Vajadzība pēc radošuma nezudīs • IR.lv

Vajadzība pēc radošuma nezudīs

Ēriks Sollenbergs. Foto — Reinis Inkēns
Juris Kaža

Digitālajā laikmetā, kad reklāma šķietami kļūst aizvien vairāk izskaitļota un racionāla, patiesi oriģinālas idejas un netradicionāla pieeja ir vēl būtiskāka, uzskata godalgotais reklāmists Ēriks Sollenbergs

Skanot Enyas ēteriskajai balsij, Žana Kloda van Dammes tēls pamazām attālinās, līdz ieraugām, ka viņš nostājies špagatā starp divām braucošām Volvo fūrēm. Tas ir attēls, kas paliek atmiņā. Ja izdodas tādu notvert reklāmā, visticamāk, tā izpelnīsies augstu atzinību — par nu jau hrestomātisko automilža reklāmas klipu tādu savulaik saņēma arī zviedru reklāmas un mārketinga speciālista Ērika Sollenberga (Erik Sollenberg) vadītais uzņēmums Forsman&Bodenfors, kas 2014. gadā tika atzīts par pasaules labāko radošo reklāmas aģentūru. Sollenbergs pie tās stūres bija 14 gadus. 

Pēc tam viņš devās uz ASV, kur strādāja vadošos amatos dažādās reklāmas aģentūrās, līdz 2021. gada beigās atgriezās Zviedrijā un vada savā vārdā nosauktu konsultāciju uzņēmumu. Nesen apmeklējot sadarbības partnerus Latvijā, Sollenbergs piekrita sarunai ar Ir Nauda.

Pastāstiet par kampaņu, kas ieguva tik lielu atzinību! Gan klipu ar van Dammi, gan ar zemē ieraktu cilvēku, kura galvai Volvo smagais auto pārbrauc pāri, to neskarot.
Visi runā par van Dammes episko špagatu, bet, ja esat ievērojis arī klipu, kurā auto pārbrauc pāri vīra galvai, tad esat redzējis vairāk nekā vairums cilvēku. Kampaņas nosaukums bija Volvo Trucks — Live Test, sešas īsfilmas kopā ar reklāmām medijos un vidē, kā arī internetā. Mērķis bija demonstrēt Volvo kravas mašīnu tehniskās spējas. Klips ar van Dammi, kurā mašīnas brauc atpakaļgaitā, skaidri demonstrēja, cik precīzi tās iespējams stūrēt. Parādīt, cik augstu virs ceļa ir mašīna, varētu arī ar metramēru. Bet daudz iedarbīgāk ir pārbraukt pāri zemē ieraktam cilvēkam. Katrs sērijas klips demonstrēja kādu Volvo produkta aspektu, izmantojot radošu pieeju, lai tas radītu interesi.

Tātad trakas lietas pievērš uzmanību?
Visām labām reklāmām ir viena kopīga iezīme — cieņa pret cilvēku, uz kuru ir vērsta komunikācija. Tas nozīmē, ka skatītājam ir kaut kas jādod. Varēja ar metramēru parādīt, cik augstu virs zemes ir mašīnas zemākā daļa, bet mēs sniedzām arī zināmu izklaidi, emocijas. Manuprāt, atšķirība starp labu un sliktu reklāmu ir tieši šajā aspektā — vai skatītājs tiek cienīts.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu