Karš, kovids, klimats • IR.lv

Karš, kovids, klimats

Triennāles laureātes Loretas Švaikauskienes monumentālais Dzelzs priekškars, kas veidots kā robeža starp kara agresiju un civilizēto pasauli. Foto – Kristīne Madjare
Veronika Viļuma

Ar moto Quo vadis? vērienīgā Rīgas Starptautiskā tekstilmākslas un šķiedras mākslas triennāle piešķir materialitāti sāpīgām tēmām

No filigrāniem sērkociņu kastītes izmēra foto rāmīšiem skatītāju uzlūko dažāda gadagājuma sieviešu un vīriešu portreti. Vieni smaida, citu skatiens veras tālumā. Darbs, kas sākotnēji atgādina nostalģiskus fragmentus no ģimenes albuma, izrādās britu mākslinieces Kārenas Gārfenas (Caren Garfen) piemiņas zīmes antisemītisma upuriem. Viņu vidū ir savulaik koncentrācijas nometnēs, arī Rīgā, bojā gājušie un ļaudis, kuri zvērīgos veidos nogalināti vēl pavisam nesen. Īsās biogrāfijas iedur apziņā kā ar adatu, ar kuru tās zīda diegiem izšūtas.

Abonē žurnāla digitālo versiju un atbalsti kvalitatīvu žurnālistiku!


Ja esi jau abonents, lūdzam autorizēties ar savu e-pastu.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu