Līderība • IR.lv

Līderība

36
Lita Krone, LETA
Mr. Zulfukar Tosun

Pēdējo gadu laikā termins „līderība’’ ieņem arvien svarīgāku lomu dažādos uzņēmumos un organizācijās. Termins „līderība” tiek tulkots kā „vadība vai pārvaldīšana”. Tomēr būtu pārāk vienkārši visas vadīšanas funkcijas ietvert vienā vispārīgā vārdā.

Lai arī šim terminam nav vienas nosacītas definīcijas, „līderība” ir kas vairāk kā tikai menedžmenta – vadības funkcija. Kompānijās ir daudz labu menedžeru, un tieši līderība sevī ietver menedžmenta organizatoriskās vadības elementus.

Cerības uz „līderību” ir daudz augstākas. Tās sevī ietver:

 

  • Vadīšanu
  • Coachingu
  • Mentoringu
  • Pārvaldību

 

 

    Tas attiecas ne tikai uz klasisko rezultātu kontroli. Daudz lielākā mērā tas attiecas uz inovatīvām vadīšanas funkcijām. Protams, jebkura uzņēmuma vadītājiem ir jābūt pieejamiem, tomēr tieši pārejas posmos vīzija ir stiprāka, ja tā izvirzās priekšplānā.

    „Līderība” ir metode, kas kompānijas mērķus un vīziju padara saprotamus visiem darbiniekiem. Tas galvenokārt attiecas uz komunikācijas veidu, nevis faktiem. Tas attiecas uz veidu, kā vīziju (atrasties klientu „Top of Mind”/klientu identificēšanās ar uzņēmumu) pasniegt. Līderim darbiniekos ir jāatmodina emocionālā vēlme un jāprot tos veiksmīgi virzīt , attīstot darbiniekos vēlmi strādāt uzņēmuma labā.

    Intel ® ar savu reklāmu paziņo ne tikai savu iekšējo kompānijas vīziju.

    Darbs bez vīzijas, kas sastāv tikai no sausiem aprēķiniem un skaitļiem, laika gaitā ietekmē darbinieku apmierinātību ar darbu. Aktīva un uz attīstību virzīta uzņēmuma vadība:

     

     

    • Rada augstu piederības sajūtu
    • Ļauj izprast katra darbinieka nozīmi un lomu kompānijas mērķu sasniegšanā
    • Ļauj darbiniekam aktīvi pilnveidot uzņēmuma vīziju

     

      Līderim ir jānodrošina atbilstoša attieksme pret uzņēmumu un tā zīmolu. Šī pozitīvā attieksme palīdz autentiski pasniegt uzņēmuma vīziju. Kas vēlas atrasties savu klientu „Top of Mind”, dara visu, lai attīstītu uzņēmumam atbilstošu „līderības zīmolu”.

      Komentāri (36)

      Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

      Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu