Citiem tāda nav! • IR.lv

Citiem tāda nav!

Mikus Opelts, Giraffe360 valdes priekšsēdētājs. Foto no uzņēmuma arhīva
Alise Zita Zeidaka

Giraffe360 ierīces veic augstas kvalitātes telpu skenēšanu un fotografēšanu, kas ļauj izveidot to plānu un virtuālo tūri. Šādu tehnoloģiju pasaulē nav radījis neviens cits, lepojas uzņēmuma dibinātājs Mikus Opelts

Pirms desmit gadiem studentam Mikum Opeltam bija jāatrod biroja telpas. Braukādams pa Rīgu ar trolejbusu, viņš nodomāja — to taču varētu darīt daudz vienkāršāk un modernāk — un nodibināja uzņēmumu SkatSkat, kas tagad pazīstams ar nosaukumu Giraffe Visual. Uzņēmums piedāvā izveidot virtuālās tūres un vizuālos materiālus, kas ļauj telpas ērti aplūkot datorā vai telefonā. Tas kļuvis par vienu no nozares līderiem Baltijā. Taču pēc sešu gadu darba Mikus saprata — pakalpojumu bizness ir ierobežots. «Ar to nevaram iekarot visu pasauli! Tāpēc jārada savs produkts un tehnoloģija, ko būtu vienlīdz ērti sūtīt uz Londonu, Japānu vai Ņujorku!»

Tā Mikus ar brāli Madaru kā atvasinājumu no pirmā uzņēmuma 2016. gadā nodibināja Giraffe360. Cilvēki nereti domā, ka abas «žirafes» ir viens uzņēmums. «No Giraffe Visual  izauga jaunā uzņēmuma ideja, taču Giraffe360 ir jauna lappuse.» Joma — telpu vizualizācija — abiem ir viena, taču katrs uzņēmums dara ko citu. Giraffe Visual nodarbojas ar 3D modelēšanas servisu, bet Giraffe360 rada tehnoloģiju un ierīci, kas cilvēkiem ļauj to darīt pašiem — jāpiespiež tikai poga. Viņš arī precizē: «360» uzņēmuma nosaukumā nozīmē nevis 360 grādu tūres, bet gan to, ka Giraffe360 veic pilnu vizualizācijas servisu — fotogrāfijas, plānojumus un tūres.

Vēl abiem uzņēmumiem kopīga ir žirafe — dzīvnieks, kurš džungļos spēj saskatīt vistālāk. «Tehniskie kompāniju nosaukumi ir tik garlaicīgi! Manuprāt, logo un nosaukumam ir jāvēsta uzņēmuma jēga. Mūsu uzņēmums tik tiešām ļauj ieraudzīt vairāk.» Turklāt žirafes palīdz uzņēmumam veidot tēlu, lieki neiespringstot — ir daudz foršu bilžu ar žirafēm, ja nepieciešams nosūtīt kartīti vai ielikt ziņu sociālajos tīklos.

Ierīce vēl nebija gatava, kad Giraffe360 dibinātāji definēja trīs lietas. Pirmkārt, tas būs abonementa bizness. «Pasaulē tas ir populāri. Domāju, ka tas ir tikai laika jautājums, līdz abonēsim arī automašīnas,» paskaidro Mikus. Otrkārt, jau no sākuma tika nolemts, ka biznesa menedžmentu veidos Londonā, lai ātrāk piekļūtu starptautiskajam tirgum. Un, treškārt, jārada produkts, ko var vienlaikus lietot visā pasaulē.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu