
Roche Rīgas filiāle (1933). Ēkas fasāde no Palīdzības ielas puses. Arhitekts Aleksandrs Klinklāvs. Foto — Roberts Johansons (1935)
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā jauna izstāde par rūpēm arhitektūrā, fotogrāfijā un vizuālajā komunikācijā
Klusā greznība — quiet luxury — ir sociālo tīklu video pamanīts jēdziens. Vienu dienu šādi attēli liek ilgoties pēc rāmas dzīves un rocības, kas ļautu pasūtīt mēbeles pie labākajiem galdniekiem, citu dienu — justies labāk, ka nekas nav nopirkts, jo pasaulē valda nemiers un posts, un norobežošanās no realitātes neatbilst mūsdienu vērtībām. Arī muzejos, kad līdzekļu ir maz un plānošana jāveic vairākus gadus uz priekšu, trāpīt «šeit un tagad» ritmā ir sarežģīts uzdevums. Par to raksta beigās.
Izstāde Drosme un rūpe. Arhitektūra un dizains: Roche vīzija Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā iekļaujas klusās greznības dienaskārtībā, jo pievēršas rūpēm par kvalitāti, cilvēku un ilgtspēju. Tā vēsta par starpkaru periodu un tehnoloģiskās izaugsmes laiku pagājušā gadsimta 50.—70. gados, atklājot stāstu par Šveices uzņēmuma Roche pirmajiem birojiem un joprojām mazāk zināmo faktu, ka viens no tiem jau 30. gadu pirmajā pusē, pēc latviešu arhitekta Aleksandra Klinklāva biroja projekta, tika uzcelts Latvijā — Rīgā, Miera ielā 25. Tikai pēc tam šveiciešu arhitekts Oto Rūdolfs Zalvisbergs uzprojektēja uzņēmuma administratīvo ēku Bāzelē. Vēlāk tika iekārtoti filiāļu biroji citur pasaulē, ko izstādē ilustrē gan karte, gan elegantas arhitektūras un interjera fotogrāfijas no Japānas, Argentīnas, Šveices un Latvijas.