Pieprasa atklāt “airBaltic” patiesā labuma guvējus • IR.lv

Pieprasa atklāt “airBaltic” patiesā labuma guvējus

17

Kamēr nav skaidrības, valsts nav gatava ieguldīt naudu aviokompānijā

„Valstij ir nepieciešams dokumentāls apstiprinājums par “airBaltic” privātā akcionāra BAS maksātspēju un patiesajiem labuma guvējiem, kas stāv aiz šī uzņēmuma. Bez šīm garantijām valsts nevar uzņemties risku “airBaltic” ieguldīt nodokļu maksātāju līdzekļus,” pēc valdības sēdes teica Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (Vienotība).

Valdības vadītājs informēja, ka valdība joprojām kā prioritāro izskata variantu par proporcionālu pamatkapitāla palielināšanu, tāpēc valdība uzdevusi Satiksmes ministrijai un „Prudentia” turpināt sarunas ar BAS un „Latvijas krājbanku” par nodomu protokola parakstīšanu par valsts iesaistīšanos „airBaltic” pamatkapitāla palielināšanā un kompānijas finansiālās situācijas stabilizēšanā, informē premjera preses sekretārs Mārtiņš Panke.

Satiksmes ministrija informēja, ka pretēji iepriekš izteiktajai piekrišanai, Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) nav pilnībā izpildījis valdības izvirzītos nosacījumus, tādēļ „Prudentia” turpina pārrunas ar BAS par to izpildi un atsevišķiem punktiem, kur atklājušies būtiski papildus riski.

Tāpat valdības sēdē, uzklausot ziņotājus, konstatēts, ka BAS neatklāj patiesā labuma guvējus, joprojām nav iesniedzis virkni nepieciešamos apliecinājumus, tai skaitā „airBaltic” 2010. gada pārskatu.

Preses konferencē pēc valdības sēdes „Prudentia” norādīja, ka, pirms lemt par naudas ieguldīšanu „airBaltic”, valstij jāgūst pietiekama pārliecība par šo ieguldījuma atbilstību valsts interesēm un par to, ka BAS rīcībā ir patiešām ir pietiekami finanšu resursi, ko proporcionāli valsts ieguldījumam investēt „airBaltic” pamatkapitālā.

Ņemot vērā situācijas attīstību ar „airBaltic”, valdība papildus izvērtē arī citus valsts līdzdalības veidus, jo ir svarīgi saglabāt Latvijas pozīciju aviācijas nozarē un turpināt attīstīt Rīgas lidostu kā reģionālo aviosatiksmes centru. Tāpēc valdība uzdevusi Satiksmes ministrijai un „Prudentia” turpināt strādāt pie alternatīviem risinājumiem. Kā viens no alternatīvajiem risinājumiem tiks apsvērta arī valstij piederošo „airBaltic” kapitāldaļu pārdošana.

Kā ziņots iepriekš, valdība 23.augustā pieņēma konceptuālu lēmumu iesaistīties „airBaltic” finanšu situācijas stabilizēšanā, izvirzot virkni nosacījumu. Finanšu konsultantam „Prudentia” tika dots uzdevums vienoties ar BAS par „airBaltic” vadības maiņu, grozījumiem uzņēmuma statūtos, akcionāru līguma izmaiņām, panākot, ka akcionāru attiecības regulē Komerclikuma nosacījumi, kā arī par Rīgas lidostas saglabāšanu kā „airBaltic” bāzes lidostu. Izpildoties šiem nosacījumiem, valdība pauda gatavību apsvērt sekojošus scenārijus – pārņemt no BAS tā īpašumā esošās „airBaltic” kapitāldaļas vai kopā ar privāto akcionāru proporcionāli palielināt aviokompānijas pamatkapitālu.

Aviokompānijā „airBaltic” Latvijas valstij kā vairākuma akcionāram pieder 52,6% kapitāldaļu, savukārt privātajam akcionāram Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) – 47,2%.

Latvijas valdība ir piesaistījusi finanšu konsultantu „Prudentia”, lai izvērtētu „airBaltic” finanšu situāciju un lemtu par turpmāko aviokompānijas darbību.

 

Komentāri (17)

oskaar 21.09.2011. 00.24

Patiesā labuma guvēji droši vien ir tepatapiņās vien blakus.
Turklāt- kas tur bija stāstījis Dombrovskim , ka vedot sarunas par AirBatic daļu pirkšanu, un uz jautājumu ar ko ved sarunas, atbildējis- ar Šķēli!

Es spēju saprast, ka kaut kad, tālā senatnē, kad vienīgais Latvijā ietekmīgais cilvēks bija Lembergs- toreiz Šķēle bija kā revolucionārs, kurš “cēlās” sagraut Lemberga vienpersonisko diktatūru.
Piecēlās, paņēma pusi, un ar to arī aprobežojās. Tad sāka strādāt “Uz sevi”.
Pēc tam Repše arī mēģināja- bet nebija gatavs tik daudz bāzt savās kabatās, kā viņam piedāvāja, un viņu vienkārši noēda. Pierādīja, ka kredīts Swedbankā ar mazliet mazāku procentu likmi kā parastiem pilsoņiem ir korupcija, bet kredīts Belokoņa bankā ar vispār fantastiskiem nosacījumiem vienkārši izbeidz publiskās diskusijas par Repšes kredītiem.
AirBaltic lietas rezultāts mums skaidri parādīs- vai tie, kuri tika ievēlēti nupatējās vēlēšanās, tik tiešām kaut ko spēj lemt (ja nespēj- tad norāda konkrētus līgumu punktus un ierosina lietas par šādu nodokļu maksātājiem neizdevīgu līguma nosacījumu iestrādāšanu līgumā), vai patiesībā ir tikai to pašu AŠ2 + AL izdomāto shēmu īstenotāji.

+5
-1
Atbildēt

0

austrisv 20.09.2011. 21.29

Gan jau patiesais labuma guvējs iespējams ir puķu andris,un gan jau vēl kāds no oligarhiem, jo neba par velti pārdeva Valmieras pienu, lai ieguldītu , iespējams, naudu AB pamatkapitālā vai arī to AB nopirktu, jo nauda jau tagad ir.

+6
-2
Atbildēt

3

    egfoto > austrisv 20.09.2011. 23.04

    Jūs duma vai kā? :)
    Izklausās, ka uzzinot vēlēšanu rezultātus, esat krītot galvu apdauzījusi.

    Tač pus Latvijas jau zina, kuri ir patiesie labuma guvēji, domāt Snoras īpašnieki, faktiski valdība laiku velk, gaidot kāda būs nākošā koalīcija.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 21.09.2011. 15.34

    Donst!
    Man prieks, ka laikam esmu trāpījusi ar īpašniekiem, ja tāda reakcija no donst puses.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > austrisv 21.09.2011. 01.36

    >donst13
    Jūs, kā arī šobrīd 3 Jūsu piekritēji, droši vien par sevi esat ļoti augstās domās. Citus nosaucat par dumiem, par krītot galvu apdauzījušiem. …
    A pats Jūs esat ..nu- ne ļoti patīkams sarunu biers, lai neteiktu rupjāk… Ja Jums ir kaut kas konkrēts sakāms, tad lieciet galdā, nevis glupi apsaukājat citus, kuriem varbūt nav tādas informācijas bāzes, kā Jums.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Kinskis 20.09.2011. 20.22

Ja Fliks, kas ir Vācijas pilsonis un skaitās biznesmenis – aviācijas nozares speciālists (tātad – persona, kurai būtu jāstāv ārpus politikas – vēl jo vairāk citā valstī), uzsāka darbības, kas noritēja vienā taktī ar dažu labu Latvijas politisko spēku priekšvēlēšanu kampaņām, tad patiesā labuma guvējus tā kā varētu nojaust. Cita lieta – kā to pierādīs.

+5
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu