Pasažieru vilcienu iegādes konkursā tālāk virza visus trīs pretendentus
37Saistītie raksti
Īsumā /
4. augusts
Latvija vienā lappusē
Jauns bizness /
7. aprīlis
Multiinstrumentālisti
Radars /
13. marts
Radars Latvijā
Īsumā /
6. decembris 2021
Latvija vienā lappusē
Komentāri (37)
nelda_k 21.09.2010. 23.19
Izskatās, ka RVR vilciens būtībā būs Fraņču “Bombardier Elektrovilciens AGC” kuram lampiņas ieskrūvēs Rīgā :)
Bombardier AGC izskatās arī daudz labāks (gan dizainiski, gan tehniski) par “Stadler”(Šveice).
Esmu pa Vāciju un Austriju ar tādu braukājis – perfekts agregāts un ja jau pedantiskie vācieši šādus “Bombardier AGC” izvēlas tad jau laikam labākā izvēle tā ir :) pie nosacījuma, ka RVR nesadirsīs iekšu ar kādu sava nelietojamu “dizaina parauga krēslu” kādi ir tagad ielikti rekonstruētajos vecajos elektrovilcienos.
http://parrvr.lv/lv/public/agc/view?forward=news
0
maija_br 15.09.2010. 07.38
Izskatās, ka serde ir sapuvusi. VEFā bija ļoti labi izglītoti profesionāli speciālisti. Arī materiālā un teholoģiskā bāze bija laba. VEFam vajadzēja ļaut pilveidoties atbilstoši jaunajām iespējām.
0
garausiitis 14.09.2010. 11.13
Klau jaunieši , kurš ir bijis kādreiz iekšā RVR? Es savulaik biju nedaudz saistīts ar to uzņēmumu un kā šodien atceros , tad pie tēraudliešanas ceha ( kas bija būvēts 19 gs.!!!!) varēja dabūt pa velti gāzēto ūdeni… atgādināšu ,ka tagad ir 21. gadsimts. Man aizdomas ,ka tur pēc atmiņām nu galīgi nevilka uz modernu ražotni….
0
andrejs_kirsis 13.09.2010. 21.34
Andriev, kur tad Dīzeļu rūpnīca paslēpās?
0
nette_feldy 13.09.2010. 19.59
Trīs lietas
1) PV konkursa Nākamajā kārtā uzvarēs ZEMĀKĀ cena, kuģu lieta nesanāks jo ir EIROPAS NAUDA (atšķirība no Rīgas zemās grīdas tramvaja)
2) RVR būvēs licencētu Bombardier vilcienu, un viņiem jāpiedalās konkrursā tāpat kā pārējiem, PV prasa lai viņi darbojas kopā ar Bombardier, tāpēc ka viņi šādus EIROPAS STANDADTA vilcienus nav būvējuši
3) RVR ir būvējusi, būvē un vēl kādu brītiņu būvēs vilcienus
PPS. Tā kā konkurss ir ar vismaz 2 sakarīgiem pretendentiem, tad cena būs labāka kā Igauņiem
1
astra_ozo > nette_feldy 13.09.2010. 21.21
Cerēsim… :)
0
andrejs_kirsis 13.09.2010. 19.32
Kad es jaunībā strādāju RVR par konstruktoru, klīda baumas par automotrisi. Kad es tagad skatos, kādi tukši vilcieni iet garām, rodas jautājums, vai tiešām ir nepieciešamība dzenāt tos tukšos vagonus šurp un turp?
2
ltvpanorama > andrejs_kirsis 13.09.2010. 19.45
automotrisi starp citu uzbūvēja..ar britu motoru..braukaja uz ērgļiem..tad cieta avārija..pēc tam pasažieru pārvadajumus tajā virzienā slēdza un paziņoja ka motrise ir neremontējama..bet, ja cilvēki dzīvo Jelgavā, tad acīgākie var viņu pamanīt no rītiem kursējam krustpils virzienā un pārvadājam dzelzceļa strādniekus..
0
daina_tabuna > andrejs_kirsis 14.09.2010. 09.28
Šaize tāda, ka viens reiss ir tukšs, bet nākamais tāds, ka tamburā mazāk vietas kā šprotu bundžā. Tad jau labāk lai statistiski tie ir par 50-60% pilni :-)
0
maija_br 13.09.2010. 19.13
Godmanis nogremdēja VEFu. Godmaņa vadībā tika pieņemti visstulbākie likumi par kolhozu likvidēšanu. Rozes laikā likvidēja cukura ražošanu. Uzskaitījumu var turpināt bezgalīgi. Vajadzētu izvērtēt mūsu bāleliņu nopelnus un pateikt visai sabiedrībai kas viņi patiesībā ir.
1
Riekstlauzis > maija_br 13.09.2010. 22.08
VEFu nenogremdēja Godmanis, bet 50 gadi atrautībā no pasaules tirgiem. VEFs bija tehnoloģiski tik atpalicis, ka tehnoloģiskā bāze būtu jābūvē no nulles. Jā, bija pārmācāmi speciālisti ar labām pamatzināšanām, taču kurš tajā laikā gribētu ieguldīt sabrukušas impērijas nomalē ar nemieru vai pat konfliktu draudiem.
0
maija_br 13.09.2010. 19.07
Iespējams, ka RVR viss pasūtījums ir par smagu. Tomēr tas būtu izdevīgi ne tikai RVR, bet arī Latvijai. Vagonu rūpnīcai vajadzētu uzticēt vismaz vienu daļu pasūtījuma.Iepējams otru daļu pasūtījuma varētu pildīt kāds cits. Ieguvēji būtu visi.
0
zigis 13.09.2010. 19.01
Valsts pasūtija Meļņikam kara kuģus, kurus būvē Vācijā. Šoreiz jābūt garantijām, ka vilcienus tiešām būvēs Rīgā, nevis Francijā. Problēma, ka RVR tehnoloģiski atpaliek par 40 gadiem. Ka tikai atkal neiznāk starpniecības pasūtījums nr.2, kā ar Meļņiku.
1
ltvpanorama > zigis 13.09.2010. 19.07
ā re če nu..kāds experts pieredzējis pamodies:) padzīvojies pie dažādu partiju kampējiem lasīs nu lekciju kā to gešefti labāk brūķēt..kirštein..pastāstiet labāk par Latvijas Balzāma privatizāciju vai Lakuča performancēm Latvijas ekonomikā..un beidziet te jaunatnei prātu maitāt..
0
andris Bērziņš 13.09.2010. 18.11
neviens nav izkodis to, ka RVR dzīvo uz PV subsīdijām, (Zasulauks) un ne jau vagoni ir lielākais iepirkuma gardums, bet gan, ritošās daļas remonti jaunajam un vecajam sastāvam. Pašlaik RVR daļēji piederošais Zasulauks ir gadu saņem milzu subsīdijas no dotētā pasažieru vilciena unt ā arī nav motivēts iziet “brīvā” tirgū.
0
Riekstlauzis 13.09.2010. 16.54
Nosapņoju, ka konkurss ir patiešām koruptīvu interešu caurvīts. Viens grupējums ir sarunājis ‘bonusu’ ar vienu ārvalstu konsorciju, cits grupējums tur roku uz pulsa rvrā..
Te gan cīnoties, lai uz vilciena būtu ‘RVR’ uzrakstiņš, nevjadzētu palaist aizmirt pieredzi ar Rīgas Kuģubūvētavas ‘Latvijā ražotajiem’ vācu kuģiem. Varu derēt, ka uz tik mazu pasūtījumu neko vairāk kā iekšējās apdares brīgādi nodarbināt nav izdevīģi. Viss tāpat nāks no ārvalstīm. Tādēļ labāk paņemt lētāko.
0
daina_tabuna 13.09.2010. 16.07
Godīgi sakot pašlaik ātriem un kvalitatīviem pārvadājumiem trūkst ne tikai vilcieni, bet arī sliedes, kas nebūtu uzļurkājušās tā, lai pa tām tie modernie vilcieni varētu braukt. Jo pat nemodernie velkas kā grūsni kurmji. Un ne jau tāpēc, ka nespētu, bet tāpēc, ka nedrīkst, lai neapkristu ar ripuļiem uz augšu.
0
mxblack 13.09.2010. 16.01
Es domāju ka atkal te darbojas korupcija, to mēs zinām labi. Tomēr ir jācer ka mūsējiem izdosies. Bet augstāk minētais izteikums par datorizēto iekārtu pārzināšanu ir ļoti augstprātīgs un muļķīgs apgalvojums. Speči arī pēc RVR pamešanas noteikti bez darba nesēdēja un tādi nav muļķi, visu apgūst ātri. Nevajag to datorizēto darba galdu pielīdzināt reaktīvā iznīcinātāja, vai kosmosa kuģa pilotēšanai. Ja kādam tā šķiet, tad viņš pats dzīvo akmens laikmetā. Arī mūsu rūpnīcā visa apstrāde un presēšana notiek ar datorizētajiem darba galdiem. Cilvēki ar tiem iemācās apieties daudz ātrāk, nekā ar tim vecajiem lūžņiem, kuriem tiešām bija milijons visādu knifu, kurus bija jāapgūst. Uz tiem strādā arī veci tantuki. Digitālie kontrolieri tikai atvieglo darbu un to paveic ļoti precīzi.
0
raivis763 13.09.2010. 15.39
Lai veicas visiem, bet izskatās, ka RVR sevi dzen stūrī. Izvēloties sadarbību tikai ar Francijas uzņēmumu “Bombardier Transport France S.A.S. RVR var radīt sev paši grūtības gadījumā, ja vinnētājs būs cits no pretendentiem.
Jebkurš no uzvarētājiem būtu sadarbojies ar RVR un izmantojis RVR piederošo infrastuktūru.
0
bonbon68 13.09.2010. 15.03
Tas ir tikai acu aizmālēšanai! Nākamajā kārtā izdomās 101 iemeslu lai atšūtu RVR. Šeit valda tikai PLL bandas nolikumi un ultimāti.
0
mary75 13.09.2010. 14.57
Nu, manuprāt, te nu gan priekšroka būtu jādod RVR, tas nāktu par labu gan Latvijas ekonomikai, gan atdzīvinātu šo ražotni.
Nezinu, kādu iemeslu dēļ, bet, tam visvairāk, kā dzirdēts, pretojas TB pārstāvji, aizbildinoties, ka RVR nespēs pildīt šo pasūtījumu, kaut arī, RVR apgalvo, ka sadarbībā ar to Francijas firmu noteikti spēs.
Manuprāt, pat, ja kaut kādā ziņā tie pārējie divi sola it kā nedaudz ko labāku, šoreiz atdod šo pasūtījumu ārzemniekiem būtu graujošs sitiens Latvijas rūpniecībai.
šis ir tas gadījums, kad neliela protekcionisma deva nāktu tikai par labu.
13
Una Grinberga > mary75 13.09.2010. 15.12
Nevar nepiekrist nevienam Tavam apgalvojumam, tomēr ir viens liels būtisks BET – kur tad tie speciālisti mums radīsies, kas strādās RVR? augsta līmeņa inženieri, mehāniķi, kas prot strādāt ar jaunām tehnoloģijām? lai augstskola varētu sagatavot sakarīgu pirmo speciālistu “kalvi” vajag vismaz 5-7 gadus, bet tad jau vagoniem jābūt gataviem.
Ir tikai pozitīvi, ka stimulē pašmāju ražošanu, bet tas ir jādara tajās jomās, kur jau ir kvalificēts darbaspēks un “know-how”. To otro var pārņemt no frančiem, bet ar to pirmo ir ļoti grūti! Plus, jāskatās arī vai nākotnē tam visam ir perspektīvas – ja nav, tad tā ir nelietderīga resursu šķērdēšana!
0
mary75 > mary75 13.09.2010. 15.18
Es tā domāju, ja jau viņi piedalās konkursā, gan jau viņi pārdomājuši, ko un kā.
Bez tam, vēl 20 gadus atpakaļ RVR strādāja daudzi ļoti kvalificēti specialisti, gan jau vēl kādi dzīvi, iespējams, var savākt, un tie var strādāt pēc kāda īsa pārapmācības kursa, ja nē – šoreiz būtu tā reize, kad varētu arī importēt no ārzemēm, ir taču arī tā franču puse, domāju, tiem ir šie specialisti, katrā ziņā, palaist garām tādu iespēju pacelt kādreiz vienu no vadošajhām rūpnīcām būtu žēluma gals.
0
Una Grinberga > mary75 13.09.2010. 15.41
1) Nu, korumpētās valstīs ir izplatīta ‘starpnieku shēma’: starpnieks piesakās tenderā, (pateicoties sakariem) novinnē to, un nodod to apakšuzņēmumiem. Protams starpība tiek paturēta. Šādā veidā parasti uzcenojums ir augstāks, jo sava daļa ir jāsaņem gan starpniekam, gan reālā darba darītājam, gan tendera valsts pārstāvjiem.
2) Ja mēs pieņemam, ka tiem RVR spečukiem jau pirms 20 gadiem bija 30-40 gadi, tad tagad viņiem ir 50-60 gadi. Pieļauju, ka prasmes strādāt ar kompjuterizētām iekārtām un robotiem viņiem nav. Un to nedēļas laikā arī nevar apgūt. Lai arī esmu optimists, šoreiz esmu gana skeptisks! Ja vēl pirms 15 gadiem bija gan kapitāls, gan cilvēkresursi, tad tagad resursi ir izzuduši, lai nozari atdzīvinātu ar vienu mazu stimulu.
0
ievuliitis > mary75 13.09.2010. 16.04
Atceroties kuģubūves rūpnīcas uzvaru iepirkumu konkursā par jaunu kuģu iepirkumu Latvijas armijai, nasing spešal arguments par starpniecību izklausās ļoti ticams.
0
photocom > mary75 13.09.2010. 16.12
Lablatvijišiem shēma izstrādāta
saņem naudu – pasūtījums ārzemēs
pie meļņika
visu atdod kontaģentiem
kuģubūvetavā moldāvi da horvāti
netīros maznaudīgos darbus dara
savu spečuku nav un nebūs ne tehnoloģijām jaunām ne
personālam apmācībai
rvr tā pati bilde
divdesmit strādnieku
20 inžttecniskie
uzņēmums PLL rokās
0
astra_ozo > mary75 13.09.2010. 18.09
Dzerim
Požarnovs no sliktās Tēvzemes jau atteicās no komisijas locekļa goda. Ko Vēl sagribēsi?
Neko Par RVR nezinu, vai viņiem ir profesionāli darbinieki, vai vispār ir vēl cik necik lielas ražošanas jaudas – bijušajā teritorijā tagad ir Elkors :))) (Cik simboliski, vai ne? ;) ) Vai nesanāks kā ar visu prezidentu konsultantu Meļņika k-gu?
Divi jautājumi:
Cik pamatots ir lielais Latvijas mērogiem pasūtījums?
ja uzvarēs RVR, vai ražošana notiks Latvijā?
0
ltvpanorama > mary75 13.09.2010. 19.03
sorry..,dzeri..RVR ir tikai nosaukums..cehi un rabotjagas..virsbuvi jau viņi uztaisīs, bet kas attiecas uz agregātiem..vilces dzinējiem, kompresoriem utt ir XX gs. 50 gadu tehnoloģijas ..ja nāktu Bombardier..un teiktu ka Rīga taisam fabriku uz RVR bāzes..tad būtu ok, bet viņi tā nedarīs jo būvēt tehnoloģijas uz vietas vienam mazam mazbānītim neviens to nedarīs.. savādāk būs liela piķa izmešana par čuguna taburetēm…
0
mary75 > mary75 13.09.2010. 20.31
Kā jūs visu jau iepriekš tik labi zināt?
Ka RVR vairs neko nevar, ka tā tikai shēma, utt?
Es dzirdēju interviju ar kādu no tās RVR, viņš gan apgalvo pretējo.
Vispār, kamēr nav pierādījumi, ka viņi neko nevar, utt., es izeju no pieņēmuma, ka Latvijā vēl, tomēr, kaut ko var, un, ja ko ražos, lai tas ir kaut Meļniks, kaut pats nelabais, vienalga labi.
Un kāds Latvijai labums, ja pilnīgi visu ražos Spānijā?
Nu, lai ražo kaut vai tās virsbūves te, nu un?
Tikai, lai Meņikam netiek?
to es nesaprotu.
0
astra_ozo > mary75 13.09.2010. 21.20
dzerim
Meļņiks neko nebūvēja. Uzvarēja AM konkursu, bet kuģus būvēs Holandē vai Francijā. neredzu nekādu vajadzību, lai šadi tipi pelnītu ar starpniecības palīdzību. Dzeri, kā Tu tā…neko nezini…
0
mary75 > mary75 13.09.2010. 21.25
Par to es zinu, bet, tev ir pierādījumi, ka ar RVR būs taisni tā?
Man nav.
Pie kam ABU jau uzrakstīja, ka te figurē ES nauda, un tā, kā ar kuģiem, šoreiz nav iespējams.
0
Una Grinberga > mary75 13.09.2010. 22.21
=> dzeris49
Pēc Tava pieņēmuma pie mums vēl var arī mikroautobusus, radioaparātus u.c. štelles var ražot, jo pirms daudziem daudziem gadiem to darīja. Remontēt nenozīmē būvēt – no RVR ir palicis tikai rūpnīcas nosaukums. Patiesībā tas ir servisa cehs, kur mehāniķi maina skrūvītes.
Patiesībā es mazāk baidos, kas Meļņikam no tā tiks vai netiks, bet gan par to, ka tiks saražoti brāķi (Bombardier, kā “know-how”, lai vinnētu konkursu, RVR, kā starpnieks un kāds apakšuzņēmums Baltkrievijā, kas reāli izdara darbu). Pēc tam Bombardier pateiks, ka viņi nenes nekādu atbildību, jo par to atbild RVR. RVR noraustīs plecus un pateiks “sorry!”. Solītie nodokļi aizplūdīs uz citām valstīm nevis paliks šeit un mēs varēsim vizināties ar saviem brāķiem par 144 milj. Vot tas mani satrauc!
0
mary75 > mary75 13.09.2010. 22.51
Var jau būt, nestrīdos, ļoti žēl, ja tā – 20 gadu laikā viss sagrauts totāli, neko vairs nevaram, to vajadzēja mācēt izdarīt.
0
sanitai19 > mary75 14.09.2010. 08.10
Būs tāpat kā ar e-taloniem un citu, ko vietējie bāleliņi paraksta ar ārzemju spečukiem. Maksāsim atspērušies uzpumpētos ciparus paaudžu paaudzēm.
0
h_ilmars 13.09.2010. 14.53
Lai RVR cilvēkiem veicas. Nākamā kārta tāpat būs par cenu, tākā RVR ir iespējas pamēroties spēkos ar Spāņu (CAF) un Šveiciešu(Štadler, kuri vinnēja iguanijā) kolēģiem.
0