No atjautīgās Zoe līdz inovatīvajam Porsche • IR.lv

No atjautīgās Zoe līdz inovatīvajam Porsche

Normunds Avotiņš. Foto — Reinis Inkēns
Normunds Avotiņš

Autožurnālists Normunds Avotiņš izvērtē zīmīgākos elektroauto un hibrīdu modeļus, kas šobrīd dominē tirgū

Pirms gadiem desmit Latvijā pieejamos elektromobiļu modeļus varēja bez aizķeršanās saskaitīt uz vienas, labi — abu roku pirkstiem, taču tagad potenciālajiem pircējiem tiek piedāvāta izvēle no vairākiem desmitiem dažādu izmēru un klašu elektromobiļu. Mērķauditoriju pārklājums, salīdzinot ar benzīna un dīzeļa modeļiem, joprojām ir ļoti nepilnīgs, turklāt ievērojami dārgāks. Taču jau tagad pie apvāršņa parādās pirmie budžeta klases elektromobiļi, bet viens no nopietnākajiem elektromobilitātes «bīdītājiem» Eiropā — Volkswagen — paziņojis, ka jau 2025. gadā spēs piedāvāt tirgū elektrisku krosoveru ar 400 km sniedzamību par 20 000 eiro. Pagaidām tādu automašīnu pārdošanā nav. 

Taču lielākie autoražotāji cits pēc cita izstrādā ražošanas platformas tieši elektromobiļiem, vairs neatvēlot vietu ierastajam iekšdedzes dzinējam. Ieskatu par to, kāda no tā visa jēga un ko tāda platforma dod pircējam, sniedz mūsu piedāvātais jaunu elektromobiļu piedāvājuma šķērsgriezums. Šis nav autokatalogs tā ierastajā izpratnē, kur uzskaitīts it viss autosalonos atrodamais no A līdz Z, jo dažu marku elektromobiļi pie mums eksistē tikai uz papīra, proti, cenu lapā, bet citi pagaidām nav nopērkami vispār. Kamēr būsit tikuši līdz apskata beigām, kaut kur pasaulē droši vien būs uzradušies vismaz divi jauni elektroauto. Nav droši zināms, kad un vai tie nonāks pie mums, bet, ja tā notiks, zināšanas, kas gūtas šajā ekskursijā, palīdzēs nenomaldīties kilovatstundu biežņā. 

Elektromobilis, protams, pilnībā izmaina braukšanas ieradumus. Tā ir jauna pieredze, kurai daudzi labprāt sagatavotos pakāpeniski. Šādu iespēju sniedz lādējamie jeb plug-in hibrīdi. Tie iemāca regulāri uzlādēt gaitas bateriju, tīksmināties par bezizmešu režīmā nobrauktiem kilometriem, bet tālākā ceļā mierina ar taustāmu un ātri atjaunojamu fosilās degvielas rezervi vairākiem simtiem kilometru. Pieskaitot superzemus CO2 izmešu parametrus, kas ir tik izdevīgi uzņēmumu autoparkiem, nav brīnums, ka vismaz pa vienam plug-in hibrīdam ir gandrīz katra autoražotāja klāstā. Šeit apskatītie ir tikai pati aisberga virsotne, taču spilgti ieskicē raibo PHEV piedāvājumu un sniegumu vienas vienīgas automašīnu kategorijas — SUV — robežās.


ELEKTRISKAIS. 
Renault Zoe

Lai izbrauktu ar Renault Zoe, tā nav jāpērk un nav jādodas pie dīlera, pietiek tikai piereģistrēties koplietošanas auto tīklā Fiqsy. Vienkāršās, taču atjautīgās konstrukcijas dēļ Zoe joprojām ir visvairāk pirktais elektromobilis Eiropā, tomēr tā pozīcijas arvien uzstājīgāk apstrīd Volkswagen ID.3 un citi plašpatēriņa elektromobiļi. Nākamgad Zoe apritēs jau desmitais gads, un modeļa izaugsme lieliski ilustrē nedārgu elektromobiļu progresu pēdējā desmitgadē. Sākumā Zoe iztika ar pavisam mazu 22 kWh bateriju, taču tagad topa versijai ir 55 kWh ietilpība un 130 zirgspēku motors.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu