziņu, ka savos kontos eiro (“vienvalodīgie”)pretinieki glaba tiešī eiro, bet tepat par lata aizstāvi uzmetās Kabanoff-s, tautiski taisnprātīgākie reagēja tā, ka vajag — to, ko vajag Kabanoff-am, to latviešiem.lv un LV nu noteikti nevajag.

Nu pasaki, kādam vellam tās jocīgās atrakcijas?! Ja tā valdiba/koalīcija turpinās, Latvijas eiro aizstāvjiem pat igauņu vairs nepietiks!

IR klusē, pat Diena to pašu BNS info piefrizējusi līdz ķeksītim — bez izvērsuma. Būs vēlāk jāskatās, kas 1-valodīgo portālos notiek, ka tā pati ziņa rediģeta un pasniegta.

0
-4
Atbildēt

5

    andris902 > piziks 11.12.2012. 21.10

    …un?…kāds tam visam sakars ar eiro ieviešanu?….iešmugulēšanos un atrakcijām?….

    …kas Tavā vai valsts dzīvē mainītos, ja zināsi cik atsūtīts uz Latviju, cik Poliju, cik Slovākiju?….Tev atņemta iespēja manipulēt ar cipariem?….tik vien tās skādes!….

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva > piziks 12.12.2012. 16.36

    Bet kāpēc slēpt? Kas mainīsies no tā? Vai tad mēs neesam par atklātību, informācijas pieejamību?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    piziks > piziks 12.12.2012. 17.38

    Ķīp!
    Tiesiskuma — nevis atklātības! — koalīcija. Neies jau atzīties, ka ārpusē strādajošo pērn iesūtītie 354 miljoni latu netiešī silda ekonomiku un ar nomaksātiem nodokļiem, NĪ un to iekrātajiem parādiem, elektro-, siltuma- tarifiem un pašū neapdomīgi augšupuzrautajām akcīzēm, ko stutē iesūtījumi, tiek sildīta ekonomika un izspiestā darbaspēka eksports ir pietiekami rentabls. Mazliet jau kauns arī par to, ka ārpusnieki no Latvijas noēd citu ES dalībvalstu pabalstus un sociālos fondus arī… Citur tačū sapratīs, skaitļos skatoties, ka Latvija izmanīgi tagad veģetē, pašai īpaši attīstīties necenšoties: atgādne, protams, par aizsardzības budžetu un NATO partneru nekaunīgo uzmešanu.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > piziks 12.12.2012. 18.29

    …Ķīp – nu, lūk!…viens manipulators un baumu izplatītājs jau klāt!….paķer kaut kādus skaitļus un staipa kā vecu bikšgumiju….vai ir kādi aprēķini un vai tos vispār ir iespējams aprēķināt, cik no iesūtītās summas aizgājusi “tautsaimniecības sildīšanai”, cik banku kredītu dzēšanai….bet publicējot tikai aptuvenus datus, tie der šādiem panikas cēlājiem un nīkulīgiem gaudotājiem, kas vēlas manipulēt ar sabiedrisko domu….

    ….informācija, ja tā ir pamatota un objektīva – ir noderīga, bet spēlēšanās ar skaitļu klucīšiem, lai paliek bērnu dārza audzēkņiem….

    0
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > piziks 12.12.2012. 22.36

    Pareiz, ZanE, — lai skatās Ķīps, cik labi iemesli un svēti nodomi informācijas ieslepenošanai! Nav demokrātijā demokrātiskākas sarunas ar tautu, kā labdaru īstenota slepenība! :)

    Nuja, — ari Rimsevics teica, ka elektrorāts pastulbs/neizglītots: tad nu lai paliek stulbs un nesakiet tam stulbajam, — lai paliek nezinot, kā to stulbeni aplaimos!

    Tu, ZanE, pati tam tici?

    0
    0
    Atbildēt

    0

andris902 11.12.2012. 20.19

….vakar kāds te raudāja par eiro ieviešanu, par savas naudas un identitātes zaudēšanu….manuprāt, mums būs visskaistākās monētas salīdzinot ar citu valstu naudiņām….banknotes visām valstīm ir vienādas, bet monētu reversu katra valsts veido pēc savas vēlmes:

http://www.bank.lv/es-un-eiro/monetas

+5
0
Atbildēt

1

Stasija 11.12.2012. 14.45

Baig palīdzeja http://atrais.lv/ uz 3 dienam bez maksas aiznemos :) …

0
0
Atbildēt

0

Ieva 11.12.2012. 13.15

Manuprāt, Dombrovskis izcili izskaidro Eiro ieviešanas aspektus. Viņa skaidrojumā nevien vārds nav lieks, vai par maz. Man liktos, ka te vairs nekādu jautājumu nevar būt.
Man gan patika tas kungs, kas deklarēja , ka viss ir meli, uz ko Domrovskis aicināja konkretizēt, kas ar to domāts.
Tas nesekos. Jo tikko jautājums kļūst konkrēts, tā seko konkrēta un skaidra atbilde. Un skaļā apgalvojuma pamats zūd..
Jau rakstīju, ka pretestība eiro ieviešanai rodas no nekompetences un virspusīgas pieejas. Tikko iedziļinamies, loģika kļūst skaidra, ja vien, ja vien svarīgākās nav emocijas – nezinu, kāpēc, bet jūtu, ka eiro ieviešana ir slikta… nezinu kā, bet zinu, ka mani tad izčakarēs. Nezinu, ko , bet domāju, ka no manis kaut slēpj!
Un loģika te nelīdz.., Būs slikti un viss. Un iepūt!

+5
-2
Atbildēt

6

    Signija Aizpuriete > Ieva 11.12.2012. 13.59

    ——–Ķīps (..)
    Būs slikti un viss. Un iepūt!
    ==============================================================================
    Ir LABI – un ne tikai Lemberga ‘ģimenei’, kas ‘iepūš’, bet arī vismaz 10-15% Latvijas iedzīvotājiem. Par sasniegto Latvijas tautas noslāņošanā liela pateicība visiem premjeriem – , īpaši gan privatizācijas, denacionalizācijas un konsolidācijas ‘krustēviem’ – Godmanim un Dombrovskim!

    Lai tā paliek – kā IRšu infografikā:

    http://www.ir.lv/2012/10/18/infografika-latvijas-ienakumu-nevienlidzibas-plaisa

    http://www.youtube.com/watch?v=-TGg7cGQRlg

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 11.12.2012. 14.15

    Uz edge_indran. Atkal Jūsu komentārs nav par komentāru, bet to, ko Jums pašam gribas ielikt. Tā teikt, dodiet tikai vietu…
    Es tak komentēju Dombrovska interviju, ne Lembergu vai tautas noslāņošanos… Un ar Džo Kokeru tam ar nekāda sakara nav.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ieva 11.12.2012. 15.17

    Tā jau ir, ja cilvēks iekalis sev galvā, ka viss ir slikti, tad arī viņam viss ir slikti izņemot tie, kas patiešām ir darījuši slikti , kā Godmanis valstij, tie kļuvuši labi. Bezcers, ja vairākumā Latvijā ir tie, kam viss ir slikti, bet Godmaņa šeptēšanās- tas ir labi. Godmanis sev gan sakrāja kapitālu un ne mazo. Cik vasarnīcas vien nav sacēlis jūrmalā? Un gan jau arī citur, kā tauta runā. Vai to varēja izdarīt par premjera algu. Interesanti, ja pirmie gormaņlaiki bija tik labi, tad kāpēc pēc saeimas vēlēšanām toreiz Godmanis ar visu TF palika ārpusē? Tauta vienkārši saprata toreiz, kas patiesībā ir Godmanis un novērtēja tā, ka Godmanis tika atstāts bez amata. Viņš atkal cēlās augšā kā Fēniks no pelniem un tauta pierādīja, ka tās atmiņa ir īsa! Sen jau redzu, ka Godmanis ir aktieris un man nāk smiekli, jo tēlo viņš prasti: tā ‘pūšana un elšana, vienkārši ir netīkama, vai kā to lai saka. Netaisos skatīt video ierakstu ar aktiera Godmaņa melīgajām atrunām.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 11.12.2012. 17.11

    Bet, par tām vasarnīcām interesanti. Vai Jūs nevarētu sīkāk, cik un kur?

    Gribat, kā visi, vienkāršoti, uztvert. Bet drusku padomājiet, kādi tad bija tābrīža nosacījumi. Tajā brīdi tā vēl ir Parex banka ar joprojām ietekmīgiem vadītājiem. Un nav mums autoritārs režīms, kas ļauj izvest ārā un nošaut.. Ir demokrātija, kas aizsargā īpašumu, privātīpašumu. Nav Latvijas valstij iespējas ekspropriēt, nacionalizēt. Nav! Jo mums ir demokrātija. Nevienam nav tiesības Jums atņemt dzīvokli vai māju, kas nu jums pieder. Tak negribat to! Tātad jāvienojas. Jāvienojas ar īpašniekiem. Un vienojas pārņemt banku par vienu (!) latu. Meklēt, kas kuram vēl pieder, vienkārši nav laika, jo Daugavpilī policistiem vajag algas- vajag tomēr noklausīties tās intervijas, kur tas skaidrojums ir. Tieši to sauc par politiku, spēju pieņemt grūtus kompromisa lēmumus. Izdarīt to, kad varianta, kur visi ir apmierināti nav principā.
    Varēja jau vēl divus mēnešu bakstīties, skaidrojot, kas zem kura vārda, kur slēpjas. Un Jūs būtu pirmā, kas pārmestu novilcināto laiku, algu trūkumu, un izraisīto ķēdes reakciju banku bankrotā. Un jā, ticu Godmaņa godaprātam, ticu, ka atšķirībā no Jūsu aizstāvētā Zaķa, viņš nerīkojās savtīgu interešu vadīts. Ja jums ir konkrēti pierādījumi- velciet ārā. Mainīšu savas domas. Jo es neticu “viena tante teica” baumām. Un izdariet to lūdzu, vai arī turpmāk nepiedalieties tirgus sievu bazārā.
    Un noklausieties intervijas, pirms izsakiet savas domas!

    Jums šķiet viss vienkārši, Jums šķiet, ka varējāt Godmani pamācīt. Ticētu Jums , ja Jūs ar šādām spējām būtu nopelnījusi miljonus. Nopelnījāt? Nē, saņemat pensiju visdrīzāk. Tad vai tomēr nevajadzēti sevi, savu ekspertīzes līmeni objektīvi novērtēt? Nez vai tie, kam lemts rāpot, lidos. Bet sapņot un izlikties, ka lidojat, jau var… bet esiet, lūdzu, objektīva…

    +4
    -8
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Ieva 11.12.2012. 18.43

    ——–Ķīps (..)
    Ir demokrātija, kas aizsargā īpašumu, privātīpašumu. Nav Latvijas valstij iespējas ekspropriēt, nacionalizēt. Nav! Jo mums ir demokrātija.
    ==============================================================================
    Lai vienmēr būtu tāda demokrātija, kas ļauj pārņemt kompānijas, lai samaksātu privātpersonu (privāto akcionāru) sataisītos parādus:

    ‘ Dombrovskis: lēmums pārņemt “airBaltic” ir valsts interesēs

    Lēmums pārņemt Latvijas nacionālo aviokompāniju “airBaltic” ir gan valsts interesēs, gan arī “Latvijas Krājbankas” klientiem izdevīgākais risinājums, aģentūrai BNS Ministru prezidenta Valda Dombrovska viedokli pauda premjera preses sekretārs Mārtiņš Panke.

    http://nra.lv/latvija/61012-dombrovskis-lemums-parnemt-airbaltic-ir-valsts-intereses.htm

    – Lai dzīvo Godmanis – demokrātijas ieviesējs, lai dzīvo Dombrovskis – demokrātijas attīstītājs!

    Par visu maksās…..

    – ‘ “airBaltic” 96 miljonu zaudējumi: Satiksmes ministrija un padomes priekšsēdētājs melojuši ‘

    http://www.pietiek.com/raksti/_airbaltic__96_miljonu_zaudejumi_satiksmes_ministrija_un_padomes_priekssedetajs_melojusi

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Ieva 12.12.2012. 08.48

    .. jā, ticu Godmaņa godaprātam, ticu, ..

    __________________ Literāriska asociācija:

    dzirdu “‘Godmanis””- uzreiz atminos Pītera Abrahama-“‘Vainags Maiklam Udomo.”.
    Wreath for Udomo.
    Pīters Abrahams
    no angļu val. tulk. M. Andersone, I. Veide
    Rīga Liesma
    1967

    +1
    0
    Atbildēt

    0

putekliic 11.12.2012. 13.12

Vieu cieņu Godmanim par to, ko viņš izdarīja Latvijas valsts atjanošanas labā 90.g.g. 1.pusē. Savukārt tas ar ko viņš savu reputāciju sabojāja ir divas lietas pamatā:
– absolūti neveiksmīgais privatizācijas process. Nevelti to dēvē par prihvatizāciju, jo tas bija negodīgs, varētu pat teikt noziedzīgs, jau no sākata gala. Citu valstu piemēri rāda, ka pārejā no sociālisma uz kapitālismu to visu varēja izdarīt daudz savādāk.
– Parex, bet pēc būtības divu ēbreju spekulantu, glābšana, kad tur tika iegrūsti vairāki simti miljoni mūsu visu sūri un grūti pelnītās naudas. Pareiz Nellija augstāk jau atzīmēja – to nedrīkstēja pieļaut. Bija jāglabj banka, bet nevis Parex resnie runči-kreditori. Pieļauju, ka šis bija K&K dzīvības un nāves jautājums burtiskā nozīmē. Bet tas nav arguments – tas bija āprātīgi ciniski un negodīgi.

+13
-2
Atbildēt

1

    Ieva > putekliic 11.12.2012. 13.21

    …un visu to darīja Godmanis viens pats. Nebija ne Nagļa, ne Brazovska. Nebija valdības ministru?
    Jā, labāk būtu, ja pie varas būtu palicis Atis Slakteris.
    Tad gan “nekas speciāls” nenotiktu!

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

buchamona 11.12.2012. 12.20

Paldies IR-am par sagādāto mācību materiālu :) Nav man nekādas lielas jēgas par ekonomiku, slinkums arī tā padziļināti interesēties, tādēļ šādi jautājumu un atbilžu vakari ir tieši tas, kas man ir vajadzīgs, lai aptuveni sāktu saprast to, ko līdz šim esmu nojautis tikai tīri intuitīvi. Paldies arī tiem dažiem kareivīgajiem diskusijas dalībniekiem :), kuri centās uzdot jautājumus izejot no sava – stipri atšķirīga skata punkta. Šāda pieeja, lai arī brīžiem ir kaitinoša, bet lieliski paplašināja jautājuma loku.

Atsevišķi pāris vārdos par Godmani. Manprāt Godmanis savā politiķa laikā ir izdarījis tikai vienu muļķību ar kuru viņš pats sevi arī sodīja un par kuru var tikai paraustīt plecus. Tā ir viņa izvēle pēc LC norieta saistīt sevi ar Šleseru, pie tam nevis paņemot pie sevis šo “buldozeru” kā izsūtāmo zēnu, bet gluži otrādi, kļūstot drīzāk par 2. personu Šlesera svītā. Saprotu, ka šāds solis bija vajadzīgs, lai pagarinātu savu politiķa mūžu, bet tomēr – tā bija pārāk dārga maksa. Ar reputāciju tika maksāts.

Par pārējo visu, par ko te viņu lamā un ” kritizē” (kas to dara? :) Par mūsu valsts pirmajiem pastāvēšanas gadiem un realizētajām referomām – pāreja no ” sociālisma” uz kapitālismu. Nekas tāds līdz šim pasaulē netika darīts. Baltijas valstis bija pirmās, kuras uzdrošinājās spert šādu soli. Tagad, pēc 20 gadiem, protams, mēs jebkurš varam norādīt ar pirkstu uz tām lietām, kuras varēja darīt labāk. Bet tad ir pavisam atklāti jāpajautā pašiem sev – vai mēs tajā 1991. gadā un nākošajos būtu lietas izdarījuši labāk par Godmani un ļaudīm, kuri tolaik bija ap viņu? Vai arī šobrīd Latvijā var atrast daudz ļaužu, kuri kritiskos brīžos līdzīgi Godmanim uzņemtos šādu atbildību un arī slodzi?
Par Parex – lielos vilcienos Godmanis raksturoja situāciju, Dombrovskis papildināja ar to, ka arī opozīcija piekrita, ka banka ir jāglābj. Kā tas bija jādara, kas tika darīts pareizi, kas nepareizi – tās ir problēmas par kurām spējīgi ir spriest tikai profesionāļi. Pārējiem tā ir lieka laika sišana.

+9
-7
Atbildēt

9

    kristaps_drone > buchamona 11.12.2012. 12.48

    “Tā ir viņa izvēle pēc LC norieta saistīt sevi ar Šleseru, pie tam nevis paņemot pie sevis šo “buldozeru” kā izsūtāmo zēnu, bet gluži otrādi, kļūstot drīzāk par 2. personu Šlesera svītā.” – varbūt šī viņa izvēle lieliski parādīja godmaņa patieso būtību?

    “vai mēs tajā 1991. gadā un nākošajos būtu lietas izdarījuši labāk par Godmani un ļaudīm, kuri tolaik bija ap viņu?” – būtu gan, jo ap viņu bija tikai bijušie (?) komunisti un čekas aģenti, kas prata iestāstīt tautai, ka viņiem ir vadošā darba pieredze un bez viņiem mēs pazudīsim.

    “Vai arī šobrīd Latvijā var atrast daudz ļaužu, kuri kritiskos brīžos līdzīgi Godmanim uzņemtos šādu atbildību” – varbūt varētu vienreiz nevis skandināt šo tukšo frāzi, bet pastāstīt un parādīt ar piemēriem, kā izpaudās atbildība, ko godmanis uzņēmās? Kā, piemēram, viņš atbildēja par valsts naudas iegrūšanu bezdibenī parexa gadījumā? Kā, piemēram, viņš atbildēja par valstī izsaimniekoto G-24 kredītu?

    “Kā tas bija jādara, kas tika darīts pareizi, kas nepareizi – tās ir problēmas par kurām spējīgi ir spriest tikai profesionāļi.” – kuri profesionāļi? Vai tie, kas kopā ar godmani iegrūda naudu bezdibenī – parexā un nodrošināja k&k simtos tūkstošos skaitāmus depozīta %?

    Varbūt beidzot varētu izbeigt dziedāt slavas dziesmas godmanim, bet mēģināt sameklēt atbildes uz šiem jautājumiem?

    +11
    -5
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 11.12.2012. 12.56

    Ciniķis. Lai atbildētu uz konkrētu jautājumu ir konkrēti šie jautājumi jāuzdod, Tev tas īsti nav izdevies. Vispārējas frāzes par čekistiem un komunistiem, kuri caur Godmani realizēja savu varu LR, jau piegriezušās. Par to, ka Parex ierāva Latviju bezdibenī – arī stipri pārspīlēti. Ja vēl par Parex, tad, cik dzirdēju, vēl gaidāma tiesa, tad arī varēsim spriest tālāk, kā viss tas notika, izejot no tiesas procesa,ja būs vēlēšanās.

    Šobrīd, kā jau teicu – man, cilvēkam, kurš neko no bankas lietām nesaprot, pietiek ar to, ka gan Godmanis, gan Dombrovskis, arī Rimševics ir apstiprinājuši, ka Parex bija jāglābj, lai Latvijā banku sistēma nesabruktu, lai Latvija kā ES dalībvalsts varētu pildīt savas saistības.

    +7
    -9
    Atbildēt

    0

    Ieva > buchamona 11.12.2012. 13.06

    Uz Riņķī Apkārt. Plusiņš no manis. Piekrītu arī par galveno kļūdu – biedrošanos ar Šleseru.
    Ciņiķi – vajadzētu gan konkretizēt, ko ar to domājat, citādi tādi profānistiski skaļi lozungi vien sanāk. Parādiet savu espertīzi un sniedziet kādus konkrētus argumentu, pierādījumus, aprēķinus… Jeb jums ir skaidrs, jo tāpat viss ir skaidrs :)? Tad gan visi citi argumenti pazūd :)
    Godmanis ir darītājs, Un kur malku cērt, tur skaidas lec.
    Protams, ka viņam ir bijušas kļūdas. Bet viņš ir lēmumu pieņēmējs. Un saskaldītās malkas grēda ir liela. Atšķirībā no mums.

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > buchamona 11.12.2012. 13.09

    ——–Ciniķis (..)
    Varbūt beidzot varētu izbeigt dziedāt slavas dziesmas godmanim, bet mēģināt sameklēt atbildes uz šiem jautājumiem?
    ==============================================================================
    Kas meklē, tas atrod. Kas lūdz – tas dabū (apjēdz).

    Krievijā jau savam ‘godmanim’ – Gaidaram vairs tikai retais liberālis/liberarists uzgavilē – pārāk iespaidīgs ir reformatoru paveiktais:

    ‘Российские реформаторы рассматривают происходящее в России не как упадок, а как подъем. И дело тут не только в том, что они не понимают суть происходящего, но прежде всего в том, что они не могут мыслить иначе, поскольку они суть вдохновители и носители этого происходящего. Стоит им встать на путь истины, как их просто лишат их роли и всего того, что с ней связано. Они обречены поступать так, как положено было бы действовать для успеха в случае восходящей ветви эволюции (подъема, прогресса). Их усилия на самом деле могли бы принести успех, если бы в реальности на самом деле имел место привычный прогресс. Но в ситуации эволюционного упадка (регресса), которую они сами творили, такого рода усилия приносили и приносят результаты противоположные. На деле получается лишь имитация подъема. Действия, которые по замыслу должны были бы привести к подъему экономики, создают лишь видимость подъема, а по сути ведут именно к экономическому краху страны.’

    ЭВОЛЮЦИОННАЯ ДЕГРАДАЦИЯ

    http://www.zinoviev.ru/ru/articles/zinoviev-degradazia.html

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > buchamona 11.12.2012. 13.49

    > 0
    Tieši tā, bet šeit IRisti – godmaņa fani par tik acīm redzamu un patiesībai atbilstošu apgalvojumu liek mīnusus :o)

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > buchamona 11.12.2012. 13.54

    >ra
    ” man, cilvēkam, kurš neko no bankas lietām nesaprot, pietiek ar to, ka gan Godmanis, gan Dombrovskis, arī Rimševics ir apstiprinājuši, ka Parex bija jāglāb” – domāju, ka retais apstrīd, ka parex bija jāglābj. Runa ir par ko citu – vai bija jāļauj bankas klientiem, galvenokārt, nerezidentiem, valsts naudu, ko godmanis grūda parexā, pa otru galu ņemt ārā? Vai pēc tam, kad godmanis TĀDĀ VEIDĀ un UZ ŠĀDIEM nosacījumiem miljardu nodokļu maksātāju naudas iegrūda parexā, vēl normāls cilvēks, kas neliekuļo, nemelo, neskalo smadzenes un draudzējas ar galvu, var nopietni ar godmani par kaut ko diskutēt? Pēc tam, kad tieši šo pašu godmaņa parex caurumā 3 nedēļas bērto naudu vajadzēja aizņemties no SVF un PB?

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > buchamona 11.12.2012. 14.44

    >ra
    “Lai atbildētu uz konkrētu jautājumu ir konkrēti šie jautājumi jāuzdod, Tev tas īsti nav izdevies.” – viens no maniem jautājumiem bija “kā izpaudās atbildība, ko godmanis uzņēmās? Kā, piemēram, viņš atbildēja par valsts naudas iegrūšanu bezdibenī parexa gadījumā? Kā, piemēram, viņš atbildēja par valstī izsaimniekoto G-24 kredītu? ”
    Kā var vēl konkrētāk noformulēt šos jautājumus?

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 11.12.2012. 15.44

    Ciniķi. Ministru kabineta rīkojums Nr 42- r par G-24 kredita izmantošanu tika izdots 1993.gada 14. septembrī. Rīkojums noteica, ka Kredītus sadala Latvijas Bankas, Finansu ministrijas un Ekonomikas ministrijas kopīgā komisija (tālāk tekstā – «komisija») http://www.likumi.lv/doc.php...

    1993. gada 14. septembrī premjera pienākumus Latvijā pildīja Valdis Birkavs, ekonomikas ministrs bija Ojārs Kehris, bet finansu ministrs Uldis Osis http://lv.wikipedia.org/wiki/Birkava_Ministru_kabinets

    No 1993. gada I. Godmanis ar aktīvu politisku darbību nenodarbojās, izmantojot savu pieredzi un zināšanas finanšu un banku jomā. 1994.-1995. gadā I. Godmanis bija šī paša SIA Software House Riga viceprezidents, 1995. gadā bija Latvijas Komercbanku asociācijas viceprezidents, pēc tam – līdz 1997. gadam vadīja Latvijas Krājbanku, bija tās prezidents, padomes priekšsēdētājs.

    http://lv.wikipedia.org/wiki/Ivars_Godmanis

    Visu to, protams, es te neuzrakstīju no galvas. Nācās meklēt netā un kā redzi G-24 ar Godmani nav nekāda sakara. Tādēļ arī rakstīju, ka ir jāformulē problēma precīzi, nevis jāuzdod man mājas darbi :) Par to, kā notika Parex pārņemšana – kā dzirdēji no Godmaņa, to vērtēs tiesa.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > buchamona 14.12.2012. 11.58

    >ra
    Paldies par precizējumu attiecībā uz G-24! Man būtu bijis slinkums rakāties. Bet labojot manu kļūdu G-24 sakarā Tu veikli aizmirsi atbildēt uz jautājumu par godmaņa atbildību parex sakārā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Gingis 11.12.2012. 12.00

“Ja Lata galvenais aizstāvis ir Latvijas lielākais nacionālpatriots Kabanovs, tad tas liek aizdomāties – kas slēpjas aiz šīs akcijas?”

V.Dombrovskis
————-

Super!

+16
-1
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 11.12.2012. 11.41

——–
Tautas frontes 25.gadadienai piešķir 435 000 latu (TvNet,27.11.2012)

– Ļoti ceru, ka LTF 25 ‘goda maltītes’ laikā Godmanis sēdēs Prezidijā -,un, ka Godmanim tiks pasniegts augstākās šķiras Trīs Zvaigžņu ordenis par ieguldījumiem ‘brīvās un neatkarīgās’ radīšanā. Novērtēsim reāli Godmaņa vadībā paveikto, jo šodien pat lielākie 1990.g.4.maija optimisti ir sākuši kaut ko apjēgt (sākuši domāt):

A. Lapiņš:’ – Redziet, pilnīgi atšķirīgas ir situācijas. 1993. gadā bija cerību laiks un cilvēki domāja: kaut ar pastaliņām, bet galvenais ir brīvība. Pēc 20 gadiem nav vairs ne cerību, ne ticības. Man liekas: tas ir galvenais iemesls aizbraukšanai. Esmu runājis ar aizbraucējiem, un viņi man saka: “Varētu jau braukt atpakaļ, atrastu, ko darīt, bet kāda jēga?” Šo 20 gadu laikā attīstība nav gājusi tajā virzienā, kā iztēlojāmies cerību laikā.’

Brasla žēlabām netic
http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=367059:brasla-labm-netic&catid=173:tetris&Itemid=210

+1
-1
Atbildēt

2

    dro > Signija Aizpuriete 11.12.2012. 11.50

    A. Lapiņš:’ – Redziet, pilnīgi atšķirīgas ir situācijas. 1993. gadā bija cerību laiks un cilvēki domāja: kaut ar pastaliņām, bet galvenais ir brīvība. Pēc 20 gadiem nav vairs ne cerību, ne ticības. Man liekas: tas ir galvenais iemesls aizbraukšanai. Esmu runājis ar aizbraucējiem, un viņi man saka: “Varētu jau braukt atpakaļ, atrastu, ko darīt, bet kāda jēga?” Šo 20 gadu laikā attīstība nav gājusi tajā virzienā, kā iztēlojāmies cerību laikā.’
    ________________________
    Diemžēl patiesība. Latvietim savā zemē ne tikai jācīnās par izdzīvošanu, bet vēl diendienā jāklausās pārmetumi par nepietiekamo toleranci pret tiem, kuri Latviju uzskata par pārpratumu…

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

    ———-lno A. (..)
    ________________________
    Diemžēl patiesība. Latvietim savā zemē ne tikai jācīnās par izdzīvošanu, bet vēl diendienā jāklausās pārmetumi par nepietiekamo toleranci pret tiem, kuri Latviju uzskata par pārpratumu…
    ==============================================================================
    Vēl cīņa nav galā, jo pēc prihvatizācijas, denacionalizācijas un kosolidācijas vēl ir pilnīga integrēšanās, saplūšana ar ES ‘kodolu’ jāpanāk. Esmu pārliecināts, ka ar Godmaņa labākā ”skolnieka” Dombrovska palīdzību saplūšanas process sāksies jau 2014.g.1.janvārī, kad daudzu jo daudzu kabatās sāks čaukstēt jaunās valūtas banknotes.
    Uz priekšu, pretim pilnīgai kapitālisma uzvarai / Onward to the final victory of capitalism!

    0
    -5
    Atbildēt

    0

valdis 11.12.2012. 10.51

“Ir” domubiedru sarunās I.Godmanis diezgan aktīvi aizstāvēja premjera pozīciju. Vai Brisele viņam atvērusi acis? Tikai paradoksāli tas, ka pavisam nesen viņš bija vienā komandā ar A.Šleseru un A.Šķēli, kuru devīze bija : gāzi grīdā. Ar ko tas varēja beigties, bail domāt. Bija šoks, kad A.Bērziņš, K.Pētersone, I.Godmanis (ne jau visi LC biedri, bija daudzi, kas to nedarīja) bija gatavi uz šo soli. Cik atbildīgi tas bija Latvijas nākotnes vārdā?

+18
-1
Atbildēt

10

    austrisv > valdis 11.12.2012. 11.05

    Varbūt, ka Godmanis grib iestāties Vienotībā, bet varbūt, ka Godmanis tīri labi zin, ko viņš ar to Pareksu ir ievārījis un tāpēc pielaizās Dombrovskim, lai pēdējais neatklāj tās cūcības, kuras Goča ir nostrādājis.
    Bet, varbūt Godmanis grib, lai viņa tagadējo kundzi ieliek par Valsts kontrolieri? Tad gan Goča atkal varēs būt uz zaļa zara un neka sviņam nedraudēs.

    +20
    -2
    Atbildēt

    0

    aldis_grunde > valdis 11.12.2012. 11.10

    vietējais > valdis 11.12.2012. 11.12

    kad Godmanis bija ar ‘gāzi grīdā’ ? Vai nebūsi kautko sajaucis?
    Es Godmani uzskatu par otru labāko premjeru aiz Dombrovska un arī Parex glābšana laikam bija pareiza.
    Latvijas problēma jau nav/nebija Parex, bet gan neefektīva ražošana un valsts pārvalde, to vienalga agri vai vēlu vajadzētu labot.

    +6
    -17
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > valdis 11.12.2012. 11.17

    ———–
    Kas bija apzinīgā vecumā 1990.g. – tam jāpiekrīt par Godmaņa ‘gāzi grīdā’.

    No uzticības reitinga +70 nobraukt līdz – 3.6 tikai nenormāli gāzējot grīda varēja panākt. Tādu vājprātīgo tautsaimniecības laušanu, kas sākās pēc 1991.g.21.augusta – tādu diezin vai kādam izdosies pārspēt!

    http://www.ir.lv/2012/11/8/krizes-cilveks

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > valdis 11.12.2012. 11.17

    “kad Godmanis bija ar ‘gāzi grīdā’ ? Vai nebūsi kautko sajaucis?”
    Tad, kad bija LPP/LC partijas rindās. Vai aizmirsi?

    +18
    -2
    Atbildēt

    0

    valdis > valdis 11.12.2012. 11.17

    Bet
    Jā, ļoti daudz jautājumu, un nemaz nav izslēdzami Jūsu varianti. Tikai dīvaini, ka viņš runāja par savu lielo pieredzi, par grūtajiem lēmumiem, par to, ka diez vai uzņemtos vēlreiz to “smago nastu” (bet varbūt tikai tās “smagās nastas” dēļ pievienojās “gāzētājiem” :)? Varam tikai minēt. Bet bijušajam premjeram ar pieredzi vienoties ar Andriem – vai tad viņš nesaprata, kur tas ved?

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > valdis 11.12.2012. 11.26

    ——urga Bet(..)
    Bet bijušajam premjeram ar pieredzi vienoties ar Andriem – vai tad viņš nesaprata, kur tas ved?
    ==============================================================================
    Manuprāt, saprata ļoti labi – , ka tikai sagraujot varēs radīt vienu ļoti bagātu cilvēku slāni – tos, ko tagad dēvē par ‘kampējiem-olichgarhiem’

    – Jānis Blūms: Arī daudzas rūpnīcas varēja strādāt, daudzi ārzemnieki pat gribēja ieguldīt naudu to modernizēšanā. Bet tās apzināti likvidēja.

