Jums pienācis sūtījums • IR.lv

Jums pienācis sūtījums

«Mēs vēlamies izcelties ar to, ka mūsu klientiem ir vislabākā pieredze pakomātu izmantošanā,» saka Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare. Foto — Elīza Ella Dumpe
Gunita Nagle

Pieaugot e-komercijas popularitātei, svarīgāka nekā līdz šim kļuvusi preču nogādāšana pircējiem. Kā strādā uzņēmumi, kas nodarbojas ar sūtījumu piegādi?

Katram mākonim sava zelta maliņa, un katrā krīzē ir kāda biznesa joma, kura pēkšņi uzplaukst. Pēc 2008. gada finanšu krīzes visā pasaulē kļuva populāri ātrie jeb tā dēvētie nebanku kredīti. 2020. gadā, Covid-19 pandēmijas krīzē, pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumu dēļ uzplaukumu piedzīvo e-komercija. Tās apjomi visā pasaulē pērn palielinājās par 16,5%, aplēsis e-komercijas analītikas uzņēmums Insider Intelligence. Vislielākie e-komercijas pieaugumi ir Āzijā, Klusā okeāna reģionā, Ziemeļamerikā, arī Rietumeiropā.

Latvijā 2019. gadā 55% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem bija kaut reizi iepirkušies internetā, taču pērn jau 70% iedzīvotāju bija svarīgi, lai preces var iegādāties e-veikalā, secināms no Finanšu nozares asociācijas ziņām. Pieaugot e-komercijas popularitātei, svarīgāka nekā līdz šim kļuvusi preču piegāde. Latvijā šajā biznesa jomā ir trīs nozīmīgi spēlētāji: Omniva, Latvijas Pasts un DPD Latvija. Šiem trim uzņēmumiem visā Latvijā ir arī pakomāti jeb paku skapji, kas kļuvuši par vienu no biežāk izmantotajiem sūtījumu saņemšanas veidiem.

Interesējoties, kā šie trīs uzņēmumi pērn un arī šogad tiek galā ar darba apjoma pieaugumu, Ir Nauda konstatēja — tie visi pērn investējuši naudu jaunās sūtījumu šķirošanas iekārtās. Tās pēc svītrkoda sadala pakas atbilstoši adresātu dzīvesvietai dažādos Latvijas reģionos, vienlaikus nosverot un nomērot katru paku. Tas sūtījumu šķirošanu paātrināja vidēji par 30—50%. Omniva un DPD Latvija palielināja arī darbinieku skaitu. Bet, analizējot, kurās Latvijas vietās visvairāk izmanto pakomātus, visi trīs uzņēmumi min Rīgu un lielās pilsētas. Mazpilsētās un laukos ļaudis augstāk novērtē kurjerpiegādi vai iespēju saņemt savu sūtījumu pasta nodaļā. 

Taču katram sūtījumu piegādes uzņēmumam aizvadītais gads nesis arī kādus negaidītus izaicinājumus.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu