Lai iekarotu savu vietu biznesā, Alvis Bukovskis gadu strādāja pa 15 stundām diennaktī, bet tagad viņa ģimenes uzņēmums ir lielākais rūpnieciski izšūto un austo etiķešu ražotājs Baltijā
Desmit gadu laikā uzņēmuma Des-tra-Label datu bāzē sakrājušies vairāk nekā 10 tūkstoši dažādu etiķešu un uzšuvju dizaina paraugu. Sākot ar pašmāju firmu logotipiem uz darba apģērbiem, turpinot ar Latvijas Olimpiskās izlases sporta tērpu uzšuvēm un beidzot ar etiķetēm Ferrari, Hugo Boss, Pierre Cardin un citiem pasaulslaveniem zīmoliem. Izrādās, zīmolu ražotāji etiķetes saviem produktiem paši neizgatavo. Vēl interesantāk – uzņēmumu, kas ražo šīs etiķetes, pasaulē ir krietni mazāk nekā pašu zīmolu. Viena no šīm ražotnēm iekārtojusies Ziemeļvidzemē, pusceļā starp Alsviķiem un Alūksni. Tā sākās 2000.gadā, kad Alvis Bukovskis ar sievu Līgu aizņēmās no radiem naudu un par diviem tūkstošiem latu nopirka amatieru izšūšanas mašīnu.
Nozares specifika ir tāda, ka darbs notiek tikai pēc pasūtījuma. «No klientiem elektroniski saņemam logotipu zīmējuma formātā. Vienkāršu bildīti, kura pēc tam jāpārstrādā specifiskās izšūšanas vai aušanas programmās, kas tiek ievadītas mašīnās. Bet, tēlaini izsakoties, visiem visu vajag vakar. Tātad pirmais nozares kritērijs ir termiņi. Nākamais – kvalitāte, kas ir tikpat būtisks,» stāsta uzņēmuma īpašnieks Alvis Bukovskis.
Noteicoša loma te ir tehnoloģijām. Ar katru gadu to nozīme un loma pieaug, cilvēkam arvien vairāk atstājot vienīgi tīri mehāniskas darbības un iekārtu uzraudzību. Precīzu pasūtījuma izpildi, protams, nodrošina pieredze. Un nozīme ir izejvielām, tāpēc ar Destra zīmolu Ķīnā tiek ražoti aptuveni 700 dažādu toņu speciāli izšūšanas diegi. Uzņēmuma noliktavā nepārtraukti pieejamas vismaz 20 spoles no katra toņa, jo jārēķinās, ka jebkurā brīdī tās var būt nepieciešamas.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.