Nacionālās aviokompānijas vadību varētu pārņemt līdzšinējais aviokompānijas “Malev” ģenerāldirektors
Nacionālās avikompānijas “airBaltic” valdes priekšsēdētāja amats varētu tikt uzticēts Martinam Gausam [Martin Gauss], kurš bijis Ungārijas nacionālās aviokompānijas “Malev” ģenerāldirektors, liecina Ir.lv rīcībā esošā informācija.
Gausa kandidatūra atzīta par labāko, ņemot vērā viņa līdzšinējo darbību – lielo pieredzi un zināšanas nozarē. Gauss sācis kā pilots, bet pēdējā laikā vadījis līdzīgās grūtībās nonākušo “Malev”. Ir.lv rīcībā esošā informācija liecina, ka vienošanās ar Gausu ir gandrīz panākta, sarunas notiekot vien par viņa algas lielumu.
Ka Gauss ir viens no iespējamiem Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” vadītājiem, par kura iecelšanu lemj uzņēmuma padome, apstiprinājis satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS). Viņš teica, ka Gauss pirmdienas vakarā ielidošot Rīgā.
Uz jautājumu, vai ir veiktas iemaksas “airBaltic” kapitāla palielināšanai, Augulis atbildēja: “Viss izdarīts!”, raksta LETA.
Privātā akcionāra “Baltijas aviācijas sistēmas” (BAS) pārstāvis Juris Pētersons, atsaucoties uz oficiālajos reģistros pieejamo informāciju, iepriekš gan teica, ka “lēmums par kapitāla palielināšanu no akcionāru puses vēl nav pieņemts un reģistrēts”. Satiksmes ministrija kā valsts akcionāra pārstāvji līdz pat vakaram nebija noskaidrojuši, vai pamatkapitāls ir palielināts no privātā akcionāra puses un kad valsts pati plāno veikt savas daļas iemaksu – 16 miljonu latu apmērā.
Vācietis Gauss iepriekš vadīja “Malev”, kuras nākotne patlaban ir neskaidra, jo, kā vēsta Ungārijas masu mediji, valsts nākamā gada budžetā neesot ieplānojusi finanšu palīdzības sniegšanu aviokompānijai. Tas nozīmējot, ka lidsabiedrība tiks pārdota vai arī tā varētu bankrotēt.
Iepriekš Gausam bijušas problēmas arī ar atalgojuma lielumu – “Malev” vadītāja postenī viņš saņēma aptuveni 18 500 eiro jeb 13 000 latu mēnesī, taču pēc izmaiņām Ungārijas normatīvajos aktos par atalgojuma lielumu valsts uzņēmumos viņa alga samazinātos uz pusi, raksta Ungārijas prese.
“Malev” ir pārstāvniecības 35 valstīs, un tās flotē ir 22 lidmašīnas, kuru vidējais vecums ir 7,1 gads. 2007.gadā lidsabiedrību pārņēma Krievijas kompānija “AiRUnion”, kurai vēlāk pašai radās finansiālas problēmas un to pārņēma Ungārijas valsts, iegūstot savā valdījumā 95% uzņēmuma akcijas un palielinot uzņēmuma pamatkapitālu par 93 miljoniem eiro jeb 65,3 miljoniem latu.
“Malev” Gauss vadīja divus gadus, pirms tam divus gadus viņš vadīja kompāniju “Cirrus Airlines”, bet vēl pirms tam – Vācijas lidsabiedrību “Dba Luftfahrtgesellschaft”, kur no pilota kļuva par lidsabiedrības vadītāju.
Karjeru viņš sāka 1992.gadā kā “Boeing 737” pilots, treniņu vadītājs un eksaminētājs kompānijā “Dba Luftfahrtgesellschaft”. No 1995.gada pārņēmis kompānijas menedžmenta funkcijas, bijis arī operatīvās darbības vadītājs un virszemes pakalpojumu departamenta vadītājs, bet no 2004. līdz 2007.gada bija lidsabiedrības vadītājs.
Gauss kļuvis par trešo “airBaltic” valdes locekli – tajā darbojas arī “airBaltic” operāciju vadības direktore Laila Odiņa un bijušais investīciju baņķieris Vitolds Jakovļevs.
“airBaltic” padomes priekšsēdētājs Gints Kiršteins Ir.lv atsacījās šo procesu komentēt.
Jau vēstīts, ka valsts tagad ir atguvusi juridisko kontroli “airBaltic”, ir novērstas nepilnības un dzēsta pamatkapitāla starpība starp reģistrēto un apmaksāto pamatkapitālu, ko bijušais “airBaltic” valdes priekšsēdētājs Bertolts Fliks pretēji valdes lēmumam bija apmaksājis un vēlāk pārdevis.
Pagājušā nedēļā pārvēlēta lidsabiedrības padome – kompānijas padomē līdzšinējo piecu cilvēku vietā darbosies seši. Padomes priekšsēdētāja amatā apstiprināts līdzšinējais kompānijas padomes loceklis Gints Kiršteins. Tāpat valsti padomē pārstāvēs līdzšinējais lidsabiedrības padomes loceklis Raitis Tukāns, kā arī jauni pārstāvji – Karls Ginters Solingers un Nikolajs Sigurds Bulmanis. Savukārt aviokompānijas privāto akcionāru “Baltijas Aviācijas sistēmas” (BAS) padomē pārstāvēs Zalāns un Krievijas pilsonis, finanšu speciālists Andrejs Kutasins.
Komentāri (15)
Jānis Romanovskis 17.10.2011. 12.30
Тот самый Zalāns?
:-)
0
janazakovica 18.10.2011. 01.22
vacu fliks ieteicis savu veco draugu gauso.
0
andrisskrastins 17.10.2011. 12.11
Jā, un tieši viņu izvēlēja PĒC visiem sūdiem, lai sakopj :) Izskatās, ka tieši pēc profila mums viņš der.
3
Valdis Liepiņš > andrisskrastins 17.10.2011. 12.32
jūū, stabili 24 miljardi HUF (57 mio LVL, zīmīga summa :D) zaudējumu gan 2009., gan 2010.gadā, tieši tas, kas mums vajadzīgs!
http://www.malev.com/Root/MalevDocuments/ceginformaciok/annual_reports/Malev_Hungarian_Airlines_2010_Annual_Report%20-%20ENG.pdf
0
guna_sniedzina > andrisskrastins 17.10.2011. 13.22
Neka laba Gauss tur nav paveicis, visticamak beg ka zurka no kuga, ja gaidami vel lielaki sudi Maleva.
Nedomaju, ka sis ir piemerots kandidats.
0
juris > andrisskrastins 17.10.2011. 23.08
Biedri, no pecisk tā bija ironija, sarkasms.
0