Labie kāpumi • IR.lv

Labie kāpumi

Anna Celmiņa
Anna Celmiņa, Magic stratēģe

Dzīvesstila tendences Latvijā un Baltijā

Viens no šā gada straujākajiem un pozitīvākajiem kāpumiem dzīvesstila tendencēs ir tas, ka esam bijuši aktīvi ziedotāji labdarības organizācijām. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu par 11% pieaudzis Latvijā dzīvojošo ziedotāju skaits, padarot jau pusi no sabiedrības par ziedotājiem. Raugoties uz lietuviešiem un igauņiem, vēl gan mazliet ir, kur tiekties, — lietuviešu plašās sirdis uzrāda ziedotāju pieaugumu par 20%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Otrs straujākais kāpums — ar pilnu krūti apmeklējam koncertus, kultūras pasākumus un ceļojam uz ārzemēm. Vēl tikai teātru apmeklējumiem būtu jāatgriežas pirmspandēmijas līmenī — uz šo vēl var cerēt līdz ar sezonas sākšanos rudenī. 

Neizdevīgais, acīmredzamais 

Šā gada lielais jautājums — kā uz pieaugošo cenu fona ir mainījies zīmolu izdevīguma priekšstats? Pirmo reizi, kopš veidojam topu, novērojam to, ka pilnīgi visi zīmoli cilvēku acīs kļuvuši mazāk izdevīgi. Vienīgais, kurš Baltijas līmenī vēl kaut nedaudz tur galvu virs ūdens izdevīguma priekšstatā, ir Lidl. 

Pēdējos gados allaž novērojām tendenci, ka iepērkoties ērtības faktors pamazām kļūst svarīgāks nekā izdevīgākā cena. Tad nu šis gads likumsakarīgi ir pirmais, kurā ērtības aspekts sāk zaudēt aktualitāti. Vienlaikus šogad īpaši priecē tas, ka 47% iedzīvotāju atzīst, ka ir gatavi upurēt daļu no savām ērtībām augstāku mērķu labad. Tātad zinām, kāpēc to darām. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu