Vai atbalstāt studentu protestus pret budžeta vietu samazināšanu?
21Saistītie raksti
Viedoklis /
29. oktobris
Vai mākslīgais intelekts var palīdzēt mācību procesā?
Viedoklis /
18. jūnijs
Kā skolu jauniešiem rosināt interesi par uzņēmējdarbību?
Ārpolitika /
29. maijs
VIDEO: Kādu nākotni veidos Eiropas jaunieši?
Viedoklis /
14. maijs
Izkāpjot no komforta zonas: ko iegūstam, studējot doktorantūrā?
Komentāri (21)
ieva_firere 03.11.2011. 14.00
Budžeta vietām ir jābūt, tikai, iespējams, ir jāmaina politika attiecībā pret to, kādas saistības ir studentam, kas šo budžeta vietu iegūst. Tā lai valsts to naudu tiešām būtu ieguldījusi lietderīgi un Latvijas darba tirgum būtu radīts konkurētspējīgs speciālists, nevis cilvēks, kurš iekāpj nākamajā reisā uz ārzemēm.
Bet atstāt studentus bez budžeta vietām būtu galīgi nepareizi, jo budžeta vietās tomēr studē spējīgākie jaunieši. Būtu muļķīgi, ja viņi neizmantotu savu potenciālu tikai tādēļ, ka nepietiku naudas līdzekļu studijām.
Reformēt jau var visu kaut ko, bet vienmēr, kad kaut kas tiek likvidēts, ir jādomā, kas ar to tiks aizvietots.
0
andrisskrastins 03.11.2011. 13.44
Es saprotu studentus, bet viņu vidū pagaidām ir maz cilvēku, kas padziļināti gribētu skatīt bildi kopumā. Tiesa gan, Ķīļa kungam arī dažreiz uznāk niķis iecirsties, taču esmu pēdējās divās nedēļās viņu redzam komunicējam Twitter vidē un pagaidām škiet, ka iedziļināties viņš tomēr ir spējīgs, tāpēc ceru, ka reformas būs pārdomātas no A līdz Z.
Mana galvenā cemme par augstāko izglītību ir vairākās daļās sadalāma:
1) Ne visām programmām ir pretī darba tirgus un atbilde – ko tad šis students 4 gadus nocīnijies mūsu darba tirgū darīs? Ja viņam šeit darba nebūs – tā ir zemē nomesta nauda; Protams, darba piedāvājumi ir mainīga lieta, un tāpēc ir jābūt kaut kādam mehānismam, kaut kādai ekspertu komandai kas spēj noteikt vismaz 3 gadus uz priekšu iespējamās tirgus vajadzības;
2) Ne visas programmas ir pilnvērtīgas, daļām iztrūkst kaut kas, ko vēlāk darba devēji pieprasa papildināt. Lielākajai daļai programmu ir ļoti daudz sausas vielas, kas atgrūž mūsdienu studentus;
3) Un PATS GALVENAIS – diemžēl ļoti daudzi studenti dažādu iemeslu dēļ (bet galvenokārt finanšu apsvērumu dēļ) ir spiesti meklēt papildus ienākumus, kas nenovēršami spēcīgi ietekmē mācību kvalitāti. Ja pat ģimene var atbalstīt studentu, tad pirmos divus gadus – trešajā jau tiek prasīts, lai būtu atrasts darbs. Varam argumentēt, ja labi mācies – dabū stipendiju, bet šie studenti daudzi nemaz līdz tam nevar aizsniegties, jo darbs izsit viņus no studentu dzīves balansa un atņem dārgo laiku, kas nepieciešams mācībām (nerunājot par to, ka nemitīgas finanšu un darba problēmas ļoti traucē koncentrēties).
0