    – Kurš, jūsuprāt, pie tā vainojams?

    Jānis Blūms:– Vainīgais Latvijas ekonomiskajā sagraušanā tālu nav jāmeklē. Es uzskatu, ka tai pielika roku Godmanis. Tagad viņš sēž Eiroparlamentā un gudri runā.

    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=325252:jnis-blms-lgalveno-uzmanbu-pievrstu-laukiemr&catid=95:intervijas&Itemid=113

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > valdis 11.12.2012. 11.45

    >Bet
    “lai pēdējais neatklāj tās cūcības” – te jau nav nekas jāatklāj, tikai jāizmanto valsts kontroles konstatētais, kur tika atzīts, ka Parex tika glābti īpašnieki.

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > valdis 11.12.2012. 11.45

    “Latvijas problēma jau nav/nebija Parex,”
    roberts_j 11:15 un arī Nellija Ločmele tev izsmeļoši paskaidroja, kāpēc liela, nozīmīga, krīzi izraisoša nozīme bija neprasmīgai (labākajā gadījumā) Parex bankas pārņemšanai.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > valdis 11.12.2012. 14.38

    >Bet
    “Bet, varbūt Godmanis grib, lai viņa tagadējo kundzi ieliek par Valsts kontrolieri? Tad gan Goča atkal varēs būt uz zaļa zara un neka sviņam nedraudēs.” – ļoti ticams pieņēmums, jo iepriekšējā, atvainojos, tagadējā valsts kontroliere savā atzinumā par parex pārņemšanu taču skaidri un gaiši uzrakstīja, ka bankas pārņemšana notika K&K, nevis valsts interesēs.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

Elīna Barkovska 11.12.2012. 10.36

Dombrovskis ļoti pratīgi salika visus punktus uz I, vienīgais, ko pats arī beigās atzina ir slikta komunikācija ar pilsoņiem, gan euro aspektā, gan citos jautājumos.
Man tikai ir ļoti žēl, ka aiz Valda Dombrovska muguras darbojas Āboltiņas kundze ar saviem sulaiņiem Zaķi, Kamparu & CO!!!

+16
-3
Atbildēt

8

    grislits > Elīna Barkovska 11.12.2012. 11.19

    Oi, nu nevajag šitās muļķības klāstīt – viens labais, pārējie sliktie. Cilvēki ir dažādi, un visiem, gan Āboltiņai, gan Dombrovskim ir labās un sliktās īpašības, un abiem ir arī gan ķļūdas darbībā bijušas, gan labi darbi.

    Savādāk izskatās apmēram pēc traktējuma – labais cars, un visi viņa apkārtējie sliktie, kā tas bieži vēsturē Krievzemē traktēts, bet dzīvē tā nav.

    +10
    -6
    Atbildēt

    0

    dro > Elīna Barkovska 11.12.2012. 11.31

    roberts. Atkārtošos. Āboltiņai ir “krunka”, bet nav izpratnes, kas ir Dombrovskim, bet savukārt nav tas, kas piemīt Ābolitiņai:)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Māris Bārzdainis > Elīna Barkovska 11.12.2012. 12.26

    to Bronks

    Man tikai ir ļoti žēl, ka aiz Valda Dombrovska muguras darbojas Āboltiņas kundze ar saviem sulaiņiem Zaķi, Kamparu & CO!!!

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Māris Bārzdainis > Elīna Barkovska 11.12.2012. 12.41

    to Bronks

    Man tikai ir ļoti žēl, ka aiz Valda Dombrovska muguras darbojas Āboltiņas kundze ar saviem sulaiņiem Zaķi, Kamparu & CO!!!

    Ne tikai Āboltiņa ar savu kliķi slēpjās aiz “lācīša” muguras. Dombrovska labā roka Bukane tīri labi aiz premjera muguras šiverējas pa Ventspils brīvostu un, kā saka Lemberga cilvēki, strādā “konstruktīvi”.
    Arī pats Dombrovskis vairs nav tas pats mīlīgais lācītis. Viņš ļoti labi zin, kas notiek aiz viņa muguras, bet lielais kredītu slogs, kas ir saistīts ar Bukani, liek viņam uz visu raudzīties caur pirkstiem.
    Teikšu vēl skarbāk – arī pats Dombrovskis veiksmīgi slēpjas aiz savas nopelniem bagātās muguras.
    Jautājums ir retorisks un saistīts netikai ar “labo” Dombrovski Vienotībā, bet arī ar citiem šīs partijas “godīgajiem” – Vai klusēšana un nereaģēšana uz Āboltiņas kliķes nelietībām arī nav noziegums?

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    Elīna Barkovska > Elīna Barkovska 11.12.2012. 13.09

    to susurs.

    Man viņu bez principiālā attieksme pret ZZS no vecās koalīcijas spilgti atmiņā palikusi.
    Publiski uzbrukumi Ķīlim un atbalsta nesniegšana Sprudžam duelī ar Lembergu…
    Bet kāda mums sabiedrība, tādi priekšsēži:)

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > Elīna Barkovska 11.12.2012. 13.44

    susurs. Vai klusēšana un nereaģēšana uz Āboltiņas kliķes nelietībām arī nav noziegums?
    _______________________
    Tad jau tik dodies uz tiesu:) Kamēr RP rīko šovus susuru publikai, tikmēr Dombrovskim jānes atbildības smagā nasta. Viņš nevar mētāties ar skaļām frāzēm, jo euro ieviešanai vajadzīgs kaut ne 100%, bet tomēr ZZS un SC atbalsts.

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Elīna Barkovska 12.12.2012. 00.48

    Man dažkārt šķiet, ka Dombrovskis ir ļaunais ģēnijs. Viņš taču apzinās, cik netaisnīga ir nodokļu sistēma un cik lielu ļaunumu tā nodara ģimenēm ar bērniem un nabagiem. Tomēr visas viņa darbības vērstas uz to , lai šo situāciju vēl vairāk pasliktinātu. Vai tad normāls cilvēks var tā uzvesties?

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Elīna Barkovska 12.12.2012. 10.20

    susurs – par to kredītu slogu un Bukāni – vari ko vairāk pateikt par Pietiek rakstīto? Nesen dzirdēju tādu basņu , ka pārdodot Hipeni Dombrovska sievas un Bukanes vīra kredīts tiks norakstīts zaudējumos :) Laba versija dzeltenajai presei . Par ko esmu samērā drošs gan – proti tas ir par to ,ka kredīta atlikums visticamāk būs stipri mazāks nekā gada sākumā un izskaidrojums ir vienkārš – nevis kredita norakstīšana , bet gan tas , ka Vējziedu projektā ir pārdotas vairākas sekcijas – varu kļūdīties , bet manuprāt gada sākumā bija palikušas brīvas kādas 11 sekcijas , tad tagad laikam 8 . 3 sekcijas ar cenu sākot no 175 000 EUR ir atradušas savus īpašniekus .
    Starp citu kas Bukanes rīcībā ir tāds uz ko jāraugās caur pirkstiem?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 11.12.2012. 09.55

Izskatās, ka var izvirzīt divus kritērijus, pēc kuriem varēsim spriest, vai Latvija ir vai nav kļuvusi par tiesisku valsti: kad notiesās Lembergu un kad Godmani nevis aicinās uz intervijām, bet un nopratināšanām par valstij nodarīto postu. Ja Lembergs prihvatizēja Ventspili un nodarīja kaitējumu, mērāmu miljonos un miljardos tikai vienai pilsētai un tās iedzīvotjājiem, tad Godmanis nodarīja neizmērojamu postu visai valstij un visiem iedzīvotājiem.

+17
-12
Atbildēt

32

    Cīnītājs > kristaps_drone 11.12.2012. 10.28

    Vai Ciniķis grib pamēģināt strādāt premjera amatā?

    Ja godīgi, es arī varu pukoties brīžam uz Godmani, jo mana ģimene tāpat visās krīzēs vairāk vai mazāk arī ko zaudēja. Bet tomēr visu cieņu Godmaņa spējai krīzes situācijās nemētāties. Viņam ir viedoklis, kuru tad viņš arī aizstāv. Un js ir sūdi, tad Godmanis saka:”ziniet, ir sūdi…” Nevis tā kā liels vairums politiķu, kuri to vien domā, ka labi izskatīties.

    +12
    -11
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > kristaps_drone 11.12.2012. 10.46

    Godmani ar Lembergu salīdzināt jau nu ir galīgi garām, tas pats, kas salīdzināt nejaušu satiksmes noteikumu pārkāpēju ar laupītaju un slepkavu.
    Tagad jau viegli runāt, un teikt, ka daudz kas nebija pareizi, tad viss bija savādāk.
    Vienīgi tur ar to pareksu viss bija tā stipri dīvaini un nelabvēlīgi valstij, būtu interesanti reiz uzzināt, kas toreizējo valdību spieda izdarīt taisni tā, nevis savādāk.

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    austrisv > kristaps_drone 11.12.2012. 10.46

    Šoreiz piekrītu Ciniķim, jo, lai ko Godmanis tagad gvelztu, tomēr FM izstrādāto likumu par Parekss glābšanu vai pirkšanu par 1 Ls, toreiz Godmaņvaldība pārstrādāja viena snakts laikā un ar Pareksu noslēdza Latvijas valstij neizdevīgu līgumu, kurš iedzina Latvijas valsti vēl parādos par 1 miljardu Ls!
    Kāpēc gan mūsu valsts nodokļu maksātājiem bija jāmaksā Kargina un Krasovicka izzagtā banka? Godmanis šādi pārņemot Pareksu izdarīja milzīgu pakalpojumu abiem zagļiem. Nekādu piedošanu vai grēku atlaišanu es Godmanim nedodu. Viņš ir nelietis vārda tiešā nozīmē un nav ko locīties kā zutim, jo muldēt viņš prot, jo ne jau par velti šis muldēšanas dēļ viņš ir ieguvis tik daudz lētticīgo piedošanas. Ak, “nevainīgais Godmanis”.

    +24
    -8
    Atbildēt

    0

    Ieva > kristaps_drone 11.12.2012. 10.49

    Cilveķiem patīk nesaprotamas lietas reducēt uz pazīstamām, tad viņi tās sāk saprast. Ekonomiku un politiku daudzi nesaprot. Bet gribas, un procesus trivializējam. Diemžēl Godmnais daudziem asociējas ar savām personīgām problēmām, jo tad ir kāds ko lamāt, tad šķiet, ka ir atrasts vainīgais. Un aizmirstas, ka Godmais bija Tautas frontes priekšsēdētājs ka lielā mērā pateicoties viņam izcīnījām neatkarību, ka Godmanis bija tas , kas ieviesa Latvijas naudu, sarāva saites ar Krieviju , radīja pamatu okupācijas armijas izvešanai. Fundamentāls un globālas lietas taču. Tā vietā Godmanim pārmetam, ka viņš netika galā ar pasaules krīzi, kas bija nonākusi līdz Latvijai, un pat otrādi – uzskatam, ka viņš to ir izraisījis. Pārmetam, ka neļāva Parexam bankrotēt un nepieļāva ka medmāsa, skolotāji un pašvaldību darbinieki nepaliek bez algām vispār. Ja Godmanis glāba to, ko gāzētājs Ruksītis bija savārijis, tad uzskatam, ka nevis viņš, bet Godmanis ir pie tā vainīgs. Ka tik ir kāds ko lamāt! Ka tik varam savas nelaimes personificēt! Bet varbūt nevajag gadā izdzert gandrīz 10 litru tīrā alkohola un 80- litrus alus? (vidējie cipari uz vienu Latvijas iedzīvotāju) Un sēdēt 4 stundas pie televizora (vidējais rādītājs). Tur ar Godmanis vainīgs?

    +13
    -16
    Atbildēt

    0

    dro > kristaps_drone 11.12.2012. 10.55

    …Godmais bija Tautas frontes priekšsēdētājs…
    ________________
    Tiešām? Būšu kaut ko palaidis garām:)

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva > kristaps_drone 11.12.2012. 10.55

    Uz Bet. izskatās Jums ir ekonomista izglītība, ka varat Godmani kritizēt. Neviens jau nav bez kļūdām arī Godmanis, tomēr spekulācijas par tēmu, kā būtu, ja būtu….
    Es, piemēram, neņemos prognozēt, kas notiktu pie alternatīvā scenārija. Varbūt būtu labāk, bet varbūt būtu arī sliktāk. Esmu par dumju, lai izdarītu eksperta slēdzienus un izdomātu politiķu vietā…
    Tautas Frontes laikos Godmanim mutē skatījāmies. Tagad viņš kļuvis nelietis. Kaut kā īsa mums tā atmiņa..
    Te gan izskatās, strādā tas pats princips, ko novēroju tad kad valdība nodokļus pacēla, gan tad kad samazināja. Žulstgāzēji valdību lamāja abos gadījumos.

    +7
    -10
    Atbildēt

    0

    Ieva > kristaps_drone 11.12.2012. 10.58

    uz lno. Taisnība, vietnieks. Paldies par labojumu.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    austrisv > kristaps_drone 11.12.2012. 11.01

    Ino, man arī liels brīnums, ka Godmanis bijis TF priekšsēdētājs???
    Acīmredzot Ķīps bijis mazs puika , kurš steberējis zem galda, ja neatceras, ka Godmanim bija jau izdomāta vieta, ka viņš būs premjers un ātri viņš pārbrauca no Austrijas tolaik, kur nodarbojās ar fiziku vai citiem aizdomīgiem pētījumiem. Viņam vieta jau bija sagatavota. To atceros tīri labi, jo pirms Godmaņa iznāciena visur jau čukstēja, ka tagad TF priekšgalā būs kaut kāds ārzemēs esošs tips. Viss jau bija iepriekš sagatavots, kad Goča iznāca uz skatuves ar savu milzīgo runāšanu, uz kura stad arī daudzi uzķērās. Tagad maksājam…. un maksāsim par Godmaņlaiku noslēgtajiem līgumiem un citām cūcībām.

    +15
    -9
    Atbildēt

    0

    dro > kristaps_drone 11.12.2012. 11.11

    Bet. Redzi kā publikai patiesība kož kaulā:)

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > kristaps_drone 11.12.2012. 11.12

    ——–Bet Ino, man arī liels brīnums, ka Godmanis bijis TF priekšsēdētājs???
    Acīmredzot Ķīps bijis mazs puika ……
    ==============================================================================
    Acīmredzot, ka viens otrs apjēdz vairāk par blondīnēm…..
    Godmanis bija ‘priekšsēdētājs’ – cilvēks, kas ne tikai lēma, bet arī REĀLI vadīja un īstenoja LPSR un padomju sociālās sistēmas laušanas darbus laika posmā no 1990.g.7.maija līdz 1993.g.5.jūlijam. To pat bijušais LTF ”zic-priekšsēdētājs” netieši atzīst:

    ‘ (..) viņa atbildība bija visaugstākā, bet ”alga” visnepateicīgākā.’
    Dainis Īvāns

    Krīzes cilvēks http://www.ir.lv/2012/11/8/krizes-cilveks

    p.s. Z.Mežavilka komentāru zem raksta ‘Krīzes cilvēks’ arī vajag izlasīt….

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > kristaps_drone 11.12.2012. 11.14

    Godmanis uzreiz pēc AP vēlēšanām bija LTF frakcijas priekšsēdētājs.

    Manuprāt, var smagi kritizēt veidu, kā valdība pārņēmam Parex banku un pretēji FKTK vadibas ieteikumam neierobežoja uzreiz naudas izņemšanu, berot nodokļu maksātāju naudu caurā spainī un acīmredzot ļaujot Parex īpašniekiem nokārtot saistības ar cilvēķiem, kuri vieņiem diez vai būtu tā vienkārši piedevuši savas naudas sadegšanu vai gadiem tiesājušies par to. Taču es tiešām nesaprotu, kā var Godmani pielīdzināt Lembergam…

    +13
    -11
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > kristaps_drone 11.12.2012. 11.14

    Brīnos par Bet saliktiem mīnusiem.

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    grislits > kristaps_drone 11.12.2012. 11.15

    Ķīpam – problēma nav tajā, ka tika glābts parekss, bet kā tas tika darīts. Manā skatījumā parekss kā sistēmiska banka bija jāglābj, bet ar mazākiem izdevumiem:

    1) pie bankas pārņemšanas abiem KK bija jākonfiscē visi viņu depozīti, ieguldījumi subordinētajā kapitālā u.t.t. – pārņenmšanas līgumā bija jāparedz, ka no visa, kas viņiem ir pareksā, viņi atsakās par labu valstij;
    2) bija jāaptur naudas izmaksas no bankas pirms valsts nauda tika ieskaitīta pareksā, nevis kādu laiciņu pēc tam, jo tādējādi aptuveni puse valsts ieguldītās naudas uzreiz aizgāja tālāk izmaksās, no kurām lauvas tiesu, visticamāk, saņēma atsevišķi priviliģēti pareksa klienti, un attiecīgā nauda bankas glābšanas labā nestrādāja.

    Iespējams gan, ja tā nebūtu izdarīts, abi KK būtu jau zem zemes. Un iespējams, abi KK no savas naudas daļu atskaitīja atsevišķiem lēmumu pienēmējiem par savas dzīvības glābšanu.

    Par Godmaņa salīdzināšanu ar Lembergu – nu pielīdzināt tomēr abus nevar, Lembergs ir kudiš vairāk skādi noradījis LR. Godmanism atšķirībā no Lemberga ir arī atsevišķi plusi tomēr atrodami LR vēsturē.

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

    lismanis > kristaps_drone 11.12.2012. 11.29

    Bet – par akcijām K&K tiešām saņēma pa latam katrs – http://lv.wikipedia.org/wiki/Val%C4%93rijs_Kargins

    Bet par depozītiem gan viņi saņēma diezgan “ok” summiņas, vairāk nekā 200 000 Ls, bet iespējams, ka tie bija noslēgti jau iepriekš pirms Parex maksātnespējas problēmām. Godmanim varēja paprasīt, kāpēc netika izbeigti šie (depozītu) līgumi.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    aldis_grunde > kristaps_drone 11.12.2012. 11.34

    >roberts_j
    1) Un Tu tiešām domā, abi K parakstītu tādu līgumu? Tur bija jāpieņem ātrs lēmums, lai banku izglābtu, nevarēja mēnešiem saskaņot līgumu, noskaidrot kas KK pieder, u.t.t.
    2) Tā izņemtā nauda jau bija šo noguldītāju nauda. Kāda tad ir jēga no bankas, ja no tās nevar izņemt naudu? Bankas vērtība jau ir tajā, ka tā darbojas, nevis tās seifos noguldītajā naudā. Paskaties kas tagad notika ar daudz mazāko Krājbanku – sākotnējais noziedzīgais 100 miljonu naudas apķīlājums, tur tagad ir izvērsies par 400 vai vairāk miljoniem pazaudētas naudas.

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 11.12.2012. 11.38

    Njā, šie Godmaņa aizstāvji… Tiešām ir apnicīgi lasīt visus šos tekstiņus Godmaņa aizstāvībai, un arī argumentu nekādu nav. Nožēlojami, ka Godmaņa bezkaunīgi uzbāzīgo nesakarīgo muldēšanu kāds (ha, daudzi) var nopietni uztvert kā argumentētu runu. Ja skatamies, kā viņš parādījās pie apvāršņa 90. gadu sākumā – ne no kurienes, LVU lektors ar līmenīti zem vidējā, toties šausmīgi pārgudrs jau toreiz, kas tikko pirms gada bija atgriezies no stažēšanās Vīnē. Ja vēl atcerēsimies viņa skraidīšanu pa tiesām, kas sākās, lai pierādītu, ka nav bijijs čekas aģents.Un sākās pirmie godmaņa laiki, kad tika izvazāta un prihvatizēta visa valsts, izzagti G-24 kredīti… Par Parexu jau pat runāt nav vērts, jebkuram bija skaidrs, ka tas viss ir domāts divu žīdu glābšanai. Un valsts kontrole to arī skaidri un gaiši apstirpināja. Un te tomēr atrodas godmaņa fani, kuri viņu aizstāv un apjūsmo… Tāpēc jau esam tādos sūdos, ka tik daudz godmaņa un viņam līdzīgu pretekļu aizstāvju un apjūsmotāju, kuri pie tam vēl nez no kurienes izzīduši, ka esmu pielīdzinājis lembergu un godmani. Ja abus ir jātiesā, tas vēl nenozīmē, ka viņu noziegumi ir vienādi.

    +14
    -7
    Atbildēt

    0

    grislits > kristaps_drone 11.12.2012. 11.43

    tvverotajam – nebija jameklē, kas pieder KK, bet līgumā jāparedz, ka viss, kas ir bankā viņiem un viņu kompānijām, pāriet valstij. Un KK nevbija kur likties, parakstītu to līgumu tā ka nemetās.

    Protams, ka izmaksātā bija noguldītāju nauda, bet tā ir banku glābšanas sāls – apturēt izmaksās, lai bankai problēmu brīdī panikas vai citu iemeslu dēļ nerauj naudu ārā, jo neviena banka vienā dienā nevar nosegt visas prasības. Tas nenozīmē, ka nauda ieguldītājiem tiek atņemta, bet gan tie pie tās nevar tikt līdz brīdim, kamēr situācija uzlabojas.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 11.12.2012. 12.05

    >Ķīps
    “Tā vietā Godmanim pārmetam, ka viņš netika galā ar pasaules krīzi, kas bija nonākusi līdz Latvijai, un pat otrādi – uzskatam, ka viņš to ir izraisījis. Pārmetam, ka neļāva Parexam bankrotēt” – interesanti, kurš to pārmet? Man nav gadījies tādus muļķīgus pārmetumus ne lasīt, ne dzirdēt. Cita lieta, ka viņam tiek pārmests, ka viņš, glābjot Parexu, domāja nevis par valsts labumu, bet par divu īpašnieku interesēm. Tie piemēri ar godmaņa it kā labajiem darbiem neizklausās pārliecinoši, jo, piemēram, okupācijas armija ar vai bez godmaņa tāpat izvāktos.

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva > kristaps_drone 11.12.2012. 12.41

    Par Parexu pārmet visi, kam nav slinkums. Izskatās gan, ka neesat noskatījušies interviju, kur viņš visu šos iemeslus skaidro.
    Un vispār mani sajūsmina komentētāju ambīcijas. Visi tik gudri, tik gudri, māk pamācīt i Godmani , i Dombrovski… Visi zin, kā vajadzēja, kā bija pareizi jādara. Malači, tik nez vai paši nesat bezdarbnieki. Es jau nesaku, ka viss bija labi, saku, ka mans zināšanu līmenis ekonomikā neļauj izvērtēt variantus, kā būtu, ja būtu. Man arī šķiet ļoti žultaini, ka var domāt ka Godmanis banku glāba savtīgu interešu dēļ. Manuprāt viņš, atšķirībā, no šeit rakstošajiem, nav savtīgu interešu lobētājs, nevajag savu attieksmi pārnest uz viņu. Par bijušo īpašnieku naudām, jā, droši vien jau, ka varēja savādāk, Bet bija jāglābj banka, jānodrošina, lai skolotājai Jūrmalā algu izmaksātu, bij jānodrošina kooperācija. Un ne jau Godmanis tagad viņiem atļauj saņemt dvidentes. Un ne jau Godmanis vienpersoniski šādu lēmumu pieņēma. Tā ir valsts. Un tā ir iesūdzējusi īpašniekus tiesā. A mums vienalga. Vainīgs Godmanis un viss! Jo citādi ir sarežģīti. Citādi kļūst nesaprotami.
    Tas, ko saku, ka mums ir īsa atmiņa, esam pilnībā aizmirsuši Godmaņa nopelnus Tautas Frontes laikos, kad viņš bija Īvāna vietnieks (paldies daudzajiem labotājiem, kas ar lielu prieku norādīja uz manu kļūdu), un faktiski bija galvenās TF smadzenes. Revolūcijas aprij savus varoņus. Jocīgi, bet tas notiek praktiski vienmēr. Bet vēsture jau agri vai vēlu izvērtēs.

    Godmanis ir ļoti ērts tēls, ar kuru personificēt visas nelaimes. Davai, turpinam lamāt!
    Gudrie lumpeniem nepatīk. Ēlerte ar, piemēram. Tāpēc, ka ir pārāki par vairumu no mums. Nav “savējie”. Un tādi ir jānošauj!

    +5
    -11
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 11.12.2012. 12.54

    “Izskatās gan, ka neesat noskatījušies interviju, kur viņš visu šos iemeslus skaidro.” – vai nepieriebās klausīties godmaņa haotiskajā, agresīvajā un uzbāzīgajā demagoģijā jau viņa otrās premjerēšanas laikā?

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    Stasija > kristaps_drone 11.12.2012. 14.43

    Baig palīdzeja http://atrais.lv/ uz 3 dienam bez maksas aiznemos :) ……

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    austrisv > kristaps_drone 11.12.2012. 14.52

    Betij, nebrīnies, jo cilvēkiem patīk būt cērpamām aitām!
    Tas pats Ķīps vakar vēl te vaimanāja, ka Vienotība nav Zaķi nolinčojusi par PVN 7000 Ls apmērā, tāpat slikti esot arī pat Čepāne un nezin ko izdarījuši vēl citi no V, bet tajā pašā laikā to, ka Godmanis virzīja un dabūja cauri līgumu par Pareksu ar 200 000 Ls katru mēnesi K&K,pie tam katram, to Ķīps uzskata par normu! Tas taču viss bija no nodokļu maksātāju kabatas un faktiski tieši šis Parekss pārņemšanas likums iegrūda mūsu valsti parādos. Un man vēl par to jāsaka paldies lielajam aktierim, Godmanim. Nu nē, tāda idiote es neesmu.
    Kur nu vēl trakākas pretrunas

    +15
    -3
    Atbildēt

    0

    austrisv > kristaps_drone 11.12.2012. 14.55

    Svins, ko tur prasīt Godmanim. Vai neatceries kādi strīdi notika saeimā, kad tolaik laikam vēl JL mēģināja pārtraukt šo izmaksu abiem K&K katram par 200 000 Ls, bet SC ar zobiem un nagiem aizstāvēja abus K&K. Kā pēc tā visa var balsot arī krieviski runājošie par SC. Vai tiešām viņiem svarīgāk, lai savējie tiek pie zagšanas nekā visas valsts labklājība, pie tam arī viņējo!

    +15
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > kristaps_drone 11.12.2012. 15.55

    Bet. Desmitniekā.:)

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva > kristaps_drone 11.12.2012. 18.44

    Par Čepāni neko sliktu neteicu. Nevajag man piedēvēt to, kas nav bijis. Teicu, ka man gribas, lai Vienotības priekšgalā ir nevis juridiski, bet morāli tīri cilvēki.
    Biznesmeņi daudzi krāpjas ar PVN. Bet godīguma iemiesojuma Vienotības tribūns Zaķis to nedrīkstēja atļauties. Žēl, ka tas Jums nav skaidrs, un pati veidojat to vēlētāju slāni, no kura tad arī rodas tie pa pusei godīgie, pa pusei korumpētie politiķi, kurus pati pēc tam lamājat. Jo būtībā jau Jūs viņus atbalstat.
    Godmanis, savukārt, nedarīja to savās interesēs. Ja jums ir citāda informācija, velciet laukā, bet ne baumas, lūdzu. Man nav tādas informācijas , un tirgus tantēm neticu.
    Ja kaut drusku iedziļinātos, tad saprastu, ka ne tikai Godmanis viens pieņēma šo lēmumu. Saprastu kāda bija situācija un, ka tajā brīdi vajadzēja kaut ko darīt. Nedarīšana būtu bijusi daudz sliktāka. Lēmums bija vajadzīgs, lai arī ne visas sekas bija pozitīvas.
    Ja vien Jūs drusku padomātu..

    Un noklausieties interviju. Tur arī ir atbildes dabūsiet.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    austrisv > kristaps_drone 11.12.2012. 21.48

    Ķīps tev tālu līdz Susura domu rakstiem, jo viņš atšķirībā no tevis gan ir RP fans, bet vismaz interesanti apraksta citas partijas.
    Vismaz tagad ir zināms arī kāds skuju taku aizgājušās LC/LPP vai PLL apjūsmotājs. Tagad skaidrs, kāpēc tu- Ķīp, tā velc to meldiņu par skuju takām.
    Un to aktieri un tukšmuldi, netaisos ne skatīties kā viņš knosās un tēlo, ne klausīties viņa melošanā. Nabaga Atis, kuram tos visus godmaņmēslus uzgrūda. Žēl cilvēka uz ko norakstīja tukšo valsts kasi pēc pareksa glābšanas misijas godmaņa stilā.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > kristaps_drone 12.12.2012. 00.45

    Var gan Godmani pielīdzināt Lembergam – pēc valstij nodarītās skādes apjoma, abiem apmēram miljards latu. Tik Lembergs centās sevis dēļ, Godmanis divu čibriku un sevis dēļ.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Edzs > kristaps_drone 12.12.2012. 00.50

    .
    roberts_j 11:15:
    _”…aptuveni puse valsts ieguldītās naudas uzreiz aizgāja tālāk izmaksās, no kurām lauvas tiesu, visticamāk, saņēma atsevišķi priviliģēti pareksa klienti…
    …Iespējams gan, ja tā nebūtu izdarīts, abi KK būtu jau zem zemes. Un iespējams, abi KK no savas naudas daļu atskaitīja atsevišķiem lēmumu pienēmējiem par savas dzīvības glābšanu…”_
    ~~~~~
    shajas dazhas rindkopas nesamezhghita veida vienkarsha valoda par notikumiem daudz ir pateikts. paldies.
    kad Godmanis runa liekas ka vinja merkjis nav par lietam skaidribu ieviest.
    isas, aprautas vai nesaistitas frazes, gudrakam paskatam blenzh griestos un bazh sev pirkstus ausis vai deguna, saprast vinju ir gruti, – bet varbut tads ir uzdevums.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > kristaps_drone 12.12.2012. 09.29

    Normund, pieliku Tev plusiņu, jo pareizi gan, jo no nodokļu maksātāju labklājības zaga gan viens gan otrs. protams, ka katrs savā veidā. Galvenais, ka jo vairāk zog, jo vairāk atbalstītāju tādiem.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > kristaps_drone 12.12.2012. 09.30

    Tante Sidra. Piekrītu, jo daudzi jau sen atkoduši, ka Godmanis ir aktieris un sen jau vairs tam netic. Ir citi laiki, bet Godmanis nemainās.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > kristaps_drone 12.12.2012. 15.30

    Bet, Normunds
    ja kadus te njemamies salidzinat tad mums nav starpiba vai ar valsts naudu kads palidz diviem saviem berniem vai diviem citiem čibrikiem. ja 1 miljards Ls tiek ieberta cauruma vai nu tapec ka tad citadi nevareja vai ari cits tam ir iemesls tad tur ar iesaistito personu atminju stastiem ka tas notiek Latvija manuprat ir pamaz, normali tam butu vajadziga izmekleshana un tiesa, lietderiga butu starptautiska.
    katrs no procesa iesaistitiem, tapat Slakteris, Feiferis, Krumane un Kargins ar Krasovicki varetu mums kautko pastastit un jo ilgaks laiks no notikumiem jo brivak un interesantak. tagad mes skatamies kino, klausamies un spriezham ka indianji, – jaa, varens virs tas Godmanis, visu atmodu uz saviem pleciem iznesis un cik reizes vel valsti no katastrofas ir izglabis. nu vai ari otradi, – vot redzam ka vinsh melo, re ka vinjam ausis kustas.
    Londonas tiesai shada veida stasti no procesa iesaistitiem par visu un neko nederetu, ta liktu visas liecibas precizet un ideshana, steneshana un punktsviens punktsdivi pirkstu numureshana tiktu verteta ka necienjas izradishana tiesai.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > kristaps_drone 12.12.2012. 15.30

    Uz Bet. Nesapratu par skuju taku, LPP, LC apjūsmotāju. Tas tā kā būtu es? Tas ir kaut kas jauns. Jums fantāzija strādā…

    Bet Jums varu teikt – var operēt ar faktiem, var ar baumām.
    Lūdzu tak Jūs vilkt āra faktus- Jūs to nedarat? Kāpēc? Vai tiešām nav, bet Jums toties tāpat viss skaidrs? Nesatricināma loģika. Zakis nav vainīgs, jo nav juridiski pierādīts, toties ir baumas par Godmaņa vasarnīcām, un ar to pietiek..
    Var arī mēģināt komentēt neredzot, neredzot un nedzirdot to, ko komentējat, jo uzskatat, ka esat tik erudīta, ka Jūsu komentārs būs tāpat pareizs.

    Jā, dzelžaini argumenti. Man uz tādiem pretargumentu nav. Jo Jums jau tāpat būs taisnība, jebkurā gadījumā.

    Atvainojos, ka uzskatīju Jūs par līdzvērtīgu oponentu.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

mariam 11.12.2012. 09.00

Paldies IR, rādās interesantas un vērtīgas sarunas.

+7
-4
Atbildēt

1

    efeja60 > mariam 12.12.2012. 00.30

    kārtējais bla bla bla

    0
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam