Otrā elpa • IR.lv

Otrā elpa

Foto — Shutterstock
Māris Bergs, speciāli Ir

Autobūves giganti nākamo gadu laikā apņēmušies investēt desmitiem miljardu eiro, lai attīstītu elektroauto un tiem nepieciešamās tehnoloģijas. Tomēr Latvijā pagaidām dominē lietotu auto tirgus — kāda vieta tajā ir jau reiz kādam piederējušiem elektroauto?

Plašām masām pieejami elektroauto tirgū parādījās pirms mazliet vairāk nekā desmit gadiem. Un tieši šie agrīnie elektriskie auto kopā ar nelielu skaitu krietni jaunāku elektromašīnu pie mums veido lietotu elektroauto tirgu. Septembrī Latvijā tika ievesti 67 lietoti elektroauto, kas ir 1,2 procenti no kopējā lietotu auto importa. Puse no šiem elektroauto bija BMW i3 modeļi, kuri izpelnījušies popularitāti savas augstās kvalitātes, snieguma un izturības dēļ. 

Taču kopumā šā gada pirmajos astoņos mēnešos Latvijā reģistrēti 34 900 lietotu automašīnu — 58% jeb 20 549 no šiem spēkratiem ir vecumā no 11 līdz 29 gadiem, liecina Auto asociācijas informācija. Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) statistika rāda, ka vidējais auto vecums Latvijā ir aptuveni 13—14 gadi. 

Lielākā daļa elektroauto, kuri vismaz vecuma ziņā tuvojas vidējai mašīnai Latvijā, nav pats gardākais kumoss — vizuāli mašīnas nav diez cik skaistas, sniedzamība jeb nobraucamais attālums ar vienu uzlādi realitātē ir ap 100—140 kilometriem, un ziemā šie skaitļi var samazināties pat gandrīz uz pusi. Jāņem vērā arī baterijas degradācija, kā rezultātā samazinās tās energoietilpība, līdz ar to arī sniedzamība. 

Šobrīd pa Latvijas ceļiem pārvietojas mazliet vairāk nekā 1600 elektrisko automašīnu. Un daļa no tām iegādātas nevis no dīlera salona, bet gan tieši tāpat kā lielākā daļa pārējā mūsu valsts autoparka — lietotas.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu