"Rīgas satiksme" varētu pārņemt maršruta mikroautobusus
33Saistītie raksti
Viedoklis /
20. novembris
Vairāk dienasgaismas mācību iestādēs!
Viedoklis /
24. septembris
Rīgā samazinās dzimstība. Cēloņi, sekas un risinājumi
Viedoklis /
17. septembris
Satversmes tēvi un Krievijas kara ministra piemineklis
Viedoklis /
30. augusts
Lojalitātes atvaļinājums
Komentāri (33)
juhans 26.11.2010. 07.02
“… mainīt pārvadājumu sistēmu RD mainīt liek arī Eiropas Savienības noteikumi, kas NEPAREDZ šāda veida transportu pilsētās.”
Neparedz vai aizliedz? Šķiet, abi jēdzieni būtiski atšķiras.
0
boss 25.11.2010. 20.08
valynx Mikriņi spēj būt lētāki tikai tādēļ, ka piedāvā daudz sliktāku servisu un zemāku drošību, turklāt nosmeļ klientus pašvaldības transportam
===
Nu gan mels!
Mikriņi nav nekādi pašdarināti zemas drošības rati, bet sērijveidā ražotas mašīnas, kas atzītas par piemērotām un drošām publiskai satiksmei. Serviss – labs, lēts, izdevīgs.
Atņem klientus pašvaldības transportam? RS paši vainīgi pie tā, galvenokārt dēļ dārgajām biļetēm, dēļ tā, ka man iepriekš jāizdomā, kur es varēšu nopirkt e-talonu. RS nepārprotami vēlas brutāli atņemt klientus mikriņu firmām!
0
boss 25.11.2010. 19.56
opinionmarisjonovs Turklāt Rīgas mikriņos nemaz tik traki ar biļešu nedošanu nav — cik esmu prasījis vienmēr iedod, dažreiz kāds šoferītis varbūt šķībāku seju parāda, bet vienmēr dod biļeti.
===
Mana pieredze ir, ka šoferīši biļetes izsniedz bez prasīšanas.
P.S. Ikdienā pārvietojos gandrīz tikai ar mikriņu (noteiktā maršrutā).
0
Maija 25.11.2010. 18.53
Mikriņi spēj būt lētāki tikai tādēļ, ka piedāvā daudz sliktāku servisu un zemāku drošību, turklāt nosmeļ klientus pašvaldības transportam (mikriņi vienmēr piebrauc pieturā tieši pirms attiecīgā autobusa, tad ilgi stāv neļaujot pilsētas transportam iebraukt pieturā). kamēr tas notiek, ļoti daudzi nogaida. pārsvarā pensionāri, skolēni, māmiņas ar maziem bērniem un visi tie kuriem nepatīk, ka mikriņā kājās stāvošo pakaļas ir tieši sēdošo sejas augstumā, turklāt tikai dažu centimetru attālumā. Ne jau visiem patīk ostīt citu pakaļas.
Fakts ir tāds, ka mikriņi nosmeļ maksātspējīgāko braucēju, jo pieturā pārsvarā paliek tie, kuri bez dotācijas nevar iztikt. Līdz ar to visa pašvaldības transporta rentabilitāte samazinās un tev, Mellais, un arī man nākas segt strapību, lai gan abi kā šķiet šo transportu izmantojam stipri reti.
Bet varēja taču par to dotāciju naudu nopirkt papildus busus, palaist kādas jaunas līnijas, vēlāk beigt darbu utt. kaut kā stulbi sanāk vai ne?
3
snjuu > Maija 25.11.2010. 20.39
“Fakts ir tāds, ka mikriņi nosmeļ maksātspējīgāko braucēju, jo pieturā pārsvarā paliek tie, kuri bez dotācijas nevar iztikt.”
===
Ja ar pilniem (pamatā) busiem RS nespēj konkurēt ar mikriņiem (un prasa dotācijas), tad jāsecina, ka šiem ir pamatīgas problēmas ar saimniekošanu, savukārt, vēlme atbrīvoties no mikriņiem ir drīzāk negodīgas konkurences pasākums.
0
gints_dzelme > Maija 25.11.2010. 23.25
Nu interesanti gan, kā mikriņi, kas taviem vārdiem runājot “piedāvā daudz sliktāku servisu un zemāku drošību” un arī maksā lēti, var nosmelt maksātspējīgāko publiku RS transportam?? Pēc loģikas taču maksātspējīgajai publikas daļai kā reiz būtu jāizvēlas dārgais, lielisko servisu un augsto drošību piedāvājošais RS transports?..
0
lailabidzane > Maija 26.11.2010. 09.20
.
valynx teiktajā nav pretrunu, varbūt mazliet neveikla struktūra.
1. “Mikriņu” pakalpojuma serviss un drošība neapšaubāmi ir zemāki kā RS.
2. “Mikriņi” ar ļoti lielu ticamību nodokļus maksā stipri mazāk kā RS.
TAS ĻAUJ PIEDĀVĀT ZEMĀKAS CENAS.
Un taisnība ir arī par maksātspējīgās publikas (pareizāk – tās, kurai IR JĀMAKSĀ) izvēli par labu “mikriņiem”. RS apkalpošanā atstājot tos, kuri ir saņēmuši atlaides un atvieglojumus.
Neskatoties uz augstāk teikto, MONOPOLS IR KAITĪGS!!!
0
gints_dzelme 25.11.2010. 14.05
Jā, protams, mikriņi tādi un šitādi -krieviski, biļetes nedodod, u.tml… Bet, ja man jāizvēlas, vai no Zolitūdes līdz Katedrālei aizbraukt 15 min. par 40 santīmiem (mikriņš) vai 30 min. par 70 santīmiem (autobuss) – kā jums liekas, ko es izvēlos? :)
0
kdaljajev 25.11.2010. 13.44
Kāpēc vispār izsniedza licenzes.Vajadzēja no paša sākuma organizēt šāda veida pārvadājumus.Tagad,kad ir zaudējumi pēkšņi pamodās,parēķināja cik konkurenti nopelna un sāka domāt kā uzlabot savu finansiālo stāvokli.Galvenais lai neciestu pasažieri un nepaaugstinātos cena.Tā jau var ķerties pie taksistim,apbedīšanas firmas arī ļoti daudz.RD ir pie strādāt,lai papildinātu budžetu.
0
dace_ampermane 25.11.2010. 13.35
par Rigas Satiksmi neko labu nedomāju, bet ja pārņemtu, varbūt, ka varētu tikt vaļā no tās maršrutku mūzičkas
0
mxblack 25.11.2010. 13.25
Labi, ka man tajās bundžās nav jākāpj. Nedrošāku satiksmes līdzekli par tiem pārbūvētajiem desu vāģiem es vairs iedomāties nevaru. Ne velti ES tādus neatdzīst. Tādus braucamos vēl izmanto Krievijā, Indijā un Afrikā. Attīstītākās valstīs neko tādu pat iedomāties nevarētu. Bet mēs esam pieraduši ne pie tādām vien “ekstām”. Ir taču jāatīsta normāls sabiedriskais transports, ne šāds ekstremāli bīstams pārvietošanās veids.
1
Mareks Klavins > mxblack 26.11.2010. 00.20
Bija reiz tāda latviešu filma – “Par mīlestību pašreiz nerunāsim”. To pašu gribētu teikt par Rīgas Satiksmes nodomiem – “Par RS pašreiz nedomāsim”.Man personīgi tie šajā brīdī neinteresē tāmdēļ, ka dziļš riebums un kauns par tām braucošajām miskastēm – mikroautobusiem, kas patiešām ir raksturīgas dažādām trešās kategorijas, vai bezcerības valstīm, nomāc vēlmi iedziļināties RS nodomos. Vien vēlme šo plandraku kolonnu redzēt dodamies kādas nebūt Kišiņevas, vai Astrahaņas virzienā.
Dažreiz es ar šo pārvietošanās līdzekli dodos uz Jūrmalu, bet, jāsaka, ka šajos maršrutos mikroautobusu stāvoklis ir caurmērā apmierinošs, bet vienalga, kad iedomājos, ka man būtu jāpaņem kāds somu vai vācu draugs līdzi, tad es šausmās sarktu un bālētu. Nevis tāpēc, ka mums nav naudas, vai ir maziņš, bet tāpēc, ka tā ir tāda netīrās padomju komunalkas sērga, kas sen jau ir jāiznīdē saknē.
0
ivetina 25.11.2010. 12.09
..Baraņņiks informēja..
..skaidroja Barbaņņiks..
0
astra_ozo 25.11.2010. 11.51
Pagaidām mikriņi ir tādi, ka pat ar zemāku cenu nespēj mani pievilināt. Izgrabējuši, bez bremzēm un amortizatoriem, ar latviski nerunājošiem un biļetes negribīgi NEdodošiem šoferiem, salonā krievu mūzika, šoferis pa ceļam vēl pamanās uzsmēķēt un pelnus bērt uz citiem auto. Brauc pārkāpjot noteikumus, bet vai kāds ir manījis, ka viņus kāds sodītu? Ja avārija, tad vainīgs vienmēr ir cits, jo vecie mafiozie blati sistēmā palīdz.
Tādi mikriņi mums nav vajadzīgi.
0
kigurs 25.11.2010. 11.07
Nodokļu maksāšanas arguments diemžēl nav nopietns. Kāda jēga, ja RS ar vienu roku maksā nodokļus, bet ar otru plēš dotācijas un nesamērīgi ceļ cenas. Uzskatiet, ka mikriņiem ir pazemināts PVN un IIN. Turklāt Rīgas mikriņos nemaz tik traki ar biļešu nedošanu nav — cik esmu prasījis vienmēr iedod, dažreiz kāds šoferītis varbūt šķībāku seju parāda, bet vienmēr dod biļeti. Maskavā mikriņā uzprasīju biļeti, tur visi, kas bija busiņā uz mani izbrīnā ilgi skatījās kā uz citplanētieti.
2
astra_ozo > kigurs 25.11.2010. 11.52
Krievijas līmenis vēl nav sasniegts – te nu jāpiekrīt…
0
anete_raugule > kigurs 25.11.2010. 12.36
Bet RD uz to tiecas ;) Nils arī pilsētas pārstāvniecību plāno uz Maskavu pārcelt.
0
kigurs 25.11.2010. 11.02
Pašus mikroautobusus diez vai Bemhens gribēs pārņemt. Vecos mikiņus to īpašnieki varēs iesālīt, RS paņems kredītus un pieprasīs dotāciju palielināšanu, lai varētu sarīkot «konkursu». Cenas, protams, vairs nebūs kā mikriņos. Ušakovs, protams, turpinās uz papīra atbalstīt veloceliņus un novietnes, lai pa pilsētu ar velo būtu neiespējami pārvietoties un RS varētu turpināt iesākto kursu.
0
silvija_vitina 25.11.2010. 11.01
un vai šajos maršrutniekos arī uzstādīs e-uzpariktes? un kontrolieru desants to uzraudzīs tikpat nadzīgi? un biļetes cena būs x, bet pie šofera x+y? un būs arī visādas dienas, mēneša, viena maršruta utt? un būs arī personalizētās? vaiiiiiii, ku daudz jautājumu!
To, kas notiks, kad RS klūs par monopolistu, es nejautāju… to var arī nojaust.
0
pavluts 25.11.2010. 10.59
Ja arguments mikroautobusu satiksmes saglabāšanai privātjiem pārvadātājiem ir to zemākā cena, tad noteikti ir jāpiemin tas, ka zemāka cena ir iespējama tikai tāpēc, ka netiek izsniegtas biļetes, šoferi un pārējais privāto uzņēmumu personāls algu saņem aploksnēs.
Es neaizstāvu ideju monopolizēt pasažieru pārvadāšanas nozari, bet atgādinu, ka šķietami zemākajai biļešu cenai ir otra medaļas puse.
0
gundega_heiberga 25.11.2010. 10.26
Ar zaudējumiem strādājošs saimnieks pārņems pelnošu uzņēmumu – tālāko iedomāties nav grūti.
0
disassociative 25.11.2010. 10.24
Lai cenu līmenis kristos, ir jābūt konkurencei. Ja konkurence mākslīgi tiek iznīdēta, tad cenas aug. Jau šobrīd ir lētāk bērnus uz skolu nogādāt un pašiem uz darbu nokļūt ar savu auto.
2
ivetina > disassociative 25.11.2010. 11.55
Nekas- uzliks iebraukšanas maksu Rīgas centrā un dabūsi maksāt!
0
disassociative > disassociative 25.11.2010. 13.15
Man, par laimi, nav centrs. Ne skolas, ne darbs, ne mājas.
0
mary75 25.11.2010. 10.22
Monopolozācija un konkurences iznīcināšana neizbēgami cels cenas, viss tas galīgi garām, RD grib zem sevis savākt visu.
0
ievuliitis 25.11.2010. 10.04
“”Rīgas satiksme” varētu pārņemt maršruta mikroautobusus”
Un paaugstināt tiem cenas.
Maršruta taksometros cena ir zemāka, kā sabiedriskajā transportā. Lai atpelnītu priekšvēlēšanu drudzī pensionāriem dotu iespēju braukt par velti, jāmeklē, kur lai ņem ieņēmumus. Tāpēc – atņemsim privātajiem!
0
Dancis 25.11.2010. 09.40
Tā kā Rīgas satiksmei krītas ieņēmumi un ar katru gadu jāmaksā arvien vairāk par e-talonu sistēmas apkalpošanu, šāds solis ir neizbēgams.
Tikai kas notiks ar cenām? šobrīd izdevīgāk ir pārvietoties ar mikroautobusu, jo cena ir 50 santīmi. Domāju, ka šada cena pēc pārņemšanas vairs nebūs, cenu novienādos uz 70 santīmiem.
Bet ir arī gaišā puse – varbūt beidzot mikroautobusu vadītāji izsniegs biļetes un nodokļi tiks nomaksāti.
1
Riekstlauzis > Dancis 25.11.2010. 11.12
Arī valsts uzņēmumi ir tā dēvēto pvn shēmu klienti, tā, ka nav garantijas, ka ievērojami pieaugs nomaksātie nodokļi.
0