Koalīcijas deputāti pārmet RS nepatiesu reklāmu izplatīšanu • IR.lv

Koalīcijas deputāti pārmet RS nepatiesu reklāmu izplatīšanu

13
Foto: Ieva Čīka, LETA

Lūdz NEPLP izvērtēt šis reklāmas, kas skan Latvijas Radio

Vairāki koalīciju pārstāvošie Saeimas deputāti vērsušies pie Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) ar aicinājumu izvērtēt Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” (RS) reklāmu par biļešu cenu palielināšanu sabiedriskajā transportā atbilstību likuma normām.

Deputāti aicina vērtēt, vai šādas reklāmas izplatīšana Latvijas Radio ēterā atbilst sabiedrisko mediju uzdevumiem un misijai, aģentūru LETA informēja “Vienotības” preses sekretāre Laila Timrota.

Vēstuli NEPLP parakstījuši deputāti Vilnis Ķirsis (V), Juris Šulcs (V), Aldis Adamovičs (V), Lolita Čigāne (V), Atis Lejiņš (V), Ainārs Mežulis (ZZS) un Andris Vilks (VL-TB/LNNK).

Vēstulē deputāti norāda, ka reklāmā, “kurā mēģināts attaisnot Rīgas domes lēmumu krasi paaugstināt braukšanas maksas tarifus Rīgas sabiedriskajā transportā, paustā informācija ir klaji nepatiesa un sabiedrību maldinoša”.

“Vēršam jūsu uzmanību, ka pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” reklāmā paustie apgalvojumi, ka “Latvijas valdība nevēlas iesaistīties galvaspilsētas sabiedriskā transporta finansēšanā” un “Rīgas dome saglabās visas esošās atlaides – pensionāri, skolēni un invalīdi arī turpmāk varēs braukt par velti” ir klaji nepatiesi un sabiedrību maldinoši,” NEPLP norāda deputāti.

RS no valsts budžeta ir saņēmusi un turpina saņemt valsts dotāciju atsevišķu pasažieru grupu, tai skaitā invalīdu pārvadājumiem Rīgā, akcentē deputāti. Saskaņā ar Satiksmes ministrijas sniegtajiem aprēķiniem par 2014.gadu RS dotācijā no valsts saņēmusi 4,7 miljonus eiro, 2013.gadā – 4,9 miljonus eiro, bet 2012.gadā – 6,2 miljonus eiro, akcentē parlamentārieši.

Deputāti atgādina, ka saskaņā ar Reklāmas likumu reklāmai jābūt likumīgai, patiesai un objektīvai, tā veidojama saskaņā ar godprātīgu reklāmas praksi. Likumā tāpat noteikts, ka sabiedrību maldinoša reklāma ir aizliegta. Savukārt saskaņā ar Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu audio un audiovizuālā komerciālā paziņojumā drīkst izmantot tikai patiesas atsauksmes vai apstiprinājumus, vēstulē NEPLP norāda deputāti.

Tāpēc viņi aicina padomi izvērtēt RS “nepatieso un maldinošo informāciju saturošās reklāmas” atbilstību Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma un Reklāmas likuma normām, kā arī šādas reklāmas izplatīšanas Latvijas Radio ēterā atbilstību sabiedrisko mediju uzdevumiem un misijai.

RS četrās Latvijas radiostacijās ir izvietojusi audioreklāmu, lai izskaidrotu sabiedrībai, kā veidojušās jaunās biļešu cenas, kā arī informēt par domes noteiktajiem braukšanas atvieglojumiem, pastāstīja RS.

Reklāma izvietota Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 4, radio “Skonto” un “Super FM”. Līgumu RS ar minētajām stacijām noslēgusi bez reklāmas kompāniju iesaistes.

Paredzēts, ka reklāma radiostacijās skanēs līdz 1.februārim, kad spēkā stāsies jaunās biļešu cenas. Tās izmaksas ir 13 000 eiro, ko pilnībā segs RS.

 

Komentāri (13)

zanE. 28.01.2015. 15.33

…papildinot – reklāmā tiek skandēts, ka bezmaksas braukšana tiks nodrošināta pensionāriem, nenorādot, ka tas attiecas tikai uz rīdziniekiem….

….lauku pensionārs, braucot uz Stradiņiem, var iedzīvoties pamatīgā soda naudā…

+6
0
Atbildēt

0

vilburs 28.01.2015. 15.02

SC un Ušakovs līdzīgi kā viņa krievu draugs putinvoldis sprauž batonus jeb izplata propogandu.

+5
0
Atbildēt

3

    kristaps_freimanis > vilburs 28.01.2015. 15.47

    Nejauc lietas, šamie nodarbojas ar meliem, nevis propagandu. Propaganda ir vnk kaut kā popularizēšanas pasākums.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    uldis_rats > vilburs 28.01.2015. 19.46

    Tu savukārt jauc propagandu ar reklāmu

    0
    0
    Atbildēt

    0

    kristaps_freimanis > vilburs 28.01.2015. 22.48

    Propaganda ir nedaudz cits reklāmas paveids. Faktiski propaganda ir sociālā reklāma.

    0
    0
    Atbildēt

    0

kristaps_freimanis 28.01.2015. 15.45

“”kurā mēģināts attaisnot Rīgas domes lēmumu krasi paaugstināt braukšanas maksas tarifus Rīgas sabiedriskajā transportā, paustā informācija ir klaji nepatiesa un sabiedrību maldinoša””

===

Nesaprotu, kāpēc vēršas NEPLP. Ar patērētāju tiesībām (tostarp meliem reklāmās) nodarbojas PTAC.

+4
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu