Vērtīgākais resurss — cilvēki • IR.lv

Vērtīgākais resurss — cilvēki

Silvestrs Savickis, SIA LEAD. Korporatīvā komunikācija īpašnieks un vadītājs. Foto — Reinis Hofmanis
Anda Burve-Rozīte

Silvestrs Savickis korporatīvās komunikācijas uzņēmumam LEAD kā līdzīpašnieks pievienojās pirms 11 gadiem un uzskata, ka lielu daļu biznesa veiksmes šajā jomā nosaka diplomātijas spēja, kontakti un patiesa interese par savu darbu

Diplomātija bija sākotnējais Silvestra Savicka ceļš uz biznesu korporatīvajā komunikācijā. 90. gadu vidū, kad Latvijā ienāca pirmie starptautiskie sabiedrisko attiecību uzņēmumi, Savickis sāka pavisam cita veida darbu — bija Ārlietu ministrijas ierēdnis. Pēc paša vārdiem, kā jauns, zaļš gurķis, kurš studējis ekonomiku, nokļuva Lielbritānijā, strādāja Latvijas vēstniecībā. 

Dzīves skola bija kolosāla — satika karalieni Elizabeti II, dzīve liberālajā Londonā šķita cita pasaule, salīdzinot ar padomju vidi, kur viņš kā pusaudzis vēl pavisam nesen bija dzīvojis. «Viss, ko dari Ārlietu ministrijā miera laikos, būdams diplomāts, — nodarbojies ar sabiedriskajām attiecībām,» Savickis iezīmē pirmsākumus, kad par PR jomu vēl neko nezināja, bet kaut kādā mērā jau ar to nodarbojās. «Tev jāatstāj labas ziņas par savu valsti, un tieši to mēs 90. gados Rietumos darījām.» 

Gandrīz astoņu gadu laikā šajā darbā Savickis iemācījās skatīt lietas kopsakarībās, kā arī būt empātisks pret cilvēkiem un viedokļu daudzveidību. Tagad tas lieliski noder, vadot savu korporatīvās komunikācijas uzņēmumu LEAD. 

Intervijā Savickis pasmaida, izdzirdēdams, ka ar to cita starpā darbs medijos atšķiras no darba sabiedriskajās attiecībās — viņa jomā jābūt pretimnākošam visiem un nevar klientus vētīt: šis rīkojas ētiski, bet tas ne. «Tā gluži nav,» uzņēmējs atbild. «Visi klienti pie mums ierodas, jo dzirdējuši labas atsauksmes, nejaušību šeit nav. Tomēr nav tā, ka pilnīgi visus arī ņemam — mūsu klienti nekad nebūs azartspēļu uzņēmumi, arī ātrie kredīti un tabakas industrija ne.» Pamatojums? «Tu nevari taisīt biznesu, kas dara pāri sabiedrībai, kurā tu dzīvo,» uzskata uzņēmējs. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu