Rīgas vicemērs dod mājienus par iespējamu cenu celšanu
Valstij būtu jāpalielina atbalsts “Rīgas satiksmei” (RS), pretējā gadījumā ir iespējama braukšanas maksas palielināšana, otrdienas rītā LTV izteicās Rīgas vicemērs Andris Ameriks (GKR).
Pēc Amerika vārdiem, nākamā gada valsts budžets un attiecīgi tā ietekme uz pašvaldības budžetu “izskatās smagi”, jo Rīgai esot “iezīmēti” ieņēmumu bāzes zaudējumi aptuveni 19 miljonu eiro apmērā. Šādos apstākļos Rīgas dome savu budžetu plānojot pieņemt tikai nākamā gada 27.janvārī, lai precīzi saprastu, kādi pašvaldībai gaidāmi ieņēmumi un kādi būs nepieciešamie izdevumi, vēsta LETA.
Budžeta diskusiju kontekstā būšot arī jāsaprot, kāda būs pašvaldības funkcija galvaspilsētas sabiedriskā transporta nodrošināšanā. Taujāts, vai ar to Ameriks vēlējies pateikt, ka Rīgas sabiedriskais transports kļūs dārgāks, politiķis atbildēja, ka to noteikti analizēs – RS analizēs, cik naudas uzņēmumam nepieciešams, lai saglabātu visas atlaides, kas noteikti netikšot likvidētas, un cik lielus līdzekļus varētu saņemt no valdības par nerīdzinieku pārvadāšanu, par kuriem pašlaik no valdības esot plānoti tikai 5 miljoni eiro.
Rīgas sabiedriskā transporta cenu palielinājumu izslēgt nevar, bet to nevar arī droši apgalvot, piebilda Ameriks.
Savukārt no Ministru prezidentes Laimdotas Straujumas (Vienotība) teiktā šorīt varēja noprast, ka uz papildu līdzekļiem Rīga īpaši var necerēt.
Straujuma atzīmēja, ka atsevišķas pašvaldības, arī Rīga, vēlas iedzīvotāju ienākumu nodokļa sadalījuma maiņu par labu pašvaldībām no 80% līdz 81%. Politiķe uzskata, ka tas būtu izdevīgi tikai turīgajām pašvaldībām – Rīgai, tai pieguļošajām pašvaldībām un pāris lielākām pilsētām, tāpēc valdība piedāvā nevis mainīt proporciju, bet gan mērķētāku atbalstu dotāciju veidā un pamainītu iemaksu proporciju pašvaldību līdzekļu izlīdzināšanas fondā.
Paralēli Straujuma sola, ka nākamgad valdība beidzot piedāvāšot pašvaldību līdzekļu izlīdzināšanas sistēmas reformu, kuras rezultātā “varētu būt”, ka 16 pašreizējiem līdzekļu donoriem “dzīve varētu kļūt vieglāka”.
Pirms aptuveni gada Rīgas pašvaldība jau bija iecerējusi palielināt braukšanas maksu nerīdziniekiem līdz 1,20 eiro par braucienu, taču plāni uz gadu tika atlikti.
Ameriks stāstīja, ka pašvaldības budžeta tēriņus nākamgad palielinās valsts lēmums par 40 eiro palielināt minimālo algu, jo pašvaldībai būšot jāatrod nauda, lai paceltu algas saviem darbiniekiem, piemēram, bērnudārzu audzinātāju algas tikšot palielinātas par 25 līdz 50 eiro mēnesī, lai saglabātu ienākumu atšķirību starp minimālās algas saņēmējiem un kvalificētākiem darbiniekiem.
(papildināta ar L.Straujumas viedokli)
Komentāri (19)
Austras koks 25.11.2014. 08.41
Tas ir kaut kas ārptātīgs, cik naudas tiek grūsts Rīgas satiksmē. Varbūt kāds varētu aprēķināt un salīdzināt ar citām pilsētām, cik ir transporta vienību uz iedzīvotāju, cik ir reisu/nobraukto km uz iedzīvotāju, cik proporcionāli no satiksmes organizācijas budžeta ir pašu nopelnītais, un cik – dotācijas, cik ir viena nobrauktā kilometra pašizmaksa, cik ir administrācijas izmaksas, kādi izmaksu posteņi proporcionālā lieluma ziņā būtiski atšķiras, utt. Varbūt tad parādīsies kāda skaidrība, vai tas, kas notiek RS ir normāli, vai arī tomēr RS vadība ir jānomaina, un no atlaistās vadības jāpiedzen zaudējumi un varbūt pat vēl cietumā jāiesēdina.
3
klusais > Austras koks 25.11.2014. 18.19
Patreizējās situācijas pamatakmens tika ielikts 2004.gadā ar šo lēmumu –
http://www.diena.lv/arhivs/atbalsta-ttp-apvienosanu-ar-rigas-satiksmi-12011042
Pie tālāka savu roku ir pielikuši tai skaitā kā JL , tā TB/LNNK un beidzot protams SC ar kompāniju. Bet vienojošais personāžs ir Bemhens …
0
zanE. > Austras koks 25.11.2014. 10.02
….2014.gada 30.jūnijā apstiprinātais Rīgas satiksmes 2013.gada finanšu pārskats:
https://www.rigassatiksme.lv/files/final-30_06_2014-rs_2013-15_07_2014.pdf
https://www.rigassatiksme.lv/lv/par-mums/finansu-raditaji/
2013.gadā no 150,1 miljona pasažieru par pilnu samaksu pārvadāti tikai 30% no kopējā pasažieru skaita jeb kopumā 45 miljoni cilvēku. 27,4 miljoni pasažieru jeb 25% pārvadāti ar daļējām atlaidēm, bet 45% jeb 67,7 miljoni pasažieru pārvadāti bez maksas.
0
Valdis Eiserts > Austras koks 25.11.2014. 11.02
Šie 45% izskatās stipri pārspīlēti, īpaši ja tiek apelēts pie neRīdzenieku pārvadāšanas. Vai Amerika-Ušakova pirmsvēlēšanu kampaņas būtu jāapmaksā neRīdzeniekiem?
0
Fikseris 25.11.2014. 08.58
Normāli. Dumjie rīdzinieki balsoja par blēžiem un populistiem un saņem tieši to, par ko balsoja. Grieķijas variants.
Šis arī ir kārtējais piemērs ka krievi nav gatavi dzīvot modernā, demokrātiskā civilizācijā. Viņi vienkārši nesaprot kas ir pilsoniskā atbildība un normāla politika.
0
Uģis 25.11.2014. 08.31
Laikam jau Rīgas bankrots tuvojas straujāk kā prognozēts!
0