Igaunijas bāzē dislocēsies vācu spēki, Lietuvā – ungāru
Vācija otrdien Emari gaisa bāzē Igaunijā pārņēma Baltijas gaisa telpas uzraudzības misiju, vēsta Igaunijas raidkorporācija ERR. Savukārt Šauļos, Lietuvā, 31.augustā NATO Gaisa telpas patrulēšanas misiju Baltijas valstīs pārņems Ungārijas gaisa spēki.
Ungārijas spēkiem šī būs sabiedroto 39.misija rotācijas kārtībā, bet pirmā reize, kad Ungārijas Gaisa spēki iesaistās NATO patrulēšanas operācijā, nodrošinot drošas debesis virs Igaunijas, Latvijas un Lietuvas, paziņojusi Ungārijas vēstniecība Latvijā.
Līdz ar pašreizējo NATO spēku rotāciju Baltijas gaisa telpas uzraudzībā iesaistītais kontingents tiek samazināts no 16 iznīcinātājiem līdz astoņiem, no kuriem četri atradīsies Emari gaisa bāzē un četri Šauļos.
Vācijas gaisa spēki Baltijas gaisa telpu uzraudzīs ar četriem iznīcinātājiem “Eurofighter”. 1.septembrī Šauļu bāzē misiju pārņems Ungārijas kontingents ar četriem iznīcinātājiem JAS-39 “Gripen”, kas šonedēļ jau ieradās Lietuvā, ziņo LETA. Tur atradīsies arī apmēram simts karavīri.
Iepriekšējos četrus mēnešus Latvijas, Lietuvas un Igaunijas gaisa telpas uzraudzības misiju vadīja Lielbritānijas gaisa spēki, kas atgriezīsies savā bāzē Skotijā.
No Baltijas valstu iestāšanās aliansē 2004.gadā līdz pagājušā gada aprīlim patrulēšanas misiju rotācijas kārtībā nodrošināja četras lidmašīnas no Lietuvas Gaisa kara spēku bāzes Šauļos. Reaģējot uz Krimas aneksiju un Krievijas agresiju Ukrainā, NATO misija paplašināta līdz 16 iznīcinātājiem, kas tika dislocēti Šauļos, Emari bāzē un Malbrokas bāzē Polijā.
Šoruden Baltijas valstu gaisa telpas patrulēšanas misijā iesaistīto lidmašīnu skaitu samazināja līdz astoņiem iznīcinātājiem – četriem Emari bāzē un četriem Šauļu bāzē.
Šauļu bāzē pašlaik dislocēti Itālijas un Norvēģijas karavīri un astoņas kara lidmašīnas – četri Norvēģijas iznīcinātāji “F-16” un četri Itālijas iznīcinātāji “Eurofighter Typhoon”.
NATO iznīcinātājiem aizvien biežāk jāpavada Krievijas militārās lidmašīnas, kas lido bez iepriekš saskaņota lidojuma plāna, ar izslēgtiem automātiskajiem atbildētājiem un neuztur radiosakarus ar lidojumu vadības centriem.
Komentāri (32)
lno 27.08.2015. 08.38
Vito Vilks @VitoVilks 2h2 hours ago
Lietuvā šodien ieradīsies pirmais RailBalt.vilciens no Polijas, pa jau pabeigto slieżu ceļu. Mēs turpinām pirkt vecās igauņu lokomotīves.
0
lno 27.08.2015. 09.18
Lūk, kā V plāno sasniegt NATO paredzētos 2% aizsardzībai – uz papīra:)
Finanšu ministrija rosina saistīt robežsargus ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, kas ļautu ātrāk sasniegt NATO noteiktos standartus – 2% no iekšzemes kopprodukta aizsardzībai. http://financenet.tvnet.lv/zinas/573365-piesaistot_robezsargus_brunotajiem_spekiem_atrak_varetu_sasniegt_2_no_ikp_aizsardzibai
1
Charlie Hebdo > lno 27.08.2015. 09.55
lno
Finanšu ministrija rosina saistīt robežsargus ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem
Nespēju iedomāties, ka čeka pieļautu, ka robežsardze nebūtu pakļauta Kozlovskim.
0
latvijas_valsts 26.08.2015. 19.13
Gan vācu Eurofighter, gan arī ungāru (pēc izcelsmes zviedru) JAS-39 “Gripen” ir vājāki par Krievijas analogiem MiG-35:
https://ru.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen#.D0.A3.D1.87.D0.B0.D1.81.D1.82.D0.B8.D0.B5_JAS_39_.D0.B2_.D0.B8.D0.BD.D0.B4.D0.B8.D0.B9.D1.81.D0.BA.D0.BE.D0.BC_.D1.82.D0.B5.D0.BD.D0.B4.D0.B5.D1.80.D0.B5_MMRCA
un tas gan ir labi. Zinot latvisko dabu, jau paredzu, ko dažs labs iebildīs, ka krievu lidmašīnas krīt un esot sliktākas. Bet ja es lūgšu nosaukt avāriju gadījumus ar MiG-35, latviskais mietpilsonis neko nespēs, jo parasti latvietis pelēkais pat nezina, kas ir Google. Nu bet vienalga, pat ja kritīs, tad ne jau uz krievu galvām.
2
klusais > latvijas_valsts 28.08.2015. 09.45
F-22 :) :) :)
0
Dodo > latvijas_valsts 26.08.2015. 19.24
Paskat, aviācijas eksperts pamodies, hahaha…
0