Žannas d’Arkas lūgšanas • IR.lv

Žannas d’Arkas lūgšanas

12
Rēzija Kalniņa. Foto — Ieva Salmane
Laura Dumbere

Aktrise Rēzija Kalniņa šoruden pabeigusi filmēties seriālā Projekts: Šķiršanās, kopā ar vīru Aināru Rubiķi atvērusi mūzikas un drāmas telpu OratoriO, novākusi savu pirmo tomātu ražu un gatavojas jaunam iestudējumam Dailes teātrī

Industriālajā, visai hipsterīgajā Sporta 2 kvartālā, kur reiz mitusi saldumu fabrika Uzvara un tagad ir daudz kultūrvietu, jaunā mūzikas un drāmas telpa OratoriO uzreiz vēstī, ka tiekat ievesti citādā pasaulē. Sarkanais paklājs pie ieejas, zeltīti dekori, biezi, melni aizkari un ielas laternas, kas izkāpušas kā no Aleksandra Čaka dzejoļiem. Rēzija Kalniņa stāsta, ka šī būs vieta, kur skatītājs ir viesis, nevis apmeklētājs. Kur atdzimst vecās pasaules nesteidzīgais laika ritējums, svinīgums, mājīgums un māksla kā dabiska cilvēka dzīves sastāvdaļa.

Aktrises Rēzijas Kalniņas un viņas vīra diriģenta Aināra Rubiķa radītā mūzikas un drāmas telpa atvērta tikai pirms mēneša, bet jau piesaistījusi labus māksliniekus — šeit uzstājušies mūziķi Andrejs Osokins, Katrīna Gupalo, Margarita un Kristīne Balanas. Aktrise atzīst, ka OratoriO ir Covid-19 bērns, jo pavasaris ar teātru dīkstāvi viņai devis laiku īstenot sen lolotu ieceri. Viņa ir gatava arī tam, ka pandēmijas otrais vilnis savu «bērnu» varētu gribēt apēst kā sengrieķu dievs Krons. 

Aktrise pēdējā laikā esot bijusi gauži asociāla: aizņemtības dēļ nav rūpīgi lasījusi presi un ieskatījusies sociālajos tīklos, pat nevienu fotogrāfiju ar baravikām nav publicējusi — sabiedrībai pilnīgi zudis cilvēks! Toties nospēlējusi galveno lomu jaunajā LTV1 seriālā Projekts: Šķiršanās, kur iepazinusies ar aktieri Gati Gāgu. «Viņš ir kolosāls! Šodien man atvedīs ābolus!» stāsta Rēzija. 

Jaunajā Dailes teātra sezonā viņas pirmā loma būs Viestura Kairiša iestudējumā Smiļģis, kur atveidos aktrisi Liliju Štengeli. Būdama viena no bijušā māklsinieciskā vadītāja Dž. Dž. Džilindžera atstādināšanas iniciatorēm, Rēzija par jauno vadību vēl nesteidzas spriest, jo teātris pēc pārmaiņām un dīkstāves esot kā balons, kas tikai tagad sāk pacelties gaisā.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu