Uzrakstīsi, lūdzu? • IR.lv

Uzrakstīsi, lūdzu?

Autore Marianna Zvaigzne darbojas Printful komandā kopš 2016. gada. Viņa ir studējusi valodas, un šī kaislība tagad pārtapusi karjerā, jo Marianna uzņēmumā pārrauga e-komercijas tekstu radīšanu atbilstoši zīmola vērtībām. «Mani interesē, kāda ir nākotne e-komercijas terminoloģijai latviešu valodā. Mans profesionālais izaicinājums ir atrast veidu, kā runāt par šo nozari vienkārši, nepārprotami un latviski,» viņa saka par sevi. Foto — Edmunds Brencis
Marianna Zvaigzne

Cepuri nost visiem satura veidotājiem, rediģētājiem un tulkotājiem komandās un ārpakalpojumos, kas rada veiksmīgus, atmiņā paliekošus tekstus!

Uzņēmējdarbībā valoda, tāpat kā IT risinājumi vai ražošanas iekārtas, ir profesionāls instruments, tāpēc nozīmīgu tekstu — mājaslapas, reklāmas, sociālo tīklu ieraksti, e-pasti — veidošana jāuztic profesionāļiem. Kuram instrumentu uzticēt: uzņēmuma iekšējiem resursiem vai ārpakalpojuma sniedzējam, piemēram, aģentūrai vai ārštata darbiniekam? Katram uzņēmumam ir savas vajadzības un mērķi, tāpēc uz šo jautājumu nav pareizās vai nepareizās atbildes. 

Lēmums izšķirties par labu savai iekšējai komandai vai ārpakalpojumam galvenokārt atkarīgs no darba apjoma, uzņēmuma iespējām un laika. Ja rakstiska komunikācija nav uzņēmuma stratēģijas nozīmīga daļa un jauni teksti nepieciešami salīdzinoši reti, iespējams, pietiek ar vienu kolēģi vai vienu ārštata darbinieku, kas pēc pieprasījuma rak-sta un rediģē. Ja uzņēmumam jāraksta daudz un regulāri, turklāt no tekstiem atkarīga zīmola reputācija un klientu un darbinieku uzticība, vajadzīga vai nu iekšēja komanda, vai ārpakalpojums, kas ar to nodarbojas katru dienu.

Manuprāt, galvenā atšķirība starp abiem risinājumiem ir svarīgs jautājums — kurš uzņemsies atbildību par tekstiem? Veidojot tekstus komandā, pašiem jāatbild par rezultātu no A līdz Z, uzņemoties atbildību arī par kļūdām, to seku novēršanu un atkārtotu kļūdu nepieļaušanu. Protams, ir arī zelta maliņa — pozitīvā pieredze nes lielāku gandarījuma sajūtu, jo strādājat savam uzņēmumam!

Printful saturu kopš uzņēmuma pirmsākumiem veido mūsu komanda. Kā paši sākām, tā arī esam turpinājuši. Nesen, gatavojot iekšējās komunikācijas ziņojumu Printful kolēģiem visā pasaulē, tā rakstīšanas un rediģēšanas process diemžēl izvērtās par nelaimīgu sakritību ķēdi ar paredzamu rezultātu. Teksts tika uzrakstīts vēlāk, nekā iecerēts, rediģēšanai to iesniedza pēdējā brīdī, rediģētājam bija gadījusies «nediena», kad trūka laika un pacietības. Tas ir cilvēcīgi saprotams, taču beigās visi Printful darbinieki no Losandželosas līdz pat Rīgai saņēma ziņojumu ar dažām uzkrītoši neveiklām valodas kļūdām, un kolēģi no ASV nenocietās aizrādīt, ka tekstu pirms izsūtīšanas vajadzētu pārlasīt.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu