Premjers noliedz, ka finanšu ministrs grasās pamest politiku

38

Komentāri (38)

dagne7 04.07.2012. 18.26

Liekas, Vilks strādā valsts, tātad, mūsu visu labā, pie kam, dara to kompetenti un ar panākumiem un tas ir tik neparasti uz viņa priekšgājēju fona, un ar naudu vien nemaz nav samaksājams.
Piekrītu, ka ministru algas būtu noteikti jāpalielina taču tas ir pamatā attieksmes, nevis naudas jautājums.
Varbūt politikā vairāk vietas ir cilvēkiem, kuriem ne tikai nauda, bet arī sabiedrības atzinība ir būtiska vērtība.
Šajā valdībā, par laimi, tādi ministri ir.

+3
0
Atbildēt

0

Andis 04.07.2012. 14.56

Te liels akmens arī masu informācijas līdzekļu lauciņā – vienmēr gatavi kliegt par nedaudzajiem politiski angažētajiem ierēdņu amatiem, kur algas lielas (tak jau ieliktenim jādalās ar partiju un vēl dažiem). Rezultātā rodas iespaids, ka ierēdņiem Latvijā ir nesamērīgi lielas algas.
Lai taču paskatās, kādas tās ir reālajiem darbarūķiem – tā jau nav slepena informācija. Lai parēķina, kā par šādu algu izdzīvot? Kāda ir motivācija kvalificētam, svešvalodas pārzinošam cilvēkam vispār šādā darbā strādāt? Kāpēc viņam ir jāstrādā absolūti nekļūdīgi, atšķirībā, piem. no tiem pašiem žurnālistiem, kas šodien pat nejēdz par Higsa bozoniem kaut cik jēdzīgi un precīzi uzrakstīt? Un vai tieši šī iemesla dēļ mūsu valsts pārvalde nav tāda, kāda tā ir – bez iniciatīvas un diezgan viegli uzpērkama? Kāpēc TOP klases menedžeriem (lielo pilsētu mēri, ministri) valsts pārvaldē oficiāli ir nozīmētas tādas algas, kādas Anglijā saņem latvieši – melnā darba strādnieki? Vai tā nav lieliska varas korumpēšanas sistēma?
Varbūt kādam žurnālistam reiz būs drosme nevis peldēt pa straumei bet pateikt, kāda ir patiesība?

+11
0
Atbildēt

4

    austrisv > Andis 04.07.2012. 15.54

    pilnībā piekrītu, jo” saldo” ierēdņa dzīvi pati esmu nelielu laiku pamēģinājusi . Vienmēr prasīja, lai paliec strādāt vēl pēc darba laika un lai izpildi vairāku cilvēku darba normas, bet kontā praktiski nebija ko saņemt. “Nospļāvos”, jo vai ir vērts nobeigt veselību par nieka grašiem.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    parfume3 > Andis 04.07.2012. 17.06

    valsts pārvalde slīgst galējībās, no vienas puses tevis aprakstītais, no otras puses ir ierēdņi, kas vienu vēstuli raksta 2-vas nedēļas un sūrojas par grūto un stresaino darbu…

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > Andis 04.07.2012. 17.35

    …Gati,ne tikai žurnālistu lauciņā akmens par ziloņu pūšanu jāmet…mums taču ir Baltā Māte Sudraba,kam preses konferencēs vienmēr ir ko teikt, pat neiedziļinoties lietas būtībā, pat aplamības runājot vai nu tīši, vai netīši….bet sabiedrībai patīk!….un kāpēc – ne?….mums valdība un ierēdņi pataisīti par tautas ienaidniekiem un ienaidnieks ir jāsit!….

    …Sudrabas pēdējais paziņojums, kas sabiedrībai lika izsmērēt Finanšu ministriju pa sienām, tā arī paliks uz Sudrabas sirdsapziņas, ja tāda šai dāmai vispār ir….pat IR nebija gatavi pārpublicēt FM skaidrojumu par Sudrabas aplamībām….protams, nav jau Lapsas kantoris, kura katrs vārds tiek tiražēts ar baudu….

    …bet šeit FM atbilde uz Sudrabas atklāto “noziegumu” uzskaitījumu:
    http://www.diena.lv/bizness/likumi-nodokli/fm-noraida-vk-parmetumus-par-algu-paaugstinasanu-13947199

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Andis 04.07.2012. 17.46

    Piekrītu, Zane, jo atceros tos Sudrabas paziņojumus par baisajām piemaksām FM, bet cilvēki taču tur strādāja, virsstundas, lai valsts saņemtu naudu no ES un SVF, kā arī lai sagatavotu ši gada budžetu. Bez tam izrādījās, ka FM prognozes par 2.5% KP pieaugumu arī izrādījās pareizas!
    Tieši tāpēc man ir dusmas uz skolotājiem, kurus žurnālisti uzskata par mūžīgiem cietējiem, un par svētajām govīm algu ziņā Redzēju un 100reižu atkārtošu, ka nobrīnījos par lielajām skolotāju algām. Tāpēc dusmojos, jo šis mīts , ka skolotāji saņem mazas algas, ir pilnībā nepatiess, jo viņi nestrādā vairāk nekā citas profesijas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

ValdisGaisais 04.07.2012. 14.24

Kāds gadījumā nezin, ja man 19 gadi un es gribu pirmo reizi paņemt ātro kredītu http://www.atrais.lv, vai ir nepieciešams kāds galvotājs vai pietiek arī ar pases datiem tikai?

0
0
Atbildēt

0

Andis 04.07.2012. 14.03

Privātās sarunās vienmēr esmu izpelnījies nosodījumu, te arī noteikti tā būs, bet: man paziņa aizgāja no Satiksmes ministrijas, kur viņas alga bija ap 250 uz rokas. Vienai jāuztur bērni, rēķini jāmaksā. Vadīja daudzus miljonus vērtu Eiropas Savienības programmu, kurai ir kopējs Eiropas konkurss (t.i. naudiņa nāk pa virsu tai, kas Latvijai jau oficiāli piešķirta). Tagad nav, kas ar šo programmu strādā – neviens kvalificēts cilvēks uz to “neparakstās”. Kamēr viņa strādāja, programma ik gadu Latvijai deva ap 7 – 8 milj EUR ieguldījumu ceļos un dzelzceļos.
Tā nu sanāca – ietaupījām uz viņas algu dažus tūkstošus gadā, bet zaudējām miljonus. Kad stāstu to radiem, viņi ir nikni uz mani, stāsta ka citam 250 LVL mēnesī būtu ļoti daudz, ka tādi ierēdņi ir tikai liekēži.

+4
0
Atbildēt

2

    austrisv > Andis 04.07.2012. 14.11

    Jā,, un te arī redzam, ka negribam domāt valstiski, bet prioritāri tikai sev, un tālāk par savu degungalu negribam redzēt- tā sakot, bez perspektīvas!
    Tad man gribas teikt, kāpēc tie skolotāji, kuriem it kā tik maz maksā par vienu slodzi nedodas uz tiem labajiem amatiem ministrijās???
    Skaidrs, ka viņiem nav kvalifikācijas, bet arī būtu žēl prom palaistais garais vasaras atvaļinājums, kā arī brīvdienas gan rudenī, gan ziemā un pavasarī! Labāk klaigāt un iet un mest pa MK logiem, kā viņi to bija izdomājuši nesen.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Andis > Andis 04.07.2012. 14.41

    Vismaz Pierīgas novados daudzi skolotāji ir no nodokļu naudas vislabāk apmaksātā kategorija, vietām saņem vairāk, nekā novadu mēri. Pašvaldības kārtīgi piemaksā, lai šie nemūk prom uz citām pašvaldībām, kas piemaksā vēl vairāk.
    Kādu gadu neesmu rēķinājis, bet 2009. gadā Latvija pēc izglītības darbinieku skaita uz iedzīvotāju skaitu bija stabili pirmajā vietā pasaulē. Tolaik pēc valsts un pašvaldības pārvaldes darbinieku skaita pret iedzīvotāju skaitu bijām trešajā desmitā, kas arī bija diezgan traki. Vēl arī valsts apmaksātā veselības sektora darbinieku skaits pret iedzīvotāju skaitu mums bija ļoti liels, viens no lielākajiem pasaulē. Laikam jau mums būtu jābūt ārkārtīgi izglītotiem un ļoti veseliem.
    Kas skumji, par dārgu naudu izglītotie vidusskolnieki dodas prom no šiem novadiem un vispār no valsts. Kopā tāda ļoti dīvaina sistēma sanāk, vai ne?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

janis17 04.07.2012. 12.06

Algas valsts pārvaldē kopš trekno gadu beigām ir liela problēma. Lai arī Neo lieta veicināja atklātību, tomēr jāsaprot, ka tā radīja arī negatīvu fonu adekvātai, konkurētspējīgai darba samaksai valsts aparātā.
Ja labākie ekonomisti, finansisti, menedžeri strādā par labām algām bankās, firmās, tad TIKAI šo iestāžu ĪPAŠNIEKI gūst no tā labumu, bet, ja valsts pārvaldē tiktu nodarbināti gaišākie prāti, nevis tie, kurus nekur citur neņem, tad labumu gūtu VISI PILSOŅI.
Valstij tas izmaksātu dažus miljonus gadā, bet ieguvums būtu nesalīdzināmi lielāks…

+9
0
Atbildēt

0

kkristaps 04.07.2012. 11.41

Nezin kāpēc man šķiet, ka Lēto Lapsas pēdējā laika aktivitātes apmaksā NA? Vismaz tā izriet no dumjāko NA propagandistu tekstiņiem, piemēram, andza: “ne velti tautā viņu dēvē par zviedru banku pakalpiņu”. Un tas Štokenberga skandāls” un “Zaķa nelietības atmaskošana” arī nejauki ož pēc tās pašas “partijas” aktivitātēm. Turpiniet tik tādā pašā garā, drīz jūsu reitings būs zem 5%:)

+7
-4
Atbildēt

6

    astra_ozo > kkristaps 04.07.2012. 12.14

    baumas par Gaidi Bērziņu ir objektīva patiesība, bet līdzīgas baumas par Vilku – absolūti meli, vai ne? :)

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    gliters > kkristaps 04.07.2012. 12.23

    ABC, tev jāatpūšas, savādāk sāc kult absolūtu sviestu… Pēc pēdējām ziņām V ir saziedoti 30000, NA – tikai 7000. Kā gan NA var apmaksāt Lapsas pakalpojumus, ja “slepenajam bossam” Lembergam gan īpašumus arestē, gan tiesas izdevumi pāri 100000 jāsedz?

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    kkristaps > kkristaps 04.07.2012. 12.34

    Lai ielietu papildu terpentīna šluku jutīgajās NA atverēs, atgādināšu, ka čečenu diasporai, kā ļaudis baumo, naudas netrūkstot.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > kkristaps 04.07.2012. 13.02

    čečenu diasporai, kā ļaudis baumo
    ————
    :) Forši – “kā ļaudis baumo”… Super!
    Kādā ziņā čečeni sliktāki par krieviem vai ebrejiem, kuriem arī (kā runā) naudas netrūkst.
    Vārds čečens tev, tāpat kā vairumam krievu, asociējas ar vārdu terorists? :)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > kkristaps 04.07.2012. 13.17

    Ļaunas mēles runā, ka arī V pārstāvji ir nodibinājuši kontaktus ar “čečenu diasporu” tās viena konkrēta pārstāvja personā, tāpat kā savulaik Dzintars. Nevajag jau nu tiražēt dzelteno info par “čečenu ziedojumiem”, kas tā arī netika apstiprināta.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > kkristaps 04.07.2012. 13.58

    Vārds čečens tev, tāpat kā vairumam krievu, asociējas ar vārdu terorists? :)
    _______________ Neapvaiano krievus.

    ABc ir trīburtu kombinācija. Kādas kombinācijas- tādas asociācijas. Kā jau havajā uz sienas.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

parfume3 04.07.2012. 11.29

Hipo SEBam notirgoja, tagad arī var doties godam nopelnītā atpūtā (nu vai uz SEBu)

+2
-8
Atbildēt

1

    astra_ozo > parfume3 04.07.2012. 11.35

    ne velti tautā viņu dēvē par zviedru banku pakalpiņu

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

kkristaps 04.07.2012. 11.27

Lēto Lapsa ir viens no tiem darboņiem, kurus neviens normāls cilvēks nelaidīs pāri savas mājas slieksnim un pēc sarokošanās ar kuru (ja tas būs absolūti nepieciešams) nomazgās rokas ar lizolu.

+6
-1
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > kkristaps 04.07.2012. 11.39

    ——-
    Saki ”paldies” rietumu demokrātijai, kas pieļauj brīvās preses pastāvēšanu Latvijā – iespēju rakstīt visu par visiem atklāti, bez tabu!
    Bez lapsām, paderiem un tompsoniem , bez ikdienas prātu skalošanas/zombēšanas, bez ‘ceturtās varas’/kājas 4. maija republikas režīms nemaz pastāvēt nevarētu – izjuktu kā veca piepe.

    0
    -6
    Atbildēt

    0

grislits 04.07.2012. 10.39

Par to, ka ministriem algas ir smieklīgas, piekrītu.

Par to Vilka aiziešanu – varbūt arī ir kaut ko runājis, bet tikpat ļoti ticu, ka Lapsa sabiezina krāsas, un varbūt pat kāda uzdevumā. Jo Lapsa, tāpat kā Liepnieks (katrs gan pa savam), ir specializējušies nomelnošanas kampaņu organizēšanā vai nomelnojošu faktu izplatīšanā, un visdrīzāk – ne jau par velti ;)

+12
-1
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > grislits 04.07.2012. 11.34

    ——-
    Salīdzinot ar ko smieklīgas? Der ATCERĒTIES par svensonu banku lomu ‘trekno gadu’ laikā ‘burbuļa’ pūšanā – par ko kādu ‘paldies’ arī neteica:

    ‘ (..) bet Swedbank un SEB gadījumā tā ir bezatbildīga rīcība. Piemēram, SEB stratēģijā ir norādīts, ka ‘bankas kreditēšanas apjomu pieaugumam ir jābūt vienmērīgam un Latvijas ekonomiskajai situācijai atbilstošam’. Praksē notiek pretējais: straujš kreditēšanas pieaugums pārkarsušas ekonomikas apstākļos un kreditēšanas faktiska apstādināšana recesijas laikā.’

    Valdis Dombrovskis, Eiropas Parlamenta deputāts
    ( Latvijas Avīze, 05.02.2009)

    0
    -2
    Atbildēt

    0

andris902 04.07.2012. 10.37

…kāpēc tikai viena bauma pārpublicēta no pietiek.com?…vai tad vairāk nebija?…:)
….nopietnai vietnei baumu izplatīšana sāk kļūt par normu?…

+8
-2
Atbildēt

4

    Ligiña Doniña > andris902 04.07.2012. 10.40

    Vilks šūpo valdību…Droši vien vilcienu iepirkums vainīgs.

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    grislits > andris902 04.07.2012. 10.41

    Es ar par to brīnos, ka IRs sācis bieži pārpublicēt Pietiek.com baumas. Lapsas reputācija taču visiem ir zināma, un tādēļ nevar nekad droši zināt, vai viņš runā patiesību, vai kāda interesēs izplata baumas vai veic propagandu.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    grislits > andris902 04.07.2012. 10.45

    @ IvarsA
    _______________________

    Es arī esmu NA atbalstītājs un zanEs kategoriskajiem apgalvojumiem reizēm nepiekrītu, bet par viņas krišanu uz ambrazūrām Vienotības aizstāvībai pasmaidu, tomēr par tām valdības šupošanām – par Vilka reputāciju un Godīgumu man nav ne mazāko šaubu, bet par Bērziņa godīgumu un reputāciju (pareizāk – negodīgumu un nereputāciju) man nav nepieciešams nemaz šaubīties, to zinu no personiskās pieredzes (nevajag man nemaz avīzēs rakstīto info par viņu kā par Lemberga stipendiātu u.tml.)

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > andris902 04.07.2012. 11.09

    Domāju, ka IvarsA ironizē par “sazvērestības teorijām” saistībā ar Bērziņa demisiju.
    Valdību Vilks diezvai “šūpo”, bet gan jau iemesli (ja tiešām viņš iecerējis demisiju) nav tikai nogurums, maza alga un atzinības trūkums.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

austrisv 04.07.2012. 10.25

Piekrītu, ka atalgojums ministriem ir milzu problēma, jo algas ir daudz mazākas nekā kādam augstskolas rektoram vai fakultātes dekānam! Manuprāt, šeit vajadzētu veikt izmaiņas un pamatīgas, jo citādi valsts pārvaldē augsti kvalificētus ierēdņus neredzēt! Darbs taču ir saistīts ar stresu un nepārtrauktu uzmanību no visādiem kritiķiem.
Patiesību sakot, algas ministriem ir jāceļ, un tad var prasīt arī atbildību!
Katrs iesācējs tiesnesis jau saņem lielāku algu nekā ministrs, bet atbildības jomas ir tik dažādas!

+20
0
Atbildēt

5

    gstrazds > austrisv 04.07.2012. 10.33

    Pilnīga taisnība. Cilvēks piedalās un veido procesus, par kuriem diskutē un strīdās puspasaules ekonomisti un finansisti, bet saņem par to grašus (pie tās atbildības un sarežģītības pakāpes, tie ir graši).

    +18
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 04.07.2012. 10.39

    Trakākais, ka tiklīdz mēģinās pacelt ministru algas, tā sāks brēkt skolotāji, pensionāri un citas kategorijas, kuras tūlīt intervēs žurnālisti un piār spečuki, ka sev gan ceļ algas, bet citiem nē!
    Laikam mūsu valstī labas algas augsti kvalificētiem ierēdņiem neredzēt un tāpēc arī ilgi tādi cilvēki kā Dombrovskis, Vilks un citi, mūsu valsts galvgalī nebūs, jo cik ilgi var saņemt algu, kura līdzinās iesācēja tiesneša vai augstskolas pasniedzēja algai un atbildība, tad kāda???

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    Sanšains > austrisv 04.07.2012. 10.52

    Bet:
    Trakākais, ka tiklīdz mēģinās pacelt ministru algas, tā sāks brēkt skolotāji, pensionāri un citas kategorijas
    =========================================
    Man savukārt daudz “trakāks” šķiet fakts, ka mēs kā sabiedrība pieļaujam tādas simboliski neciešamas un kaitinošas izšķērdības, kā bijušo prezidentu (un viņu dēlu) apgādāšana ar hiperdārgām automašīnām un dzīvokļiem. Par ko VISPĀR? Viņi nesaņēma algu? Viņi nesaņem pensiju?

    Ministriem varētu paaugstināt algas, bet tikai pēc tam, kad vairs netiks uzturēts ulmaņu, freibergu un zatleru nepelnītais dzīvesveids, kuriem pat amatā esot, nav bijis jāpiepūlas tā, kā, piemēram, finanšu ministram vai premjeram.

    Un, manuprāt, pat PENSIJAS apjoms vien jau ir par lielu:
    “Eksprezidentiem Guntim Ulmanim, Vairai Vīķei-Freibergai un Valdim Zatleram (ZRP) atbilstoši likumam “Par Valsts prezidenta darbības nodrošināšanu” pienākas pensija 50% apmērā no Valsts prezidentam noteiktā atalgojuma mēnesī. 50% no 3000 latu algas veido 1500 latus, bet kopējā trīs eksprezidentiem mēnesī izmaksājumā summa ir 4500 lati.”
    http://www.diena.lv/latvija/zinas/prezidenta-kanceleja-nakamgad-eksprezidentu-pensijam-teres-54-000-latu-13922424

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    Egitazz > austrisv 04.07.2012. 13.24

    ejot amatā, ministrs lieliski zina, kāda būs alga. Ja pa maz-nepietiecies. Bet kaut kā līdz šim nav dzirdēts, ka kāds atteiktos no ministru amata algas dēļ.

    par algu ir jēga raudāt pirms stāšanās darbā, nevis darba procesā-un tas ir attiecināms uz jebkuru profesiju.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva > austrisv 04.07.2012. 13.41

    Tās ir sociālistkās uravņilovkas sekas. Sekas no principa – Tu jau tāpēc esi maita, ka saņem vairāk. Rinkēvičs, eksprezidenti, prezidents saņem… a mēs par dzīvokli samaksāt nevaram. Un tad sākas vaidēšana, man nemaksā, man nedod, a viņam ir. Un beigās draudi – braukšu prom…
    Jo nav tekstu – es nemāku nopelnīt, esmu slinks, man negribējās mācīties, man patīk iedzert. Un dodas uz Īriju, kur strādāt gribi, negribi vajag, jo nav mātes pensionāres, kuras pensiju nozagt un nodzert, nav radu pie kā dzīvot un vaidēt par dzīvi, komunālie maksājumi atšķirībā no Latvijas tur ir jāmaksā… Bomžoties kā Latvijā nav iespējams..

    Protams, ka atalgojums ministriem ir smieklīgs. Tas tika apcirpts, lai demonstrētu, ka valdība arī cieš no krīzes, un kaut ko dara, lai ekonomētu. Un tagad valdība dabū pārpalikumus no privātstruktūrām. Ar dažiem izņēmumiem- tādiem kā Vilks, kuram Latvijas ekonomikas sakārtošana bija izaicinājums.
    Sociālistiskā uravņilovka dzīvo!

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam