Dāvis Siksnāns • IR.lv

Dāvis Siksnāns

Foto — Reinis Hofmanis
Ieva Jakone

Latvija šogad beidzot tika pie pirmā «vienradža» — uzņēmuma Printful piesaistītās investīcijas ļāva tā vērtībai pārsniegt miljardu dolāru

Viņš uzliek uz acīm tumšas saulesbrilles, kurās atmirdz siltā dienvidu saule. Tā iesildījusi gaisu līdz 22 grādiem. Gada nogali uzņēmuma Printful vadītājs Dāvis Siksnāns pavada Spānijā, kur atrodas viena no uzņēmuma ražotnēm. 

Uz jautājumu, cik to šobrīd ir pavisam, Dāvim nemaz nav tik viegli uzreiz atbildēt. Kopš pavasara, kad ASV investīciju fonds Bregal Sagemount uzņēmumā investēja 130 miljonus dolāru, Printful piedzīvojis strauju izplešanos. Latvijā dibinātais uzņēmums, kas nodarbojas ar apģērbu, aksesuāru un interjera priekšmetu digitālu apdrukāšanu pēc pieprasījuma, allaž audzis strauji — jau kopš pirmsākumiem 2013. gadā. Pērn kompānijas apgrozījums pieauga par 80%, sasniedzot 200 miljonus dolāru, bet šogad tas kļuvis par īstu starptautisku milzi. Printful atvēris jau 11 ražotnes deviņās pasaules vietās un noslēdzis sadarbības līgumus ar vēl sešām partneru ražotnēm. Vienīgie kontinenti, kur uzņēmums nav pārstāvēts, ir Āfrika un Antarktīda. Vēl jo vairāk — šogad piesaistītā investīcija ļāvusi Printful kļūt par pirmo Latvijas «vienradzi» jeb jaunuzņēmumu, kura vērtība pārsniedz vienu miljardu ASV dolāru. 

Latvijas uzņēmējdarbības stallis pēc šādas mītiskas būtnes ilgojās sen. Piemēram, Igaunijā tādi ir jau septiņi, un pirmais radās tālajā 2005. gadā, kad eBay samaksāja 3,1 miljardu ASV dolāru par The Skype Group. Lietuva pie tāda tika 2019. gadā, kad lietotu apģērbu tiešsaistes uzņēmums Vinted piesaistīja 128 miljonu eiro investīcijas. Tagad arī Printful var stāvēt lepni līdzās Baltijas kaimiņiem. «Mūsu digitālās drukas kapacitāte ir viena no lielākajām pasaulē, esam pašā augšgalā,» par sasniegto stāsta Dāvis. «Strādājam ar visām pasaules nozīmīgākajām ierakstu kompānijām un nodrošinām viņu klientiem apģērbu apdruku. Visas iespējamās mūzikas grupas, kuras vien var iedomāties!» piemēru min uzņēmuma vadītājs. Kopš investīcijas ļāvušas iepirkt vēl jaunas drukas iekārtas un palielināt ražošanas jaudu, vairs neesot tādu klientu pasaulē, kurus uzņēmums nevarētu apkalpot.

Vaicāts par veiksmes faktoriem, kas ļāvuši sasniegt globālus panākumus, Dāvis min spēcīgo vadības komandu, kas joprojām bāzēta Rīgā, un arī pareizās nozares izvēli. Tomēr nejaušības te neesot. «Piemēram, 2017. gadā, kad tirdzniecības platformai Etsy pievienojās jaunais izpilddirektors Džošs Silvermans un mainījās uzņēmuma stratēģija, jau burtiski nedēļas laikā ar viņu sazinājos, un man izdevās sarunāt, ka mēs būsim pirmā drukas pēc pieprasījuma integrācija Etsy. Ir daudzi šādi ļoti pareizi lēmumi pareizajā laikā,» viņš skaidro. Tas esot viens no Printful panākumu stūrakmeņiem — viņi esot first movers jeb pirmie celmlauži jaunos tirgos. «Lielākoties redzam, ka pirmie iekustinām kādu kategoriju vai valsti pārejā uz digitālo druku, un tad pārējie konkurenti mums seko.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu