Kad uz milzīgo Latvijas karogu AB dambja mastā skatās no apakšas, tas šķiet biedējoši liels. Lai 20 metrus garais un desmit metrus platais karogs turētos pie 60 metrus augstā, Turcijā ražotā masta, tajā ievērta kārtīga biezuma ķēde. Karogu pilsētai uzdāvināja biedrība Latvijas karogs, bet pašvaldība tā uzturēšanu nodevusi kompānijas Reck pārziņā. «Šis projekts ir kā bērns,» pastāsta kompānijas būvniecības projektu vadītājs Igors Tkačenko, kurš ikdienā rūpējas par plīvojošo valsts simbolu. Katru dienu viņš vai kāds no kolēģiem atbrauc uz dambi pārliecināties, vai ar karogu viss kārtībā. Un katrās brīvdienās kāds no kolēģiem neattaisot aliņu — jo jābūt gatavam reaģēt. Ja iegriežas pārāk stiprs vējš, karogs jālaiž lejā. Laika prognozēm Igors un kolēģi seko līdzi portālos Windguru un Meteo.lv un reizēm, ja vajadzīgs, sazinās arī ar lidostas speciālistiem. «Vējš ir lielākais karoga ienaidnieks,» saka Igors. Ja laika prognozes sola brāzmas 12 m/s, karoga komanda kļūst piesardzīga. Pie 15 m/s laiž zemē. Pēc pašreizējām prognozēm izskatās, ka karogs varētu netikt pacelts Lāčplēša dienā, Igors skumji noplāta rokas, bet cer, ka prognozes tomēr mainīsies.
Igors Tkačenko, karoga aprūpētājs
Igors Tkačenko pie Latvijas karoga AB dambī. Foto — Jānis Pipars
Abonē žurnāla digitālo versiju un atbalsti kvalitatīvu žurnālistiku!
Ja esi jau abonents, lūdzam autorizēties ar savu e-pastu.