Dace Minikoviča, lubrikanta ražotāja • IR.lv

Dace Minikoviča, lubrikanta ražotāja

«Mūsu produkts pēc konsistences ir viens no biezākajiem tirgū, lietojams gan vagināli, gan anāli. Tas atbilst sievietes vajadzībām — ne vienmēr visi anālie lubrikanti tādi ir,» saka pirmā Latvijā ražotā lubrikanta radītāja Dace Minikoviča. Foto no personīgā arhīva
Alise Zita Zeidaka

Būsim godīgi — cilvēkiem patīk sekss, saka Dace Minikoviča, pirmā Latvijā radītā lubrikanta MYLOME ražotāja. Pētījumi pierāda, ka cilvēki ir seksuāli aktīvi visa mūža garumā, arī 70 gadu vecumā. «Mēs palīdzēsim izbaudīt attiecības vēl vairāk.» Kad uzņēmējai prātā sāka virmot ideja par lubrikanta izveidi, Baltijā tos neviens vēl neražoja. Taču 2023. gads atnesis veselus divus — pie sava tikuši arī igauņi. 

Biznesa ideja radās no pašas vajadzības un tirgus izpētes, kas novedusi pie secinājuma — ne vienmēr tas, ko var nopirkt veikalos, izejvielu kvalitātes un citu faktoru dēļ ir draudzīgs lietošanai ikdienā. «Ar vienu un to pašu nosaukumu «glicerīns» var būt dažādas kvalitātes vielas. Viens no svarīgākajiem jautājumiem ir pH rādītāji, ko ne visi ražotāji ievēro,» viņa min dažus piemērus. «Ja to lietojam vienreiz nedēļā, ir OK, bet ja katru dienu — var nebūt. Ja ir kāda problēma, piemēram, maksts sausums, lubrikants to var padarīt vēl sausāku.» Lubrikants nav tikai par seksa jautājums, bet arī par veselību — tas palīdz ievietot menstruālo piltuvi vai normalizēt maksts mikrofloru un mitruma izdalīšanas līmeni, ja to ietekmē, piemēram, medikamentu lietošana, uzsver uzņēmēja.

Apmēram gadu Dace par savu ideju runāja, konsultējās ar ekspertiem un apzināja iespējas tās realizēšanai. Vēl vairāk nekā gadu ilgs intensīvs darbs pie zīmola un produkta izveides sākās pēc tam, kad 2021. gadā viņa iestājās Inovāciju akadēmijā. Nu jau vismaz mēnesi lubrikants nopērkams gan internetveikalā, gan intīmpreču veikalos SuperStar.lv, The Grey Area un Sexy Style. Ar pēdējo no tiem Dace sadarbojas kopš idejas rašanās brīža. 

Daces mērķis ir izveidot intīmās kosmētikas zīmolu — produktus ne tikai baudai, bet arī ķermeņa kopšanai un veselībai — un nojaukt robežas starp kategorijām «seksa produkts» un «kosmētika». «Šogad plānā ir izstrādāt piecus jaunus produktus. Mūsu uzstādījums ir strādāt pie inovācijām — produktiem, kādu pasaulē vēl nav.» 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu