Skolotājs mastā • IR.lv

Skolotājs mastā

4
SIA Belmast valdes loceklis Anatolijs Precenieks pašlaik atrodas izvēles priekšā — par uzņēmumu sākuši interesēties zviedri. Ko darīt?

Daugavpils uzņēmums Belmast savulaik no Baltijas izkonkurēja skandināvus, bet nu Krievijā viņu sakaru torņi kotējas kā mersedess autotirgū 

Protu montēt Belmast torņus – tā dažos Krievijas reģionos cilvēki raksta CV, lai apliecinātu savu kvalifikāciju. Specializētajos interneta forumos vietējie dalās pieredzē, kā Daugavpilī ražotos metāla torņus samontēt vislabāk, kādi instrumenti tam nepieciešami. «Mēs tur esam zīmols ar augstu prestižu. Gandrīz kā mersedess autotirgū,» ar smaidu saka SIA Belmast valdes loceklis Anatolijs Precenieks. 

Tieši grandiozie un vērienīgie projekti Krievijā, Baltkrievijā, Kazahstānā un Turkmenistānā ļāva uzņēmumam attīstīties krīzes laikā. Citi ražotāji uzņēmumus slēdza vai pārprofilēja, Belmast darbinieku skaits no 150 pieauga līdz 300, bet apgrozījums no sešiem miljoniem latu 2008.gadā – līdz gandrīz 11 miljoniem 2011. Pašlaik Baltijā tam īstu konkurentu vairs nav un faktiski viss saražotais tiek eksportēts. 

Kādēļ resursiem bagātais austrumu kaimiņš pats neražo torņus, bet importē tos no Latvijas, kurai metāls jāpērk ārzemēs? Anatolijs to nezina. «Iespējams, lielajiem metalurģijas kombinātiem nav izdevīgi ķēpāties ar šādu specifisku produktu.» Tomēr nākotnē viņš raugās piesardzīgi, jo bizness Krievijā ir grūti prognozējams. Nāks no augšas norādījums, ka nepieciešams tautu simtprocentīgi nodrošināt ar mobilajiem sakariem, – sliesies torņi. Nebūs tādas direktīvas – nekas nenotiks. Tāpēc pēdējā laikā uzņēmums arvien vairāk pievēršas Rietumu tirgum. Bet arī tam ir sava specifika. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu