Labākais. Teātris • IR.lv

Labākais. Teātris

Ir kritiķi izvēlas aizejošā gada izcilākos darbus kultūrā, kurus iesakām noķert arī nākamgad, ja līdz šim vēl neesat paspējuši

Zane Radzobe, žurnāla Ir teātra kritiķe

Rotkho. Režisors Lukašs Tvarkovskis. Dailes teātris
Sezonas nagla, ar kuru mēroties nevienam citam Latvijas iestudēju­mam nebija pa spēkam. Skaļš, savā iedarbības spēkā skatītā­ju zāli gandrīz aizskalojošs iestudējums par to, kas mākslā (var teikt arī — dzīvē) ir pa īstam. Mani visvairāk piesaistīja izrādes ironija — tas ir feiks (jo izmanto daudzkārt redzētas teātra klišejas) par feiku (mākslas viltojumu), bet, saliekot divas «neoriģinalitātes» kopā, gala rezultātā rodas kas oriģināls. Šāds paņēmiens var nostrādāt tikai vienreiz, un jācer, ka Dailes teātris otrreiz šajā upē iekāpt nemēģinās. Bet šogad — bravo!


Mazā naudiņa.
Režisors Regnārs Vaivars. Nacionālais teātris
Emocionāli skaudra, aktieriski smalka izrāde. Psiholoģiskā teātra jomā, manuprāt, šī ir viena no sezonas virsotnēm. Stāstu par puiša ar īpašām vajadzībām izmisīgo cīņu par patstāvīgu dzīvi Regnārs Vaivars izstāsta bez liekuļota patosa, neslēpjot arī nepatīkamās un nebūt ne vienkāršās tā šķautnes. Taču izrāde atstāj gaišu pēcgaršu, jo ir ļoti cilvēciska. Tieši tas, šķiet, piesaista visvairāk. 


Nelabie.
Režisors Elmārs Seņkovs. Valmieras Drāmas teātris
Visefektīgākais šajos Fjodora Dostojevska Velnos (jeb Nelabajos, kā romāna dramatizējums pārsaukts) ir fakts, ka tā ir gan ļoti laikmetīga izrāde, gan Dostojevska līmeņa cienīgs darbs. Dramaturģei Justīnei Kļavai ir izdevies neticamais — viņa lieto it kā citus vārdus (par visu, kas mūsu politkorektajā pasaulē modē), bet jēga ir tā pati, kas romānā. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu