Nedrīkst bremzēt mediju politikas pamatnostādnes pašvaldību ietekmē • IR.lv

Nedrīkst bremzēt mediju politikas pamatnostādnes pašvaldību ietekmē

27
Foto: Ieva Lūka, LETA

Zaļo un zemnieku savienība mēģina kavēt informatīvās vides sakārtošanu

Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) izplatītais paziņojums pirms Latvijas mediju politikas pamatnostādņu 2016.-2020.gadam izskatīšanas 8.novembra Ministru kabineta sēdē ir klaji centieni panākt lielāku pašvaldību izdevumu ietekmi. Tas sasaucas ar šī gada jūlijā Latvijas Lielo pilsētu asociācijas vēstuli Ministru prezidentam un Kultūras ministrijai (KM), arī tajā teikts, ka pašvaldības nevar ierobežot informācijas sniegšanā.

Tas ir pretrunā ar ilgi visu ieinteresēto pušu darba rezultātā tapušo, KM paspārnē izstrādāto mediju pamatnostādņu principiem, kuros skaidri teikts, ka pašvaldību un citu publisko personu finansēti vai pilnīgā vai daļējā kontrolē esoši informatīvie izdevumi un citi komunikācijas kanāli neveic komercdarbību reklāmas tirgū.

Tas rada nevienlīdzīgu konkurenci neatkarīgajiem privātajiem drukātajiem medijiem, apdraudot demokrātijas pamatprincipu – viedokļu daudzveidību.

Mediju politikas pamatnostādnēs ir skaidri definēts, ka jāpilnveido un jāprecizē normatīvais regulējums, kas nosaka pašvaldību pienākumu informēt sabiedrību. Par informēšanu nevar tikt uzskatīta pašvaldībās pozīcijā esošo partiju pašslavināšanās, kad nav līdzvērtīgas iespējas izteikties opozīcijai.

Turklāt lielākā daļa pašvaldības izdevumu nodarbojas ar klaju žurnālistikas imitāciju, publicējot reportāžas no skolām, kultūras un sporta pasākumiem, pārdomu un viedokļu slejas, intervijas, receptes, jokus, labo darbu aprakstus, utt., veidojot sabiedrisko domu sev vēlamā virzienā, kas īpaši izceļas pirms vēlēšanām.

Par negodīgu konkurenci jau pirms gada norādījusi Konkurences padome.

Pēc tās atzinuma, izdodot pašvaldību informatīvus izdevumus par budžeta līdzekļiem un konkurējot ar privātajiem laikrakstiem, kuru pastāvēšana dažādu iemeslu dēļ jau tā apdraudēta, jo turpinās iedzīvotāju aizplūšana no reģioniem, interneta lietotāju skaita palielināšanās, lasīšanas paradumu maiņa un maksātnespējīgas auditorijas palielināšanās laukos.

Latvijas Žurnālistu asociācija uzskata par nepieņemamiem ZZS centienus bremzēt KM izstrādāto Latvijas mediju politikas pamatnostādņu ieviešanu.

Komentāri (27)

dzeris49 08.11.2016. 12.13

Visiem tiem pašvaldību laikrakstiem jau sen nav nekāda sakara ar žurnalistiku, vistīrākā propaganda, kas maksā, tas pasūta mūziku, vai tas būtu Rīgā, vai Ventspilī, vai Liepājā, vai Jelgavā.

Un viss par nodokļu maksātāju naudu.

+3
-1
Atbildēt

1

    Anonīms > dzeris49 08.11.2016. 13.23

    ne gluži, džeri. Ir pietiekami daudz tāda informācija, kas ir noderīga.

    Šorīt pa radio tika ziņots, ka RD – visu karsti ienīstā Ušakova RD apmaksā 116 eur – auklīšu naudu- mēnesī tām ģimenēm , kam nav iespējams dabūt vietu b/d.

    Vienmēr ar interesi izlasu savas dzimtās mazpilsētas domes avīzi – jo tur ir tā informācija, kas specifiski aktuāla ir tikai konkrētai pašvaldībai.

    Tas, ka vienlaicigi notiek pie varas esošo pašslavināšanās – tā arī ir tiesa.

    Kad ceļoju – ieslēdzu vietējos tv kanālus – interesanti – ko runā utt. Un lūk – arī ārzemēs ir pašvaldību raidījumi an tv, gan radio, gan drukātie izdevumi

    0
    0
    Atbildēt

    0

nomale 08.11.2016. 17.30

Pašvaldību laikraksts būtībā ir pašvaldības vadītāju reklāma par pašvaldību iedzīvotāju naudu.

Gribat informēt iedzīvotājus par pašvaldības aktualitātēm? Priekš tā ir domāti pašvaldību iepirkumi.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu