Skolotāj, mācies lūgt palīdzību! • IR.lv

Skolotāj, mācies lūgt palīdzību!

Oskars Kaulēns. Foto — Ieva Salmane
Agnese Meiere

Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors Oskars Kaulēns par savas skolas vērtībām definējis mērķtiecību, atbildību, sadarbību. Cenšoties īstenot pārmaiņas, viņam ir optimistisks skats uz pandēmijas atsegtajām problēmām izglītībā

Pandēmija izgaismojusi, cik dziļš sabiedrībā un diemžēl arī izglītībā ir tumsonības un aizspriedumu līmenis. Skolotāji nevakcinējas, skolotāju profesija nav prestiža, eksāmenu rezultāti slikti, skolotāju trūkst. Lai apspriestu iemeslus un risinājumus, uz sarunu aicinājām jaunu pedagogu, kurš pirms neilga laika kļuvis par Draudzīgā aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktoru — Oskaru Kaulēnu.

Rītā, kad tiekamies, Oskars ir mazliet norūpējies — sakāvušies divi skolēni, un pēc intervijas šī situācija būs jārisina, izpētot videokameru ierakstus un runājot ar abiem strīdniekiem. Tāda ir direktora ikdiena — pārraudzīt un atbalstīt gan skolēnus, gan skolotājus. 

Tiesa, Oskars nekad nav rāvies kļūt par skolas direktoru, pat strādāt izglītības sistēmā ne. Būdams politologs ar maģistra grādu, bija nolēmis strādāt politikas vai valsts pārvaldes jomā. Taču dažādu likumsakarību dēļ savulaik pieteicās Iespējamajā misijā — programmā, kurā ar milzīgu atlasi uzņem absolventus ar labiem akadēmiskajiem rezultātiem un apmāca pedagoga darbam. «Divus gadus mācījos šajā programmā, paralēli strādāju skolā. Kad absolvēju, sapratu — man ir āķis lūpā tieši uz citu cilvēku mācīšanu, atbalstīšanu,» atzīst Oskars. Tobrīd gan viņš to attiecinājis tikai uz skolēniem, nevis skolotājiem.

Četrus ar pusi gadus Oskars nostrādāja Rīgas Lietuviešu vidusskolā, kad negaidīti nāca piedāvājums no Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas — kļūt par direktora vietnieku metodiskajos jautājumos. Būt par cilvēku, kas palīdz ne tikai skolēniem, bet arī skolotājiem mācīties, vērot mācību stundas, uzlabot sniegumu. Pēc neilgas vilcināšanās Oskars piedāvājumu pieņēma un skolā nostrādāja četrus ar pusi gadus. Tad sekoja piedāvājums no Cēsīm. «Gadu domāju, kamēr pieņēmu lēmumu,» saka Oskars. Nu jau otro gadu viņš ir skolas direktors un jūtas labi, jo var ne tikai definēt vajadzīgās pārmaiņas, bet pats tās mērķtiecīgi īstenot. Oskars saka — mēs tikai sākam!

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu