Ar cieņu pret kandidātu un uzņēmumu • IR.lv

Ar cieņu pret kandidātu un uzņēmumu

Katrīna Ošleja

Virtuālajās darba intervijās pret pretendentiem izturieties tā, it kā starp jums nebūtu ekrāna! Pievērsiet uzmanību detaļām un izstāstiet, kā ir strādāt pie jums gluži praktiski

Attālinātas darba intervijas ir kļuvušas par uzņēmumu ikdienu. Taču daudzi to darīja jau pirms Covid-19 parādīšanās, piemēram, lai ietaupītu laiku ceļošanai, ja kandidāts ir citā valstī. Protams, virtuālā intervijā nav iespējams pilnībā novērot vienam otra neverbālo valodu. Kandidātam nav iespēju piedzīvot biroja atmosfēru, uzņēmuma kultūru, kolēģus un pamanīt attiecību specifiku — visu to, ko nevar izstāstīt vārdos.

Tāpēc attālinātai intervijai ir ļoti svarīgi gatavoties — izveidot sarunas struktūru, identificēt kompetences un tēmas, ko apspriest, sadalīt tās starp visiem intervētājiem, saprast, kurš kuru sarunas daļu vadīs. Visefektīvākās ir uzvedības intervijas, kurās uzdodam konkrētus, uz piemēriem un pagātnes situācijām balstītus jautājumus, lai gūtu pārliecību, ka kandidātam tiešām piemīt vajadzīgās kompetences un personības iezīmes. Bieži dzirdu vadītāju stāstus par to, ka intervijā viss likās labi, bet pēc dažiem mēnešiem reāla darba izrādījās, ka tā bijusi ilūzija. Nevaram paļauties tikai uz kandidātu teikto. Jāievāc arī atsauksmes, jālūdz pildīt uzdevumus, kuri ir tuvi ikdienas darbā veicamajiem, jāiegūst informācija un pierādījumi par kompetenci arī no citiem avotiem. Meklējiet pierādījumus kā detektīvi. 

Ļoti svarīgi izturēties pret kandidātiem cieņpilni un atcerēties, ka jebkura interakcija, pat ja kandidāts liekas vājš, ir veids, kā mēs komunicējam organizācijas tēlu. Arī tas, ko pretendents pēc tam pastāstīs saviem draugiem un radiem, veidos mūsu reputāciju. Tāpēc pirms intervijas jāpiesaka, kurš piedalīsies intervijā, nosaucot kolēģu vārdu un amatu. Atvēliet laiku arī stāstam par savas organizācijas kultūru. Kandidāts šobrīd nevar nokļūt jūsu birojā, lai to sajustu, izstāstiet — kā ir strādāt jūsu uzņēmumā. Ne tikai ar lozungiem par misiju un vīziju, bet arī praktiski — kāda izskatās tipiska darba diena, kā komanda kopīgi atpūšas, kādi ir rakstītie un nerakstītie noteikumi. Kas, strādājot pie jums, varētu patikt, un kas ir organizācijas «garoziņa», kas vienkārši jāpieņem. 

Pēc intervijas nepametiet kandidātu ilgstoši bez jebkādas ziņas. Nosūtiet pateicības vēstuli par veltīto laiku, izstāstiet, kāds būs nākamais atlases posms, kad tas gaidāms. Ja pagaidām nav informācijas par tālāko, dodiet ziņu, kad aptuveni varētu būt skaidrība, un regulāri uzturiet kontaktu. Attiecības ar kandidātu es pielīdzinu attiecībām ar klientu — cieņa un informācijas sniegšana veido reputāciju. Tiesa, tieši par šo saskarsmes aspektu dzirdu visvairāk sūdzību no kandidātiem. Latvija ir maza, darba pretendenti kādreiz kļūst arī par priekšniekiem vai jūsu uzņēmuma klientiem, un rūgtas atmiņas par notikušo var būt izšķirošas viņu lēmumos.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu