Putina cirvis Minskā • IR.lv

Putina cirvis Minskā

1
Aivars Ozoliņš

Lidmašīnas sagrābšana liecina arī par Baltkrievijas un Krievijas ārpolitikas integrēšanu

Eiropas Savienības reakcija uz Ryanair reisa Atēnas—Viļņa lidmašīnas nolaupīšanu svētdien Baltkrievijā bija ātra un asa. Pirmdien ES valstu un valdību vadītāji nolēma izslēgt Baltkrieviju no Eiropas gaisa satiksmes — aicināja gan ES pārvadātājus nelidot pāri Baltkrievijai, gan aizliegt Baltkrievijas aviosabiedrībām pārlidojumus ES gaisa telpā. Jau otrdien Eiropas gaisa satiksmes kartē Baltkrievija izskatījās kā vientuļa sala.

Iespaidīgi, ja salīdzina ar citos gadījumos parasto ES dažādas pakāpes «bažu» paušanu. Efektīgs bija arī Latvijas simboliskais žests — Lukašenko režīma oficiālā jeb «saulrieta purvā» karoga nomainīšana Rīgā pret Baltkrievijas brīvības baltsarkanbalto, par ko diktators izraidīja no Minskas visus Latvijas diplomātus, uz ko Latvija atbildēja ar viņa pārstāvju izraidīšanu.

Nav šaubu, ka visas 27 ES valstis būs vienotas prasībā nekavējoties atbrīvot Minskā sagrābtos Ramanu Prataseviču un Sofiju Sapegu, kā arī prasībā Starptautiskajai Civilās aviācijas organizācijai steidzami izmeklēt šo gaisa pirātisma gadījumu.

Ne tik vienkārši būs ar vienotu politiku pret Baltkrieviju, sākot jau ar «turpmākām mērķtiecīgām ekonomiskām sankcijām», kuras ES valstu līderi politiski vienojās pieņemt. Baltkrievija ir svarīga kālija minerālmēslu piegādātāja un arī tranzīta koridors Eiropai, bet plašāku jeb «sektorālu» sankciju pretiniekiem vienmēr pa rokai argumenti, ka nevajadzētu kaitēt «vienkāršajiem iedzīvotājiem» un ka Lukašenko izolēšana grūžot viņu vēl ciešākos Putina apkampienos.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu