fbpx
4. februāris
PIECI SOĻI PRETĪ SPOŽAM UZŅĒMUMA NOSAUKUMAM. Darbnīca ar Solvitu Pošeiko
4. februāris
PIECI SOĻI PRETĪ SPOŽAM UZŅĒMUMA NOSAUKUMAM. Darbnīca ar Solvitu Pošeiko

PIECI SOĻI PRETĪ SPOŽAM UZŅĒMUMA NOSAUKUMAM. Darbnīca ar Solvitu Pošeiko

Spožs nosaukums vienmēr piesaista uzmanību un atstāj pozitīvu iespaidu. Tas daudz ko pasaka, bet ļauj arī iztēlei rotaļāties. Tas raisa interesi par uzņēmumu un vizuāli reklamē to. Nepārsātināti, drosmīgi, individuāli.

Kā izveidot spožu nosaukumu, lai tas būtu kā izteiksmīgs uzņēmuma paraksts?

Darbnīcas mērķis ir sniegt vienu iespējamo atbildi uz šo jautājumu, piedāvājot tās dalībniekiem iepazīties ar pieciem uzņēmuma nosaukšanas principiem (soļiem), kas balstīti jaunākajās tirgzinības, socioloģijas un valodniecības teorijās un praksē izmantoti dažādās pasaules valstīs.

Vispirms darbnīca dos ieskatu uzņēmumu nosaukšanas tradīcijās dažādos laika periodos, izcels populārus teorētiskos atzinumus un atklās spilgtākos pieredzes stāstus. Tad mēs diskutēsim, kā universālās uzņēmumu nosaukšanas stratēģijas salāgot ar Latvijas kontekstu: latviešu valodas bagātību, kultūru praksēm, sabiedrības procesiem un juridiskajām normām. Īpaša uzmanība tiks pievērsta lingvistiskajai kreativitātei latviešu valodā: neierastiem lingvistiskajiem paņēmieniem un līdzekļiem (piem., semantiskām vārdu spēlēm, atkāpēm no stilistiskās un gramatiskās normas, metaforām, piedēkļiem). Nedaudz aplūkosim arī mazāk veiksmīgus lingvistiskos risinājumus (piem., klišejas, neskaidras alūzijas), lai izvairītos no triviālu vai nemotivēti sarežģītu nosaukumu izveides.

Darbnīcu vadīs Solvita Pošeiko, valodniecības doktore, sociolingviste, kas jau vairāk nekā 10 gadus daudzpusīgi analizē pilsētu publiskos tekstus Baltijas valstīs. Profesionālā pieredze ir veidojusies, piedaloties vairāk nekā 60 starptautiskās konferencēs un simpozijos (piem., Vācijā, Somijā, Jaunzēlandē, ASV) un publicējot vairāk nekā 40 zinātniskos rakstus.

Solvita īpašu uzmanību pievērš uzņēmumu ārtelpas reklāminformācijai glokalizācijas un ģeosemiotikas teoriju kontekstā, lai izzinātu, kā lokālās zināšanas un prakses tiek prezentētas ar globāliem lingvistiskajiem un vizuālajiem līdzekļiem un kā globālā informācija tiek pielāgota vietējai videi. Šo jautājumu Solvita ir plaši izvērsusi Palgrave Macmillan izdevniecības kolektīvās monogrāfijas „Multilingualism in the Baltic States: Social Discourses and Contact Phenomena” (red. S. Lazdiņa, H. F. Marten, 2019) nodaļā „Glocal Commercial Names in the Linguistic Landscape of the Baltic States”.

Šobrīd Solvita ir ERAF pēcdoktorantūras projekta “Pilsētu lingvistiskā ainava kā daudzpusīgs resurss Baltijas valstīs: valodnieka, uzņēmēja un studenta perspektīva” vadītāja un izpildītāja. Viens no projekta rezultātiem ir brošūra ar ieteikumiem uzņēmumu nosaukšanai.

Dalības maksa 60 EUR (ar PVN).
Žurnāla “Ir Nauda” gada abonenti darbnīcām saņem 20% atlaidi.
Lai kļūtu par abonentu, nāc te: https://ir.lv/abonesana,  raksti uz [email protected] vai zvani – 27734907.

Informācijai: Pasākums var tikt fotografēts un/vai filmēts un pasākuma laikā iegūtie video un foto materiāli var tikt izmantoti publicitātes un mārketinga vajadzībām.

Vairāk informācijas: [email protected], 27734907

Print Friendly, PDF & Email
20. jūlijs
IR TEHNOLOĢIJU SKOLA
IR TEHNOLOĢIJU SKOLA
3. augusts
RADOŠAIS PILSĒTNIEKS (Centrs 3.-14. augusts)
RADOŠAIS PILSĒTNIEKS (Centrs 3.-14. augusts)
3. augusts
Vasaras akadēmija pusaudžiem “Aktīvs domātājs” (Centrs 3.-14. augusts) VIETU NAV
Vasaras akadēmija pusaudžiem “Aktīvs domātājs” (Centrs 3.-14. augusts) VIETU NAV
6. augusts
20 KOMUNIKĀCIJAS TENDENCES 2020. – COVID-19 UPDATE. Tiešsaistes darbnīca ar Olgu Kazaku
20 KOMUNIKĀCIJAS TENDENCES 2020. – COVID-19 UPDATE. Tiešsaistes darbnīca ar Olgu Kazaku
10. augusts
Vasaras skola “Game On Climate Change”
Vasaras skola “Game On Climate Change”

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu

eskişehir escort samsun escort gebze escort sakarya escort edirne escort