Sāc ar sevi! • IR.lv

Sāc ar sevi!

Autore Marianna Zvaigzne darbojas Printful komandā kopš 2016. gada. Viņa ir studējusi valodas, un šī kaislība tagad pārtapusi karjerā, jo Marianna uzņēmumā pārrauga e-komercijas tekstu radīšanu atbilstoši zīmola vērtībām. «Mani interesē, kāda ir nākotne e-komercijas terminoloģijai latviešu valodā. Mans profesionālais izaicinājums ir atrast veidu, kā runāt par šo nozari vienkārši, nepārprotami un latviski,» viņa saka par sevi. Foto — Edmunds Brencis
Marianna Zvaigzne, uzņēmuma Printful satura redaktore un mārketinga speciāliste

Tas, kā uzņēmums izturas pret darbiniekiem, nosaka tā attieksmi pret notikumiem pasaulē

Jebkurā uzņēmumā, tāpat kā ikvienā organizācijā, pienāk brīdis, kad jautājam sev par vērtībām — par ko mēs iestājamies un ko vēl bez precēm vai pakalpojumiem sniedzam cilvēkiem. Uzskatu — kamēr tas nav skaidrs, uzņēmums dzīvo bez mugurkaula, bez amortizācijas pret triecieniem, kas neizbēgami sagaida katrā izaugsmes solī. 

Viens no Printful mērķiem ir atrast veidus, kā kļūt par ilgtspējīgāku uzņēmumu. Mēs izvēlamies produktus, ražošanas iekārtas un materiālus, domājot par to ietekmi uz vidi, un veicam izmaiņas, kur nepieciešams. Piemēram, kartona futrāļi, kuros saiņojam plakātus, tagad ir nevis cilindri, bet garenas piramīdas — to galus var aiztaisīt, neizmantojot plastmasas vāciņus. Pagājušogad nodibinājām Printful Green Team jeb Zaļo komandu, ko veido kolēģi no visām ražotnēm. Viņu uzdevums ir meklēt iespējas, kā uzņēmuma procesus veidot planētai draudzīgākus, kā arī izglītot pārējos kolēģus par ilgtspēju ikdienas darbā.     

Kad pievienojos Printful komandai 2016. gadā, klientu paciņas fasējām dubultā iepakojumā un birojā vēl nešķirojām atkritumus. Pieaugot pasūtījumu apjomam, jau toreiz pieturējāmies pie diviem principiem. Pirmkārt, mūsu vizītkarte ir kvalitāte. Otrkārt, mēs cienām klientu runas brīvību un nenostājamies neviena viedokļa pusē, taču nedrukājam dizainu, kas aizsargāts ar autortiesībām, atklāti kurina naidu vai diskriminē kādu cilvēku grupu. Man bija skaidrs, ar ko uzņēmums nodarbojas un kādu pakalpojumu sniedz — pēc pieprasījuma apdrukā un izsūta krekliņus un citus produktus interneta veikalu vārdā —, bet, izsakoties Zakerberga tēla vārdiem filmā The Social Network, bija sajūta, ka we don’t know what it is yet*. 

Pagājuši knapi pieci gadi, taču pasaulē noticis tik daudz, ka dažbrīd šķiet, ka tie ir jau desmit. Nenoliedzami, alošanos par straujo laika plūdumu pastiprina tehnoloģiju attīstība. Ziņas un viedokļi ceļo ātrāk kā nekad, un jebkurš ieraksts sociālajos tīklos var kļūt par ieroci. Zīmoli tagad ir ne tikai preču un pakalpojumu sniedzēji, bet arī publiski tēli, viedokļu līderi un sabiedrības apziņas daļa. Likumsakarīgi — cilvēki maksā un pieprasa rezultātu. Tāpēc tad, kad pasaulē notiek kaut kas satraucošs, klienti vēršas ne tikai pie politiskajiem spēkiem, bet arī pie zīmoliem un prasa savu interešu pārstāvjiem: «Nu, ko darīsim?»  

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu