Azarts plus pacietība

  • Anda Burve-Rozīte
  • 04.12.2013.
  • IR
Om–nom–nom, Dig Mars un Social Network spēlēs «esam ieguldījuši daudz radoša darba», saka Egils Grasmanis.

Om–nom–nom, Dig Mars un Social Network spēlēs «esam ieguldījuši daudz radoša darba», saka Egils Grasmanis.

Brain Games vadītājs Egils Grasmanis galda spēļu biznesu sāka pirms desmit gadiem, iedvesmojies no ASV draugu atvestajiem Katanas ieceļotājiem, bet tagad latvieši rada un pasaulē pārdod arī savas spēles

Aizrautīgi nosēdēt pie galda spēlēm ar draugiem pāris dienas, iekrist azartā par uzvaru. Tieši šādi pirms desmit gadiem dzima ideja veidot Latvijā galda spēļu biznesu. Egils Grasmanis tolaik bija jauns tirdzniecības aģents, taču skaidri zināja, ka reiz gribēs veidot savu biznesu. Un iespēja radās.

«Biznesā nav nejaušību,» saka Egils. Viss sākās tā - Egila drauga brālēns 2003.gada ziemā no ASV atveda pāris galda spēles, arī Settlers of Catan. «Piesēdāmies pie galda un nospēlējām to divas dienas.» Pēcāk Egils no draugiem izdzirdēja ideju, ka spēli vajag latviskot. Nevar būt, ka tā patīk tikai mums, viņi sprieda. Katanas ieceļotāju spēlē ir labi sabalansēta veiksme ar stratēģiju. Komunikācija, tirgošanās. Smiekli un sarunas. Tajā laikā Egils strādāja ar profesionālās matu kopšanas produktiem Wella pārstāvniecībā Latvijā. Divarpus gadus bija mācījies un strādājis Vācijā. Pirms tam absolvējis Rīgas 1.ģimnāziju, Komercskolu. Kad no draugiem saņēma piedāvājumu kopīgi veidot galda spēļu biznesu, tas likās labs izaicinājums. Sāka viņi trijatā 2004.gadā, bet pirms dažiem gadiem Egils uzņēmumā palika vienīgais īpašnieks. Desmit gadu laikā Brain Games izdevies no vienas spēles, Katanas ieceļotājiem, attīstīties līdz desmitiem latviski izdotu spēļu, kā arī galvas mežģu, un pats galvenais - nu jau pāris gadus uzņēmums rada arī pats savas spēles.

Jaunākajā žurnālā