Jaunajām "airBaltic" lidmašīnām tehnisks defekts
25Saistītie raksti
Intervija /
6. novembris
Mums ir laba riska apetīte
Redaktores sleja /
3. novembris
Drošībā
Komentāri (25)
Juris T. 07.12.2010. 09.14
Jaitājums Jānim. Vēl ir tādi propellernieki ATR, liekas, ka ATR-42 un 72. Kas tie tādi? Tos tu nepieminēji propellernieku flotē. ČSA tādi ir, esmu lidojis PRG – BUD.
Bet mieriniet sevi ar domu, ka gultā nomirst vairāk, un vai tāpēc mēs vairs neejam gulēt.
1
dainis > Juris T. 07.12.2010. 14.42
ups, vainīgs.
tevis pieminētos, līdzīgi kā Bombardier, joprojām uzlabo un ražo.
attiecīgi precizējums, kaut kāda jaunu lidmašīnu izvēle tomēr ir arī propelerniekos.
ātri skatoties, ATR-72 (jaunākais modelis) ir ievērojami īsāks lidojumu attālums (1500 km pret 2500 km), mazāks ātrums un mazāka kravnesības.
un negadījumu uzskaitījums arī nav nekāds skaistais, tas mierinājumam :)
bet tam visam kopumā ir nosacīta nozīme, jo būtiska ir ne tikai lidmašīnas cena un ietilpība/kravnesība, bet arī apkopes izmaksas un laiks, degvielas patēriņš, u.t.t.
Gribētos ticēt, ka airbaltic ir atbilstoši speciālisti, kas to visu ir parēķinājuši.
pilnīgi noteikti ir tas, ka pašiem airbaltic, Flikam un jebkurai citai saistītai personai, t.sk. Bombardier, viss mazāk ir vajadzīgi jebkādi incidenti. te nav runa tikai par reputāciju, jebkurš šāds incidents nes ievērojamus zaudējumus un papildus izmaksas, t.i. samazina peļņu.
paldies par precizējošu jautājumu.
0
peterizzz 06.12.2010. 19.31
Gudri cilvēki pirms iegādājas, piemēram, automašīnu palasa internetā vai aprunājas ar zinošākiem cilvēkiem. Vai tiešām airBaltic ir pirmie, kas ar šo saskaras? Neticu. Drīzāk pirka “Ķīnas ražojumu” pa lēto un rēķinājās ar riskiem. Žēl, ka mums par to jāmaksā.
4
dainis > peterizzz 06.12.2010. 20.41
Pastāsti, kur tu kā gudrs cilvēks internetā izlasīju, ka šīs lidmašīnas ražo Ķīnā.
Bombardier ir Kanādiešu kompānija, ceturtā lielākā pasaulē aviācijas būvē.
Izmanto Pratt & Whitney (viens no lielākajiem aviācijas dzinēju ražotājiem pasaulē) dzinējus, ko arī ražo Kanādā, u.t.t.
Ķīnā tiešām ražo līdzīgas pasažieru lidmašīnas, ražotāju sauc Xian, bet lidmašīnas ir An-24 analogi un to tālākas versijas. Pēdējām jau tiek izmantoti tie paši Pratt & Whitney dzinēji, līdzīgi, kā virknei Krievijas ražotajām lidmašīnām un helikopteriem, vismaz to eksporta versijās.
Un šeit jau ir gudri cilvēki šo to pakomentējuši, varēji jau nu pacensties vismaz tos izlasīt. piem. superbrutto precīzi norāda, ka šai segmentā (turbopropeleru, kas ir lēnāki, bet efektīvāki-ekonomiskāki/ekoloģiskāki mazās distancēs) jau nav īstas alternatīvas.
Bija pirms gadiem 10-20 vēl tādi ražotāji kā SAAB un Foker, bet SAAB vienkārši pārtrauca ražot, Foker nobankrotēja. nekā cita īsti nav, ja neskaita Krievijas ražojumus (faktiski nekā jauna pēdējos 20 gados) un to analogus.
0
alise_j > peterizzz 07.12.2010. 02.54
Cienītie K.&R., nevajag daudzmaz saturīgu diskusiju pieklājīgā portālā devalvēt no pozitīvi amatieriskas uz negatīvi diletantisku.. Kāds tiešām domā, ka AirB. lidmašīnu modeļus nolūko internetā pēc bildēm un cenas? Pašiem vien ar tām lidmašīnām vien kādreiz nāksies lidot, tāpēc labāk mieriniet sevi ar domu, ka katrā lidkompānijā ir zinoši profesionāļi, kas seko līdz industrijai un ir lietas kursā par tehnoloģijām un arī iespējamām problēmām.
Var strīdēties par servisu, krāsojuma estētiku un beņķu materiālu, tomēr gribētos ticēt, ka arī AirB. kompānijā, lai kāda tā būtu, lidojumu tehniskā puse tiek uzraudzīta visaugstākajā līmenī. Galu galā, ja izrādīsies, ka salona dehermetizācijā vainojams ražošanas defekts, kanādieši atlīdzinās visu līdz pēdējam (Kanādas) dolāram un nomainīs tās durvis visām piegādātajām lidmašīnām. Paldies Dievam, ka nevienam sirdslēkme no tā visa neuznāca.
0
Anda Burve-Rozīte > peterizzz 07.12.2010. 08.24
Pilnīgi piekrītu. Lai ko domātu par airB vadību un mazākuma akcionāru, personāls ir ļoti profesionāls. Tikai viņiem vajadzētu šo situāciju skaidrot arī saliktos sakārtotos teikumos, nevis divos vienkāršos nepaplašinātos, jo drošība ir lidsabiedrības lielākais pluss un reputāciju ar šādiem gadījumiem iedragā ļoti ātri. Cilvēkiem tomēr ir bail lidot, tas nav viņu dabiskais stāvoklis.
0
peterizzz > peterizzz 08.12.2010. 00.39
Man prieks, ka cienījamajiem komentētājiem ir pārliecība par airBaltic profesionālismu. Mēģināšu to aizņemties savā nākamajā lidojumā ar Bombardieru lidmašīnu. Ja neizdosies, iespējams, ka saturīga diskusija ar pieklājīgu stjuarti mani nomierinās.
0
Andris Pirvics 06.12.2010. 19.01
It kā šīs lidmašinas esot bijušas domātas citai aviokompānijai, bet tā no tām atteicās, jo bija šis defekts. Airbaltic vienkārši ar defektu pa lēto paņēma.
0
photocom 06.12.2010. 17.45
beim dritten Mal, Berthold
Piloten möglicherweise nicht Sauerstoffmasken Kleid
defekte Flugzeug
und auf den Boden pom pom
0
photocom 06.12.2010. 17.17
Die neuen Flugzeuge airBaltic technische Probleme
Berthold, die die gleiche fliegen wollen, wird
Guten Flug
0
(Jānis Kalnbergs,Kai 06.12.2010. 17.03
Protams kad AirBaltic pirka lidmashiinas ar defektu jo taas bija leetaakas.Tapat kaa braakeeta prece veikalaa ir nocenota.
0
garausiitis 06.12.2010. 16.25
Interesanti ,kapēc tieši Bombardier ?
6
alise_j > garausiitis 06.12.2010. 16.38
Visdrīzāk tāpēc, ka ekonomiskas, ekspluatācijā lētas lidmašīnas kategorijā līdz 80 pasažieriem. Nav jau daudz variantu šajā segmentā. Gribēji IL-114?
Tie Q400 ir gana daudz saražoti, vienīgi 2007. gadā bija vairāki incidenti problēmas ar nolaišanās šasijām, par laimi neviens negāja bojā, un tā rezultātā SAS pilnībā izvāca Q400 no savas flotes. Tas gan bija iepriekšējais Q400Dash8 modelis, cerēsim ka Q400NextGen tās nepilnības ir izlabotas … (2008 gadā SAS atkal pasūtīja 27 gab. jaunas Q400NextGen savai flotei).
0
garausiitis > garausiitis 06.12.2010. 17.00
Paldies , sapratu . Jautājums – vai iepriekš nebija novērotas problēmas ar hermetiskumu?
0
Anda Burve-Rozīte > garausiitis 06.12.2010. 23.46
Ja atmiņa neviļ, SAS no flotes izvāca visus Q400 pēc tam, kad bija 3 piezemēšanās negadījumi. Vietā bija dīls, ka SAS un meitas varēs lētāk iepirkt jaunas lidmašīnas, kas bija Q400 NextGen + SAS kompensācija bija miljards SEK. airB tobrīd vēl bija SAS daļa un bija priecīgi droši vien tikt pie garantētām jaunām lidmašīnām ar labiem līzinga nosacījumiem (aviācijā lidmašīnas parasti līzē, cik zinu, tāpat kā smalkās automašīnas līzē uz zemes). Internetos klīst baumas, ka šie nav vienīgie airB negadījumi ar Q400 jauno paaudzi. Q400NG airB maksāja baltu naudu, ar ko tika izskaidrota bilances uzlabošana “uz papīra”(zīmolu darījums, kad airBaltic un vēl 5 preču zīmes nonāca Flika īpašumā, neko lāga nemaksājot, bet uzrādot lielu peļņu uz papīra, kas bija svarīga bankām, lai finansētu airB lielos darījumus). Noskatījos Jāņa Vanaga “videoskaidrojumu” šovakar un nesaprotu: izliekas, ka neapjēdz, cik situācija nopietna, vai cer, ka, kā ierasts, viss nobeigsies tāpat?
0
dainis > garausiitis 07.12.2010. 00.29
saprotams, ka gribas kādu “rozīnīti”, bet lidmašīnas nav kartupeļi, ko var nopirkt katrā tirgū. Konkurence bieži vien ir nosacīta, sevišķi tad, ja strauji paplašinot maršrutu skaitu ir vēlēšanās strauji palielināt lidmašīnu parku. Par airbaltc cenu gan neko nezinu, arī par bilances uzlabošanu nav ko piebilst, bet skaidrs ir tas, ka izvēloties šādas lidmašīnas (propeleru, ne reaktīvās) airbaltic ir izvēlējies mēģināt lidojuma cenu samazināt, cerot, ka īsajos reisos klienti nepievērsīs uzmanību nedaudz ilgākajam lidojuma laikam. neesmu pētījis, bet pieņemu, ka lidojot uz Berlīni, Briseli, u.t.t. ar šīm lidmašīnām varētu būt kāds 20-50 min ilgākas, kas pie kopējā patērētā laika nav īpaši būtiski.
Par to, ka SAS nodrošināja airbaltic iespēju iegādāties lētāk, tam gan es ticētu. pats SAS šīs lidmašīnas nevar izvēlēties PR dēļ, lai kā paši ticētu šo lidmašīnu kvalitātei (t.i. neizvēlēšanās nav rādītājs kvalitātei). jebkurā gadījumā šīs nebūt nav kāds nevienam nevajadzīgas lidmašīnas. Q400 (nav gan dati cik no tām ir “uzlabotās” NextGen) ir pasūtītas 389, no tām piegādātas 322 (oktobra dati), kopā šīs sērijas (Dash 8) jau izgatavotas pāri par 1000. Salīdzinājumam līdzīgie Foker 50/60 tika izgatavoti tikai 213, SAAB 340 un SAAB 2000, tika izgatavoti kopā kādi 520.
Jāpiebilst gan, ka gan SAAB, gan Foker ir ievērojami mazāks negadījumu skaits, t.sk. bojāgājušo skaits, bet vai tas ir būtiski proporcionāli mazāks neesmu rēķinājis.
0
esmeralda_se > garausiitis 07.12.2010. 11.32
Vienīgo reizi, kad nācās ar šo brīnumu lidot, atceros ar diezgan lielu nepatiku – ausis bija ciet vēl nākamajā dienā… Iespējams, ne velti.
0
Juris Millers > garausiitis 07.12.2010. 18.44
Nu nez, man tie Q400 patīk daudz labāk par Fokkeriem – labāks gaiss, labaka gaisma, vairāk vietas, mazak trokšņa. Un salīdzinot ar Fokker 50, Q400 is ātrāks, nevis lēnāks.
0
alise_j 06.12.2010. 15.37
Kas vēl nav redzējuši, kā izskatījās tā 14. septembra Lufthansas avārijas nosēšanās ar Kariņa kungu uz borta – laipni lūgti paskatīties… Lūk tur patiešām IR visa degviela pirms tam “jāiztērē” gaisā, lidinoties pa apli!
Limks:
http://www.youtube.com/watch?v=E2m-rDee8Iw
2
Kristaps_ > alise_j 06.12.2010. 17.04
Paldies par video, oioioi
0
j_priednieks > alise_j 11.12.2010. 00.07
skaista nosēšanās :)
0
alise_j 06.12.2010. 15.26
Kāds Flika virtuves puisis vai meita nevar paskaidrot, kāpēc lidmašīnas ir izdevīgāk līzingot no “Nordic Aviation Capital AS” (NAC), nevis ņemt naudas kredītu bankā un pašiem nopirkt? Bankas procenti ir augstāki nekā tiem no NAC? Un, protams, interesanti, kam pieder tas NAC? Ka tik ne …?
0