Nebaidieties no nepatīkamām sarunām! • IR.lv

Nebaidieties no nepatīkamām sarunām!

Katrīna Ošleja

Izdevumi turpmākajos mēnešos augs, un darbinieki lūgs savus darba devējus paaugstināt atalgojumu vismaz par inflācijas daļu. Ne visi uzņēmumi to varēs atļauties. Kā situāciju risināt?

Palūkosimies ne tikai uz to, ko varam piedāvāt darbiniekiem monetārā atalgojuma vietā, bet arī kā vadīt šādas sarunas, lai noturētu darbinieku un saglabātu cilvēcīgas attiecības. 

Pirmkārt, uzņēmuma vai personāla vadītājam nav vienam jāatrisina šī sarežģītā situācija. Visas vadības komandas prāta vētra, kurā ņemts vērā arī finansista, komunikācijas speciālista un citu uzņēmumam būtisku darbinieku redzējums, radīs organizācijas specifikai atbilstošus risinājumus. Svarīgākais ir caurskatāmība, kas vairo uzticēšanos, un pašu darbinieku iesaiste risinājumu meklēšanā, ļaujot cilvēkiem paraudzīties uz notiekošo ar uzņēmēja vai vadītāja acīm. Ir vērts rīkot darba grupas un prāta vētras kaut vai tikai tādēļ, lai visi tiešām justos sadzirdēti un iesaistīti. 

Tomēr vadītājam ir būtiski saviem darbiniekiem godīgi atzīties, ja organizācija nevarēs paaugstināt algu. Ilgstoši nepildīti solījumi vai neskaidrība tikai demotivēs un sadusmos cilvēkus. Tad labāk pasniegt sliktas ziņas, bet komplektā ar skaidrību, uz ko var cerēt un ko negaidīt. 

Iepriekšējā ekonomiskajā krīzē arī pati piedzīvoju ko līdzīgu. Biju ilgi slēpusi no darbiniekiem uzņēmuma patieso stāvokli. Kad tomēr atklāti izstāstīju, biju pārsteigta, ar kādu entuziasmu komanda saplānoja nākamos soļus, lai stabilizētu uzņēmumu. Mana atklātība un ievainojamība bija atalgota ar darbinieku lojalitāti un vēlmi palīdzēt.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu